Racing Posted June 6, 2015 Posted June 6, 2015 Onko tälle pieperille nettisivut jossa tuotteita esillä? Quote
NordBling Posted June 6, 2015 Posted June 6, 2015 Thorsten pieperin pumppu 26/38 rattailla. 8+ litran säiliö, kuten aikaisemmin todettu jo. Ehkä kaikki ei oo jaksanu opetella tätä ostoslistaa ulkoa, turha närkästyä. 1 Quote
Roope Posted June 6, 2015 Posted June 6, 2015 Missäs vaiheessa moottori alkaa olemaan onko jo niputettu? Quote
-Alex- Posted June 6, 2015 Author Posted June 6, 2015 (edited) Anteeksi, en huomannut että vaikutti närkästyneeltä vastaukselta. .D Ehkä kaikki ei oo jaksanu opetella tätä ostoslistaa ulkoa, turha närkästyä. Edited June 6, 2015 by -Alex- Quote
-Alex- Posted June 6, 2015 Author Posted June 6, 2015 (edited) Puuttuu osia, nyt ei oo rahaa ostaa vähäänaikaan. Ehkä joulukuussa kannet työnalle ja sitä rataa.. Missäs vaiheessa moottori alkaa olemaan onko jo niputettu? Edited June 6, 2015 by -Alex- Quote
-Alex- Posted August 5, 2015 Author Posted August 5, 2015 (edited) Lomat on pidetty ja sainkin jotain aikaiseksi kuplan suhteen. MM. katto ja kojelauta peltipuhtaaksi, letkujen läpiviennit, pieniä hitsaushommia jne. Taidan päätyä sisätiloihin laitettavaan kuivasumppusäiliöön, kuten nämä 9 muutakin ovat tehneet. Teräksisen ohuen prototyypin säiliöstä kuitenkin teetän ja kokeilen sitä myös alle. http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/xgJCXo.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/537/0bfOb6.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/vQsfUs.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/NeOfnc.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/Q9wd6a.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/BZmYrI.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/4vztvQ.jpghttp://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/HtASkk.jpg Edited August 5, 2015 by -Alex- 1 Quote
Roope Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 Tuleeko noihin läpivienteihin vielä teräs putket estämään leikautumisen? nyt näyttää siltä että jos tulee lipsaus niin bensa sumut on kapiinissa. Omaan kilpuriin tein sumppusäiliölle kotelon ympärille, estämään suorat roiskeet kuskin päälle jos auto kaatuu ja säiliö repeää. Quote
Jorrma Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 Eiköhän tuossa nyt suoriteta vaan sovittelua ja letkujen mitoitusta. Quote
-Alex- Posted August 10, 2015 Author Posted August 10, 2015 Ainakin ajattelin vahvat läpivientikumit laittaa, ellen sitten löydä tarpeeksi pitkiä ns. bulkhead liittimiä, nykyisellään tarjolla n. 10mm paksulle levylle tarjolla AN10 koossa. Quote
Soukka Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 Ainakin ajattelin vahvat läpivientikumit laittaa, ellen sitten löydä tarpeeksi pitkiä ns. bulkhead liittimiä, nykyisellään tarjolla n. 10mm paksulle levylle tarjolla AN10 koossa.Hydraulikauppaan vaan. Onko joku tietty syy tehdä nimenomaan an-liittimillä eikä esim. jic tms. Quote
-Alex- Posted August 10, 2015 Author Posted August 10, 2015 (edited) Kasattavilla liittimillä päätin nyt vain ottaa, niin saa sovitella itse tallissa sen mittaiseksi kun tykkää. P-A linjat ehkä menee alapuolella, vaikka teflonletkut saa vetää sisäpuolellakin. Edited August 10, 2015 by -Alex- Quote
Ketsa Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 Hydraulikauppaan vaan. Onko joku tietty syy tehdä nimenomaan an-liittimillä eikä esim. jic tms. Kierteen ja kartion mitoitukseltaan samanlaisia nuo AN ja JIC liittimet, mutta JICiläiset mitoitettu korkeammille paineille, joten ovat yleensä terästä ja voivat olla pienemmällä läpireiällä. Käytännössä ei taida kuitenkaan olla mitään merkitystä sillä kumpiako käyttää, itse olen käyttänyt perinteisesti hinnan ja saatavuuden vuoksi enemmän JICiläisiä, mutta nykyään ANän hinnat ja saatavuus on paljon parempaa kuin ennen... Ja ennen kaikkea, muita värejä kuin sininen ja punainen on saatavilla :-) Quote
Soukka Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 Kierteen ja kartion mitoitukseltaan samanlaisia nuo AN ja JIC liittimet, mutta JICiläiset mitoitettu korkeammille paineille, joten ovat yleensä terästä ja voivat olla pienemmällä läpireiällä. Käytännössä ei taida kuitenkaan olla mitään merkitystä sillä kumpiako käyttää, itse olen käyttänyt perinteisesti hinnan ja saatavuuden vuoksi enemmän JICiläisiä, mutta nykyään ANän hinnat ja saatavuus on paljon parempaa kuin ennen... Ja ennen kaikkea, muita värejä kuin sininen ja punainen on saatavilla :-)Empä tienny että on sama liitin periaatteessa. Mutta eikö jic8 ole 8mm reiällä? Quote
-Alex- Posted August 10, 2015 Author Posted August 10, 2015 Liittimien reikäkokoa en tiedä mutta nämä letkut ovat sisältä AN10 15,88mm ja AN12 19,05mm (AN8 12,7mm) Quote
Ketsa Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 Empä tienny että on sama liitin periaatteessa. Mutta eikö jic8 ole 8mm reiällä? JIC on ihan tuumamitoitukseen perustuva ja JIC8 letku on puoli tuumanen. 1/16IN on noissa askelväli, eli tuumanen letku on JIC16. Quote
-Alex- Posted August 11, 2015 Author Posted August 11, 2015 Eli goodridgen 811 letkut tulee, erityisen taipuisa ja virtaava teflonletku kyseessä, esim AN10 letkun voi vetää min R45 säteelle, vaikka teräspunoksen takia onkin jäykkää. AN10 tulee öljyletkuksi painepuolelle (mukaanlukien öljynjäähdyttimen edessä), säiliöltä pumpulle vähän isompi AN12. Bensalinjat AN6, paitsi AN8 letkua pätkä olemassa tankilta pumpulle. Quote
JaniM Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 Niin ja nyt saa myös kasattavia mustia alumiinisia teflonletkuliittimiä kans. Quote
-Alex- Posted August 13, 2015 Author Posted August 13, 2015 Pieperiltä löytyy viimeinkin omat sivut: http://www.tp-technologie.de/impressum%20kontakt.htm Quote
HSuomi Posted August 13, 2015 Posted August 13, 2015 Kesähelteellä kopissa rupee tarkenee ku sumppusäiliö hohkaa selkään. Mulla oli samalla tavalla. Mutta ei se nyt niin kuuma ollu että se ajoa olisi estänyt. Takana istujat joskus jopa vähän valitti. Quote
-Alex- Posted August 13, 2015 Author Posted August 13, 2015 Ei sen pitäis ajoa estää, kuullut samaa, eli ei ihan välttämättä sauna ole. Quote
-Alex- Posted August 16, 2015 Author Posted August 16, 2015 Vähän otti takapakkia projekti, mutta kyllä se motivaatio palailee pikkuhiljaa. Otetaan vähän rauhallisemmin, saanee ite ainakin omassa tallissa nysvätä kaiken mahdollisen talven aikana ennen maalausta. Yllättävän paljon pientä tekemistä, johon ei kaikilla maalareilla aikaa / kiinnostusta. Tarkoitus saada ainakin 99% peltipuhtaaksi koppa. Quote
-Alex- Posted September 1, 2015 Author Posted September 1, 2015 (edited) Jututin uutta maalaria, tuntui olevan ihan OK kuuloinen, myös kuulin parilta muulta harrastajalta että osaa tehdä kunnollista jälkeä. Jeps, eikun syksy ja kevät itse nysväten autoa, niin saa vietyä paremman aihion hänelle.http://www.maalaushimanka.com/sisalto/index.htmlPari pientä sivuprojektia aattelin ottaa koppahommien sivussa, mm. syttävehkeitä vois kehitellä. CSP:ltä löytyy sopiva kuivasumppuhihnapyörä johon saa ehkä takapuolelle triggeripyörän ja siitä vain tarvii ottaa pieni siivu että saa stefan kanssa mahtumaan yhteen. Äkkiseltään tuntui että haastava oli löytää tuohon TF-1 lohkoon stefa, mutta oikea koko 63,5x47,62x6,35 löytyikin yllättävän helposti. Edited September 1, 2015 by -Alex- Quote
-Alex- Posted April 15, 2016 Author Posted April 15, 2016 Uutta maalaria käyty hänen pajallaan jututtaan, todella laadukkaan näköistä jälkeä oli tehnyt siellä kahteen keskeneräiseen projektiin, omaan kuplaan (jonka pohjalevy oli pohjamaalissa) sekä 2cv sitikka :) Tulee ensvkolla kattoon mun autoa jonka ottaa työnalle syksyllä. Kesäksi teen pohjalevyn itse ainakin valmiiksi, ja kesän aikana käytän pohjalevyn pulverimaalauksessa samassa firmassa missä firmankin tekemät nosturit ja pankot käy maalauksilla. En tiedä tarkkaa hintaa mutta puhalluksineen hinta pyörii n. 400€ huiteilla. Quote
-Alex- Posted April 24, 2016 Author Posted April 24, 2016 5-vaihteinen bussin laatikkokin alkaa istumaan nätisti, vielä vähän työtä, mutta hyvin etenee. Vääntösauvanputkea piti vähän takoa ja leikata pala pois että menee laatikko perille asti, työkaveri taitteli peitepala aihiot. Vähän viimeistelyä vaille mutta oikeaan suuntaan etenee. Suunnittelin uuden laserleikkeistä tehtävän vaihteiston etukannakkeenkin jotta runkoaisojen korvakot mahtuu oleen Porschen tukivarsien kanssa. Vielä muutaman tunnin joutuu työskenteleen pohjalevyn kanssa, mutta keväällähän enemmän virtaa kuin talvella. 1 Quote
Tanhis Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Niin sulla ei taida enää vääntösauvoja tulla jousitukseen. Quote
-Alex- Posted April 25, 2016 Author Posted April 25, 2016 Juu ei tuu, siksi "huoletta" leikkasin pois materiaalia. Jossain Hot VW ohjeessa varoitettiin kans ettei kannata plasmalla leikata, ettei boorit saa kipeetä.. Quote
-Alex- Posted June 23, 2016 Author Posted June 23, 2016 (edited) Noniin, taas jotain pientä saatu aikaiseksi viikkojen aikana..paljon tunteja, yllättävän vähän aikaiseksi saatu kuvista päätelle ainakin. Korvakkoja heppailtu, keskituki revisio 2 kasattu, laatikon vasenta puolta vingutettu ja sen sellaista, jos sitten töistä ammattihitsari tulis tekeen siistit hitsaukset. Vääntösauvanputken koloa piti lisää kolota, samoin pohjalevyn etukannakkeeseen väistö. Hyvin vähäsen otin vaihteiston nokkakappaleesta kulmavingulla pariin otteeseen kans. Keskituki revisio 1:sesta tuli n. 5mm liian matala kun otti korvakot otti runkoaisojen reunoihin, kun kerta keskituen kumien paikkoja viety n.80mm taaksepäin tukivarsien takia.. Etummaiset tukitangot pitää vielä hommata että saa coiloveri tuesta viidellä tangolla. No tilataan sitten persaukisuus vähenee, ehkä seuraavassa elämässä :D Jos sais maalin pintaan 201x vuonna :) Edited June 23, 2016 by -Alex- 6 Quote
-Alex- Posted July 9, 2016 Author Posted July 9, 2016 Oli aikoja sitten ajatusta tehdä a-arm etuakselille cad kuvan mukaiset tuennat turvakaarista ja nyt päätin tänään viedä ajatuksia eteenpäin, hiukan hahmottelua ja putken sovittelua. Aika loivaan kulmaan tulee ja yläpää lähteen 500mm korkeudelta. Teoriassa tuntuu että voisi lisätäkin turvallisuutta, mutta käytännössä voi käydä miten vain...(toivottavasti ei käy) Ensvkon alusta heti jos laskis kopan alas ja lisää mittailua tms. Holkkiliitoksilla niin saa kopan irti jatkossakin ilman putkien katkomista. Vähän suunnitelmissa olisi viedä pohjalevy elokuussa pulverimaalattavaksi kuhan toi ammattihitsari töistä kävis tekeen nätit saumat siihen, kun kaiken maailman korvakoita siihen heppailtu. Oon kyllä tyytyväinen ollut tuohon hitsauskoneeseen, kulmavinkukin helpottanut hommia.. Quote
-Alex- Posted July 16, 2016 Author Posted July 16, 2016 (edited) Kaaria sovitellessa huomasin että vähän joutuu lisää korjaileen...No, toista etummaista kiinnikkelappua joutuu siirtään 3cm ja sen sellaista. Ei tässä konkurssissa tunnu enään, mutta vähän menee taas aikaa. Itse kaarien etuputki liikahti kevyesti 3cm taaksepäin. Ostin tuollaisen putkileikkurin jolla saa aika siististi poikki putket niin voi tehdä siistit ja tarkat holkkiliitokset, niin kaaret on purettavissa helposti. Edited July 16, 2016 by -Alex- Quote
-Alex- Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Turvakaaren kiinnikelevy rääpäisty irti kohtuullisen "onnistuneesti", vähän kaipaa vielä oikomista pohjalevy irroituksen jälkeen. 0,6mm hitsauslankaa ja katkaisukone 75mm laikoille haettu , sekä uusi kiinnikelevy saatu tänään :) Nyt pohjalevy pihalle työnnetty ja työskentely jatkuu siellä, onpa tilaa ainakin. Ruuvinreikien tulppaamista, mendeolan saumojen siistimistä jne tiedossa ja takavakaajan kiinnikkeiden hitsaus. 1 Quote
-Alex- Posted July 31, 2016 Author Posted July 31, 2016 (edited) Uudet takavakaajan kiinnikkeet hommattu, uusilla 60mm korkeilla jää vähän maavaraakin, 20mm matalemmat kuin kuvan, ja kallistuksenvakaajankin mahtuu toisinpäinkin olemaan. Suojakaasu loppui, viikon tauko hitsauksiin...otin tänään työnalle puoliksi hioitun etuluukun jossa varastoinnissa oli tullut ruostetta. Epäkeskolla ja karhunkielilaikalla reilu tunnissa siistiä jälkeä. Pari lommoa näyttäis olevan keskikohdassa. Pikkusen harmittaa kun oli maalarilla auto 5 vuotta mutta elämä opettaa :D Nyt on kiva kyllä laitella itse niin paljon kuin pystyy... Ajatus pulverimaalauksesta pikkuhiljaa hylätty...jos sittenkin märkämaalaus, sais reunat ym tiivistää koriliimalla. Edited August 1, 2016 by -Alex- 2 Quote
Racing Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 Sopiiko tuon kuivasumpun kans 146mm hihnapyörä vai pitääkö olla pienempi? Quote
-Alex- Posted August 4, 2016 Author Posted August 4, 2016 (edited) En ole kokeillut, mutta veikkaisin 135mm kokoista aika sopivaksi, pitää mitata joku päivä. Remmiä varten hyvä jättää ainaskin 10mm rakoa pumppun ja hihnapyörän väliin. Edited August 4, 2016 by -Alex- Quote
x-pj Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 Mulla bugpacking kuivasumppupumppu http://vwparts.aircooled.net/Bugpack-Dry-Sump-Pump-ONLY-3039-001-p/3039-001.htm ja hihnapyörän halkaisija 133 mm. Siinä kiinni 135 millinen triggeripyörä. Ei pysty remmiä vaihtamaan irroittamatta hihnapyörää. Quote
HSuomi Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 Mulla bugpacking kuivasumppupumppu http://vwparts.aircooled.net/Bugpack-Dry-Sump-Pump-ONLY-3039-001-p/3039-001.htm ja hihnapyörän halkaisija 133 mm. Siinä kiinni 135 millinen triggeripyörä. Ei pysty remmiä vaihtamaan irroittamatta hihnapyörää. Onko hihnapyörästä louhittu palaa pois? Mulla oli otettu pieni segmentti pois niin siitä kohdasta mahtui muljauttamaan remmin pois kun samalla pyöräytti hihnistä. Quote
x-pj Posted August 4, 2016 Posted August 4, 2016 Onko hihnapyörästä louhittu palaa pois? Mulla oli otettu pieni segmentti pois niin siitä kohdasta mahtui muljauttamaan remmin pois kun samalla pyöräytti hihnistä. Vois toimia minullakin, täytyy tutkiskella. Quote
Racing Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Kuinkahan jäähdytystehon kanssa käy noin pienellä 133-135mm alapyörällä pitemmän päälle? Sumppujärjestelmä kyllä viilentää jo huomattavasti,mutta kannet ja putket käy aika kuumana. Quote
x-pj Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Kuinkahan jäähdytystehon kanssa käy noin pienellä 133-135mm alapyörällä pitemmän päälle? Sumppujärjestelmä kyllä viilentää jo huomattavasti,mutta kannet ja putket käy aika kuumana. Alexilla taitaa olla erilainen puhallinsysteemi. Minulla on normaali jäähdytys, mutta laturissa on myös normaalia pienempi hihnapyörä porsche 356:sta. Ei se kuitenkaan kokonaan kompensoi alapään hihnapyörän pienuutta. Huippukierroksilla puhallin kuitenkin pyörii yhtäkovaa tai kovempaa kuin vakiomoottorissa. Quote
-Alex- Posted August 16, 2016 Author Posted August 16, 2016 (edited) Kävi ammattimies (ei amattimies) töistä hitsaan korvakot tosi siististi kiinni volkkarin pohjalevyyn :) Edited August 16, 2016 by -Alex- Quote
HSuomi Posted August 16, 2016 Posted August 16, 2016 (edited) Kuinkahan jäähdytystehon kanssa käy noin pienellä 133-135mm alapyörällä pitemmän päälle? Sumppujärjestelmä kyllä viilentää jo huomattavasti,mutta kannet ja putket käy aika kuumana. Hyvin tuntui jäähtyvän. Dynossa 3h session jälken dyno äijä sano että on rankkaa säätää kuplaa kun ei tartte pitää jäähdytystaukoja lainkaan :) Mulla siis oli vakio kenno + 8L öljyä sumpussa + pikku jäähäri lokarissa. Rata-ajosta ei ole kokemusta että jos vedetään 24h kaasupohjassa. Mutta maantiellä ja kiihdytysajoissa toimi ainakin hienosti. Edited August 16, 2016 by HSuomi 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.