Anpu Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 (edited) Tuli 20 vuotta sitten värkättyä Callookeri kesäautoksi. Pahna palveli useamman kesän menestyneesti allekirjoittanutta kunnes into jatkuviin koneremppoihin laantui. Erinnäisten varastointi vaurioitten jälkeen pahna rupesi painumaan unholaan, mutta kuinka ollakaan kipinä syttyi uudestaan jospa ensi kesäksi jäätelön syöntiin satamaan. Parin illan riehumisen jälkeen kartoitettiin tilannetta tuleeko tästä kalua. Kone jumissa, putket, männät ja kannet uusiksi. Onneksi alakertaan vesi ei ollut päässyt. Sitten kopan kimppuun penkit ja lattiamatot pois ja kas kummaa kuskin puoleinen puhalinkotelo aika pehmeä myös lattiat reikäisiä (todnäk uudet pellit). Ferrari 300 varsin luopunut kunhan lommot saa oiottua niin päälle maalaus. Lokareissa pari pientä reikää, saa paikattua, vaihto ois turhan työläs kun ne on moldattu kiinteiksi koritinalla. Eiköhän tää tästä.Eipä ollu 1990 tälläisiä medioita käytössä, kyl sitä kateltiin Hot cars kuvastoja ja pähkäiltiin millanen tehään.Lisäillään kuvia kuhan saadaan jotain aikaiseksi.Ai niin kone on 1,8 46 IDA tupla Webereillä. Edited January 27, 2017 by Anpu Quote Link to comment
Lasse Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Tää on 100% nostalgiaa... Quote Link to comment
HSuomi Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Tää on 200% parhautta. Liian vähän nykyään näkee tollasia. Quote Link to comment
ARTO Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Mikäs koneesta hajos usempaan kertaan vai jokainen paikka vuorollaan?! Huonot osat koneessa vai jäi mysteeriksi? Quote Link to comment
Anpu Posted December 12, 2010 Author Share Posted December 12, 2010 Pienen budjetin ongelmia, kunnon kansiin kun ei ollut varaa niitä yritettiin värkkäillä vakio kansista. 92 mm poraus teki sen että ainevahvuus jäi pieneksi sekä puristuksia oli aivan liikaa (luokkaa 12 kiloo), joten kannet halkeili. Startti oli tiukoilla et jakso pyörittää (yks sulanu ankkuri). Ei ollut 18 vuotiaana tietotaito vielä kohdillaan (ei välttämättä vieläkään mutta nyt löytyy pajoja joilla tietotaitoo). Quote Link to comment
Guest pep Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Pienen budjetin ongelmia, kunnon kansiin kun ei ollut varaa niitä yritettiin värkkäillä vakio kansista. 92 mm poraus teki sen että ainevahvuus jäi pieneksi sekä puristuksia oli aivan liikaa (luokkaa 12 kiloo), joten kannet halkeili. Startti oli tiukoilla et jakso pyörittää (yks sulanu ankkuri). Ei ollut 18 vuotiaana tietotaito vielä kohdillaan (ei välttämättä vieläkään mutta nyt löytyy pajoja joilla tietotaitoo). Missäpäin tää auto on ollut liikenteessä aikanaan? vaikuttaa vaan niin tutun näkoiseltä... Quote Link to comment
Lasse Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Tää on 200% parhautta. Liian vähän nykyään näkee tollasia. Jees liian moni on menty entistämään piloille. Quote Link to comment
Anpu Posted December 13, 2010 Author Share Posted December 13, 2010 Pienen budjetin ongelmia, kunnon kansiin kun ei ollut varaa niitä yritettiin värkkäillä vakio kansista. 92 mm poraus teki sen että ainevahvuus jäi pieneksi sekä puristuksia oli aivan liikaa (luokkaa 12 kiloo), joten kannet halkeili. Startti oli tiukoilla et jakso pyörittää (yks sulanu ankkuri). Ei ollut 18 vuotiaana tietotaito vielä kohdillaan (ei välttämättä vieläkään mutta nyt löytyy pajoja joilla tietotaitoo). Missäpäin tää auto on ollut liikenteessä aikanaan? vaikuttaa vaan niin tutun näkoiseltä... Lappeenrannassa päristelty Quote Link to comment
Anpu Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Dodii on saatu jotakin aikaseksi tallissa on nääs lumityöt ja perhe-elämä tupannu haittamaan näitä tärkeimpiä hommia. Taiwanin peltien sovittamista (orkkis pellit istuu todella hyvin näihin verrattuna). Kuplapajan tekemä mylly uusilla kansilla, kaasareilla ja nokalla. Tuli vaihdettua kuskin puoleinen puhallinkotelo, pelkääjän puoleisen tyydyin paikkailemaan. 30 vuotta vanha Tectyl on aika rapeeta, lähtee hilseenä pois kun vähän tökkii. Orkkis oranssi kiiltää vielä Molemman puoleiset puskurikiinnikkeet meni uusiksi vaikkei niistä olis konttorilla kuitenkaan huomautettu. Obersdorfin lattiat odottaa heppausta. Tää lattia homma on osoittautunut suuritöisimmäksi (sarjaa leikkaa, liimaa, askartele) . Mää nääs vähän falskasin enkä nostanu koppaa pois et sain sattumaan puhallinkotelon ja lattiat linjaan. Noitten kiinni hitsattujen loksujen ja astinlautojen takia joutuu aika paljon soveltamaan. Noh ittelleni tätä teen tuskin tulee koskaan tota hävitettyä on sen verran rahaa ja verta kulutettu. Oli muuten ruostetta paljon enemmän kuin odotin. Quote Link to comment
Kharon Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Oli muuten ruostetta paljon enemmän kuin odotin. Sitä on aina. :) Tai ainakin tähän asti ei ole sellaista ihmettä vielä käynyt että ruostetta olisi vähemmän kuin odotti/päällepäin näytti. Vaan tuohan on jo hyvässä mallissa, ei ole enää ongelma. Quote Link to comment
Anpu Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Onks kellään kokemusta aircooledin myymästä sidewinger putkesta, kun toi buckpackin hide out ei taida enää riittää kunnon hengitykseen. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1669 Quote Link to comment
JM Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Onks kellään kokemusta aircooledin myymästä sidewinger putkesta, kun toi buckpackin hide out ei taida enää riittää kunnon hengitykseen.http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1669 Ootelee asennusta, ihan siistin näkönen ei kuitenkaan bolt on. Kiinnitys laippoja joutuu vähän muokkaamaan. Toi pukpäkki riittää yllättävän pitkälle. Quote Link to comment
Anpu Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Ai pultinreiät ei satu vai? Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Sidewinderissä pultinreiät osuvat kohdilleen kyllä, tuossahan on käänneltävät laipat, joten sen suhteen ei ole haastetta. Noissa ensimmäisen erän putkistoissa (erä loppu, uusia tilauksessa) on laipan kaulus niin leveä, että sitä joutuu hieman madaltamaan hiomalla pultinreiän kohdalta (näkyy yllä kuvassa), jotta putken saa kiinni sylinterikanteen. Muuten istuvuus putkella on ollut erinomainen. - Tomppa Quote Link to comment
Anpu Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 Pari päivää taas touhuttu, lattiat saatu paikalleen ja astinlaudat sain hitsattua. Etuakselin puotin lattialle et rupeen kaventelemaan ja asentelee droppiolkia ja kas löytyi ylläripylläri. Eturunko on muutoin suht hyvässä hapessa jos ton sitte leikkaa liimaa askartele. Noh huomenna jatketaan askaretta jos tää vielä valmistus. Quote Link to comment
Racing Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Kuinka paksua pelliä nuo oranssit lattiapellit on ? Quote Link to comment
Anpu Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Kuinka paksua pelliä nuo oranssit lattiapellit on ? 1 mm peltiä varmaankiin, tunkin korvalliset ja yms vahvikkeet varmaan 1,5mm. Quote Link to comment
Anpu Posted July 13, 2011 Author Share Posted July 13, 2011 Päivitellään välillä vaikkei mitään ihmeellistä olekkaan tapahtunu. Kupla maalauksessa mutta aikataulutus kusahti kun maalarille paukkas töitä yli omien tarpeitten joten mun värkki ei etene. Pohjia on tehty jonninverran toisin sanoen vanhoja kittejä hangattu pois, pahimmillaan yli 5mm. On vissiin ollu helpompaa lisätä kittiä kuin hioa omia virheitä pois. Jos tää liikkuus sitte ens kesänä ...tana. Quote Link to comment
Anpu Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 Tunnistustehtävä mitkä penkit? Tuli Juniksen mukana. Quote Link to comment
Reino Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Ainakin 1960 Cadillac coupe de villessä kääntyy etupenkki tuolla tavalla. Reino Quote Link to comment
Anpu Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 Ainakin 1960 Cadillac coupe de villessä kääntyy etupenkki tuolla tavalla. Reino Cadyssä näyttäs olevan kyynärnoja keskellä. Verhoilun takia tota kyselen, mut saahan noitten vanhojen mukaan teetettyä uudet. Quote Link to comment
Reino Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Ainakin 1960 Cadillac coupe de villessä kääntyy etupenkki tuolla tavalla. Reino Cadyssä näyttäs olevan kyynärnoja keskellä. Verhoilun takia tota kyselen, mut saahan noitten vanhojen mukaan teetettyä uudet. Ei ole etupenkissä kyynärnojaa ainakaan minulla. Reino Quote Link to comment
non-hippy Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 soffapenkki näyttäis vähän ford 17M P3 kaksovisen penkiltä. Varmaks en voi sanoa kun ei semmosta autoa enää mulla ole. Quote Link to comment
Anpu Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 soffapenkki näyttäis vähän ford 17M P3 kaksovisen penkiltä. Varmaks en voi sanoa kun ei semmosta autoa enää mulla ole. Osu ja uppos. Selkänojan saranaraudat varmisti asian, ei taida asiaa olla jota täällä ei selvitettyä saa, kiitoksia. Quote Link to comment
Anpu Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 Padabing,, kupla värissä moninaisten vaihetten jälkeen eikä kestäny kuin puoli vuotta. Jälki ei ole tosin kehuttavaa, valumia ja roskia tarpeeksi mut hermo ei enää pitäny maalareitten kanssa touhuta, myllytetään ja lakataan sit joskus. Osia on näperrelty paikalleen aina kun on keritty joten rupee maaliviiva pikkuhiljaa häämöttää. Koneen sain tänään paikalleen jos huomenna sais vielä savut ulos muualtakin kuin johdoista. Tuli nääs laitettua tollanen orggis raitisilmapuhallin siinä sitten mittarivaloja räpeltäessäni äkkäsin irronneen johdon. "Aha musta elikkä maa joten tohon runkoon" no virrat päälle ja voi vit... savun hälvettyä tarkistamme kytkennän. Ruskeat johdot ovatkin sitten maajohtoja ja eiku tilaamaan virtalukon pohjaa. Tos ois seuraava projekti jota on jo vähän aloteltu. Quote Link to comment
Anpu Posted March 20, 2012 Author Share Posted March 20, 2012 It's alive!!! eka kertaa yli 20 vuoteen räppänä liikkuu omin voimin. Stanssia saa säädellä vielä, vanteita maalailla ja muuta pientä kuten takajarruja ei oo ollenkaa, kiitos EMPI. Quote Link to comment
Anpu Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 Takajarruihin saatu sen verran eloa että sylinteri tulee kyllä ulos mut eipä saa enään sisään, ei vaikka ilmausnipat ja letkut irrottaa. Onko kukaan törmännyt moiseen juttuun? (kyseessä siis EMPIn levyjarrusarja). Quote Link to comment
puuhapete Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Pyöritäppäs samalla mäntää ku painat sisään, sillä tavalla pitäs onnata. Quote Link to comment
Anpu Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 Pyöritäppäs samalla mäntää ku painat sisään, sillä tavalla pitäs onnata. Joo äkkäsin just itekkii, kiitti kuitenkii. Quote Link to comment
Anpu Posted April 11, 2012 Author Share Posted April 11, 2012 Nonnii käyty porukalla heittämässä pieni lenkki. Koneessa tuntuu ainakin voimaa olevan ja meteliä mut noi rapatiet tuntuu koettelevan välilejyjä. Mitäs iskareita raati suosittelee droppiolkaiseen etupäähän kun noi vanhat tuntuu olevan pirun jäykät? Quote Link to comment
JM Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Nonnii käyty porukalla heittämässä pieni lenkki. Koneessa tuntuu ainakin voimaa olevan ja meteliä mut noi rapatiet tuntuu koettelevan välilejyjä. Mitäs iskareita raati suosittelee droppiolkaiseen etupäähän kun noi vanhat tuntuu olevan pirun jäykät? Saab 90 takaiskari. Kyb:it on jäykät et ei niitä ainakaan. Toi keula näyttää olevan niin alhaalla että ei se taida hyvin toimia kyllä millään iskareilla. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Ison maan pojat taitaa ajella kavennetuilla akseleilla ilman iskareita. Tämähän on sitten tietty suomessa laitonta toimintaa. Ja löytyykö nykyisitä iskareista liikerataa ettei pohjaa ja sen takia tunnu kököltä ajaa. Quote Link to comment
Anpu Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Ilman iskareita ajelua mietin itekkin, mut muuttuukohan kui levottamaksi ajella. Jotkut taivaan vanhat orggisiskarit siin nyt on jotka tuntuu tosi löysiltä eikä ne pohjaa kun kallistuksenvaimennin kyntää ekaks. No laitetaan leimaiskarit ja kokeillaan ilman iskareita myöhemmin. Quote Link to comment
Anpu Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Tänään yritettiin sitten leimata, tuloksena hylky vasen kässäri heikko. Käyttöjarrut hyvät mut käsijarrun käyttövivun liikerata vasemmalla puolella triplat. Jousien takia vaijerin kiristys ei auta, oikea rupee laahaa. Kyseessä siis empin levyjarrusetti, ehdotuksia? Quote Link to comment
NordBling Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Auttaako ilmaaminen? Palat asennettu kuparitahnan avulla, että liikkuu hyvin? Satulat samalla kohtaa levyn suhteen molemmalla puolella? Quote Link to comment
Anpu Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Auttaako ilmaaminen? Palat asennettu kuparitahnan avulla, että liikkuu hyvin? Satulat samalla kohtaa levyn suhteen molemmalla puolella? Ei auta,, käyttöjarrut hyvät,, palat yhtä lähellä molemmin puolin. Eipä kuparitahnaa käytetty mut palat liikkuu näppinee jarrut ei laahaa. Satulat passattu kohilleen. Mun mieleen tulee ainoastaan käsijarrujen mekaaninen (ruuvi/paisutin/mikälie) sydeemi on erillainen vasemmassa ja oikeassa satulassa. Ulkopuolista säätöä tossahan ei liene ole joten tämäkin luokitellaan EMPI laaduksi. Ei ois pitäny nuukailla vaan ostaa kunnon sarja. Pikaratkasuna vois jäykistää ton kässärikahvan vaijerikeinun et vois kiristää vaijerista turhat löysät pois. Quote Link to comment
jrasi Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Jos tuo käsijarru toimii, kuten monessa muussakin vastaavassa, mitä vääränmerkkisissä on, koitas ruuvata mäntää ulospäin siltä puolen, joka ei ota. Quote Link to comment
SePi Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Auttaako ilmaaminen? Palat asennettu kuparitahnan avulla, että liikkuu hyvin? Satulat samalla kohtaa levyn suhteen molemmalla puolella? Ei auta,, käyttöjarrut hyvät,, palat yhtä lähellä molemmin puolin. Eipä kuparitahnaa käytetty mut palat liikkuu näppinee jarrut ei laahaa. Satulat passattu kohilleen. Mun mieleen tulee ainoastaan käsijarrujen mekaaninen (ruuvi/paisutin/mikälie) sydeemi on erillainen vasemmassa ja oikeassa satulassa. Ulkopuolista säätöä tossahan ei liene ole joten tämäkin luokitellaan EMPI laaduksi. Ei ois pitäny nuukailla vaan ostaa kunnon sarja. Pikaratkasuna vois jäykistää ton kässärikahvan vaijerikeinun et vois kiristää vaijerista turhat löysät pois. http://www.youtube.com/watch?v=XJsOMuvpghI Olehan varovainen kun kurvailet siellä Lappeenrannassa. Mites jos sitä tiukemmin ottavaa vaijeria löysentää, eikös se tasoita - tosin tuntematta yhtään rakennetta :-? Quote Link to comment
metake Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 En tiedä mihin vuosimalliin saakka, mutta ainakin paksutolpissa on, voi olla että oli kaikissa 5-pulttisissa, on käsijarrukahva jossa vaijerit on kiinteästi, siis ilman sitä keinua. Kumpikin vaijeri säädetään siis erikseen ja toinen puoli toimii vaikka toista vaijeria ei olis ollenkaan. Auttaiskohan sun ongelmaan jos vaihtais tuollasen vanhemman mallisen kahvan? Quote Link to comment
Anpu Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 jrasille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki, mäntää kiertämällä saa säädettyä tota kässärin välystä... kiittää ja kumartaa. Sepi on ihan oikeassa tosta sarjasta ihan täyttä sontaa. Eiköhän toi mee aika nopeesti vaihtoon, mulla on junikseen varattu CSP setti odottamassa asennusta joka vaikuttaa huomattavasti laadukkaamalta. Leimataan nyt tää kuitenkiin ekaks kiitoksia kaikille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.