Jump to content

Viisysiä viilaamaan


SePi

Recommended Posts

Salamalla otetuissa kuvissa näyttää hirveen kirjavalta, mutta onneks livenä ei olleenkaan pahalta. Mutta TMI:ltä ei kummempaa tavaraa harmaana saanu ja muita on hankala nyt vertailla - enkä kahden kuukauden odotuksen jälkeen enää ota murheita tästä seikasta. Onnistui kuitenkin aloittelijaksi ihan hyvin. Mutta älkää hyvät ihmiset käyttäkö superlonia pehmikkeenä! Tossa sarjassa ne kuitenkin oli sitä ja superlonin kulmikkuutta ei saa millään piiloon. Ehkä tässä autossa kuitenkin on jotain muuta kiinnostavampaa olemassa ja nää jää mun ketutukseksi

P1130040.JPG

P1130037.JPG

P1130036.JPG

P1130035.JPG

  • Like 1
Link to comment

Jonkinverran liimahöyryjä impanneena sain takaklosterin matot istahtamaan paikoilleen. Onneksi nuo takalasin - ja muidenkin lasien lähettyvillä olevat rypyt oikenevat kun ikkunatiivisteet asettuvat paikoilleen

P1130061.JPG

Link to comment

Tämäpä kätkeekin sisäänsä tyhjän vinkkarin rungon, ison aluslevyn ja kovan tiheäkierteisen pultin

P1130062.JPG

Ja sisäpuolella nätisti turvavyön yläkannake. Alhaalta pohjalevyn läpi vahvaa kulmatavaraa ja aluslevyä - eiköhän tuo pidä äijän kyydissä.

Merkillinen ilmiö tuo sinisen vinyylin ja alkuperäisen vinyylin kuvissa ilmenevä väriero. Todellisuudessa eroa tuskin lainkaan. Aikavalotus lisää jotain aallonpituutta - tai mistä minä tiedän... Kohta saa joku laittaa ikkunat. Uusi, mutta väärän vuosimallin tuulilasikin kävi jo vartin verran tallissa ja oikeaa odotellaan

P1130065.JPG

Link to comment

Musta helpoin paikka pelkääjän penkin alla, ylettää kuskin paikalta, sitoo nippusiteillä ettei kolise turhia. Nimimerkillä takaloosteri se tulessa on.

Tossa oli vapaa paikka ja sopivalla raudalla jäi hyvälle hollille. Saa vaihdettua nuo MSD rajoitin nappulatkin ilman ongelmia

P1130077.JPGP1130076.JPG

Edited by SePi
Link to comment

Ton verran piti laikata putsarin kannesta. Se näyttää nyt oudolta, mut toinen vaihtoehto olis ollu patti takaluukussa. Imusarjojen laipat on myös käännetty nyt niin, että kaasarit voi kätilön käsillä ja notkeilla työkaluilla säätää puhallinkopan puolelta

P1130080.JPG

Link to comment

Ei taida olla ns Offset imarit käytössä...

Ei oo, koska noissa big beefeissä on kuulemma tuuman verran lyhennettynä ja kanavat muokattuna paremmin virtausta. Maailmalta olis löytyny valmiina lyhyemmät joissa laipat huoltoystävällisemmin, mutta niihin olis pitäny lisätä tyveen matskua ja portata kansiin - eli liian iso työ tässä vaiheessa. Nyt on jo bensaa tankissa ja koneseppä kysytty paikalle savuja ottamaan. Lähiaikoinna Lähemäellä pörisee - toivottavasti.

Link to comment

Oliko tuo kattokangas kuinka joustavaa eli saiko rypyt miten hyvin kiristettyä pois? Itsellä ollut mielessä metritavarasta teko, joten tuota vaan mietiskellyt pitäisikö olla mahd. joustavaa tavaraa. Vinyylissähän rypyt saa pois viimeistään lämmittämällä.

Link to comment

Oliko tuo kattokangas kuinka joustavaa eli saiko rypyt miten hyvin kiristettyä pois? Itsellä ollut mielessä metritavarasta teko, joten tuota vaan mietiskellyt pitäisikö olla mahd. joustavaa tavaraa. Vinyylissähän rypyt saa pois viimeistään lämmittämällä.

Ei ollu kovin joustavaa, joka kyllä helpottais aika lailla. Pahvisuikaleilla sain kattopalan siistiksi ja lasien tiivisteet toivonmukaan kiristää muut rypyt pois

Link to comment

 

Ton verran piti laikata putsarin kannesta. Se näyttää nyt oudolta, mut toinen vaihtoehto olis ollu patti takaluukussa. Imusarjojen laipat on myös käännetty nyt niin, että kaasarit voi kätilön käsillä ja notkeilla työkaluilla säätää puhallinkopan puolelta

P1130080.JPG

Onks nää 90mm vai 70mm korkeat? Tiesit varmaan ettei painesäätimen mittari ole tarkoitettu pysyväisasennukseen. Joka tapauksessa hieno on tulossa, kun sammutinkin löyti paikkansa.

Edited by Anpu
Link to comment

Anpu^ Nää on 90 korkeat, että 43 milliset suppilot sopii. Matalampia olis ollu monia, mutta toivottiin mahdollisimman pitkiä suppiloita ja huohotusta.

En tienny bensanpaineen mittarista muuta kuin että se tuli valmiina sarjana tolleen kytkettynä - ilman mitään varoitusta jatkuvasta käytöstä. No nyt tiedän ja toivottavasti säätöjen jälkeen sen olemassa olon voi vaikka poistaa.

Link to comment

Devil's in the details, miksi näinkin pieteetillä rakennetusta laitteesta puuttuvat astinlaudanlistat, ikkunatiivisteiden kromit ja puskurien pystykoristeet? Jää vähän keskeneräinen fiilis tästä johtuen.

Edited by -tipi-
Link to comment

 

En tienny bensanpaineen mittarista muuta kuin että se tuli valmiina sarjana tolleen kytkettynä - ilman mitään varoitusta jatkuvasta käytöstä. No nyt tiedän ja toivottavasti säätöjen jälkeen sen olemassa olon voi vaikka poistaa.

 

Itselläni oli sama mittari n.5km kiinni ja se helisti kaikki osansa irti, oli lähellä ettei konehuone uinu bensasta :(

Säädä paine kohdalleen, jonka jälkeen mittari irti ja Malpassin olemassa olon voi unohtaa-->  Toimii.

 

-Pete-

Link to comment

Itselläni oli sama mittari n.5km kiinni ja se helisti kaikki osansa irti, oli lähellä ettei konehuone uinu bensasta :(

Säädä paine kohdalleen, jonka jälkeen mittari irti ja Malpassin olemassa olon voi unohtaa-->  Toimii.

 

-Pete-

Kiitos Pete ja Anpu, hoidetaan homma ja yritetään löytää jotain tulppaukseksi.

 

Tipi^ tässä ei myöskään ole pystykäpyjä koska tyylinä on stanun oloinen vaatimaton kulkuri. Oven lasien listatkin on tumman harmaat. Kylkilinjaa täytyy mun mielestä kuitenkin kuplan korissa katkaista ja oon tilannu splitin listat, jotka on jotenkin ohuemman oloiset. Eli tarkoitus on, että suurin osa ihmisistä kävelee tään ohi ja pitää yhtenä tavallisena kuplana

Link to comment

Todella hienosti viimeistelty, ja ajettavuudeltaan varmaan mahtava myös.  Yksityiskohdista ja makuasioista voi olla eri mieltä- mutta kyllä tämä sleeper/stanu lähestymistapa on myös hieno. Onneksi olkoon!

Link to comment
Guest jallis

Jospa kolmas kerta olisi nyt viimeinen näiden starttien osalta. Tällä kertaa ongelma näyttää ja kuulostaa tältä

Onneksi oon tehny nää starttiostokset suomalaisen kauppiaan kanssa!

oisko omassa juniksen startissa sama ongelma uus startti toimi edellis kerralla hyvin sit oli menny akku tyhjäks nyt ladattu startti pyörii motti ei

Link to comment

oisko omassa juniksen startissa sama ongelma uus startti toimi edellis kerralla hyvin sit oli menny akku tyhjäks nyt ladattu startti pyörii motti ei

 

Taitaa IMI olla laaduntarkkailultaan tai ehkä muutenkin varsin surkeaa tavaraa. Kaksi viallista on yhdessä projektissa jo aika huonosti. Laitoin IMI'llekin ton starttivideon palautteena.

 

Tuossakaan ei ollu oireita ekan vartin aikana kun pariin kertaan startattiin - ehkä pientä nykimistä vaikka startti pyöritti tasaseen. Mutta kun kone lähti aina heti käyntiin niin asiaan ei kiinnitetty huomiota. Sitten moottorin jäähdyttelyn jälkeen toiselle sisäänajosessiolle alettaessa startti toimi vain videon tavoin. Startin hammaskoneistossa kilisee jotain irrallaan, mutten viittiny ruveta availemaan kun uusi startti oli jo kourassa ja nyt jo paikoillaan. En pääse tänään vielä kokeilemaan kun olin laitellu takahelmaan lämpösuojaa ja sen on saatava kuivua hyvin kiinni. Pakosarjan kiemuroista säteilee paikallaan ollen melkoisesti lämpöä ja orastavaa maalin kuplintaa alkoi esiintyä. Mieluummin silti suojapeltejä pellin alle piiloon kuin että kietoisi noin kauniisti väriä saanutta putkistoa johonkin lasikuitunauhaan!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ensimmäinen julkinen esiintyminen Pitkäjärven ABC:lle tehty. Se ilmeisesti vähän jännitti kuplaa koska öljynsuodattimen kohdalle tirahti muutama tippa öljyä. Muutamasta yrityksestä huolimatta tuo letkusykerö ei tahdo tulla tiiviiksi ja viikonloppuna täytyy purkaa se kokonaan ja laittaa tiivisteliimaa kierteisiin. Myös ääntä piisaa kajuutassa riittävästi ja täytyy paneutua niiden yläpuolisten kattokanavien tukkimiseen

Ja se oli mukava yllätys, että kupla kulkee sinne minne mä haluan ja aika hyvin. Mitään kovempaa kurvailua ei tosin vielä ole kokeiltu, mutta tuo suoraan meneminenkin on jo jotain!

Link to comment

 Se ilmeisesti vähän jännitti kuplaa koska öljynsuodattimen kohdalle tirahti muutama tippa öljyä. Muutamasta yrityksestä huolimatta tuo letkusykerö ei tahdo tulla tiiviiksi ja viikonloppuna täytyy purkaa se kokonaan ja laittaa tiivisteliimaa kierteisiin.

Moro. Itsekkin tuskailin alkuun vuotavien liitosten kans, laitoin tätä tiivisteainetta kierteisiin ja loppui vuotaminen.

 

 http://www.pommee.nl/webshop/contents/en-uk/p3088_Perftect_Sea;_gasket_maker_seaant_nr._4.html

Link to comment

Kabiinimökään auttaa pieni putkenjatko jolla suuntaat äänet pois auton alta, mulla suunnilleen näin, loppuu ikävät kuminat eikä pöllytä pihahiekkoja.

 

 

 

winder2.JPG

 

 

Tai jatko jalostat

NewExhaust50807.jpg

Edited by Anpu
Link to comment

Tällainen vauhtipyörä muuten tuntuu mukavalta kun kierroksia ei tarvii juur odotella. Silti täysin ajettavissa.

059.JPG

 

Liika mökä varmaan rasittaa pidemmillä matkoilla, mutta se nyt kuuluu tohon autoon. Näin vanha mies tarvii jo testosteronitason ylläpitämiseen jotain sopivaa dopingia

Link to comment
  • 2 weeks later...

Onhan se tämäkin edistynyt - tai taantunut riippuu mistä päin kattoo. Tarvittiin kolme diodiakin. Yksi sammuttamaan moottori avaimesta ja kaksi sammuttamaan öljynpaineen varoitusvalo mittarista. Öljyvuodot tossa suodatin-letku-sykerössä ovat olleet varsin sitkeitä, mutta nyt näyttäis paremmalta. Moottori potee jonkinasteista flunssaa ja toivottavasti loppuviikon hoidot auttaa näihin oireisin.

 

Eilen saapui suurehko paketti tallin ovelle ja sieltä löytyi oikean levyinen etulokari. Vien siiven maalaamoon saman tien ja kunhan se aikanaan sieltä tulee, niin saadaan oikean puoleinen eturengaskin paremmin kaaren sisään.

 

Monien pikkusäätöjen ja vesisateiden takia rekisteröintiäkään ei vielä ole tehty. Periaatteena on saada auto valmiina kertalaakista läpi ja koeajot on vielä kesken.

Link to comment

Öljyvuotojen suhteen letkut näyttävät hyviltä. Onko vuodot olleet kierreliitoksissa? Jos niin millä olet tiivistänyt, koitin kuvista katsoa mutta en huomannut millä olet tiivistänyt. Putki hommissa huomattua. Teflonteippi käy vaan väliaikaisesti, sitten kun haluaa kunnon liitokset ovat vaihtoehtoja hamppu+kitti, loctite putkentiivistys naru (näyttää hammaslangalta) ja joissain tapauksissa kierreliima (huonoa se että pinnat pitää saada rasvattomiksi).

Itse en teippaisi yhtään liitosta autoon, koska siinä ei ole minkäänlaista turpoamista. Kierteet pitää karhentaa aina jos on muuta kuin liimaa kierteessä.

Link to comment

 Moottori potee jonkinasteista flunssaa ja toivottavasti loppuviikon hoidot auttaa näihin oireisin.

 

Tuli sitten tiivistettyä imusarjat, säädettyä tyhjäkäyntisuuttimet, vaivattua vaikka ketä ja aina sama lopputulos - köhä jatkui. No olinpa Petterin neuvomasta kytkentäkaaviosta laittanu pari piuhaa kuitenkin väärin ja kone alkoi hetki startin jälkeen kärsiä sopan puutteesta. Miksi noissa ei ole ääneen toimivaa varoitusta, jos tihrusilmillä yrittää laittaa arpanopan kokoiseen releeseen johdot väärin! Mutta edelleenkään ei ole palanut yhtään sulaketta :-)

Edited by SePi
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...