Guest MudbottoM Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Missäs päin Espoota tämä Millan Linda-projekti mahtaakaan olla? Lähinnä siksi kyselen, ett jos vaikka joskus auttavan kätöseni ojentaisin :-) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Saa kätöstä ojentaa, kattilalaaksossa Linda ja minä ollaan. Nyt esim. tulevana viikonloppuna on vuorossa takalokarien kohdilta ulkohelmojen vaihto vuorossa. Tervetuloa leikkaamaan ja hitsaamaan! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Vähän innostuin taas tallissa, vaikka olis vähän muutakin tekemistä. Innostuin liikaa seinän reikää hitsaamaan ja pelti meni vähän kuprulle. Ehkä sen hyvä pohjientekijä saa piiloon. Paljastui myös huimat määrät pakkelia. Hioin kuskinpuolen sivua pellille, niin paikoin oli jopa sentti pohjia! Ilmeisesti joskus ennen asuntoautoksi muutosta tuota on kolhittu ja sen myötä pakkeloitu. Ehkä noita kupruja vois yrittää suoristaa? Sit onneksi olin päättänyt sen ääliö hitsarin jäljiltä olleen kuskin lattian korjata. Sieltä löytyi vielä yksi ruoste ylläri. Nyt ei pitäis Lindassa olla ruostetta! En ainakaan keksi paikkaa jota en olis jo korjannu. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Kuskin lattia on kasassa. Nyt iski sellainen automasis että saa nähdä tokeneeko. Kuskin kyljen pelti on niin klommoilla omasta syystä ja ilmeisesti joskus kolaroituna, ja se masentaa eniten. Inspis tipotiessään.. Katsotaan sinetöinkö autotallinoven ja avaan sen sit kun olen eläkkeellä. Moro Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Älä nyt anna "pientä pelti aaltoilua" masentaa.. ;) Kyllä tuommoiset pinnat yleensä saa joku vähänkin taitava pellin taputtaja saa pysymään suorana. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Yritän pakottaa itseni talliin ainakin tunniksi päivässä. Eilen rapsuttelin massoja kuskinpohjasta pois, jotka ei hiekkapuhalluksessa lähtenyt. Tänään ensin yritin hioa niitä, mut hermo meni kun yksi raspiroopen nauha oli minuutissa loppu. Sit aloin penkoo edellisen omistajan kamoja tallista ja aloin kokeilee kemikaaleja. Asetoni tehosi parhaiten. Sillä sit hinkkasin massojen jämiä. Nyt kun asetoni loppui niin aloin miettii et olikohan se nyt niin hyvä idea? Mitenköhän tuo reagoi Inertan kanssa? Olisiko olemassa perempaa kemikalia? Yritän siis edelleen saada kuskin lattian Inerttakuntoon jotta saisin uuden akselin paikoilleen. Sit mietin että voisin pitää talkoot tallissa? kaikkee pitää kokeilla... Quote Link to comment
Lasse Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Asetoni on rasvanpoistaja eikä siitä jää pinnalle mitään mikä haittaisi maalausta. Joistakin "tinnereistä" jää jotakin pintaan ja se saattaa reagoida maalien kanssa. Paras on ostaa kuitenkin maalikaupasta rasvanpoistajaa millä pinnat putsataan ennen maalausta. Itse olen pessyt massoja pois ihan tärpätillä. Sen jälkeen maalattava pinta kyllä vaati aikalailla pesua, että paskat lähtee pois. Quote Link to comment
Guest MudbottoM Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Kannattaa ihan mekaanisesti rapsutella niitä massoja pois, puukko, lasta ja kuumailmapuhallin oivia apuvälineitä, lopuiks vaikka teräsharjalaikalla tai vastaavalla peltipinnalle. Jos noita jämiä alkaa liuottimella poisteleen ja vieressä hiekkapuhallettua pintaa, niin hetkisen kyll saa jälkiään putsailla ett maalin tarttuvuus taattua. Tietty kommentti heitetty autoa näkemättä. Quote Link to comment
ARTO Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Kun kerta sieltä nurkkien ym alta ja takaa löytyy niin ruostetta, maalia, ehjää peltiä ja myöskin kaikenlaisia massoja ym suojaaineita, niin ainakin peltipaikkojen ja hiekkapuhallettujen peltien päälle olis hyvä vetästä jo alkuun kunnin inertat tai mitä hyvää pohjamaalia satuit nyt ostamaan. Tälleen tehden ne kohdat on jo esisuojattu. sen jalkeen mukavampi poistella muut eitoivotut pinnoitteet ja kun tulee tarpeeksi puhdasta/ruosteetonta, vetää esipuhdistuksen/karhennuksen jälkeen uuden/uudet maalipinnat koko alueelle. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Nyt on osa kuskin lattiasta Inertoitu. Hienot pensselin jäljet sain jätettyä sinne. Montakohan kerrosta tuota kannattais sutii ja mikäköhän olis hyvä pintamaali ennen massoja? Haluan n. 10% mattamustan. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Tutkittiin tossa Lindan kuskinpuolen oven ruostevaurioita. Siinä on alareunassa tiivisteurassa läpi meneviä ruostereikiä. Onko kenelläkään myydä reiätöntä -72 ovea, tai osaisiko joku korjata tuon halvalla. ;D Mä en uskalla tuota enää pahemmaksi pilata. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Kun tuo pohja ny vähän edisty viikonloppuna (lapset parani siasta), niin tuli mieleen et mitä eristettä kannattaa laittaa moottoritilaan? Eiks siis sinne sopis joku lämpö/metelieriste? Paljonko maksais et joku korjais tuon kuskinoven ruosteet? Voin laittaa kuvan jos joku tarttee. Kohta on onneksi koulu ohi ja pääsen kokopäivätyöttömäksi ja saan siis laadukasta talliaikaa. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Nii ja piti kysyä et mikä olis paras tapa korjata noissa ikkunan pielissä olevaa "kuupintaa" jonka hiekkapuhallus paljasti? Quote Link to comment
aki Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Paras tapa on korvata syöpynyt metalli uudella tehtaan vanhaa varastoa olevalla peltiosalla tai erittäin hyvällä jälkituotanto-osalla jos alkuperäistä ei ole saatavilla. Kaikki muut onkin sitten puolivillaista oikaisua, mutta parasta tapaahan tässä haettiin... Nii ja piti kysyä et mikä olis paras tapa korjata noissa ikkunan pielissä olevaa "kuupintaa" jonka hiekkapuhallus paljasti? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 jos sulla on vaan rakkulaa siinä, eikä ruostetta enää, eikä läpireikää, niin itse olen noita tinannut. En vaihda peltiä jos siinä on huokosmaisia poteroita, ellei se ole sitten jo paperin ohut. Helpompi tinata siistiksi, ku että laikkaa siivun veke, ja koittaa turata kempin kanssa kieron korjauspalan paikoilleen, ja kittaa sen sitten kun pinnat on kuprullaan... Quote Link to comment
mikan Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Hiekkapuhallettuun pintaan ei tina oikein tartu, eli ensin pitää hioa. t. Mika Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Pohjan maalista mielipidettä kyselisin. Kävin RTV:ltä kyselee et mitä kannatais Inertan jälkeen pohjaan laittaa kun ei näyttelyautoa tarvi, niin sanoivat että kun on niin hyvä pohja kuin Inerta, niin käy hyvin esimerkiksi joku huonekalumaali (metalliin soveltuva). Inertahan on se tärkein tossa? Ostin matta Futuraa mut en ole vielä uskaltanut sutia... Uskonko myyjää? Kuskin pohja on nyt siinä kunnossa että uuden akselin voisi siihen jo iskeä. Akseliin on asennettu siihen etusimpukkaan se juttu.. Se mihin ohjaus liittyy ja sit on asennettu uudet (vanhat) tukivarret uusilla tiivisteillä ja pallonivelillä. Kunhan nuo akselin saan paikoilleen niin maalaan pohjan loppuun ja asennan etuosan jarrut! Quote Link to comment
metake Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Teknos Teknodur, 2-komponenttinen polyuretaanimaali. Tarkoitettu inertan päälle maalattavaksi ja tulee vahva ja kestävä pinta. Itse en mitään "huonekalumaalia" laittaisi kun on jo tuollaisen vaivan nähnyt. RTV:stä löytyy tuota teknoduria, kiiltävää ja puolikiiltävää ainakin. Quote Link to comment
karvanoppa Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Taidan kokeilla tuota Inertaa ekaksi. Mistä sitä saa? Itse ostin niinkin omaperäisestä paikasta kuin maalikauppa. Tosin en nyt muista, oliko sitä ihan hyllytavarana. p.s. Onnea valtauksesta Tota myy esim Hartmann ja muut suuremmat maalikaupat, yleensä ei ole hyllyssä eli pitää erikseen kysyä. Myydään minimi 3L purkissa ja just ostin hintaan 67e. Värinä on beige,harmaa ja tiilenpunainen. Siten nykyään saa pohjamaalia jota voi hitsata ilman että hioo pois, eli sellanen väliaikaissuojamaali puhalluksen jälkeen, merkkiä en muista mutta saa ainakin automaalikaupoista. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Kiitos vinkistä! Taidan aamusta suhata Vantaan RTV:lle. Vähän on automasis onneksi väistynyt. Kukaan ei osannu neuvoa tosta eristeaineesta. Dynamat taitaa olla enempi hifivehkeiden takia laitettavaa? Mikä olis hyvä kylmyyden, kondension ja metelin takia? Polyuretaanivaahto? Quote Link to comment
metake Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Mikä olis hyvä kylmyyden, kondension ja metelin takia? Villapaita ja karvalakki :D Quote Link to comment
karvanoppa Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Biltemasta ja Motonetista saa edullista bitumimattoa jossa liimapinta, lämmittämällä saa taiteltua kaareviinkin paikkoihin. Kolmoskoppaiseen golffiin tuota takakonttiin liimailin kun olivat tehtaalla sen unohtaneet asentaa :) Uretaania ei mihinkään paikkaan jossa vesi makaa, imee kuin pesusieni. Quote Link to comment
Guest MudbottoM Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Pääkaupunkiseudulla Teknos-yhtymän teollisuusmaaleja pitäis saada Petikon RTV:ltä, hyllytavaraa siis. Vastaavat Tikkurilan mäskit Herttoniemen RTV:stä. Kummassakin tullut asioitua maaliostoksilla. Osaako kukaan kertoa, että onko tuo Teknodur liituuntuva kuivuttuaan, entä onnistuuko sävytys? Ite käyttäny pintamaalina "ei niin näkyvissä paikoissa" Tikkurilan Temacoat RM40:stä. Temacoattia pystyy sävytteleen, mutta on pinnaltaan liituava. Milla, nakkaa PM:llä jotain yhteystietoja, niin voisin tulla vaikka sumpille joku päivä. Quote Link to comment
metake Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Osaako kukaan kertoa, että onko tuo Teknodur liituuntuva kuivuttuaan, entä onnistuuko sävytys? Teknodurissa on UV-suojaus, eli ei liituunnu. Ainakin RAL järjestelmän mukainen sävytys onnistuu, NCS muistaakseni rajoitetusti. Quote Link to comment
dmn Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Itse täysin amatöörimaalarina jonkin verran temacoat/temadur:lla maalanneena olin ihmeissäni kun ekan kerran maalasin PPG Delfleet (raskaan kaluston) maalilla, pinta tuli huomattavasti paremmaksi mitä noiden kanssa. Ja hintakin oli samaa luokkaa.. Toki pohjassa käytin temacoattia joka sitten vesihiottiin tasaiseksi. Eli jättäisin kyllä itse tästä lähtien kaupan hyllyyn noi maalit ellei sitten tarvitse mattapintaa tms ... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Mä just nimenomaan haluan mattaa koska jauhemaalatut osat on -10 mattaa. Maali on jo ostettu ja odottaa malttamattomana et pääsis pohjaan. Napoleon lähti talvivarastoon, ihan hyvä sille, eipähän ruostuminen nopeudu tuolla pihalla kosteessa. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Akseli on alla ja tukivarret kiinni. Pitäis tiivistää saumat ja maalaa etuosan pohja. Laakerit sain vaihdettua, mut yksi jarrunmäntä jumittaa. EI hievahdakkaan. Pitää vissiin vaan käydä joka päivä muutaman kerran päivässä käydä työntää paineilmaa, josko joku päivä luovuttais tuo mötikkä. Ei saanu sumppia Markku, vaan joutui hommiin. :D Quote Link to comment
nalle85 Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 mä olen noita jarrumäntiä irrottanu ihan rasvaprässillä. satuloista ja sylintereistä rasvanippa vain siihe jarruputkenpaikalle ja rasvaa sisään. paineilmalla saattaa männät lentää pitkin hallin nurkkia. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Jos käyttää paineilmaa tuon ko. sylinterin irroitukseen kannattaa laittaa joku tukevampi rätti, tms. satulan ympärille ettei mäntä ammu silmille. Kaveri teki joskus vuonna yksi ja kaksi tallin seinään reiän ko. viritelmällä... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Mulla on välissä jarrulevy ja jarrupala. Antaisko rasvaprässi paremman paineen, mut hitaammin? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Antaisko rasvaprässi paremman paineen, yksikään mäntä ei ole jäänyt irtoamatta rasvaprässillä. Tosin rasvanippaa en ole käyttänyt, vaan irroittanut prässistä sen suukappaleen ja kiertänyt letkun suoraan satulaan kiinni. Quote Link to comment
nalle85 Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 hyvin ne männät tolla rasvaprässillä lähtee. luulenpa että paremmin ku paineilmalla? voihan sen prässin suoraan sylinteriinki kiinnittää. ihan miten tykkää tehdä Quote Link to comment
Guest MudbottoM Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Prässillä ei lähe ku tykin suusta, mutta saa ne paineilmallakin. Tietty takertunut mäntä hivenen teettää töitä, ettei sen 7 kilon voimalla ammu seinistä läpi :-) Kävin tuolla Millan tykönä Lindaa katsomassa. Siellä pakkasessa seistiin, minä ja tytöt...heh. Siinä tyttöihin tutustuessa sitten naputtelin etunavoista vanhat ulkokehät pois ja paukuttelimpa toisesta satulasta ne männätkin Millalle putsattavaksi. Ensi kerralla sitten niitä sumppejakin ja ehkä vähän piparii :-)) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Vai sumpit ja piparit? :D Pitää näköjään laittaa herra vielä kovampaan pakkaseen seisoskelemaan. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Saikin Markku sumppii ja torttuu, suklaista sellaista. Vähän taas nytkähti homma eteenpäin! Quote Link to comment
Guest MudbottoM Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Juu, kyllä maistui sumpit ja kääreet, ett kiitosta vaan :-) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 Taisin vihdoin löytää uudet levyt jarruihin. http://shop.volkswarenhaus.de/product_i ... 07-72.html Tietääkö kukaan että kuinka paksut jarrupalat tossa autossa on kun nuo 15mm paksut ei mahdu? Ja sit tietääkö kukaan et miten päin nuo jarruputket menee tossa edessä? Et meneekö jarrupääsylinteristä etummainen putki etujarruihin ja takimmainen taakse? En muista enää.. Ja sit et onko tuossa takajarrun rummussa, vai mikä se on, niin joku kepponen et miten sen rummun saa irti? Mä en jostain syystä saa sitä irti vaikka ne kaksi pientä ruuvia on irti. Olikohan muuta... Quote Link to comment
Lasse Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 Ootkos ronkkinu ne säädöt täysin auki? Vaikka ei sekään aina auta, jos rummussa on olkapäätä, sitten vaan ulosvejää kehiin, olkapäät rälläkällä näkemiin ja kasaus. Paitti jos rummut on kierot ja vaatii sorvia. Mut aloita noista säädöistä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.