Jump to content

hihnapyörä


Recommended Posts

Mikä saa hihnapyörän irtoamaan kampi-akselin päästä? Kesä ensimmäiset 5km ja pultti irti, liimalla kiinni ja kokeilu ok. Seuraavat 20km pultti tippunut joskus matkalle, ja hihna pyörä irti ja halki. Uusi hihnapyörä koneistus triggerille ja matkaa pääsi noin 200 km Heinolaan. sieltä piti jatkaa matkaa Bif:in mutta kun hihnapyörä taas irti... Trailerilla kotiin.

 

Ja toinen kysymys: Onko tietoa ja kokemuksia noista painavista hihnapyöristä? Tekeekö mitään ja mitä hyötyä / haittaa siitä olisi?

 

Ja kolmas kysymys: Kuinka paljon saa öljynlämpötila olla lisäöljy pohjasta mitattuna?

 

 

Kiitos, Make

Link to comment

tämä lienee yksi syy siihen miksi detroit-tuotteissa ym. käytetään värinänvaimenninta kampiakselin päässä.

moottorin värinät esim.jyrkällä nokalla ja kovilla puristuksilla rikkovat "huonoja" siimapyöriä.

Mulla myös yksi haljennut alupyörä tallissa,siinä ainakin oli liian tiukka sovite,eli vedin sen pultilla kii ja kappas parinkymmenen kilsan jälkeen oli haljennut tuo.

Link to comment

Kiina akseli kaverina. Molemmat hihnapyörät ovat saman valmistajan tekeleitä, ja edellinen toimi koko viime kesän ja talvella ei tehty muuta kuin pienennettiin palje väliä 1.6mm 1.3mm. Hihnapyörään on triggeri kiinnitetty viidellä ruuvilla, holkit välissä. Sovite on tiukka, mutta onko liian tiukka niin???

Link to comment

Miten tuon öljynlämmön kanssa? Onko lisäöljypohjasta mitattuna 110 astetta liikaa?

 

Ja onko kenelläkään kokemuksia noista 1,6kg ja 2,9?kg hihnapyöristä? Niitä kaivataan jos sellaista kokeilisi seuraavaksi.

 

 

Make

Link to comment

Laita alkuperäinen vw hihnapyörä tai käytä ainakin keskiö siitä+tee tarvittavat modaukset.

Itse en laittaisi painavaa hihnapyörää,vaikkakin jotkut sitä suosittelee,koska pyörivää painoa/massaa tulee kampiakseliyhdistelmään taas lisää aivan turhaan.

Link to comment

No sehän riippuu sytkävermeistä. Moni laittanut edis4 sytkän ja se tarttee 36-1 -hampaisen, kun edis hoitaa ennakon säädön.

Sit jos tavan anturi, hall vaikka ja megalla ohjaus hukkis ja laskenta, niin voidaan käyttää 4-1, mut käynnistys voi olla vaikeaa, jos startti "huojuu" startatessa.

Silloin 12-1 parempi vaihtoehto, koska silloin voidaan laskea ennakko suoraan hampaista, eikä laskenta perustu aikaan.

Tämä lähinnä varmuustekijä.

 

Mut jostain pitää tinkiä, jos 300e ohjainta verrataan 1500e ohjaimeen+ ~400e ohjelmalisenssi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...