Guest MillaI Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Eli ruotsista hankin hienon yksilön joka ei ole ollu ajossa vuosiin. Mulla tuo on nyt ollu reilun kuukauden ja hieno se on. Itse yritin ensin ystävien avustuksella sitä alkaa laittaa mutta sit kun huomasin et en ehkä omalla vauhdilla saa sitä katsastuskuntoon tänä kesänä/syksynä, niin pyysi Kari Grandin apuun. Nyt auto on jo ajokunnossa, muutama "pikku vika" vielä pitää hoitaa ennen katsastusta. Jarrut on vähän oudot vielä, niitä saa hetken pumpata kunnes pitoa löytyy, torvi pitää saada ääneen ja pissapoika pitää saada pissimään vain käskystä. Tässä liikkuvaa kuvaa eilisestä ensiajosta! http://www.youtube.com/watch?v=IdwWdkbk1pc Eilen kun ajeltiin pikkutiellä Kari Grandin ja Kari Grandi Jr:n kanssa niin meinattiin törmää pikkutiellä Rouva Tasavallan Presidenttiin! Jouduttiin peruuttamalla antaa tietä ja Tartsa vilkutti kiitokseksi. Tuo oli hauskaa kilvettömällä ja jarruttomalla autolla, mut vielä hauskempaa olis ollu jos Grandi Jr olis ollu alaikäisenä ja kortittomana puikoissa. Quote Link to comment
mikan Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Hyvällä(?) säkällä olis tullut pieni peltipusu ja olisitte päässeet iltapäivälehtiin. t. Mika Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Oliskohan Tarjan autoon tullu klommo? Panssari mersu vastaan -66 VW? Saisikohan tänään Napsuun jarrut? Katsellaan. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Menee herne nenuun Napsun jarrujen kanssa. Vähän kaikenlaista on kokeiltu, mut ei toimi vielä. Ekalla polkasulla polkee tyhjään ja tokalla alkaa jarruttaa? Olisiko vuoto jossain? Mitä katsastussetä sanoo jos huutaa sille ett "polje, polje!" Apuva? Kuinka pitkä on se pisin jarruputki 1600:sessa? Pitäis varmaan se ainakin uusia, tai no, ehkä tietty kaikki putket kun letkun on jo uusittu. Quote Link to comment
mite^ Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 oisko ilmaa jarruissa? :) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Jarruja on ilmattu ja ilmattu ja ilmattu ja ilmattu... Kokeilimme toista pääsylinteriä, mut silloin toimi vielä huonommin. Jarrujen hilut renkaiden luota on vaihdettu, letkut on vaihdettu, sylinteri on aukaistu ja putsattu. Ei tossa kait enempää oikein voi kuin vaihtaa myös putket ja toivoa et joku niistä vuoti. Lattialle ei valu mitään joten kait mahdollinen vuoto tapahtuu sisään. Quote Link to comment
Guest anglia67 Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Onko ilmaus tehty perinteisellä poljinmenetelmällä vai ilmauslaitteella? Ja jääkö jarrupoljin parin pumppauksen jälkeen kovemmaksi vai painuuko hiljakseen pohjaan? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Kai tuo on perinteinen systeemi millä ilmaus on hoidettu. Mun mielestä jää poljin kovemmaksi mut kyl sen saa pohjaan hitaasti. Eipä tainnu paljoa selvitä... Quote Link to comment
Guest anglia67 Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Kokeilisin ilmata ilmauslaitteella.Etenkin jos jarrujärjestelmä on ollut tyhjänä jarrunesteestä voi ilmauksen aloitus olla hankalaa perinteisellä poljinilmauksella.Ilmauslaitteella saa nopeammin jarrunesteen liikkumaan putkistossa ja mahdolliset ilmataskut poistuvat paremmin.Ja helppoa ilmata kyseisellä laitteella kunhan ei päästä jarrunestesäiliötä tyhjentymään.Jos jarrupolkimen pumppailun jälkeen saa paineen järjestelmään mutta poljin painuu kevyesti painaessa pikkuhiljaa lattiaan niin jossain saattaa olla vuoto. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Katsotaan jos tänään selviäis jarrumysteeri. Nyt on myös uusi (vanha) radio asennettavissa ja pakoputkihässäkkä (jo toinen testauksessa kun edellinen ei vaimentanu meteliä tarpeeksi). Kalliiksi tulee tääkin harrastus... Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 onko tässä rumpujarrut? eli onkohan liinat liian kaukana? jos rumpujarrut niin säätää liinat niin lähelle rumpua et vähän laahaa, rengasta pyörittäen. niin voisi olla apua. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Takana on rumput. Mulla on ollu tapana säätää kengät niin tiukalle kuin vain saa rikkomatta paikkoja, sitten pumppailla vähän, ja sit löysytellä että laahaa ja sit pumppailla taas, et sais asettumaan kivasti. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Ny löyty jarrut eli mysteeri selvis. Ei ollu sen kummempi kuin et oltiin asennettu kuplan takajarrusylinterit ja ne on noin 5mm liian lyhyet. Ny sit jarruttaa hienosti! Uusi pakoputkikin asennettiin ja saatiin vähän Napsun karjuntaa vaimennettua. Enää olis pikkuvikoja, pissipoika ei toimi, sivuvilkut ei toimi, tuulilasissa on särö, takaluukun valo ei toimi ja peruutus valo ei toimi. Sunnuntaiksi on siirtolupa kotiin ja tiistaina saan siirtää sen katsatuskonttoriin, johon on aika varayyu klo 15.00. JÄNNÄÄ!!!! Kiitos Kyösti! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Kyöstille edelleen miljoonat kiitokset. Ei ihan kommelluksitta Napsu pihaan tullu. Sammui ihan yht'äkkiä puolessa välissä matkaa. Muutaman ärräpään ja yhden puhelun Kyöstille jälkeen huomasin että puolan ja virranjakajan välinen piuha oli irronnu puolan päästä. Vähän säikähdin. Vähän sit kiihdyteltiin tossa BB:n vieressä ja huomattiin et auto vähän nykii kun kunnolla kiihdyttää? Mistäköhän se voisi johtua? Jäi vielä vähän itselle mietittävää, eli nuo loput ärsyttävät pikkuviat. Peruutus valo lopetti toimimasta, joten siihen uusi lamppu (toivottavasti sillä selviäis). Lapset rakastaa vielä tuota autoa, koska en ole vielä asentanut siihen takapenkille turvavöitä. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Ei menny läpi. Liikaa ruostetta, liian iso halkeama tuulilasissa, liikaa pissii öljyä, varoituskolmio puuttui, pissipoika ei pissiny... Nyt mietitään mitä masennuksen jälkeen teen. Quote Link to comment
ARTO Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Mikäs nyt noin masentaa, vanhassa volkkarissa on lähes aina ruostevaurioita ja ne taisikin tässä tapauksessa olla tiedossa. Rikkinäisen tuulilasin kait vaihtaa jokainen oman ( ja muidenkin ) turvallisuuden takia. Aircooled volkkarit merkkaa lähes aina reviirinsa kuten kaljamahaisten partanaamojen kaksipyöräiset. Lisäksi runsas öljyvuoto kertoo muutenkin tarpeellisesta konerempasta. Ilmalla toimivat pissapojat ei muutenkaan toimi vanhoissa volkkareissa ilman mekkaan päin pyllistämistä. Ittella noi pissapojat toimii takatuupparivolsuissa miten sattuu, mutta koskaan ei oo katsastus jäänyt siitä kiinni taikka edes merkattu otteeseen. Tosin tässä tais olla ns tuontiautokatsastus joka on enemmän pilkkua nussivampi. Rinta pystyyn tai tässä tapauksessa rinnat ( hekoheko ) ja korjaamaan. Ensikesä on lähellä, yllättävän lähellä:) Quote Link to comment
-ST- Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Ei menny läpi.Liikaa ruostetta, liian iso halkeama tuulilasissa, liikaa pissii öljyä, varoituskolmio puuttui, pissipoika ei pissiny... Nyt mietitään mitä masennuksen jälkeen teen. Ei kannatta pikku juttujen takia luovuttaa. Itse sain juuri tilulilusta konerempan valmiiksi, ja se kyllä palkitsi. Kesäkuussa oli kyllä mieli maassa kun kausi jäi pahasti kesken. Quote Link to comment
Lasse Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Multa vois löytyä jonkin kuntoinen etuklasi. Mistähän se kone tarkkaan ottaen pissii? Stefa vai suojaputket? Ruoste on vähän hankalampi potilas. Quote Link to comment
toroidi Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Ilmalla toimivat pissapojat ei muutenkaan toimi vanhoissa volkkareissa ilman mekkaan päin pyllistämistä. Ittella noi pissapojat toimii takatuupparivolsuissa miten sattuu, mutta koskaan ei oo katsastus jäänyt siitä kiinni taikka edes merkattu otteeseen. Tosin tässä tais olla ns tuontiautokatsastus joka on enemmän pilkkua nussivampi. Mulla on fasistikatsastaja merkannut risan pissapojan otteeseen (liemet tuli napin läpi sisälle, oho). Bilteman 12v pumppu letkun väliin, toimii riittävän hyvin 6 voltilla... tai ainakin toimi leimalla viimeksi, en oo sen jälkeen kokeillu :) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Oli nuo ruosteet tiedossa tietty. Mun masensi kun joku virkailija sen mulle kertoi. Mulla on jo tuulilasi ja tiiviste on tilattu eilen. Tuulilasi oli mukana katsastuksessa takapenkillä. Öljyt tulee ulos oikealta puolelta, en usko et se venttiilin koppa olis kun just toissapäivänä vaihdoin sen tiivisteen jo toiseen kertaan samalla kun vaihdoin öljyt. Kait tuota sit hitsaa samalla kuin Lindaa. Ajattelin ottaa tytön taas käsittelyyn viikonloppuna ja samalla kurkkaan Napsun lokareiden alle ja katson millaista peltiä mun pitäis opetella taivuttaa että sen saisin hitsattua. Mistä ostan peltiä? Pahin masisi siis ohi, nyt on vaan turta. Haluuko joku Napsun moottorin talvella hoiviinsa, eli tekis sille kunnon rempan? Quote Link to comment
Marko Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Vaikka sen venakopan tiivisteen vaihdoit voi se silti olla pullahtanu paikaltaan pantoja laittaessa. Hyvinkin yleistä vakio kopilla. Quote Link to comment
-ST- Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Öljy vuotaa todennäköisesti työtötangonsuojaputken juuresta. Peltitöihin valmistautuminen kannattaa aloittaa lokasuojien irrotuksella (pulteilla kiinni). Näin saat koteloissa olevat ruostepesäkkeet paremmin näkyville. Quote Link to comment
Lasse Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Niin minen kolkin rapakaaria irti ottais, sieltä alta kun tuppaa löytymään lisää hitsattavaa. Leimahitsi on asiaa tai muuten on käsissä 10 vuoden projekti. Nimim. kokemusta löytyy Quote Link to comment
Timo Mäntyharju Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Niin tai ottaa lokarit irti et saa edes yritettyä jonkin laista kunnollista korjausta. Irrottamatta pettää vain katsastus setää ja ITTEENSÄ! Quote Link to comment
-ST- Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Lokarin alla voi olla jotakuinkin tämän näköistä. Quote Link to comment
Timo Mäntyharju Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Lokarin alla voi olla jotakuinkin tämän näköistä. Toihan kaipaa selvästi peltiä,eikä saa korjattua ilman loksun irrotusta! Ja tuskin rosti lopettaa itekseen etenemisen jos ei mitään tee. Koitetaan pelastaa kolkit mitkä pystyy...... Quote Link to comment
-tipi- Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Todennäkösesti myös takapyöräkotelon etupuolella löytyy pehmeetä, kynnyskoteloissa, etuloksuissa ja niiden pystyosan kiinnityskohdalla korissa. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Masennus jatkuu. Otin vasemman etulokarin irti jotta näen koko karmeuden. Vasen puoli oli huonommassa kunnossa. Tossa on niin paljon korjattavaa alaosan pelleissä, että mulla ei ole aikaa siihen. Taidan keskittyä Lindaan ja laitan Napoleonin hiljaiseen myyntiin. Eli jos joku tarjoaa siitä hinnan, joka mun päässä on, niin myyn sen pois. Jos ei tarpeeksi hyvää tarjousta tule, niin laitan tuon pressun alle odottamaan kunnes Linda on maalattu ja moottori alle, jolloin saan Napoleonin talliin ja työn alle. Nyt ei mahdu talliin, koska Linda vie naisellisesti kahden auton tilan. Ostajaehdokkaat (tai vapaaehtoiset hitsaajat) voivat tulla katsomaan Napsua. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Vähän piristi se että kävin kyselemässä katsastuskonttorista et miten seuraava katsastus, paljonko maksaa jos en kuukaudessa kerkeä hitsata poikaa kassaan? Maksaa kuulemma tavallisen katsastuksen verran, onneksi. En ole mitää päätöstä tehnyt, katselen netistä peltejä, jos jotain mielekästä löytäis valmiina, kun en osaa peltejä muokata. Tietääkö kukaan miten tuo rakenne menee tuossa kynnyksessä? Siis kuskin kynnyksen etupäässä oleva ilmakanava paistaa ulos etulokasuojasta. Mitenköhän nuo pellit siellä menee? Ei kait siellä ole pahimmillaankaan kuin sen 2 kerrosta peltiä? Quote Link to comment
-tipi- Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Jos on aikaa surffailla, Kustom Coach Werksin galleriassa rutkasti projektikuvia kolmen eri notsin ruostepaikkauksista. Lämpökanavien osalta eivät eroa autostasi. Korjauspellit on näihin kiven alla ja arvokkaita, että valmistaudu tekemään/teettämään suorasta. Ellei kovapeltistä varaosa-autoa jostain löydy, joka lienee hyvin epätodennäköistä. Peltejä on parhaiten saatavillaT3d:llä ja ISP westillä Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 kyllä kolkessa vaan sitä mätävikaa on. Quote Link to comment
ARTO Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Heh, ei saa kiusata... Quote Link to comment
Lasse Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Ei sitten laiteta kuvia enempää kolkeista tänne. Mulla on jossain räjäytyskuvakirja kolkeista. Joskus kun sais sen skannattua niin siitä näkis noi kotelot. Quote Link to comment
Marko Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Ehjältä tääkin näytti mutta jos johonkin ois koskenu ois saanu lakasta tallinlattialta suoraan roskiin :) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Ei tuo mun Napsu siis vieläkään näytä kauheen pahalta, siis pellit. Se vaan siinä mättää et kun jos haluaa vaihtaa kaikki pellit mistä valitettiin, niin sit pitäis nostaa koppa pois ja siihen mulla ei ole tiloja. Tänään rompetorin jälkeen jatkan Lindan hitsausta ja yritän ennen lumia saada Lindan mootorin ainakin sen ruhon alle, vaikka ei ihan kiinni laittaiskaan. Tuossa yllä olevassa kuvassa näkyy just Napsun pahin paikka. Tuo kuskin puolen eturenkaan takana. Siitä on pari peltiä syöpyny läpi. En usko et muualla on noin paha, vaikka en ole lokareita vielä irrottanut. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Tilasin vähän peltiä saksasta Napsuun ja parista pellistä pyysin tarjouksen.. Eli pikkuhiljaa alan varmaan sitä kokoamaan. Pitäis tehdä autotalliin suursiivous, jotta saisin Napsun sinne. Yhtään tarjousta en olo Napsusta saanu!? ;D Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Hyvä, että Napsun kunnostuskin on näköpiirissä lähiaikoina. Siitä tulee vielä hieno auto. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Mietin et olisko tuo Napsun ajonkuntoon hitsaaminen isokin urakka? Toi mun toinen prokkis ei tunnu ihan heti kotiutuvan ja olis vähän luppoaikaa. Saiskohan nuo mädät korjattua kuukaudessa? Quote Link to comment
Lasse Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Totta kai, jos... ... kolkkis ei ole mätä ... oot nopee hitsaan ... et harrasta muuta ... etkä tee juuri muutakaan esim nuku tai syö Ehkä näillä menis kuukaudessa? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Tylsä! Mä en taida ikinä ajaa yhtää ilmajäähyä... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.