Guest janie79 Posted May 10, 2010 Posted May 10, 2010 Vinkkejä uuden ohjaussimpukan asennukseen Kuplaan? Paikka ja asento löytyy korjauskirjasta mutta siihen loppuvat ne ohjeet. Pitää ilmeisesti keskikohta löytää jotenkin ja siihen sitten rojut (raidetangot yms) kiinni kun renkaat suorassa? Quote
Guest Posted May 11, 2010 Posted May 11, 2010 siis simpukan keskikohta? lasket montako kierrosta ääriasennosta toiseen ja jaat kahdella--> sit vaan katot et sulla on ratti oikein päin. Vai olinko taas aivan yössä? Quote
Guest janie79 Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 No näin minäkin sen järkeilin, ajattelin vaan että jos siihen on joku ihan virallinen metodi.. Quote
vwagen Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Kyllä siinä keskikohdan merkkikin pitäisi olla,yhdestä kohtaa avoin rengas akselin päällä,ensin kierroksia laskemalla etsitään keskikohta suunnilleen,sitten merkkirenkaan avoin kohta suoraan ylöspäin. Huomioi myös kiinnitys kappaleen merkit 13>Kuplalle ja<14KG:lle,asennetaan siten että kyseiselle mallille tarkoitettu merkki tulee vasemmalle ja nuoli osoittaa eteenpäin. Quote
Guest janie79 Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Noniin, löytyihän niitä ohjeita, tuhannet kiitokset, näillä lähdetään yrittämään! Quote
Guest janie79 Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Noniin, keskikohta löytyi ja simpukka pääsi paikoilleen. Jatkokysymys. Tuleeko simpukat valmiiksi rasvattuna tehtaalta vai jääkö se asentajan vastuulle? Yritin kurkkia rasvantäyttörei'istä sisään, jotain siellä on mutta ei mielestäni tarpeeksi. Haittako ylitäyttö jos sinne desin laitan nestemäistä vaseliiniä? Kyseessä TRWn valmistama simpukka. Quote
metake Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Kyseessä TRWn valmistama simpukka. On täytetty valmiiksi. Quote
x-pj Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Mulla oli TRW:n simpukka tyhjä tai lähes tyhjä. Onneksi epäilin, kun säädötkin oli ihan pielessä. Quote
Guest HanttaP Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 Simpukan säätö tapahtuu paikalleen asentamisen jälkeen. Öljy on tietysti muistettava tarkastaa. Quote
Art_Zi Posted June 5, 2012 Posted June 5, 2012 Haittako ylitäyttö jos sinne desin laitan nestemäistä vaseliiniä? Kyseessä TRWn valmistama simpukka. Tulipa mieleen, että mitä tuonne simpukkaan voi/saa laittaa sisälle? Nestemäistä vaseliiniä? Vai onko jotain vasittua ainetta olemassa? Quote
Guest janie79 Posted June 5, 2012 Posted June 5, 2012 Työnsin sen täyteen vaseliiniä ja hyvin on pari vuotta ratti kääntynyt! Quote
Guest Pesone Posted June 5, 2012 Posted June 5, 2012 Vesivaseliiniä http://www.koivunen.fi/koivunen/sp_Content66B96 Olikohan korjaus oppaassa suositeltu joku vaihteistoöljy sinne, muistelisin jotain sellaista. Quote
Tanhis Posted June 5, 2012 Posted June 5, 2012 Jos sen tunkee vaseliinia täyteen niin se vaseliini kovettuu ajanmyötä ja liikkuvat osat tekee sinne vaseliiniin poterot itselleen ja voitelu ei toimi. Quote
kari kittilä Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 Volvon Styrväxelfett varaosanumero 1161669, löytyy volvoliikkeiden varaosista. Quote
xam1 Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Ja sitä ohjausvaihderasvaa löytyy ihan vaikka Biltemastakin muutamalla eurolla/tuubi. Quote
Anpu Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Jos sen tunkee vaseliinia täyteen niin se vaseliini kovettuu ajanmyötä ja liikkuvat osat tekee sinne vaseliiniin poterot itselleen ja voitelu ei toimi. Tän takia on lisänny lorauksen 80/90 joukkoon. Quote
tono Posted June 8, 2012 Posted June 8, 2012 Jos sen tunkee vaseliinia täyteen niin se vaseliini kovettuu ajanmyötä ja liikkuvat osat tekee sinne vaseliiniin poterot itselleen ja voitelu ei toimi. Tän takia on lisänny lorauksen 80/90 joukkoon. Samoin! Quote
PZQ Posted July 19, 2012 Posted July 19, 2012 Juutuuppi ohje ---> http://www.youtube.com/watch?v=8Btb5KedXb4 Quote
Guest VenaCavaInferior Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 En viittiny uutta topiccia niin jatketaan tähän. Mistä mahtais saada uuden puslan tohon mun kuplan ohjaussimpukkaan? Ja mitä eroa on noilla kahdella simpukalla kun mulla on toisessa lukee kyljessä: oisko ollu GF ja toisessa GF+S noi kirjaimet saatto mennä väärin mut tarkistan ne myöhemmin. Quote
WescuM Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Juutuuppi ohje ---> http://www.youtube.com/watch?v=8Btb5KedXb4 Asensin kuplaani uuden TRW:n, mutta klappi ei poistu normaalilla säädöllä. Raidetangon päät ja rättinivel uusittu. Tässähän ei ole samanlaista lukitusruuvia kuin videossa, (lienee vanhemmissa simpukoissa, kun mulla ei ole yhdessäkään?) Onko simpukan etupuolella oleva ISOKOKOINEN mutteri/ruuviyhdistelmä se jossain mainittu toinen säätöruuvi? -vm Quote
Anpu Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Juutuuppi ohje ---> http://www.youtube.com/watch?v=8Btb5KedXb4 Asensin kuplaani uuden TRW:n, mutta klappi ei poistu normaalilla säädöllä. Raidetangon päät ja rättinivel uusittu. Tässähän ei ole samanlaista lukitusruuvia kuin videossa, (lienee vanhemmissa simpukoissa, kun mulla ei ole yhdessäkään?) Onko simpukan etupuolella oleva ISOKOKOINEN mutteri/ruuviyhdistelmä se jossain mainittu toinen säätöruuvi? -vm Jep, vanhemmat simpukat ovat videolinkin mukaiset ja uudemmat (ainakin -71 eteenpäin) ohjausakselinlaakerin päittäisvälys säädetään simpukan etupuolelta. Muistaakseni 24mm mutteri koloon ja isolla jakarilla lukitusmutteri auki. Muutoin säätöohjeet samat. Uuden simpoukan päittäiksen voi ylikiristää muutoin joutuu hetikohta uusimaan operaation. Quote
WescuM Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Kiitoksia Ampulle, ehdinkin jo ihmetellä -62:ssa ollutta simpukkaa. Olisi voinut kuvitella olevan edes jonkinlaisessa säädössä tehtaan jäljiltä mutta ei:( -vm Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.