Guest micco Posted September 6, 2009 Posted September 6, 2009 Hmm kun ei ole tullu leikttyä koskaan, niin antakaas faktaa noiden vesikoneiden (opel, golf) asentamisesta kuplaan. Adapteri tietysti koneen ja vaihdelaatikon väliin ja modattu vauhtipyörä, mut joskus kuullu juttuja esim et olis tarvetta pyörimissuunnan muuttamiselle?? Miten se menee, et jos käännät koneen 180 astetta toisinpäin toimiiko norm. vai? Ennen edessä ja tinttaat sen toistepäin konttiin... Quote
mikan Posted September 6, 2009 Posted September 6, 2009 Ketsakin on parantunut "vesipöhöstä". :-) Subarun turbomosa on jees, jos aikoo vierasmoottoria sovittaa.... t. Mika Quote
Guest micco Posted September 6, 2009 Posted September 6, 2009 heti tuli kuittia... mitenköhän mä arvasin. yksi puolimatkassa oleva kilpuriaihio makailee tuolla tallin pihalla ja meinasin et tekis leikkikalua itselle. Ainakin omasta kokemuksesta tuollaiseen puolileikki pöllöilyyn tarpeeksi tehokkaan ilmajäähyn tekeminen vähän kallista. Avon koneeseen uponnu jo sen verran rahaa ja jos tuon -59 vielä koittaa leipoa talvenaikana, niin jotain muuta saa keksiä ton kilpurin koneeks. ( lue kilpuri= lommoinen pystylamppu kaaret sisällä) Quote
mikko k Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Chevy big blockiin saa halvalla osia... Quote
Lasse Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Kyl mää sinne jotakin kevyttä alumiiniikonetta sovittelisin. Mielellään sellaista jota on käytetty kisakoneaihioina aiemminkin esmes mazda takavuosina. Multa voit sitten taudin edetessä ostaa putket ja letkut syylärille. Niin ja olishan tossa pihavarasto A:ssa yks Fordin cvh-konekin tarjolla. Quote
Guest micco Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Noh tässä mennään nyt tällä hetkellä ihan ajatuksen asteella, ja sitä meinasinkin, että mitä kaikkea tuollainen teknisesti vaatii? Tietysti syyläri viritykset letkuineen ym. Mutta varmasti paljon muutakin huomioitavaa. Jollakulla hyvää "muistilistaa" jossa olis suun. vaadittavat jekut. Ei viitsis alkaa yritys ja erehdys linjalle jos sitä nyt joku päivä toteuttaa. Quote
Marko Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 http://www.marko.pictures.fi/kuvat/Kuva ... CF0817.JPG Tollanen Mazdan B20 wankel sinne pitää laittaa ahdettuna, tuo kuvan kone potkii pallokeulaa eteenpäin 520hv teholla. Quote
mikan Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 http://www.marko.pictures.fi/kuvat/Kuvakansiot/Tapahtumat/Dynomania+Brisbane+Australia+/DSCF0817.JPG Tollanen Mazdan B20 wankel sinne pitää laittaa ahdettuna, tuo kuvan kone potkii pallokeulaa eteenpäin 520hv teholla. Näistä wankeleistahan olikin joskus aiemmin puhetta. Muutoskatsastus 1300:ksi. :-) t. Mika Quote
-Alex- Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Juu, wankelia vain jos ei halua boxerkonetta laittaa. http://www.youtube.com/watch?v=iEQe5239Ky8&NR=1 Quote
Marko Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Siinä Subarua: http://videos.streetfire.net/video/VW-B ... 704392.htm Quote
mite^ Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Volsun laatikkossa ollut perässä jos jotakin moottoria. VAG= kolffi, audi, seat moottoreita. FIAT= ritmo, regata (1 nokkanen mirafiori), TC, punton tappikone FORD OHC, CVH, kent. Opelin ohc, nissan e15 e16 ja nissan ohc, hondan v-teckiä volvoa toyotaa 8 tappisena ja 16 tappisena ja vaikka mitä. Sitten kun mennään pyörimissuunnan muutoksiin niin pelataan jo sitten talbotin moottoreilla sekä fia 850 ja 133 laatikoilla. Laatikoistakin kuin toiset pyörii eri suuntiin. Moottorin voit laittaa lähes mihin kulmaan ja toimii. Onhan niitä kuorma-auton moottoreita bussien perässä 180 asteen kulmassa. Tässä 1.6l vw golf moottori Fiat 600 perässä jota kallistettu "väärään suuntaan" normaalisti golffin moottori on kallellaan toiseen suuntaan. http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... e041-1.jpg http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... ror004.jpg http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... C01816.jpg Voit toki moottorissa käyttää moottorin omaa vauhtipyörää jolloin pitää olla saman moottorin startti joka on sovitettuna välilaippaan eikä kuplan laatikkoon. Tuommonen vakio kolffi vetää johonkin 6 tonniin asti omalla kaasarilla ja peltisarjalla. Toki kierrosluku katsottu kiekkamittarista joten voipi valehdella paljonkin. Vetoalue on taas toinen juttu. Golffin moottoria ei oikein kannata yli 7000rpm kierrättää kun öljynpaineet menee kupeisssa sekaisin ja sitten voikin päristä jo. Tuossa omassa reenimoottorissa noin 300? asteinen nokka ja nokalta noin 11.4mm nostoa, 40 dellerto dhla, imusarja ja peltisarja. Seokset kuormituksella aika hyvin pysyy 14-13 nurkilla, tyhjäkäynnillä on pirun rikkaalla mutta jaksanut sitä säädellä. Kestää reenata ainakin niin kauan kuin tankissa bensaa ja kuski jaksaa rattia kääntää. Sori meni osittain jo hiukan off topicin puolelle. edittiä. Kampiakselin silmälaakeri pitää ainakin golffin akseliin laittaa, käy ihan kuplan oma laakeri suoraan, mutta muistelisin että jossaintapauksissa pitää laittaa vielä holkki. Välilaipan etäisyyksia moottorista en muista, niitä pitää mittailla että osunee vauhtipyörä oikeeseen kohtaan laatikossa. Quote
Guest micco Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Kiitti mite, nyt alkoi tulla sellaista infoa jota kaipailin. Vaikkei yhtään noi clipit haittaakkaan... Mitähän mahtais katsisetä sanoa kun tuuppais tollaisen subarun mosan kanssa leimalle. Quote
mikan Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Yhdellä palstalaisella on subaru-projekti menossa ja tulossa ihan leimapeli. Subarulta löytyy sopivan laiska boxeri lähtökohdaksi, 60 heppaahan on se maaginen raja. t. Mika Quote
pipo_esa Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Kukaan sovitellut esim golfin etukelkkaa koneineen ja laatikoineen poikittain kuplan perään? Quote
Guest Toheltaja Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Yhdellä palstalaisella on subaru-projekti menossa ja tulossa ihan leimapeli. Subarulta löytyy sopivan laiska boxeri lähtökohdaksi, 60 heppaahan on se maaginen raja. t. Mika Tiedän ainakin neljä jotka on moista tekemässä: yks junikseen, yks ysineljäykköseen, 2 kuplaan... Tosin ei ihan STI pannuisia ole nuo... Quote
jocke biese Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Mites junikseen? Kelpaisko joku subarun kone ihan leimalle asti? Quote
Guest micco Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 mikä mahtaa olla painoero noiden vesiviritysten ja ilmajäähyn välillä. Vaatiiko leimalle / omissa kilpuriräpistyksissä takapäähän moottorikannaketta/ tukea? Onko siihen jotain speksejä jos vaaditaan niin millainen pitää olla? Eli periaatteessa mahdollisuus laittaa noissa tehorajoissa: suurin mallissarjan teho + 20 % periaatteessa minkä auton moottori vain? Ja sen jälkeen latu vapaa ja kilpiin? Sit toinen tarina on taas kyllä se, et paljonko maksaa esim tehdä vesijäähy muutostöineen ja esim kilvellisenä jonnekkin 250 hepan tietämille vai tekeekö suoraa ilmajäähynä esm turbolla, taitaa ampua aika samoihin. Taitaa hinta/kesto ero tulla noissa hupi/ jokkis virityksissä,joissa runtataan tallin nurkasta löydetty vesikone pikkuviilauksella +100 hv takakonttiin ja voi esim treenailla ilman suurempia huolia hajoamisista. Niin no joo kaikkihan ne kait rikki saa tai sit ei oo yritetty tarpeeks. Edit. jaa kysymyksiä vielä. Ilmeisesti välilaippa laatikon ja koneen väliin on paksuudeltaan jotain 50 mm?? Miten se ratkaistaan ettei kytkinakseli jää lyhyeksi / kytkin fyysisesti pystyy toimimaan? Quote
metake Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Tuolta valmiit palikat koneen vaihtoihin: http://www.volksconversions.com.au/adapters.html Quote
mite^ Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Ei tarvitse olla laipan noin paksu, yleensä niissä on olake mikä sopii laatikon sisälle. Vauhtipyörästä laipan tasopintaan oleva mitta pitää olla sama mitä kuplassa vauhtipyörästä kampikammion vastinpintaan on. Se määrää paljonko tavaraa pitää olla laipan ja lohkon välissä. En ole sen kummemmin perehtyny tuohon kytkinakseliin ja sen lyhentelyyn, silloin kuin silmälaakerin laitoin tuohon golffin kampiakselinpäähän niin irtonaisella kytkin akselilla koitin että se mahtuu sinne kammen päähän eikä pohjaa mihinkään. Laakerin irroitin kuplan vanhasta vp-pultista, tuohon käy myös jonkun passatin silmälaakeri mutta en muista vuosimallia. Keiteleen koneesta saa myös irtonaisia silmälaakereita ja muistaakseni oli suht edukkaitakin. Toki mitä paksumpi se laippa on sitä jäykempi ja jämäkämpi se on. Laipan voi myös tehtä tietysti alumiinista jolloin sen pitää olla hiukan paksumpaa matskua. Mitä painoon tulee niin melkein kannattaisi laittaa tuentaa moottorin takapäästäkin, onse kuitenkin sen verran kuplan moottoria painavempi klimppi. Ainakin jos hupikäyttöön esim jääradalle tai pellolle ym tulee niin tukirauta taakse josta tuenta moottorin lohkoon. Täristää aika hyvin esim kunnon lähtöjä ottaessa jos ei ole tuettu takapäästä. Golffin moottori pitäisi myös mahtua kuplan konttiin paloseinää siirtämättä, vesiputken saa aika hyvin vedettyä auton alta esim kuskin puolelta keulille, täytyy tehdä vain syylärille hyvät ilmanotot ja varmistaa kuuman ilman pois pääsy. Hemin laipalla ja vauhtiksella ei tarvinnut mittailla pahemmin, pinnapultit hitsailla laippaan kiinni. Lähes bolt on paketti siis. http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... C01814.jpg http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... C01442.jpg Quote
mikan Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Mites junikseen? Kelpaisko joku subarun kone ihan leimalle asti? Muistaakseni ei kelpaa. Subarun boxerista löytyy joku jenkkisaasteversio jolla sen saa sopimaan just kuplan 60 hepan rajoihin, mutta ei junikseen. The Subaru EA-63 engine was produced from 1973 to 1976. Specifications * Displacement: 1361 cm³ * Bore: 85 mm * Stroke: 60 mm * Compression Ratio: 8.5:1 * Valvetrain: OHV Pushrod * Horsepower: 58 bhp (43 kW; 59 PS) @ 5200 RPM * Torque: 68 lb·ft (92 N·m) @ 2400 RPM Found on 1974-1976 Subaru Leon t. Mika Quote
Guest micco Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Golffin moottori pitäisi myös mahtua kuplan konttiin paloseinää siirtämättä, vesiputken saa aika hyvin vedettyä auton alta esim kuskin puolelta keulille, täytyy tehdä vain syylärille hyvät ilmanotot ja varmistaa kuuman ilman pois pääsy. Hemin laipalla ja vauhtiksella ei tarvinnut mittailla pahemmin, pinnapultit hitsailla laippaan kiinni. Lähes bolt on paketti siis. Ja näitä laippa/vp settejä myy täällä pohjolassa mahdollisesti useampikin putka? Mites muuten kun ilmeisesti olet jm harrastajia, niin tuosta tulipellistä tuli mieleen, että onko sallittu muuttaa noissa jokkispeleissä tulipellin paikkaa, vai oltava alkueräinen? Eiks se olis helpompi sijoittaa syyläri takapenkin paikoille, ohjata sinne sivusta raitista ilmaa ja tuupata pihalle imevällä flektillä ja tietysti koteloida niin että erotettu ohjaamosta? Toinen kys sitten vastaavasti, jos himoitsee kilpiin, niin saako silloin tehdä muutoksia tulipellin suhteen ja jos mitä seuraamuksia mahdollisesti aiheuttaa? Jos vaikka ottaa ns. tavaratilan käyttöön moottoritilaksi. Quote
Ketsa Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Ei mahdu kolffin kone ilma suuria muutoksia kuplan takaluukkuun. Kannen päässä oleva lämppärilähtö napsahtaa paloseinään kiinni ja takaluukku ei mahdu kiinni. Toki luukun voi jättää raolleen ja kokonaisuus näyttää sen jälkeen roskapöntöltä jossa on yksi roskapussi liikaa. Asiallisesti tehtyyn paloseinän siirtoon ei ole siviilikatsastuksessa omalla kohdalla ainakaan puututtu. Vanerista tehdylle "huoltoluukulle" laatikon päällä kyllä naurettiin aikoinaan, mutta kun ei ollut oma tekele oli mukava naureskella mukana. Quote
ARTO Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Helpoimmalla pääsee kun asentaa volkkarin wasserboxerin, ei tarvii välilaippoja ym kikkakolmosia mahtuakseen konehuoneeseen. Sopivaa versiota käyttäen menee muutoskatsastuksella leimaan ilman erikoislupia. Toisaalta, on edelleen surkea VW:n kone joka on tylsä ja epäluotettava ja "täynnä" tyyppivikoja. Tosin, isot pojat saaneet esim turbottomalla wassereista varsin huimia teholukemia. Wasserin alakerta melkoisen vahvaa tekoa ja kestää leikiten satojen ja satojen hp lukemat kun vaihtaa kiertokanget toisiin. Ei ne subarun nelikotkaan bulletprooffeja oo, vanhat kärsii kansiongelmista ja uudemista pettää kovemmassa käytössä ilman muutoksia kiertokangen laakerointi jne... Wasserin kohdalla pääsee painolisäyksen puolesta myös helpolla. Saahan sen yli 200 kiloisen valurautamöhkäleenkin nätisti tuettua/kiinnitettyä kuplan persiiseen, mutta lisäntynyt takapainoisuus ei tee hyvää jo ennestään takapainoisen kuplan ajo-omituisuuksille. Jäähdytyslaitteiston reitittämiseen/sijoitteluun ja ilmansaantiin kannattaa sitten panostaa ettei tartte lämpöongelmista kärsiä:) Vajaat 5000km viimeisen vuoden oon pöristellyt vesikoneisella kuplalla ja en oo oloani yhtään sairaammaksi tuntenut kuin ennenkään,heheh... Quote
mikan Posted September 7, 2009 Posted September 7, 2009 Kolopallon moottoria kun sovittaa, niin irs-peränen helpottaa siinä mielessä että laatikkoa voi siirtää muutaman sentin eteenpäin. Tietysti tulipelti pitää olla siirretty. t. Mika Quote
mite^ Posted September 8, 2009 Posted September 8, 2009 No taasen päästään vesikierron eri menetelmiin golffin moottorissa. Tokihan sen vesilähtö ottaa kiinni sitä en muistanutkaan. Koneen ulostuleminen auton mitoista on helppo ratkaista lasikuitusella spoileritakaluukulla. Ei tarvitse tedä peltiseen luukkuun mitää yimääräsiä patteja niinkuin jm versioissa. Jm:ssä kun spoilerit ovet kiellettyjä. Noita laippoja tekee suomessa monikin, käytännössä pelkkä kehä riittää ja voit itse tehdä siihen sitte soviteraudat mille moottorille haluat ja mille asennolle haluat. Jm:ssä saa siirtää paloseinää niinkuin itsekkin olen tehnyt, syyläri siis takana ja kyljestä ilmanotto ja imevällä flektillä. Sprintissä ei taasen saa paloseinää siirtää. Joten mitään suuria muutoksia ei tarvita. Lämppärin lähdön voi vaikka tulpata jos siltä tuntutuu, tällöin ei vain oikein tuota kennoa saa mihinkään. Sitä en tiedä miten kone silloin lämpenee siviilikäytössä, itsellä tuossa reenimoottorissa on käytössä kaikki vesikierto, toiset tulppaa pumpulta jo 2 lähtöä ja kannen päästä yhden, rakentajia on paljon ja sen takia myös niitä versioita. Quote
Ketsa Posted September 8, 2009 Posted September 8, 2009 Ei lämppärin lähtöä voi tulpata, sen jälkeenhän vesikoneen asentamisessa kuplaan ei ole enää yhtään mitään järkeä... Quote
Guest micco Posted September 8, 2009 Posted September 8, 2009 No taasen päästään vesikierron eri menetelmiin golffin moottorissa. Tokihan sen vesilähtö ottaa kiinni sitä en muistanutkaan. Koneen ulostuleminen auton mitoista on helppo ratkaista lasikuitusella spoileritakaluukulla. Ei tarvitse tedä peltiseen luukkuun mitää yimääräsiä patteja niinkuin jm versioissa. Jm:ssä kun spoilerit ovet kiellettyjä. Noita laippoja tekee suomessa monikin, käytännössä pelkkä kehä riittää ja voit itse tehdä siihen sitte soviteraudat mille moottorille haluat ja mille asennolle haluat. Jm:ssä saa siirtää paloseinää niinkuin itsekkin olen tehnyt, syyläri siis takana ja kyljestä ilmanotto ja imevällä flektillä. Sprintissä ei taasen saa paloseinää siirtää. Joten mitään suuria muutoksia ei tarvita. Lämppärin lähdön voi vaikka tulpata jos siltä tuntutuu, tällöin ei vain oikein tuota kennoa saa mihinkään. Sitä en tiedä miten kone silloin lämpenee siviilikäytössä, itsellä tuossa reenimoottorissa on käytössä kaikki vesikierto, toiset tulppaa pumpulta jo 2 lähtöä ja kannen päästä yhden, rakentajia on paljon ja sen takia myös niitä versioita. No en ajatellutkaan siviiliversioon laittaa, niihin tulossa ja onkin toiseen jo suht tehokas vapari ilmajäähy( kunhan saa toimimaan oikein), mutta jos tekis tuollaisen jm/ jää virityksen millä vois jo joskus innostuu vähän kisatakkin. Lähinnä siks kyselinkin, et jos innostuu tuota mutkamoottoria vielä talven aikana tohon sedaniin sijoittamaan, niin siihenkin saa tuhlattua ison nipun rahaa, ja mielellään koittais pitää ton hupi kilpa auton kohtuullisen budjetin vehkeenä. Quote
mite^ Posted September 8, 2009 Posted September 8, 2009 Silloin suosittelen laittamaan suoraan 1.8l golffin tai 2l Fiatin tc:n, niillä etä toki voi kilpaa ajella kun moottori koko liian suuri (maks 1650cc) tietty voi laittaa ihan sen 1.6 golffin sinne yhellä kaasarilla jos mielii joskus vakiolla kilpaakin ajaa. Jos vaan jäälle esim tulee niin vois sen toisenkin kaasuttimen sinne lykätä, Jm:ssä kun säännöt antaa myöden takamoottorisessa yhden kaksikurkkuisen tai kaksi yksikurkkuista kaasaria. Quote
Guest OberSchlachter Posted September 8, 2009 Posted September 8, 2009 Kuten Arto totesi, ainoa elegantti ratkaisu on tässä; =) Quote
Guest Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 itsellä tuossa reenimoottorissa on käytössä kaikki vesikierto, toiset tulppaa pumpulta jo 2 lähtöä ja kannen päästä yhden, rakentajia on paljon ja sen takia myös niitä versioita. Kaikki vesikerto käytössä = Mitä? Quote
Marko Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 http://www.marko.pictures.fi/kuvat/Kuvakansiot/Tapahtumat/Dynomania+Brisbane+Australia+/DSCF0817.JPG Tollanen Mazdan B20 wankel sinne pitää laittaa ahdettuna, tuo kuvan kone potkii pallokeulaa eteenpäin 520hv teholla. Tossa vanha video autosta. uudet lukemat nykyään tolla 715hv, ens kuun alussa varmaan näkee livenä ton paikallisissa ajoissa. 715HP on 16psi and 98 octane pump Fuel!!!!!! Quote
mikan Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 Komeesti pallokeula keulii!! :-) ....ja samaan aikaan sutii. Aika vakuuttavaa! t. Mika Quote
Guest karipe Posted December 5, 2009 Posted December 5, 2009 Löytyskö keltään mk2 1.8 gti koneen sähkökaavioita. Kyseessä Pb kone eli digifant ruiskulla. Quote
Guest Posted December 8, 2009 Posted December 8, 2009 karipe, joko tarkastit osoitteesta http://www.diakom.ru, siellä kaikenlaista kaaviota. Quote
tc125a Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Nostetaan tätäkin topicia. Muutoskatsastuksista löytyy juttua monelta topicilta, kaikki suhteellisen sekavaa luettavaa. Liiga kuviot ei näillänäkymin toteudu, eli ei tarvitse rakentaa alas-stroukattua protowankkelia impin perään. Kuitenkin tuli uitettua tommonen Mazdan 13b wankkeli kotitalliin, kuutioita löytyy 1308cc, tehottomimmissa vaparimallin koneissa vakiona 101kiloWattia(135hp). Nytten huvittais hommata kupla kesäautoksi ja istuttaa mylly perään. Ajattelin täältä nytten kysästä näistä moottorin muutoskatsastuksista, että onko joku aikaisemmin suomessa saanut vastaavaa laitosta kilpiin. Määrittääkö kuutiot, teho, auton jarrut ,vai oma naamakerroin mahdollisuuden saada auto kilpiin. esim voisiko kupla olla tonnikolmisatanen vai pitääkö olla tonnikuus ja riitäiskö orkkis rumpujarrut. koneesta kun vinguttais numerokoodin veke niin kukaan ei tietäis olisiko se 50heppanen 8a vai 150heppanen 13b. Quote
Marko Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Kaiketihan tuossa on ongelma se että miten viranomainen määrittää sen wankelin tilavuuden. Jos mennään ihan 1:1 niin B20 pitäs myös olla vielä laillisesti muutoskatsastamalla kuutioiden puolesta saatavissa, kunhan teho on maksimissaan 60hv. Tästä antivirittämisestä on tosin ollut juttua ennenkin ja se ilmeisesti ei ole sallittua nyky tulkinnasta konttorilla en ole varma. Kumpi on vahvempi se 60hv dynolappu vai moottorin valmistajan ilmoittama teho eli kumman mukaan laillisuus menee dynolappu pitää kuitenkin olla joka tapauksessa. Quote
mikan Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Kuitenkin tuli uitettua tommonen Mazdan 13b wankkeli kotitalliin, kuutioita löytyy 1308cc, tehottomimmissa vaparimallin koneissa vakiona 101kiloWattia(135hp). koneesta kun vinguttais numerokoodin veke niin kukaan ei tietäis olisiko se 50heppanen 8a vai 150heppanen 13b. Siis eikös tuo 8a ole vain 0,8 litranen? Jos siinä on vain 50 heppaa, niin senhän vois vielä ahtaa 60 heppaseksi. Eli sitten vaan kiinni 280 heppanen 13B-REW josta vingutettu koodit veke? Just, just,... :-) t. Mika Quote
Timppa Posted August 31, 2019 Posted August 31, 2019 Ei taida wankkelia saada kilpiin kuplassa, mutta mitenkäs toi 1.3 polosta/derbystä/audista menee tehojen suhteen, entäs paino? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.