mikko k Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Tuossa joulupukki kävi hieman etuajassa... Tämmöiset tuli suoraan loodasta. Seuraavaksi hieman hiplataan... Vaikka aikas hyvät ne on noinkin, mutta kuitenkin... ;-DD Saatan ottaa kuvia kun ne joskus on hiplattuna, jos muistan. Näitä ei sitten vesitetä. Vielä. Ehkä. Tai katsotaan nyt... :-)) Quote Link to comment
Ketsa Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Mahtuuko noi oleen Pauterien kanssa samassa kopissa, vai alkavatko riitelemään? :-) Quote Link to comment
JM Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Mitä toi musta spesiali pinnoitetta vai maalia mikä näkyy palotilassa? Quote Link to comment
Marko Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Maalia se o, tässä sitä o hiukan siivottu. Pinnajako ja poraus paljastaa että Mikko on hiirimiehiä :DDD Quote Link to comment
mikan Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Mikä kumma siinä on, ettei pukki jaksa tuoda noin kovia paketteja etelämmäksi? Näyttää pinnapulteilla ja palotiloilla olevan aika vähän väliä tai oikeastaan ei ollenkaan. t. Mika Quote Link to comment
mikko k Posted December 20, 2009 Author Share Posted December 20, 2009 Mahtuuko noi oleen Pauterien kanssa samassa kopissa, vai alkavatko riitelemään? :-) Kyllä ne samassa kopissa on. Vielä ei ole rähinää kuulunut... Tosin Pauterit tietää että kuka on Kurko!! :-DD Kuten Marko tuossa totesikin, niin 2,4L-perus-hiiri-roogeri-moottori-turbolla tuosta vain tulee... ;-) Palotiloissa tuo maali/pinnoite/mikä lie on sen verran karkeaa, että uskon sen keräävän karstaa, joten palotila putsataan siitä. Hieman muotoillaan palotilaa, seetejä ja venttiilejä, ei mitään sen suurempaa. Mäntiin sitten vielä sorvaillaan kanssa palotilaa, että saadaan puristussuhde turbolle halutuksi. Quote Link to comment
JM Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Miten nopeasti noi tuli tilauksen tekemisen jälkeen? Quote Link to comment
Marko Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Miten nopeasti noi tuli tilauksen tekemisen jälkeen? Omat joissa tehtiin valmiiksi palotilat oikean kokoisiksi ja muuta pikku hiplausta kesti muistaakseni 3vkoa kaikkinensa. Jos Johanneksella on aihioita hyllyssä tarvitsemaasi vaihtoehtoon niin luulisin menevän samoihin. Kysymällä selviää, homma pelaa nopeasti ja luotettavasti. Quote Link to comment
mikko k Posted December 20, 2009 Author Share Posted December 20, 2009 Tais ottaa n. pari kolme viikkoa maksusta siihen kun kannet oli kotona. Jokunen päivä menee siihen että rahnat näkyy perillä tilillä. Kiireen takia siinä oli ainakin 4 päivää kun Johannes ei kerinnyt lähettää. Mulle ei tehty hiplausta, koska ne tehdään täällä. 94mm porauksella kansia on jemmassa. Haluttua palotilan kokoa ja porttausta varten tarvinnee varata hieman aikaa. Sähköpostilla asioiminen käy hienosti ja sujuvasti. Quote Link to comment
Lasse Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Tollaselle pukille kannattaa antaa toinenkin siivu konjaviinistä, et muistaa tulla toistekin. Mun villasukkapukin ei niin väliä enää... Quote Link to comment
jannu_ha Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 saako kysyä minkä hintaset on kyseiset kannet?? Quote Link to comment
Marko Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 saako kysyä minkä hintaset on kyseiset kannet?? Riippuu ihan täysin millä specseillä ne tilaat. Quote Link to comment
mikko k Posted December 22, 2009 Author Share Posted December 22, 2009 Saa kysyä. Ja vastataankin, että mun kannet maksoi postikuluineen n. 2260€, kuvan kunnossa, maksuhetken kurssilla. Kansissa on titaanijousilautaset ja rst-venat (muistaakseni manleyn) ja tuplajouset. Kansille ei ole tehty hiplausta eikä mitään toimenpiteitä puristussuhteen takia, vaan ne tehdään täällä. Eli jos noi hommat teettää Johanneksella, niin sillä on varmaan jokin hinta niille, itse en edes kysynyt. Quote Link to comment
Marko Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Kansityöt tais olla kun kysyin niin luokkaa 1ke tohon lisää, silloin siinä parannellaan myös kanavat. Palotilojen hieronta tais olla joitakin satasia. Myös poraus vaikuttaa hintaan. Tais olla niin että 4" poraukselle oli eri aihio. Mulla tuli vielä noihin kansiin kuuluvat keinuvivustot mukana, voi tietty askarella Pautereistakin jos tykkää näprätä, hintaa niillekkin tulee. Kuvan keinut ovat saman Ruotsalaisen tehtaan tuotantoa joka tekee keinut myös Bergille. Eli tollaset: Quote Link to comment
jyrie Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 ...ihanan kallista ;-) taitaa olla sellanen kilipukki se punanuttu, koska ainakin mulle tulevat paketit on aikas kovia. parhaat lahjat saa kun ostaa itelle. ;-) huomenna tulliin käväsemään. Quote Link to comment
Marko Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 ...ihanan kallista ;-) Speed cost money, how fast do you wanna go... :D Quote Link to comment
ARTO Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Pojathan laittaa pelkkiin kansiin enemmän senttejä kuin keskivertovirittäjä koko koneeseen. Quote Link to comment
Guest Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 sanovat etta kannet on se isoin tekija hevosvoimien tekemisessa. Vaikka mita muuta laittais, niin huonot tai pienet kannet pilaa kaiken/kuristaa tehoja liikaa. Mutta voihan sita laittaa pienet kannet ja hirmu padan, ja 20:1 puristukset... noitakin on tehty (en mina) kun on imupuolella kauhia kuristus saantojen takia. Ilmaa ei mene niin paljoa lapi etta puristuspaine karkaisi kasista. Quote Link to comment
mikko k Posted December 23, 2009 Author Share Posted December 23, 2009 Pojathan laittaa pelkkiin kansiin enemmän senttejä kuin keskivertovirittäjä koko koneeseen. Mihin näitä senttejä oikein menee... :-)) No oikeesti kannet on kuitenkin vain murto-osa koko koneen hinnasta. Tuohon kun lisätään loput koneen osat, turbo, ic, ruiskut, läppikset, yms. ja vielä vaihteisto, jarrut ja alustaan sitäsuntätä, niin loppusummassa kannet on aika pieni osa. Periaatteena on että, ostamalla kerralla suht.koht. parasta, niin loppupeleissä menee vähemmän rahaa. T. Liki kaikki moottori- ja vaihteisto-osat särkenyt... :-) Quote Link to comment
mikko k Posted February 24, 2010 Author Share Posted February 24, 2010 Laitetaan hieman päivitystä. Tai pikemminkin tulevasta pannusta hahmotelmaa. Hiljalleen etenee. Painekotelot seuraavana askarteltava, kunhan kannet palautuu hiplauksesta. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Ai ku nätti tulee. Minäkin halun tuollasia osia Quote Link to comment
Racing Posted February 24, 2010 Share Posted February 24, 2010 Kaunista katseltavaa :) Asian vierestä, sopiiko sulla muka T1 moottori suoraan kiinni tuohon IKH konepukkiin ilman modifiointeja ? Quote Link to comment
mikko k Posted February 25, 2010 Author Share Posted February 25, 2010 Täytyy yrittää sillai tehdä, että edes omaa silmää miellyttää. :-) IKH:n pukkiin oon tuon ihan suoraan kiinni ruuvannut, laiskuuttani vain 3 pultilla... Ei mitään modifiointia. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Taitaa type 1 pohjainen loota olla aika kovilla tuollaisen koneen kanssa, vaikka olis kaikki "temput" tehty :) Ellei sitten varovaisesti kykene aina ajamaan :D Quote Link to comment
jyrie Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Taitaa type 1 pohjainen loota olla aika kovilla tuollaisen koneen kanssa, vaikka olis kaikki "temput" tehty :) Ellei sitten varovaisesti kykene aina ajamaan :D millä askilla sä muuten ajat? Quote Link to comment
mikko k Posted February 25, 2010 Author Share Posted February 25, 2010 091 loota tulee kaikilla "tempuilla". Varovasti en oo koskaan osannu ajaa, jos polleja on vähän enemmän... ;-) Sitäpaitsi enhän 60hv mitään riko... Quote Link to comment
jori Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 onko itse tehty pakosarja? hyvännäköistä kyl ei voi muut sannoo:D Quote Link to comment
Marko Posted February 25, 2010 Share Posted February 25, 2010 Putkisto on tuo http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=292 Aircooledin kautta saa. Quote Link to comment
mikko k Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 Juurikin tuo putki ja Aircooledin kautta hommattu. Hieman vaati käsityötä ja jatkojalostusta. Kaikkien laippojen sisältä vingutin ylimääräiset hitsisaumat, eli reiät suoriksi. Kolmosen putkea piti hieman lämmittää että osui paremmin j-putkeen ja itse j-putkea piti katkaista kannen päästä vajaan sentin, että sai laipat jatkokohdassa kohtaamaan. Pariin paikkaan piti hieman kans lämmittää ja muotoilla lisää tilaa pakosarjan muttereille. Ei paha ollenkaan, en kyllä itse alkais koko sarjaa tekemään alusta asti. Quote Link to comment
jori Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 selvä pyy...oisko kenelläkään kokemusta että meneekö miten juniksen alle, tosta katottuna vois toi 3syltyn putki ottaa ainakin kiinni helmaan kollektorin mutkassa...tosin tossaha sanotaan et nimenomaan kuplaan. Quote Link to comment
mikko k Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 Tässä kuva vasemmalta. Sopivuudesta junikseen, ei mitään havaintoa. Kolmosen putken lämmittelytkin näkyy hyvin siinä. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Taitaa type 1 pohjainen loota olla aika kovilla tuollaisen koneen kanssa, vaikka olis kaikki "temput" tehty :) Ellei sitten varovaisesti kykene aina ajamaan :D millä askilla sä muuten ajat? AI mä vai? :D En vielä millään, mutta tulossa type 1 IRS 75-> yhdella sivukannella olevalla askilla jossa quaife pakun laippoineen ja 3.88 perä, 3.78 ykkönen, ja 002 bussin harvahampaiset 3 ja 4 rattaat. Quote Link to comment
JM Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Nää on nyt loppu,myöhemmin lisää. Quote Link to comment
mikko k Posted March 1, 2010 Author Share Posted March 1, 2010 Nää on nyt loppu,myöhemmin lisää. Jaa JPM:ltä nää kannet? Tekee siis uutta sarjaa myöhemmin? Ei sillä että toisia tarttisin... Quote Link to comment
JM Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Jaa JPM:ltä nää kannet? Tekee siis uutta sarjaa myöhemmin? Ei sillä että toisia tarttisin... Jep Quote Link to comment
ARTO Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Taitaa type 1 pohjainen loota olla aika kovilla tuollaisen koneen kanssa, vaikka olis kaikki "temput" tehty :) Ellei sitten varovaisesti kykene aina ajamaan :D millä askilla sä muuten ajat? AI mä vai? :D En vielä millään, mutta tulossa type 1 IRS 75-> yhdella sivukannella olevalla askilla jossa quaife pakun laippoineen ja 3.88 perä, 3.78 ykkönen, ja 002 bussin harvahampaiset 3 ja 4 rattaat. Hmm, joku taas aattelee että mikä ihmeen 75-> singlesidecover (ssc) laatikko kun noi tuli vm 73 alkaen tarjolle... Tais kuoressa tapahtua lisämuutoksia 75 vuodellekin:) Tutkimusdataa ei tosin nyt ole käsissä onko se sitten paljon vai pikkuriikkisen verran vahvempi. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Hmm, joku taas aattelee että mikä ihmeen 75-> singlesidecover (ssc) laatikko kun noi tuli vm 73 alkaen tarjolle... Tais kuoressa tapahtua lisämuutoksia 75 vuodellekin:) Tutkimusdataa ei tosin nyt ole käsissä onko se sitten paljon vai pikkuriikkisen verran vahvempi. Jep, IRS lootassa 75-> ylöspäin on erilaiset kuoret, ehkä jotain muutakin erilaista on, ei tietoa ole http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/238739.jpg Quote Link to comment
Jr Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Nää on nyt loppu,myöhemmin lisää. http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,11686.0.html Tuolla yhet uudet, jos semmosia on hakemassa. Quote Link to comment
JM Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,11686.0.htmlTuolla yhet uudet, jos semmosia on hakemassa. JPM:ällä 500€ halvemmat kun ootelen kuukauden verran. Quote Link to comment
mikko k Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 Noissa oli mun mielestä jpm:n keinut mukana, jotka maksaa muistaakseni luokkaa 700-800€. Ei toki silti mitenkään erityisen halvat. Edit: ja olikin keinut mukana. "new set of 94mm type1 jpm ms230 heads with 5 bolts rockers. brand new.2700 euro" Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.