-Alex- Posted August 16, 2016 Author Posted August 16, 2016 T1 puhallinkopan kanssa voi kokeilla käyttää 6V hihnapyörää laturissa jos vaan sellaisen löytää? Porschen puhaltimeen saa pienempää, mutta kokeillaan vakiolla aluksi, kun on alupytyt ja tiheäripaset kannet. Itselle tulee tuo n. 100x420 kokoinen kenno eteen termostaatin kera ja yllättävän paljon AN10 letkua, n. 10 metriä, säiliöstä pumpulle AN12. Quote
-Alex- Posted August 26, 2016 Author Posted August 26, 2016 Sovitin eilen ja tänään vähän turvakaarien etuakselituentaa. Yllätävän nätisti tuntui sopivan, putkien lievä taivutus ja tarkempi sovitus myöhemmin mendeolaan, 12mm kierretangolla ensin vähän lopullista mittaa hakiessa. Quote
-Alex- Posted September 4, 2016 Author Posted September 4, 2016 (edited) Korintakakiinnikkeet eivät ihan täsmää iskarintolppien kanssa, n. 5mm liian edessä kori. Irroitin nuo vääntösauvaputkien turvakaari liitännätkin, josko olis niistä ahdistanut, mutta ei. Jos porais korikiinnikkeiden pistehitsit pois ja siirtäis vähäsen? EDIT: iskarintolppien kohdalta korista vielä kanitti ja napoleoninhatun kohdalle koriin ym jäänyt pieniä jäysteitä jne. Nyt aika hyvä. En löytänyt myöskään haulla tarkemmin että kuinka tarvikemallin pohjalevyn reiät sopii pultinreikien puolesta, itsellä heittää n. 10mm pituus suunnassa. En muista tarkemmin tekovaiheita kun seppä vaihtoi lämpökotelot ja pellit, vaikka useammin vilkaisin työvaiheita. Pari harjoitustaivutusta väänsin ennen kuin taivutan oikeat etutuentojen putket ja ratsupaikan oik sisälokasuojasta irroitin. Edited September 4, 2016 by -Alex- 1 Quote
SePi Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Nyt otetaan mittaa kuinka paljon olet valmis tekemään kompromisseja itsesi ja teräksen kanssa. Tsemppiä! Quote
-Alex- Posted September 5, 2016 Author Posted September 5, 2016 Joo, siirty se 5mm, nyt aika hyvä. Takasisälokasuojien pikkupaikat joutuu tekeen uusiksi, mutta eipä tuo haittaa, nyt saa kaaret ym hepata mittoihinsa ja purkaa / holkittaa ne pois eestä ja antaa hitsarin vetää saumat niihin. Quote
-Alex- Posted September 12, 2016 Author Posted September 12, 2016 Sain etutuennat tehtyä ja lopulta katkaistua melkein kaikki putket holkkiliitäntöjä varten. Hyvin passaa tankki etutuentojen kanssa ja just sopivasti hammastanko mahtuu alta. 3 Quote
-Alex- Posted September 13, 2016 Author Posted September 13, 2016 Maalarikin kävi kattomassa..Kopan teko peltitöiden korjauksineen maksaisi n. 3000€. Loppujen lopuksi ei paha, hommaa riittää vielä maalarillakin. Suurin homma ehkä korin keulapalan uudelleen asemointi. Tarttis/sais olla ite apuna toki. Positiivisen oloinen ja tarkka oli, hyvä mieli jäi. Pohjalevy itse maalataan firman tiloissa, ja turvakaaret vain maalataan maalarilla. Maalin ja massanpoistoa vielä itse niin paljon kuin pystyy. Quote
ARTO Posted March 6, 2017 Posted March 6, 2017 Olikos tästä kone vielä täysin muttereinä vai jo lähtenyt kasaantumaan. Eräskin taala tähän projektiin uponnut, toivottavasti valmistuu. Quote
-Alex- Posted March 7, 2017 Author Posted March 7, 2017 Kyllä on muttereina niinsanotusti. Noin 3000€ puuttuu moottoribudjetista joka on varattu enstalven maalaukseen. N. 40-50 tuntia tän vuoden puolella oltu tallissa että ei projekti ihan seis ole.. Quote
-Alex- Posted May 4, 2017 Author Posted May 4, 2017 (edited) Kävi työkaveri hitsaamassa kaaret jotka olin hepannut kasaan. Tunnissa nätit saumat tuli putkiin, aika suurilla virroilla mentiin, onneksi oli ammattimies asialla ettei sulanut kokoajanläpi. Nyt on hiukan symmetrisemmät kaaret, etu ja taka osa yhdistyy putkiholkeilla joita varten tehtävä vielä M10 pultille reiät. Myös avattavan kuivasumppusäiliön ostin ja leikkautin 2mm rst pannat siihen. Kokeilin veden kanssa että mahtuu pikkaisen yli 2 litraa öljyä tuonne ennenkuin alkaa valuun ulos imuliitännästä, eli hanaa ei välttämättä tarvita. Kohtapuoliin myös lähtee WASP stage 2 äänenvaimennin tilaukseen, jonka sopivuus vähän mietityttää, mutta on varmasti sovitettavissa. Lyhyillä vetareilla heiluriakselissa käy jarrusatulan käsijarrumekanismi melkein vaimentimeen ellei tee muutoksia. Edited May 4, 2017 by -Alex- 3 Quote
Geronimo Posted May 9, 2017 Posted May 9, 2017 Tätä vois käväistä kesällä kattelemassa joku hieno ilta jahka pääsee käymään särkillä ihan vaan ajelulla. Quote
-Alex- Posted May 10, 2017 Author Posted May 10, 2017 Joo, tule vain kesällä. Pitää siihen mennessä saada lisää aikaiseksi :) Potilas joutui leikkaukseen pienen siistimisen jälkeen :D Otin sitten laiskana 1mm laserleikkeen paikaksi tuohon johon tulee pari taitosta. Reippaasti oli tehtaan jäljilta massaa tuossa kohdin, pitää kesällä jatkaa tuon alueen siistimistä. Quote
-Alex- Posted June 4, 2017 Author Posted June 4, 2017 (edited) Astronautti otti kuussa 5 kuvaa, nainen kapakan vessassa 25 kuvaa, autoharrastaja 120 kuvaa... Saksalais-Ruotsalais laatua oleva JPM/CSP pakosarja ja vaimennin istuivat paikoilleen todella hyvin ja kivuttomasti. On tilaa tukivarrella, jarrusatulalla ja mahdollisesti jopa 265 leveä takarengas sopii. Sain myös tuon korin takaosan peitepalan ettei vaihteisto näy sisälle.. Edited June 4, 2017 by -Alex- 2 Quote
Tanhis Posted June 4, 2017 Posted June 4, 2017 Mikäs tuo extra kammio/putkenpätkä on tuossa vaimentimen putkessa. 1 Quote
ARTO Posted June 5, 2017 Posted June 5, 2017 Aika pähee toi putkisto. Noita resonaattoreita näkee nykyautoissa siellä sun täällä, kurkatkaapa joskus esim Datsun Qashqain imuputkea, siellä on resonaattori poikineen. Quote
-Alex- Posted June 6, 2017 Author Posted June 6, 2017 (edited) Meinasin harkita jotain 911 / T2 tyylistä takakannaketta joissa kumityynyt päissä moottorin tukemiseksi mutta puskurin kiinnikkeet ja takapää muutenkin ei ole välttämättä tehty sellaista rasitusta varten. Berg tyylinen palkki on varmasti toimiva mutta hiukan karu. No, onhan vaihteisto ja runkoaisa tuettu hyvin jo. 5-tangon käfer cup tuella ja midmount tuella useimmilla toimii ilmankin takakannaketta. Edited June 6, 2017 by -Alex- Quote
-Alex- Posted August 15, 2017 Author Posted August 15, 2017 (edited) Jos pistäis paaliin koko roskan ja möis osat.. :D No onhan toki elokuuta jäljellä vielä ennen syyskuuta jolloin pohjalevy on tarkoitus maalata ;)) Edited August 15, 2017 by -Alex- Quote
-Alex- Posted December 21, 2017 Author Posted December 21, 2017 (edited) Kyllä, ehkä, joskus. Korjailtu vanhan tekijän töitä pääsääntöisesti loppuvuosi, mm. rungonpää avattu ja korjattu "kauheudet". pohjalevyn maalausta siirretty pari kk eteenpäin. Edited December 21, 2017 by -Alex- Quote
-Alex- Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 (edited) Tallikausi avattu vähän yli kuukausi sitten kireistä pakkasista huolimatta, jatketaan taas suorastaan ala-arvoisten korjausten uudelleenkorjausta. Tasan neljän viikon päästä talviloma, jolloin on aikaa vähän enemmän taas tehdä. Edited March 1, 2018 by -Alex- Quote
-Alex- Posted September 9, 2018 Author Posted September 9, 2018 Meneehän se tämäkin vkloppu (n 7 tuntia) tässä sovittaessa uudelleen mendeolan irtileikattua apurungon etulevyä joka oli jonkun tunarin hitsauksien jäljiltä 3mm kierossa.. Ei enään ole kierossa :) Materiaalikin tuli tilattua takajarrulevyjen hattuja varten, niin saa käsijarrun toimimaan. Quote
Racing Posted September 14, 2018 Posted September 14, 2018 Millaisen kallituksenvakaajan ja ohjausvaimentimen ajattelit toteuttaa? Ne vaaditaan kuitenkin 1584 -》 moottorilla et täyttää vaatimuksenmukaisuuden. Quote
mikan Posted September 14, 2018 Posted September 14, 2018 (edited) Mendeolassa on tuollainen vakaaja, mutta ohjausvaimenninta ei siinä alunperin tietääkseni ole. t. Mika Edited September 14, 2018 by mikan Quote
-Alex- Posted September 15, 2018 Author Posted September 15, 2018 (edited) Tässä on Golf MK1 hammastanko ja bumpsteering lienee aika olematon. Edited September 15, 2018 by -Alex- Quote
-Alex- Posted August 15, 2019 Author Posted August 15, 2019 (edited) Projekti edennyt jotenkin, nyt vähän häiritsee aluksi pari kk Kokkolassa uuteen työhön liittyvä 2-2,5 tunnin ajomatka päivittäin, myöhemmin lyhenee puoleen tuntiin päivittäin. Arkisin nyt ei juuri kerkee kuin 1-4h viikossa tehdä autoa. Peltihommia lähinnä tehty, pohja auottu jne. Etuvanteet tilattu ja muutama muu pikkuosa. Edited August 15, 2019 by -Alex- 4 Quote
-Alex- Posted January 6, 2020 Author Posted January 6, 2020 Reilu kuukauden tauon jälkeen kävin sovitteleen Virtaselta tilattua keskitunnelin pohjapeltiä. Istuvuus täys 10. 1 Quote
Lohikallio Posted January 9, 2020 Posted January 9, 2020 Moro. Näyttää olevan tarvikenokka hitsuutettu paikoilleen. Itsellä sama operaatio käynnissä, ja hätäisenä pudotin vanhan pois liian vähillä mittauksilla. Onko jossain strategisia mittoja, vai täsmätäänkö toi lokareiden kanssa kohdilleen. Palkit tuntuisi olevan tarvikeosassa liian lyhyet. Pahoittelut muuten hienon tarinan sotkemisesta. En vain tunnu löytävän sopivaa hakusanaa tälle.... Quote
-Alex- Posted January 9, 2020 Author Posted January 9, 2020 Ei ole tarvikekeulapala varsinaisesti, vain sen etupelti koska mendeolan keulan takia ei voinut vaihtaa keulapalaa kokonaan. Saattaa jossain olla tarinaa tuollaisesta keulapalan vaihdosta, täällä volkkaripalstalla jopa. Siihen on kuulemma jigikin olemassa. Quote
Lohikallio Posted January 9, 2020 Posted January 9, 2020 ok thanks. etsintä ja sovittelu jatkuu. Quote
-Alex- Posted March 8, 2020 Author Posted March 8, 2020 Tämän kuun pakolliset osahankinnat.. Kunnostettu 911 1974 kierrosmittari ja tärkeä anturi kuivasumppu säiliötä varten sekä materiaalia cnc koneistettavia osia varten. 1 Quote
REMI Posted March 9, 2020 Posted March 9, 2020 On 3/8/2020 at 4:24 PM, -Alex- said: Tämän kuun pakolliset osahankinnat.. Kunnostettu 911 1974 kierrosmittari Onko mittaria jotenkin modattu vai miten saat toimimaan neloskoneen kanssa? Vai enkö vain tajua jotain (mikä on kyllä melko yleistä). Quote
-Alex- Posted March 11, 2020 Author Posted March 11, 2020 On 3/9/2020 at 6:04 PM, REMI said: Onko mittaria jotenkin modattu vai miten saat toimimaan neloskoneen kanssa? Vai enkö vain tajua jotain (mikä on kyllä melko yleistä). Siihen saa tuollaisen adapterin: http://www.ashlocktech.com/ Quote
Urbantoy Posted March 11, 2020 Posted March 11, 2020 Onko tämän "Iisakin kirkon"" valmistumisajasta mitään tarkempaa tietoa.. kiitettävää sitkeyttä kyllä nähtävissä.. Quote
-Alex- Posted March 11, 2020 Author Posted March 11, 2020 Ei osaa sanoa vielä tarkemmin, voihan sitä etukäteen suunnitella välietappeja, muttei liian tiukkaan, koska ne eivät ole aikasemminkaan toteutuneet. Pienehköt tilat (edulliset ja lähellä) ja suhteessa työnkäyntiin vähäinen vapaa-aika sekä jatkuva lievä rahan puute (vaikka noussut palkka reilusti työpaikan vaihdon jälkeen) Quote
-Alex- Posted April 1, 2020 Author Posted April 1, 2020 (edited) Koronan kulkua ja rokotetta yms vaikea ennustaa, joten jossain määrin rajoittaa tallissa käyntiä (talli eläkkeellä olevien vanhempien talon vieressä). Jotain täytyy kehitellä varovaisesti varmaan kevään aikana. Edited April 1, 2020 by -Alex- 1 Quote
-Alex- Posted April 2, 2020 Author Posted April 2, 2020 Mietein tuossa kansivalintaa. Kutakuinkin omakustannehinta billet kansille ehkä n. 2500 + 250e venakopat ja kaikki muut komponentit löytyy. Valmiiksi työstö 450-700 väliltä, riippuen tekijästä. Avartamattomat JPM MS230 kannet venakoppineen + rahteineen noin 3150€. Yksistä suomalaisista billet kansista ja yksistä saksalaisista billet kansista löytyy nyt rivan palaset, saan niistä materiaalianalyysin kunhan viitsin lähettää ne eteenpäin labraan. Yksi kohtuullisen pätevä ja ennenkaikkea hitsauskelpoinen alumiini löytyi, ja saatavilla jopa kohtuu helposti. (Eikö kaikki alumiinit ole hitsauskelpoisia? Nope.. ) https://www.smithshp.com/4032-aluminium.htm 1 Quote
Urbantoy Posted April 2, 2020 Posted April 2, 2020 Kokkeileppa vaikka ekaks saada väri pintaan.. sekin ois ihan kova juttu.. ja varmaan motivois lissää kansisuunnitelmia Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.