metake Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Tuon pykälän tilapäisistuimet on varmaankin erilaiset kuin vuoden '69 säädösten mukaiset. Tanhiksen kysymyksestähän ei selviä, milloin tai minkä pykälän mukaan nuo penkit on sinne laitettu. Jos ne on tuon ANA TPP 57:n mukaan, niin siitä on tieto systeemissä. Osaatko AP sanoa näkyykö se rekisteriotteessa vai pelkästään järjestelmässä? Jos ne on tuon em. pykälän mukaan laitettu ja siitä on merkintä, niin olen melko vakuuttunut että silloin tuo pehmuste saa olla. Noista vanhemmista, eli ennen vuotta -83 laitetuista tilapaispenkeistä en osaakaan sanoa.. Quote Link to comment
-AP- Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Ei mielestäni näy ainakaan paperilla, enkä ole ihan varma että löytyy tietojärjetelmästäkään mainintaa. Quote Link to comment
metake Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Ei mielestäni näy ainakaan paperilla, enkä ole ihan varma että löytyy tietojärjetelmästäkään mainintaa. Tuollaisen AKE:n tiedotteen löysin, mutta en tiedä mitä se tarkoittaa käytännössä: http://www.trafi.fi/filebank/a/13224784 ... _12008.pdf Quote Link to comment
-AP- Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Tarkoittaa sitä, että vanhasta Liikennetietojärjestelmästä rekisteritietoja uuteen rapiat 30 miljuunaa maksaneeseen (?) Ajoneuvotietojärjestelmään konvertoitaessa pääsi maininta pakujen tilapäisistuimista lipsahtamaan pois paperilta useiden autojen osalta, ei varsinaista merkitystä puheena olevaan asiaan. Quote Link to comment
Guest 1st Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Oon tässä katellu noita (vm1970 -->) palliksia lähipäivinä huvikseen, ja miettiny että joutuuko paku mallista maksamaan autoveron, jos taakse tekee 3 istuttavan(nenä menosuuntaan) kovan penkin(30-50mm pehmusteella) ? Pehmeätä penkkiä lienee turha kuvitellakaan ilman autoveron maksua ? Mutta onko niitä 2+3 pakuja vielä nykyisin mahdollista tehdä ? Quote Link to comment
-AP- Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Mutta onko niitä 2+3 pakuja vielä nykyisin mahdollista tehdä ? Ei. Quote Link to comment
Guest 1st Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Mutta onko niitä 2+3 pakuja vielä nykyisin mahdollista tehdä ? Ei. Nii just, no sitten lienee paras katella suoraan bussimalleja, jos tollasta meinaa hankkia, kattelin vaan ku ois ollu yks paku tarjolla, missä oli 3 istuinta edessä Kiitoksia kuitenki nopeasta vastauksesta :) Quote Link to comment
eturauhanen Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Ymmärtääkseni tuo 60 luvun 3v vanhan pakusta henkilöautoksi onnistui ilman suurempia maksuja vuoteen 2010 asti. Tämän jälkeen tuli joku EU plaaplaasäädös jolloin esim -65 kastenin muuttaminen henkilöautoksi olisi +2000E. Mitenhän mahtaa olla jos haluaa lisätä kovat penkit taakse, vai ovatko nekään enää mahdollisest ilman veroja? Quote Link to comment
hanski513 Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Ainakin kesällä (-12) sai -67 kasteniin +3 paikkaa ihan vuosikatselmuksen yhteydessä .Kuitissa lukee Ha/Pa muutoskats.pieni ja maksoi 20€ Alveineen. Väliseinän pahviosa piti olla poistettuna juurikin varauloskäymälän takia.Eli vanhukset edelleen kuten ennenkin. Quote Link to comment
metake Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Ainakin kesällä (-12) sai -67 kasteniin +3 paikkaa ihan vuosikatselmuksen yhteydessä .Kuitissa lukee Ha/Pa muutoskats.pieni ja maksoi 20€ Alveineen. Väliseinän pahviosa piti olla poistettuna juurikin varauloskäymälän takia.Eli vanhukset edelleen kuten ennenkin. Tää sun on henkilöauto, eikö olekin? -68 ja uudemmissa pakuissa taitaa edelleen olla vaikeaa, ja kalliimpaa.. Quote Link to comment
eturauhanen Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Ainakin kesällä (-12) sai -67 kasteniin +3 paikkaa ihan vuosikatselmuksen yhteydessä .Kuitissa lukee Ha/Pa muutoskats.pieni ja maksoi 20€ Alveineen. Väliseinän pahviosa piti olla poistettuna juurikin varauloskäymälän takia.Eli vanhukset edelleen kuten ennenkin. Loistavaa. Vaativatko ikkunoita matkustajille penkkien kohdalle vai saiko olla umpi"paku" ja lisätä pehmeät penkit taakse? Quote Link to comment
hanski513 Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Sorry näkyvä vastaus, kohdennettu "eturauhaselle" jolla-65 edellä kyseessä. Ja kyllä h-autona rekisterissä T:HL Quote Link to comment
Guest Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Soitin Akelle tästä asiasta ja kysyin veron määrää omastani. Auto siis vuoden -69 pallis pakettiauto, jossa takana kovat penkit takana 6 hengelle. Veron määrä henkilöautoksi rekisteröitäessä on 200,75 euroa. Ei ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. En tiedä laskiko tuota vielä se, että käyttöönotto vuosi on -68. Mun ´70 palliksen veroksi muodostui n. 500€. En siis ole vielä muutoskatsastanut, vaan tuo 500 drakmaa on AKE:lta pyytämäni laskelman tulos = pakettiautoksi rekisteröidystä 1970-kombiwagenista retkeily-kleinbussiksi. Soitin justiin Trafille ja tiedustelin, kuinka paljon maksaa muuttaa -70 Kombi-paku henkilöautoksi. Täti sanoi, että "juuri tällaista muutosta ei tietokannasta löydy, mutta kun vertailee näihin lähinnä oleviin, veroa rapsahtaa noin 2000 euroa". Voiko se ihan oikeasti olla kaksi tonnia? Viittaan ylläoleviin lukemiin, jotka ovat melkoisesti huokeampia. Yllä olevat lainaukset ovat toki vanhahkoja. Onko tässä välissä tapahtunut joku veromuutos, joka 4-10-kertaistaa veron määrän? Vai puhuiko täti vaan höpöjä? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Soitin Akelle tästä asiasta ja kysyin veron määrää omastani. Auto siis vuoden -69 pallis pakettiauto, jossa takana kovat penkit takana 6 hengelle. Veron määrä henkilöautoksi rekisteröitäessä on 200,75 euroa. Ei ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. En tiedä laskiko tuota vielä se, että käyttöönotto vuosi on -68. Mun ´70 palliksen veroksi muodostui n. 500€. En siis ole vielä muutoskatsastanut, vaan tuo 500 drakmaa on AKE:lta pyytämäni laskelman tulos = pakettiautoksi rekisteröidystä 1970-kombiwagenista retkeily-kleinbussiksi. Soitin justiin Trafille ja tiedustelin, kuinka paljon maksaa muuttaa -70 Kombi-paku henkilöautoksi. Täti sanoi, että "juuri tällaista muutosta ei tietokannasta löydy, mutta kun vertailee näihin lähinnä oleviin, veroa rapsahtaa noin 2000 euroa". Voiko se ihan oikeasti olla kaksi tonnia? Viittaan ylläoleviin lukemiin, jotka ovat melkoisesti huokeampia. Yllä olevat lainaukset ovat toki vanhahkoja. Onko tässä välissä tapahtunut joku veromuutos, joka 4-10-kertaistaa veron määrän? Vai puhuiko täti vaan höpöjä? Oliko sulla kovat penkit takana? Kun se vaikuttaa oleellisesti veron määrään. Ja jos oli niin sitten täti puheli varmaan höpö höpöjä. Quote Link to comment
Guest Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Oliko sulla kovat penkit takana? Kun se vaikuttaa oleellisesti veron määrään. Ja jos oli niin sitten täti puheli varmaan höpö höpöjä. Ei ole kontissa penkkejä. Tämäpä sitten selittänee kovan hinnan. Quote Link to comment
metake Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Soitin justiin Trafille ja tiedustelin, kuinka paljon maksaa muuttaa -70 Kombi-paku henkilöautoksi. Täti sanoi, että "juuri tällaista muutosta ei tietokannasta löydy, mutta kun vertailee näihin lähinnä oleviin, veroa rapsahtaa noin 2000 euroa". Tänään 8.9 tuli Trafista puhelu, jossa sain kuulla, että haarukka olisi 1972 pallokeulakombille 1500-2000euroa. tarkastaja NN kertoi, että juuri 1972 Kombia ei olisi muutettu henkilöautoksi, ja siksi kyseessä on vain alustava arvio. Jos ei ihan viimeaikoina ole muuttunut, niin pakettiautoa henkilöautoksi muutettaessa pitää maksaa sama summa veroa, kuin autoa ensi kertaa rekisteröitäessä on verosta saatu vähennystä. 60/70-luvun taitteessa pakettiauton vero oli 0% joten tuo n. 2000 eur kuulostaa järkevältä em. viitaten, voisin kuvitella pakettiauton olleen tuon verran halvempi samanlaiseen henkilöautoon verratessa. Sillä onko autossa kovat penkit takana vai ei, ei pitäisi olla mitään merkitystä, koska kovat penkit sai tietyin edellytyksin asentaa pakettiautoon, mutta se oli silti verovapaa. Jos auto taas on ns. piilofarmari, niin sitten asia voi olla eri, mutta ei tainnut kastenwagenia saada piilofarmariksi? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Soitin justiin Trafille ja tiedustelin, kuinka paljon maksaa muuttaa -70 Kombi-paku henkilöautoksi. Täti sanoi, että "juuri tällaista muutosta ei tietokannasta löydy, mutta kun vertailee näihin lähinnä oleviin, veroa rapsahtaa noin 2000 euroa". Tänään 8.9 tuli Trafista puhelu, jossa sain kuulla, että haarukka olisi 1972 pallokeulakombille 1500-2000euroa. tarkastaja NN kertoi, että juuri 1972 Kombia ei olisi muutettu henkilöautoksi, ja siksi kyseessä on vain alustava arvio. Jos ei ihan viimeaikoina ole muuttunut, niin pakettiautoa henkilöautoksi muutettaessa pitää maksaa sama summa veroa, kuin autoa ensi kertaa rekisteröitäessä on verosta saatu vähennystä. 60/70-luvun taitteessa pakettiauton vero oli 0% joten tuo n. 2000 eur kuulostaa järkevältä em. viitaten, voisin kuvitella pakettiauton olleen tuon verran halvempi samanlaiseen henkilöautoon verratessa. Sillä onko autossa kovat penkit takana vai ei, ei pitäisi olla mitään merkitystä, koska kovat penkit sai tietyin edellytyksin asentaa pakettiautoon, mutta se oli silti verovapaa. Jos auto taas on ns. piilofarmari, niin sitten asia voi olla eri, mutta ei tainnut kastenwagenia saada piilofarmariksi? Välillä kyllä taitaa olla virkailijasta kiinni millaisen vastauksen saa mutta onhan noita pari esimerkkiä yllä missä kovapenkkisen on saanut halvalla katsastettua ha:ksi Quote Link to comment
Guest Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Onko muita veikkauksia, mistä tämmöinen parhaimmillaan parin tonnin verokuilu voisi syntyä, jos kysymys ei ole penkit vs. penkittömyys? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Onko muita veikkauksia, mistä tämmöinen parhaimmillaan parin tonnin verokuilu voisi syntyä, jos kysymys ei ole penkit vs. penkittömyys? Alkuperäinen käyttötarkoitus voisi myös olla vaikuttava tekijä esim vahat poliisi yms virastojen autot. Tämä on ihan veikkaspohjalla olevaa tietoa. Quote Link to comment
metake Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Soitin Akelle tästä asiasta ja kysyin veron määrää omastani. Auto siis vuoden -69 pallis pakettiauto, jossa takana kovat penkit takana 6 hengelle. Veron määrä henkilöautoksi rekisteröitäessä on 200,75 euroa. Ei ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. En tiedä laskiko tuota vielä se, että käyttöönotto vuosi on -68.Ei valitettavasti löydy mitään kirjallisena. Tämä homma jäi minulla vain tuohon puhelin soittoon. Hmm..vois melkein ruveta viemään asiaa etiä päin. Tietäisi taas sisutan uudelleen tekemistä :D Tiedustelin hiljan AKE:lta, paljonko pitäisi maksaa autoveroa, mikäli muutoskatsastaisin 3+3-penkkisen pakuwagenin henkilöautoksi. Eli tällä hetkellä on kolme pehmeää jakkaraa edessä ja luvat vanhan liiton vaneripenkeille taakse. Autoveroa tulisi maksettavaksi n. 900€. Tämä siis AKE:n tekemä laskelma vuosimallin 1970 pakuun.Mun ´70 palliksen veroksi muodostui n. 500€. En siis ole vielä muutoskatsastanut, vaan tuo 500 drakmaa on AKE:lta pyytämäni laskelman tulos = pakettiautoksi rekisteröidystä 1970-kombiwagenista retkeily-kleinbussiksi. Välillä kyllä taitaa olla virkailijasta kiinni millaisen vastauksen saa mutta onhan noita pari esimerkkiä yllä missä kovapenkkisen on saanut halvalla katsastettua ha:ksi Mä en ainakaan tästä ketjustä löytänyt yhtään esimerkkiä, pelkkää spekulaatiota. Onko joku tehnyt tällaisen muutoskatsastuksen että olisi ihan mustaa valkoisella paljonko tuli maksamaan, vai onko kaikilla vieläkin vain haaveissa? Quote Link to comment
Guest Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Soitin Akelle tästä asiasta ja kysyin veron määrää omastani. Auto siis vuoden -69 pallis pakettiauto, jossa takana kovat penkit takana 6 hengelle. Veron määrä henkilöautoksi rekisteröitäessä on 200,75 euroa. Ei ollenkaan niin paha kuin kuvittelin. En tiedä laskiko tuota vielä se, että käyttöönotto vuosi on -68.Ei valitettavasti löydy mitään kirjallisena. Tämä homma jäi minulla vain tuohon puhelin soittoon. Hmm..vois melkein ruveta viemään asiaa etiä päin. Tietäisi taas sisutan uudelleen tekemistä :D Tiedustelin hiljan AKE:lta, paljonko pitäisi maksaa autoveroa, mikäli muutoskatsastaisin 3+3-penkkisen pakuwagenin henkilöautoksi. Eli tällä hetkellä on kolme pehmeää jakkaraa edessä ja luvat vanhan liiton vaneripenkeille taakse. Autoveroa tulisi maksettavaksi n. 900€. Tämä siis AKE:n tekemä laskelma vuosimallin 1970 pakuun.Mun ´70 palliksen veroksi muodostui n. 500€. En siis ole vielä muutoskatsastanut, vaan tuo 500 drakmaa on AKE:lta pyytämäni laskelman tulos = pakettiautoksi rekisteröidystä 1970-kombiwagenista retkeily-kleinbussiksi. Välillä kyllä taitaa olla virkailijasta kiinni millaisen vastauksen saa mutta onhan noita pari esimerkkiä yllä missä kovapenkkisen on saanut halvalla katsastettua ha:ksi Mä en ainakaan tästä ketjustä löytänyt yhtään esimerkkiä, pelkkää spekulaatiota. Onko joku tehnyt tällaisen muutoskatsastuksen että olisi ihan mustaa valkoisella paljonko tuli maksamaan, vai onko kaikilla vieläkin vain haaveissa? Soitin kaksi kertaa Trafiin ja yhden kerran Tulliin. Sillä, onko takakontissa penkkejä vai ei, ei ole Trafin mukaan mitään merkitystä. Autovero lasketaan auton maahantuontiarvosta maahantuontivuoden veroprosentilla. Mikä se prosentti on, ei tunnu olevan kovin yksinkertainen asia. Trafin mukaan asia kuuluu Tullille, Tullin mukaan Trafille. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Soitin kaksi kertaa Trafiin ja yhden kerran Tulliin. Sillä, onko takakontissa penkkejä vai ei, ei ole Trafin mukaan mitään merkitystä. Autovero lasketaan auton maahantuontiarvosta maahantuontivuoden veroprosentilla. Mikä se prosentti on, ei tunnu olevan kovin yksinkertainen asia. Trafin mukaan asia kuuluu Tullille, Tullin mukaan Trafille. Tämä kertoi siis hyvin tyhjentävästi että mulla on ollut muistissa spekulaatio ja esson baari tietoa eli unohtakaa mun höpinät penkeistä. Quote Link to comment
PZQ Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Ymmärtääkseni tuo 60 luvun 3v vanhan pakusta henkilöautoksi onnistui ilman suurempia maksuja vuoteen 2010 asti. Tämän jälkeen tuli joku EU plaaplaasäädös jolloin esim -65 kastenin muuttaminen henkilöautoksi olisi +2000E. Mitenhän mahtaa olla jos haluaa lisätä kovat penkit taakse, vai ovatko nekään enää mahdollisest ilman veroja? Ainakin kesällä (-12) sai -67 kasteniin +3 paikkaa ihan vuosikatselmuksen yhteydessä .Kuitissa lukee Ha/Pa muutoskats.pieni ja maksoi 20€ Alveineen. Väliseinän pahviosa piti olla poistettuna juurikin varauloskäymälän takia.Eli vanhukset edelleen kuten ennenkin. 22.07.2013 sain tähän aiheeseen Trafilta päätöksen: ---------------------------------------------------------------------------- Hei, Jos pakettiauto ensirekisteröity Suomessa ennen 5.11.1967, ei muutoskatsastuksesta henkilöautoksi ole autoveroseuraamusta. Terveisin, Mr.X -- Mr.X ma. asiantuntija Valvonnalliset verot Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi Tieliikenne PL 320 00101 Helsinki Puh. 029 534 5000 Fax: 029 534 5095 Polttoainemaksu-, lisävero- ja autoveroasiat: p. 029 534 5128 ---------------------------------------------------------------------------- Oli itsellä hivenen kylmärinki, koska Trafin nykyisellä sivulla tätä ei ole kerrottu enään selkeästi, vaan laki litania alkaa 15.11.1967 jälkeen rekisteröidyt... Tuo sähköposti tallennetaan kyllä visusti ja nakutan vaikka kiveen :) Edit. Toimitin alkuperäisen e-mailin, muutoskatsastuksen hoitaneeseen huippu asialliseen konttoriin http://www.mantsalanautokatsastus.fi/ -Pete- Quote Link to comment
Guest jasalm Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Aiheeseen liittyen: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1418695877455.html?pos=ok-nln Lisäksi lakiin on tehty muutoksia koskien tilanteita, joissa Liikenteen turvallisuusvirasto kantaa autoveron ajoneuvon ensirekisteröinnin jälkeen. Nämä säännökset koskevat esimerkiksi ajoneuvon verotusta tilanteessa, jossa veron ulkopuolella oleva kuorma-auto muutetaan verolliseksi pakettiautoksi tai mopo virityksen takia moottoripyöräksi. Tällainen ajoneuvo verotetaan 1.1.2015 alkaen samalla tavalla kuin vastaava käytettynä maahantuotava ajoneuvo. Tulkitsen tuon niin että tästälähtien vanhan pakun voi muuttaa henkilöautoksi maksamalla saman veron kuin vastaavan auton ulkomailtatuonnista joutuisi maksamaan? Palliksista ehkä muutaman kympin - pari sataa. Jotain kohtuutta verotukseen siis. Quote Link to comment
boxer Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Tämä olisi enemmän kuin tervetullut muutos. Voisiko joku fiksumpi suomentaa tätä? Voiko tämän ymmärtää nyt niin että voisin pakettiautonsa muuttaa hlö autoksi kohtuullisin kustannuksin? Lainaus uudesta laista: Ajoneuvo, joka ei enää täytä verottomuuden, veronpalautuksen tai veronalennuksen ehtoja, verotetaan uudelleen niiden perusteiden mukaan, joita olisi sovellettava lajiltaan samanlaiseen käytettyyn ajoneuvoon ajankohtana, jona verovelvollisuus syntyi. Jäljempänä 2 momentissa tarkoitetusta ajoneuvosta maksuunpannaan kuitenkin se määrä, joka ajoneuvosta olisi tullut sitä ensi kertaa verotettaessa kantaa täysimääräisenä verona vähennettynä ajoneuvosta jo suoritetun veron määrällä. Autosta, josta veroa on alennettu 28 tai 51 §:n nojalla, sekä sairasautosta maksuunpantavaa veroa alennetaan yhdellä kolmaskymmeneskuudesosalla jokaista rekisterissäoloajan täyttä kuukautta kohti. Edellä 21 §:n 1 momentissa tarkoitetun pelastusauton, invataksin, eläinlääkintäauton ja ruumisauton verosta vähennetään yksi neljäskymmeneskahdeksasosa rekisterissäoloajan kutakin täyttä kuukautta kohti. Jos veroa alennettaessa on 28 §:n nojalla otettu veron alennuksen määrässä huomioon myös rekisterissäolo muualla kuin Suomessa, tämä aika lasketaan vastaavasti hyväksi tätä momenttia sovellettaessa. Veroa ei vähennetä ajalta, jonka ajoneuvo on ollut ilmoitettuna liikennekäytöstä poistetuksi, lukuun ottamatta 51 §:n mukaisen autoveron palautuksen saaneita ajoneuvoja. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 29, 2015 Share Posted June 29, 2015 Tuoreutetaan tätä tuoreehkoa tietoa. Toukokuussa muutoskatsastin miun -72 doppelin pakettiautosta henkilöautoksi. Tässä muuttuneet kustannukset nyt kun melkein kaikki tahot ovat saaneet summansa arvottua: Muutoskatsastus 61eur Joensuussa Ajoneuvovero pysyy entisellään. Se vuosittain maksettava. Menee massan mukaan. Perus-liikennevakuutus 3eur/kk vähemmän Tulli ei ole saanut vielä arvottua auton arvoa, oletettavasti korkeintaan muutamia kymppejä. Trafi osasi sanoa veroprosentin: 37,5% auton arvosta. Arvon määritys menee samalla kaavalla kun auton maahantuonnissa - otetaan joku vastaava transportteri vertailuautoksi ja tehdään ikävähennystä 43 vuotta. Lopputuloksena tämä operaatio tuskin tulee maksamaan edes kahtasataa euroa, sain doppelin takaosaan katsastettua samalla penkin -> nyt 2+2 -paikkainen. Saan myös ajaa luvallisesti satasta tai vaikka 120 motarilla, aika kivasti sattuu mittarin näyttämäkin kohdalleen. Puavo 8 Quote Link to comment
boxer Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Hienoa pioneeri henkeä!! Oma auto nyt vielä niin kesken ettei ennen ensi kevättä ole konttorille asiaa, mutta rohkaisevaa saada oikeaa tietoa miten on menetelty. Vielä jäädään odotteleen sitä veron summaa?! Quote Link to comment
GT78 Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Noilla ikävähennyksillä ei vero tule olemaan kymppejä mutta ei tonnejakaan vaan veikkaus satasia. Het ko löydän keskipenkin omaan rekkaan sen 9h henkilöbussiksi kuten tehtaalta lähtenytkin! Quote Link to comment
Tanhis Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Vähän vaikeaa kyllä kuvitella miten '72 doppelista joutuisi maksamaan satasia. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 En pidättele vielä hengitystä postilaatikkoa katsoessa kun operaatiosta on vasta pari kuukautta. Tuliskohan vielä tämän vuoden puolella tullin hinnanmääritys, saahan nähdä :) Quote Link to comment
GT78 Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Mulla ollu jotain puoli vuotta vetämässä autoverovalitus enkä kyllä itsekää pidätä hengitystä sitä odotelles. Ja Tanhis kun tietää kaiken niin sanopa tarkka summa niin voidaan sitte verrata toteutuneeseen. Quote Link to comment
NordBling Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Vuonna 2008 maksoin autoveroa vuoden 1978 Thingistä 133€ + alv, voisin kuvitella ettei kuusi vuotta vanhemmasta autosta seitsemän vuotta myöhemmin ainakaan enempää joudu maksamaan Quote Link to comment
Tanhis Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Mulla ollu jotain puoli vuotta vetämässä autoverovalitus enkä kyllä itsekää pidätä hengitystä sitä odotelles. Ja Tanhis kun tietää kaiken niin sanopa tarkka summa niin voidaan sitte verrata toteutuneeseen. Voin mä sulle sen 20€ heitolla vaikka laskea mutta ei ole nyt niin kutkuttava asia että jaksaisin näin tehdä eli annan oman arvioni. Oma arvio olisi 89€. Ja en muista tuliko pakut vuonna 72 täysin verovapaina jos ei tullut niin jo maksettu vero luultavasti vähennetään veroprosentista. Quote Link to comment
metake Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Ei tuota paljoa tarvitse arvailla kun katsoo tullin sivuilta muutaman toteutuneen autoveropäätöksen. Niistä saa aika nopeasti haarukoitua että oletettavasti vero on 80 - 100 eur. Samalla osui silmiini mielenkiintoinen rivi, että toukokuussa on annettu veropäätös kuplasta joka on käyttöönotettu 2.12.1949. Kuka tunnustaa? Quote Link to comment
kuplatin Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Samalla osui silmiini mielenkiintoinen rivi, että toukokuussa on annettu veropäätös kuplasta joka on käyttöönotettu 2.12.1949. Kuka tunnustaa? Mitä, eikö se ollutkaan niin että suomesta vaan trokataan kaikki autot ulkomaille? Quote Link to comment
Kharon Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 (edited) Satasen molemmin puolin äänestetään täältäkin. Mutta pointti tässä on se, että vero on ns. kohtuullinen, ei kaada koko ideaa ja helposti hukkuu muihin muutoksen kustannuksiin. Kyyninen sieluni näkee tässä käyttömaksutuoton maksimoimisen (pakettiautossa pienempi vuosivero) mutta ehkä se olen vain minä ja Trafi on keksinyt jotain positiivista, kerrankin. Edited July 4, 2015 by Kharon Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Se vuosittain maksettava vero on tosiaan tässä ihan sama paketti- ja henkilöautolla. Eroa tulee paketti- ja henkilöauton välillä ilmeisesti vasta kun siirrytään co2-pohjaiseen verotukseen jotka alkoivat vielä henkilö- ja pakettiautoilla eri vuosina. Käyttövoimaveroa (onkohan se sillä nimellä vielä) ei ole kun ei ole diesel tai (ehkä) täyssähköauto. Vähän mutuilua miulla näiden verojen kanssa mutta tosiaan se on fakta että vuosittaiset kulut pysyvät verojen osalta samana ja vakuutukset hintsusti tippuu. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 18, 2015 Share Posted September 18, 2015 No niin, verotuspäätös tuli, otti 4,5kk. Hinta muutokselle oli 83,88eur eli hyvinkin veikkailujen mukainen. Auton verotusarvo 233eur, veroprosentti 36. Tämä oli siis vuoden 1972 pallisdoppeli paku -> henkilöauto. 8 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Voin mä sulle sen 20€ heitolla vaikka laskea mutta ei ole nyt niin kutkuttava asia että jaksaisin näin tehdä eli annan oman arvioni. Oma arvio olisi 89€. Ja en muista tuliko pakut vuonna 72 täysin verovapaina jos ei tullut niin jo maksettu vero luultavasti vähennetään veroprosentista. Damn päälle vitosella meni veikkaus pieleen. 1 Quote Link to comment
Aku Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 -75 Kombi rekisteröity tänään henkilöautoksi (3+3). Penkin lisäys = muutosprosentti 1% Nyt sitten odotetaan veropäätöstä. 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.