Guest Jussinbussi Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Mites ne on nämä AC:n huokeat laturit pelittäneet? Onko kenelläkään vielä pahaa sanottavaa? Quote Link to comment
ARTO Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Näin yleisesti sanoen vaikken omaa pitkäkestoista kiinalaturikokemusta. Milloin kiinalaiset valmistaneet ns isältä pojalle kestävää tekniikkaa/osia. Boschin alkuperäisiä 70-vaihtiksiä liikkuu vielä läjäpäin toimivina vaikka niillä ajomatkaa keskimäärin 200-300tkm verran takana. Quote Link to comment
metake Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Milloin kiinalaiset valmistaneet ns isältä pojalle kestävää tekniikkaa/osia. Kiinassa tehdään tänä päivänä aika suuri osa länsimaalaisten autojen alkuperäisistä osista. Jopa jotkut Suomessa myytävät "euroautot" tulee Kiinan tuotantolinjalta. Muutaman vuoden päästä se Made in China on sitä laatua, käy sama ilmiö kuin "Made in Japan" -tekstin kanssa ;) Ja löytyykö alkuperäisiä latureita 75 A versioina? Quote Link to comment
ARTO Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Ehkäpä kuitenkin autovalmistajilla kovemmat laatukriteerit/laatutarkastukset omiin autoihin tuleville osille jos verrataan ns kolmannen käden varaosamarkkinoille suunnattuihin osiin. hyvää toki voi tulla käsiin, riski saada epäkuranttia realismia. Quote Link to comment
Guest mkern Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Mulla taitaa olla juurikin tuollainen laturi itselläni. Ja näyttipä noita olevan muutamalla muullakin paikallisesta "jengistä".... Minun kokemukset positiivisia. Olisi vain pitänyt ottaa sellainen tavallinen kromatun sijaan, nyt tuntuu että konehuone kaipailee jotain muutakin kiiltävää kuin vain laturin. :) Hinta/laatu = :) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 En tiedä menikö syteen vai saveen mutta tilasin "aidon" boschin jonka valmistusmaa on brasilia. Näitähän ei ole vuosiin saksassa tehtykkään. Tiedä sitten, kait tää samanlainen paska on kun kaikki muutkin. Quote Link to comment
Virtanen Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Vanhoja saksalaisia pyörii markkinoilla, ja siitä kivoja laitteita, että niitä voi aina korjata. Ja korjaus on yleensä vain liukurenkaiden ja laakerien vaihto. Jos on kiinalaisten kopio, niin saa olla varuillaan, jos Boschin teettämä Kiinassa, tilanne on hiukan toinen. Vaikka moni länsifirma onkin "tullut takaisin" halvan työvoiman maasta työlään laadunhallinnan takia. Quote Link to comment
toroidi Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 Onko lisää kokemuksia näistä? Ei välttämättä AC:n toimittamia, vaan yleisesti. Mulla oli yksi jo uutena sökö, nyt seuraava 4 tonnia ajettu ja jännitteensäädin sekoilee. Saa tarjota saksalaista sisäisellä säätimellä olevaa :) Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 Minä ajelin edellisellä kiinankopiolla 20tkm vaikka laturia jäähdyttävä puhallinkopan pelti oli väärinpäin. Ei ne ihan surkeita voi olla. Quote Link to comment
NordBling Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 Pysyy mukana ainakin vielä kun kellossa 7500rpm, matka-ajoa tehty vasta muutama sata kilometriä. Uskallan laittaa retkiautoonkin, tosin 30A tasavirtanenkin riitti koko kesän hyvin kun kaveriksi asensin uuden elektronisen säätimen. Quote Link to comment
peruskallio Posted September 28, 2016 Share Posted September 28, 2016 Krominen kiinalainen ollut n.5000km paikallaan ilman murheita. Osan matkaa vieläpä täristävällä puhallinpyörällä. Kai näissä on se tuuri mikä ratkaisee mitä sattuu saamaan. Quote Link to comment
VW-63 Posted September 29, 2016 Share Posted September 29, 2016 Laturista ei vielä kokemuksia, mutta toivottavasti on laadukkaampi kuin sarjassa tullut laturinjalka. Lohkoa vasten tulevan pinnan ja laturin kiinnityyspinnan linjaus heitti laturin jalan matkalla 2mm! Pinnat eivät näyttäneet koneistetuilta vaan valujäljeltä, joten jos näitä ei oikeasti koneisteta linjaan niin valumuotti voisi olla hieman tarkempi. No, toivottavasti oli vain maanatai kappale:) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 29, 2016 Share Posted September 29, 2016 Ainakin EMPI:n 2016 katalogissa sanottiin että kaikki muut heidän myymät paitsi kromatut laturit ja alkuperäiset Boschit, on "Proudly made in USA". Jotainhan niissäkin siis varmasti pielessä on, sentään sähköasioita mittaavat ymmärrettävillä yksiköillä. ...en tosin äkkiseltään löytänyt muuta sähköön liittyvää amerikka-mittaa kun "gauge" -johdonpaksuudet. Voltit, ampeerit ym. mitat määriteltiin sen verran myöhäisessä vaiheessa (1800-luvun lopulla) että tulikin kerralla yleismaailmalliset mitat. Quote Link to comment
Paavuli Posted September 29, 2016 Share Posted September 29, 2016 En nyt tiedä kannattaako Kiinatavaraa enää niin kovin jännittää tänäpäivänä. Kotona jätätte pyykkikoneen pyörimään lähdessänne lenkille, koneessa pyörii kiinalainen sähkömoottori kiinalaisella elektroniikalla, palaako mökki?. Taskussanne kannatte puhelinta, joka voi olla tehty kiinassa, tai sen osat ainakin, sulaako perhekalleudet? Ehkä ;) Valmistusmaata enemmän painaa valmistuttajan oletus laadusta, ja oma kyky varmistaa sitä. Tällöin valmistusmaalla ei mielestäni ole mitään merkitystä. Omassa Kuplassani pyörii kiinalaisvalmisteinen kopiolaturi, enkä ole vielä huomannut mitään valittamista. Jännitteensäädin tuntuu pelittävän, virtaa riittää. Onhan tuotteiden valmistusmaan valikointi tietysti eräänlainen puolipoliittinen statementti, ja nehän ovat aina aivan valideja juttuja. Voi jos Suomessa tehtäisiin auton latureita.. ;) Quote Link to comment
-MITO- Posted October 4, 2016 Share Posted October 4, 2016 ^Pesukonetta ei saa jättää lenkin ajaksi valvomatta ;-) mutta muuten hyviä pointteja Paavulilla. Quote Link to comment
Marko Posted October 6, 2016 Share Posted October 6, 2016 Kiinasta saa tänä päivänä huippulaatua sekä myös täyttä paskaa. Kiinalaiset osaa kaupankäynnin paremmin kuin kukaan muu maailmassa ja loppupeleissä asiakas saa sitä laatua mistä on valmis maksamaan eli halvalla saa halpaa :) Quote Link to comment
metake Posted October 6, 2016 Share Posted October 6, 2016 Eipä taida olla muita vaihtoehtoja tänä päivänä kuin kiinalainen kopio tai "aito" bosch, joka on tehty brasiliassa. Saksalaisia latureita ei käsittääkseni enää uusina ole saanut pitkään aikaan, joten on valittava noista kahdesta se vähemmän huonompi. Quote Link to comment
KimmoH Posted October 6, 2016 Share Posted October 6, 2016 Eipä taida olla muita vaihtoehtoja tänä päivänä kuin kiinalainen kopio tai "aito" bosch, joka on tehty brasiliassa. Saksalaisia latureita ei käsittääkseni enää uusina ole saanut pitkään aikaan, joten on valittava noista kahdesta se vähemmän huonompi. Eikös Just Kampers teettänyt "aitoja" Bosch latureita vuos pari sitten. Keräsivät kauhian läjän käytettyjä Boscheja ja sitten Bosch remppasi ne kuten aikoinaan oli tapana. Mahtoikohan nämä jo kaikki mennä kaupaksi. Quote Link to comment
ARTO Posted October 6, 2016 Share Posted October 6, 2016 Kiinasta saa tänä päivänä huippulaatua sekä myös täyttä paskaa. Kiinalaiset osaa kaupankäynnin paremmin kuin kukaan muu maailmassa ja loppupeleissä asiakas saa sitä laatua mistä on valmis maksamaan eli halvalla saa halpaa :) Höpsis, ostajat sokaistuu edullisista hinnoista ja sehän ei tee Kiinalaisista parhaita kauppaajia. Kiinalainen elää pienellä palkalla kun takapihalla kasvaa omat riisit:) Quote Link to comment
Marko Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Arto, et nyt ihan tainnut ymmärtää asian pointtia. Hinta ei tässä ole olennaista. Quote Link to comment
ARTO Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Ehkä en, mutta hinta edellä kiina menestystarinaansa rakentanut. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.