Jump to content

Pallopaku henkilöautoksi - tuoreehkoa verotietoa


Guest BZZ

Recommended Posts

Tuon pykälän tilapäisistuimet on varmaankin erilaiset kuin vuoden '69 säädösten mukaiset.

Tanhiksen kysymyksestähän ei selviä, milloin tai minkä pykälän mukaan nuo penkit on sinne laitettu. Jos ne on tuon ANA TPP 57:n mukaan, niin siitä on tieto systeemissä. Osaatko AP sanoa näkyykö se rekisteriotteessa vai pelkästään järjestelmässä? Jos ne on tuon em. pykälän mukaan laitettu ja siitä on merkintä, niin olen melko vakuuttunut että silloin tuo pehmuste saa olla. Noista vanhemmista, eli ennen vuotta -83 laitetuista tilapaispenkeistä en osaakaan sanoa..

Link to comment

Tarkoittaa sitä, että vanhasta Liikennetietojärjestelmästä rekisteritietoja uuteen rapiat 30 miljuunaa maksaneeseen (?) Ajoneuvotietojärjestelmään konvertoitaessa pääsi maininta pakujen tilapäisistuimista lipsahtamaan pois paperilta useiden autojen osalta, ei varsinaista merkitystä puheena olevaan asiaan.

Link to comment
  • 4 months later...

Oon tässä katellu noita (vm1970 -->) palliksia lähipäivinä huvikseen, ja miettiny että joutuuko paku mallista maksamaan autoveron, jos taakse tekee 3 istuttavan(nenä menosuuntaan) kovan penkin(30-50mm pehmusteella) ?

 

Pehmeätä penkkiä lienee turha kuvitellakaan ilman autoveron maksua ? Mutta onko niitä 2+3 pakuja vielä nykyisin mahdollista tehdä ?

Link to comment
Mutta onko niitä 2+3 pakuja vielä nykyisin mahdollista tehdä ?

 

Ei.

Nii just, no sitten lienee paras katella suoraan bussimalleja, jos tollasta meinaa hankkia, kattelin vaan ku ois ollu yks paku tarjolla, missä oli 3 istuinta edessä

 

Kiitoksia kuitenki nopeasta vastauksesta :)

Link to comment
  • 5 months later...

Ymmärtääkseni tuo 60 luvun 3v vanhan pakusta henkilöautoksi onnistui ilman suurempia maksuja vuoteen 2010 asti. Tämän jälkeen tuli joku EU plaaplaasäädös jolloin esim -65 kastenin muuttaminen henkilöautoksi olisi +2000E.

 

Mitenhän mahtaa olla jos haluaa lisätä kovat penkit taakse, vai ovatko nekään enää mahdollisest ilman veroja?

Link to comment

Ainakin kesällä (-12) sai -67 kasteniin +3 paikkaa ihan vuosikatselmuksen yhteydessä .Kuitissa lukee Ha/Pa muutoskats.pieni ja maksoi 20€ Alveineen. Väliseinän pahviosa piti olla poistettuna juurikin varauloskäymälän takia.Eli vanhukset edelleen kuten ennenkin.

Link to comment
Ainakin kesällä (-12) sai -67 kasteniin +3 paikkaa ihan vuosikatselmuksen yhteydessä .Kuitissa lukee Ha/Pa muutoskats.pieni ja maksoi 20€ Alveineen. Väliseinän pahviosa piti olla poistettuna juurikin varauloskäymälän takia.Eli vanhukset edelleen kuten ennenkin.

Tää sun on henkilöauto, eikö olekin? -68 ja uudemmissa pakuissa taitaa edelleen olla vaikeaa, ja kalliimpaa..

Link to comment
Ainakin kesällä (-12) sai -67 kasteniin +3 paikkaa ihan vuosikatselmuksen yhteydessä .Kuitissa lukee Ha/Pa muutoskats.pieni ja maksoi 20€ Alveineen. Väliseinän pahviosa piti olla poistettuna juurikin varauloskäymälän takia.Eli vanhukset edelleen kuten ennenkin.

 

Loistavaa. Vaativatko ikkunoita matkustajille penkkien kohdalle vai saiko olla umpi"paku" ja lisätä pehmeät penkit taakse?

Link to comment
  • 2 weeks later...
Soitin Akelle tästä asiasta ja kysyin veron määrää omastani. Auto siis vuoden -69 pallis pakettiauto, jossa takana kovat penkit takana 6 hengelle. Veron määrä henkilöautoksi rekisteröitäessä on 200,75 euroa. Ei ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. En tiedä laskiko tuota vielä se, että käyttöönotto vuosi on -68.

 

Mun ´70 palliksen veroksi muodostui n. 500€. En siis ole vielä muutoskatsastanut, vaan tuo 500 drakmaa on AKE:lta pyytämäni laskelman tulos = pakettiautoksi rekisteröidystä 1970-kombiwagenista retkeily-kleinbussiksi.

 

Soitin justiin Trafille ja tiedustelin, kuinka paljon maksaa muuttaa -70 Kombi-paku henkilöautoksi. Täti sanoi, että "juuri tällaista muutosta ei tietokannasta löydy, mutta kun vertailee näihin lähinnä oleviin, veroa rapsahtaa noin 2000 euroa".

 

Voiko se ihan oikeasti olla kaksi tonnia? Viittaan ylläoleviin lukemiin, jotka ovat melkoisesti huokeampia. Yllä olevat lainaukset ovat toki vanhahkoja. Onko tässä välissä tapahtunut joku veromuutos, joka 4-10-kertaistaa veron määrän? Vai puhuiko täti vaan höpöjä?

Link to comment
Soitin Akelle tästä asiasta ja kysyin veron määrää omastani. Auto siis vuoden -69 pallis pakettiauto, jossa takana kovat penkit takana 6 hengelle. Veron määrä henkilöautoksi rekisteröitäessä on 200,75 euroa. Ei ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. En tiedä laskiko tuota vielä se, että käyttöönotto vuosi on -68.

 

Mun ´70 palliksen veroksi muodostui n. 500€. En siis ole vielä muutoskatsastanut, vaan tuo 500 drakmaa on AKE:lta pyytämäni laskelman tulos = pakettiautoksi rekisteröidystä 1970-kombiwagenista retkeily-kleinbussiksi.

 

Soitin justiin Trafille ja tiedustelin, kuinka paljon maksaa muuttaa -70 Kombi-paku henkilöautoksi. Täti sanoi, että "juuri tällaista muutosta ei tietokannasta löydy, mutta kun vertailee näihin lähinnä oleviin, veroa rapsahtaa noin 2000 euroa".

 

Voiko se ihan oikeasti olla kaksi tonnia? Viittaan ylläoleviin lukemiin, jotka ovat melkoisesti huokeampia. Yllä olevat lainaukset ovat toki vanhahkoja. Onko tässä välissä tapahtunut joku veromuutos, joka 4-10-kertaistaa veron määrän? Vai puhuiko täti vaan höpöjä?

 

Oliko sulla kovat penkit takana? Kun se vaikuttaa oleellisesti veron määrään.

 

Ja jos oli niin sitten täti puheli varmaan höpö höpöjä.

Link to comment
Oliko sulla kovat penkit takana? Kun se vaikuttaa oleellisesti veron määrään.

 

Ja jos oli niin sitten täti puheli varmaan höpö höpöjä.

 

Ei ole kontissa penkkejä. Tämäpä sitten selittänee kovan hinnan.

Link to comment
Soitin justiin Trafille ja tiedustelin, kuinka paljon maksaa muuttaa -70 Kombi-paku henkilöautoksi. Täti sanoi, että "juuri tällaista muutosta ei tietokannasta löydy, mutta kun vertailee näihin lähinnä oleviin, veroa rapsahtaa noin 2000 euroa".
Tänään 8.9 tuli Trafista puhelu, jossa sain kuulla, että haarukka olisi 1972 pallokeulakombille 1500-2000euroa. tarkastaja NN kertoi, että juuri 1972 Kombia ei olisi muutettu henkilöautoksi, ja siksi kyseessä on vain alustava arvio.

Jos ei ihan viimeaikoina ole muuttunut, niin pakettiautoa henkilöautoksi muutettaessa pitää maksaa sama summa veroa, kuin autoa ensi kertaa rekisteröitäessä on verosta saatu vähennystä.

 

60/70-luvun taitteessa pakettiauton vero oli 0% joten tuo n. 2000 eur kuulostaa järkevältä em. viitaten, voisin kuvitella pakettiauton olleen tuon verran halvempi samanlaiseen henkilöautoon verratessa. Sillä onko autossa kovat penkit takana vai ei, ei pitäisi olla mitään merkitystä, koska kovat penkit sai tietyin edellytyksin asentaa pakettiautoon, mutta se oli silti verovapaa. Jos auto taas on ns. piilofarmari, niin sitten asia voi olla eri, mutta ei tainnut kastenwagenia saada piilofarmariksi?

Link to comment
Soitin justiin Trafille ja tiedustelin, kuinka paljon maksaa muuttaa -70 Kombi-paku henkilöautoksi. Täti sanoi, että "juuri tällaista muutosta ei tietokannasta löydy, mutta kun vertailee näihin lähinnä oleviin, veroa rapsahtaa noin 2000 euroa".
Tänään 8.9 tuli Trafista puhelu, jossa sain kuulla, että haarukka olisi 1972 pallokeulakombille 1500-2000euroa. tarkastaja NN kertoi, että juuri 1972 Kombia ei olisi muutettu henkilöautoksi, ja siksi kyseessä on vain alustava arvio.

Jos ei ihan viimeaikoina ole muuttunut, niin pakettiautoa henkilöautoksi muutettaessa pitää maksaa sama summa veroa, kuin autoa ensi kertaa rekisteröitäessä on verosta saatu vähennystä.

 

60/70-luvun taitteessa pakettiauton vero oli 0% joten tuo n. 2000 eur kuulostaa järkevältä em. viitaten, voisin kuvitella pakettiauton olleen tuon verran halvempi samanlaiseen henkilöautoon verratessa. Sillä onko autossa kovat penkit takana vai ei, ei pitäisi olla mitään merkitystä, koska kovat penkit sai tietyin edellytyksin asentaa pakettiautoon, mutta se oli silti verovapaa. Jos auto taas on ns. piilofarmari, niin sitten asia voi olla eri, mutta ei tainnut kastenwagenia saada piilofarmariksi?

Välillä kyllä taitaa olla virkailijasta kiinni millaisen vastauksen saa mutta onhan noita pari esimerkkiä yllä missä kovapenkkisen on saanut halvalla katsastettua ha:ksi

Link to comment
Onko muita veikkauksia, mistä tämmöinen parhaimmillaan parin tonnin verokuilu voisi syntyä, jos kysymys ei ole penkit vs. penkittömyys?

 

Alkuperäinen käyttötarkoitus voisi myös olla vaikuttava tekijä esim vahat poliisi yms virastojen autot. Tämä on ihan veikkaspohjalla olevaa tietoa.

Link to comment
Soitin Akelle tästä asiasta ja kysyin veron määrää omastani. Auto siis vuoden -69 pallis pakettiauto, jossa takana kovat penkit takana 6 hengelle. Veron määrä henkilöautoksi rekisteröitäessä on 200,75 euroa. Ei ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. En tiedä laskiko tuota vielä se, että käyttöönotto vuosi on -68.
Ei valitettavasti löydy mitään kirjallisena. Tämä homma jäi minulla vain tuohon puhelin soittoon. Hmm..vois melkein ruveta viemään asiaa etiä päin. Tietäisi taas sisutan uudelleen tekemistä :D

 

Tiedustelin hiljan AKE:lta, paljonko pitäisi maksaa autoveroa, mikäli muutoskatsastaisin 3+3-penkkisen pakuwagenin henkilöautoksi. Eli tällä hetkellä on kolme pehmeää jakkaraa edessä ja luvat vanhan liiton vaneripenkeille taakse. Autoveroa tulisi maksettavaksi n. 900€. Tämä siis AKE:n tekemä laskelma vuosimallin 1970 pakuun.
Mun ´70 palliksen veroksi muodostui n. 500€. En siis ole vielä muutoskatsastanut, vaan tuo 500 drakmaa on AKE:lta pyytämäni laskelman tulos = pakettiautoksi rekisteröidystä 1970-kombiwagenista retkeily-kleinbussiksi.

 

Välillä kyllä taitaa olla virkailijasta kiinni millaisen vastauksen saa mutta onhan noita pari esimerkkiä yllä missä kovapenkkisen on saanut halvalla katsastettua ha:ksi

Mä en ainakaan tästä ketjustä löytänyt yhtään esimerkkiä, pelkkää spekulaatiota. Onko joku tehnyt tällaisen muutoskatsastuksen että olisi ihan mustaa valkoisella paljonko tuli maksamaan, vai onko kaikilla vieläkin vain haaveissa?

Link to comment
Soitin Akelle tästä asiasta ja kysyin veron määrää omastani. Auto siis vuoden -69 pallis pakettiauto, jossa takana kovat penkit takana 6 hengelle. Veron määrä henkilöautoksi rekisteröitäessä on 200,75 euroa. Ei ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. En tiedä laskiko tuota vielä se, että käyttöönotto vuosi on -68.
Ei valitettavasti löydy mitään kirjallisena. Tämä homma jäi minulla vain tuohon puhelin soittoon. Hmm..vois melkein ruveta viemään asiaa etiä päin. Tietäisi taas sisutan uudelleen tekemistä :D

 

Tiedustelin hiljan AKE:lta, paljonko pitäisi maksaa autoveroa, mikäli muutoskatsastaisin 3+3-penkkisen pakuwagenin henkilöautoksi. Eli tällä hetkellä on kolme pehmeää jakkaraa edessä ja luvat vanhan liiton vaneripenkeille taakse. Autoveroa tulisi maksettavaksi n. 900€. Tämä siis AKE:n tekemä laskelma vuosimallin 1970 pakuun.
Mun ´70 palliksen veroksi muodostui n. 500€. En siis ole vielä muutoskatsastanut, vaan tuo 500 drakmaa on AKE:lta pyytämäni laskelman tulos = pakettiautoksi rekisteröidystä 1970-kombiwagenista retkeily-kleinbussiksi.

 

Välillä kyllä taitaa olla virkailijasta kiinni millaisen vastauksen saa mutta onhan noita pari esimerkkiä yllä missä kovapenkkisen on saanut halvalla katsastettua ha:ksi

Mä en ainakaan tästä ketjustä löytänyt yhtään esimerkkiä, pelkkää spekulaatiota. Onko joku tehnyt tällaisen muutoskatsastuksen että olisi ihan mustaa valkoisella paljonko tuli maksamaan, vai onko kaikilla vieläkin vain haaveissa?

 

Soitin kaksi kertaa Trafiin ja yhden kerran Tulliin. Sillä, onko takakontissa penkkejä vai ei, ei ole Trafin mukaan mitään merkitystä.

 

Autovero lasketaan auton maahantuontiarvosta maahantuontivuoden veroprosentilla. Mikä se prosentti on, ei tunnu olevan kovin yksinkertainen asia. Trafin mukaan asia kuuluu Tullille, Tullin mukaan Trafille.

Link to comment

 

Soitin kaksi kertaa Trafiin ja yhden kerran Tulliin. Sillä, onko takakontissa penkkejä vai ei, ei ole Trafin mukaan mitään merkitystä.

 

Autovero lasketaan auton maahantuontiarvosta maahantuontivuoden veroprosentilla. Mikä se prosentti on, ei tunnu olevan kovin yksinkertainen asia. Trafin mukaan asia kuuluu Tullille, Tullin mukaan Trafille.

 

Tämä kertoi siis hyvin tyhjentävästi että mulla on ollut muistissa spekulaatio ja esson baari tietoa eli unohtakaa mun höpinät penkeistä.

Link to comment
  • 6 months later...
Ymmärtääkseni tuo 60 luvun 3v vanhan pakusta henkilöautoksi onnistui ilman suurempia maksuja vuoteen 2010 asti. Tämän jälkeen tuli joku EU plaaplaasäädös jolloin esim -65 kastenin muuttaminen henkilöautoksi olisi +2000E.

 

Mitenhän mahtaa olla jos haluaa lisätä kovat penkit taakse, vai ovatko nekään enää mahdollisest ilman veroja?

 

Ainakin kesällä (-12) sai -67 kasteniin +3 paikkaa ihan vuosikatselmuksen yhteydessä .Kuitissa lukee Ha/Pa muutoskats.pieni ja maksoi 20€ Alveineen. Väliseinän pahviosa piti olla poistettuna juurikin varauloskäymälän takia.Eli vanhukset edelleen kuten ennenkin.

 

22.07.2013 sain tähän aiheeseen Trafilta päätöksen:

----------------------------------------------------------------------------

Hei,

 

Jos pakettiauto ensirekisteröity Suomessa ennen 5.11.1967, ei muutoskatsastuksesta henkilöautoksi ole autoveroseuraamusta.

 

 

Terveisin,

 

Mr.X

 

--

Mr.X

ma. asiantuntija

Valvonnalliset verot

 

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi

Tieliikenne

PL 320

00101 Helsinki

Puh. 029 534 5000

Fax: 029 534 5095

Polttoainemaksu-, lisävero- ja autoveroasiat: p. 029 534 5128

----------------------------------------------------------------------------

Oli itsellä hivenen kylmärinki, koska Trafin nykyisellä sivulla tätä ei ole kerrottu enään selkeästi, vaan laki litania alkaa 15.11.1967 jälkeen rekisteröidyt...

 

Tuo sähköposti tallennetaan kyllä visusti ja nakutan vaikka kiveen :)

 

Edit. Toimitin alkuperäisen e-mailin, muutoskatsastuksen hoitaneeseen huippu asialliseen konttoriin http://www.mantsalanautokatsastus.fi/

 

 

-Pete-

Link to comment
  • 1 year later...

Aiheeseen liittyen: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1418695877455.html?pos=ok-nln

 

 

Lisäksi lakiin on tehty muutoksia koskien tilanteita, joissa Liikenteen turvallisuusvirasto kantaa autoveron ajoneuvon ensirekisteröinnin jälkeen. Nämä säännökset koskevat esimerkiksi ajoneuvon verotusta tilanteessa, jossa veron ulkopuolella oleva kuorma-auto muutetaan verolliseksi pakettiautoksi tai mopo virityksen takia moottoripyöräksi. Tällainen ajoneuvo verotetaan 1.1.2015 alkaen samalla tavalla kuin vastaava käytettynä maahantuotava ajoneuvo.

 

Tulkitsen tuon niin että tästälähtien vanhan pakun voi muuttaa henkilöautoksi maksamalla saman veron kuin vastaavan auton ulkomailtatuonnista joutuisi maksamaan? Palliksista ehkä muutaman kympin - pari sataa. Jotain kohtuutta verotukseen siis.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tämä olisi enemmän kuin tervetullut muutos. Voisiko joku fiksumpi suomentaa tätä? Voiko tämän ymmärtää nyt niin että voisin pakettiautonsa muuttaa hlö autoksi kohtuullisin kustannuksin? Lainaus uudesta laista:

 

Ajoneuvo, joka ei enää täytä verottomuuden, veronpalautuksen tai veronalennuksen ehtoja, verotetaan uudelleen niiden perusteiden mukaan, joita olisi sovellettava lajiltaan samanlaiseen käytettyyn ajoneuvoon ajankohtana, jona verovelvollisuus syntyi. Jäljempänä 2 momentissa tarkoitetusta ajoneuvosta maksuunpannaan kuitenkin se määrä, joka ajoneuvosta olisi tullut sitä ensi kertaa verotettaessa kantaa täysimääräisenä verona vähennettynä ajoneuvosta jo suoritetun veron määrällä.

 

Autosta, josta veroa on alennettu 28 tai 51 §:n nojalla, sekä sairasautosta maksuunpantavaa veroa alennetaan yhdellä kolmaskymmeneskuudesosalla jokaista rekisterissäoloajan täyttä kuukautta kohti. Edellä 21 §:n 1 momentissa tarkoitetun pelastusauton, invataksin, eläinlääkintäauton ja ruumisauton verosta vähennetään yksi neljäskymmeneskahdeksasosa rekisterissäoloajan kutakin täyttä kuukautta kohti. Jos veroa alennettaessa on 28 §:n nojalla otettu veron alennuksen määrässä huomioon myös rekisterissäolo muualla kuin Suomessa, tämä aika lasketaan vastaavasti hyväksi tätä momenttia sovellettaessa. Veroa ei vähennetä ajalta, jonka ajoneuvo on ollut ilmoitettuna liikennekäytöstä poistetuksi, lukuun ottamatta 51 §:n mukaisen autoveron palautuksen saaneita ajoneuvoja.

Link to comment
  • 5 months later...

Tuoreutetaan tätä tuoreehkoa tietoa.

 

Toukokuussa muutoskatsastin miun -72 doppelin pakettiautosta henkilöautoksi. Tässä muuttuneet kustannukset nyt kun melkein kaikki tahot ovat saaneet summansa arvottua:

 

  • Muutoskatsastus 61eur Joensuussa
  • Ajoneuvovero pysyy entisellään. Se vuosittain maksettava. Menee massan mukaan.
  • Perus-liikennevakuutus 3eur/kk vähemmän
  • Tulli ei ole saanut vielä arvottua auton arvoa, oletettavasti korkeintaan muutamia kymppejä.
  • Trafi osasi sanoa veroprosentin: 37,5% auton arvosta. Arvon määritys menee samalla kaavalla kun auton maahantuonnissa - otetaan joku vastaava transportteri vertailuautoksi ja tehdään ikävähennystä 43 vuotta.

Lopputuloksena tämä operaatio tuskin tulee maksamaan edes kahtasataa euroa, sain doppelin takaosaan katsastettua samalla penkin -> nyt 2+2 -paikkainen. Saan myös ajaa luvallisesti satasta tai vaikka 120 motarilla, aika kivasti sattuu mittarin näyttämäkin kohdalleen.

 

Puavo

post-35-0-55359000-1435559881_thumb.jpg

  • Like 8
Link to comment

Hienoa pioneeri henkeä!! Oma auto nyt vielä niin kesken ettei ennen ensi kevättä ole konttorille asiaa, mutta rohkaisevaa saada oikeaa tietoa miten on menetelty. Vielä jäädään odotteleen sitä veron summaa?!

Link to comment

Mulla ollu jotain puoli vuotta vetämässä autoverovalitus enkä kyllä itsekää pidätä hengitystä sitä odotelles.

 

Ja Tanhis kun tietää kaiken niin sanopa tarkka summa niin voidaan sitte verrata toteutuneeseen.

Voin mä sulle sen 20€ heitolla vaikka laskea mutta ei ole nyt niin kutkuttava asia että jaksaisin näin tehdä eli annan oman arvioni.

 

Oma arvio olisi 89€. Ja en muista tuliko pakut vuonna 72 täysin verovapaina jos ei tullut niin jo maksettu vero luultavasti vähennetään veroprosentista.

Link to comment

Ei tuota paljoa tarvitse arvailla kun katsoo tullin sivuilta muutaman toteutuneen autoveropäätöksen. Niistä saa aika nopeasti haarukoitua että oletettavasti vero on 80 - 100 eur.

 

Samalla osui silmiini mielenkiintoinen rivi, että toukokuussa on annettu veropäätös kuplasta joka on käyttöönotettu 2.12.1949. Kuka tunnustaa?

Link to comment

Satasen molemmin puolin äänestetään täältäkin. Mutta pointti tässä on se, että vero on ns. kohtuullinen, ei kaada koko ideaa ja helposti hukkuu muihin muutoksen kustannuksiin.

 

Kyyninen sieluni näkee tässä käyttömaksutuoton maksimoimisen (pakettiautossa pienempi vuosivero) mutta ehkä se olen vain minä ja Trafi on keksinyt jotain positiivista, kerrankin.

Edited by Kharon
Link to comment

Se vuosittain maksettava vero on tosiaan tässä ihan sama paketti- ja henkilöautolla. Eroa tulee paketti- ja henkilöauton välillä ilmeisesti vasta kun siirrytään co2-pohjaiseen verotukseen jotka alkoivat vielä henkilö- ja pakettiautoilla eri vuosina. Käyttövoimaveroa (onkohan se sillä nimellä vielä) ei ole kun ei ole diesel tai (ehkä) täyssähköauto. Vähän mutuilua miulla näiden verojen kanssa mutta tosiaan se on fakta että vuosittaiset kulut pysyvät verojen osalta samana ja vakuutukset hintsusti tippuu.

Link to comment
  • 2 months later...

Voin mä sulle sen 20€ heitolla vaikka laskea mutta ei ole nyt niin kutkuttava asia että jaksaisin näin tehdä eli annan oman arvioni.

 

Oma arvio olisi 89€. Ja en muista tuliko pakut vuonna 72 täysin verovapaina jos ei tullut niin jo maksettu vero luultavasti vähennetään veroprosentista.

Damn päälle vitosella meni veikkaus pieleen.

  • Like 1
Link to comment
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...