Jump to content

Leichtbaujunis


Recommended Posts

  • 4 months later...
  • 3 months later...
Guest palomaeki

Jos tää on leimassa niin se tarkoittanee että voisin saada omaan '71 Kombiwageniin paperit Porschen tekniikalle? Käyttäen tätä esimerkkitapauksena siis. Mitä vaativat sulta Nikke leimalle?

Link to comment

Riippuu koska tuo on leimattu.

Mut palliksen vertailukone on se 2 l 70hp ruisku. Siitä kasvattamaan prosenttien mukaan, niin menee muutoskatsastuksella, muuten poikkeusluvalla. Eikä vanhat ennakkotapukset yleensä auta mitään.

 

Mitkäs on muuten pienimmät 6-boxerit mitä tehty kooltaan ja teholtaan?

Link to comment
Guest palomaeki
Riippuu koska tuo on leimattu.

Mut palliksen vertailukone on se 2 l 70hp ruisku. Siitä kasvattamaan prosenttien mukaan, niin menee muutoskatsastuksella, muuten poikkeusluvalla. Eikä vanhat ennakkotapukset yleensä auta mitään

 

Jep. Oon tässä miettinyt 2 + 3 henkilöautoa mukavalla matkakoneella kun kilometrejä kertyy reilusti.

 

Mitkäs on muuten pienimmät 6-boxerit mitä tehty kooltaan ja teholtaan?

 

Onko sylinterimäärällä mitään vaikutusta muutoskatsastukseen mentäessä? Kiinnostaa kuulla muutakin yleisinfoa asiaan liittyen...

 

Kuinkahan kävisi konttorilla '71 Pallis Porsche 914-6 -koneella vai saako noita edes sovitettua waunun perään? Kuulemma luotettava kone ja kai noista voimaakin saa riittämiin.

Link to comment
Guest Hanppa

 

Onko sylinterimäärällä mitään vaikutusta muutoskatsastukseen mentäessä? Kiinnostaa kuulla muutakin yleisinfoa asiaan liittyen...

 

Kuinkahan kävisi konttorilla '71 Pallis Porsche 914-6 -koneella vai saako noita edes sovitettua waunun perään? Kuulemma luotettava kone ja kai noista voimaakin saa riittämiin.

 

Sylinterimäärällä ei pitäis varsinaisesti olla merkitystä. Ainoastaan tilavuus ja teho ratkasee. Tilavuus saa kasvaa +20% ja teho +25% tai toisinpäin.

Tai no, saattaa ne akselipainot tulla jossain vaiheessa vastaan, ku pyttyjä on enemmän...

Link to comment

Tai iso nippu papereita ja paljon nettiopiskelua. Juttu on siina etta vertailuautoksi pitaa saada pallokeula.Sen paperin onnistuin saamaan maahantuojalta. Jos sitten vahan opiskelee milla koneella palloja on eri puolilla maailmaa saanut.. Eika tietenkaan ole paha asia etta koko paketti nayttaa tehdasasennukselta. Ja sitten tarkat tiedot koneiden painosta,tehosta jne. Prosenttejahan menee luonnollisesti,mutta rajoissa pysyy.

Link to comment
Nykyään ei vissiin enään oteta taas sukupolvia huomioon.

Kelpaahan ovaalillekin vertailu malliksi 70-lukuinen, joten tässä suhteessa tuntuu luonnolliselta että pakujen kanssa on sama systeemi.

 

Mites kuplan tyyppikoodit menee verrattuna bussei/pakuihin? Eli onko 50- ja 70-lukulaisissa sama? Juniksessa ja pallossa ei ole.

 

t. Mika

Link to comment

No 2000 luvun vaihteessa tuli juuri sukupolvet huomioon. Sen takia sain omankin juniksen ennen sitä muutoskatsastettua pallikseen verrattuna. Katsuri vielä sanoi kun oli käynyt koulutuksessa silloin.

Runko kuitenkin muuttunut aika paljon juniksessa ja palliksessa. Mutta aika pitkälti kuitenkin tulkintakysymyksiä. Tuo maahantuojanlappu kuitenkin ratkaisee tässä.

Että hyvää työtä, hattua nostan ja olet löytänyt rakennusystävällisen katsurin.

Link to comment

Jopa vertaus tolkkiin ei ole aivan mahdoton,ainoastaan etuakselirakenne muuttuu merkittavasti.Silloinhan perusteho on jo 112hv ja esim. Australiassa rakennettiin joku tehokkaampi versio.Ja tehtiinhan Saksassa Porschekoneisia T3 oikein TUV luvilla muutaman firman toimesta.

Mutta tietenkin asiasta ymmartava inssi on aina kotiinpain..

Link to comment

Vähän päivitystä..Väliaikaisväri päällä(sama väri,ilman pohjatöitä ja puolimattana).

Tullut ajettua jonkin verran ja toimii ihan ok,vauhti vähän hirvittää.. Mutta hammastanko-ohjaus on kyllä hyvä keksintö,vähän pitää vielä säätää pyöränkulmia,kun tahtoo olla vähän levoton kun mennään yli 150km/h..

Ja ens talveks "lyhyt" laatikko lukolla,kiitos!!

post-1951-13888363550717_thumb.jpg

Link to comment

Nyt on kade täällä, tosin double a-arm keula ois pop alkuun, ehkä peräänkin, sitten voimaa... Mutta muutenkin siisti kombo! Pisteet nikelle. Mökin tallissa ois kyllä 911-moottoria ilman käyttöö ;-) mutta mutta... Ka-

R-manit on ekana.

Link to comment
  • 5 months later...
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

On kyl erityisen komia junis, tykkään! Jo tuo tekniikka antaa melkoisen sävärin, mut noi mustat fukkelit kruunas. Ihan ohi mennen tuli mieleen et vois käydä aika kivasti ohut punainen raita noiden fuksien ulkoreunaan....

Link to comment
On kyl erityisen komia junis, tykkään! Jo tuo tekniikka antaa melkoisen sävärin, mut noi mustat fukkelit kruunas. Ihan ohi mennen tuli mieleen et vois käydä aika kivasti ohut punainen raita noiden fuksien ulkoreunaan....

Mietin aluksi samaa ja kävin Motonetistä hakemassa "maailman kalleinta teippiä"juuri oranssinpunaisena,mutta taitaa olla liian moderni juttu..jätin siis satiinimataksi.

Link to comment
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...