Jump to content

Tolvanan touhuilut ja valikoidut sähläykset


Recommended Posts

  • 1 month later...
Posted

 Myyntipuheen mukaan alkuperäinen.

Muutama pelti tippunut matkalle.

Liekkö Suomessa tarvetta vakiokoneella lisäjäähdytykselle..

IMG-20201208-WA0005.jpeg

Posted

Sama kone hetkeä myöhemmin,  löytyisköhän tuosta syy lämpöongelmiin?  Eipä oo tommostakaan aiemmin tullut vastaan.

20201208_180226.jpg

  • Like 1
  • Haha 5
  • Confused 5
Posted

Ei vaikuta tehtaan tekeleiltä, mutta sisälmykset kertoo lisää.Loiskelevyä ei voi noin päin laittaa.

Posted

Loiskelevyistä en tiedä, mutta 'unohduspellit' on paljon helpompi tuohon asentaa kuin omalle paikalleen kansien asennuksen jälkeen.

Posted
On 12/8/2020 at 6:12 PM, tolvana said:

Sama kone hetkeä myöhemmin,  löytyisköhän tuosta syy lämpöongelmiin?  Eipä oo tommostakaan aiemmin tullut vastaan.

20201208_180226.jpg

Mulla oli yks kone samalla lailla kun purkasin,hassua sinänsä että siitä löyty sitten täysin ehjät 1600 2reikäkannet. 

Posted
5 hours ago, Racing said:

Mulla oli yks kone samalla lailla kun purkasin,hassua sinänsä että siitä löyty sitten täysin ehjät 1600 2reikäkannet. 

Voi olla, että joku on ihan tarkoituksella ne tuohon laittanut parantaakseen kansien jäähytystä. Siihen tuo varmaan vähän auttaa, vaikka kokonaisuus kärsii.

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted
On 12/31/2020 at 5:05 PM, tolvana said:

Oisko hyvää selitystä noille rei'ille?

Pystypuhaltimen jalan kiinnityskohta ollu tuossa? Ittellä oli reijät lyhyemmillä sivulla, kun tässä pitkissä

  • Like 1
Posted

Tuota alempaa kuvaa katsoessa tulee onnitelluksi itseään ihan kädestäpitäen , että on tullut siirryttyä autoharrastuksesta pääosin mopoharrastukseen.. ei sillä etten kunnnioittaisi ko. projekteiden puurtajia, ei suinkaan, itsekin aikanaan ihan tarpeeksi auton pohjia naputellut, mutta en jaksaisi /pystyisi enää. ISOSTI peukkua vaan!

Posted

Saattanut olla ennenkin tiukasti kiinni tuo vääntösauva kun lattaankin on tytlikäs hitsisauma tehty. Ja lisää sätöksiä.

20210211_173512.jpg

20210211_090652.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Löytyy sentään käyttökelpostakin, tuohon lattianrajaan korroosio stopannut.

Ihanaa kun joka paikka on täynnä urskaa ja styroksia...

20210303_095730.jpg

20210303_095751.jpg

20210302_095459.jpg

Posted
2 hours ago, tolvana said:

Löytyy sentään käyttökelpostakin, tuohon lattianrajaan korroosio stopannut.

Ihanaa kun joka paikka on täynnä urskaa ja styroksia...

20210303_095730.jpg

20210303_095751.jpg

20210302_095459.jpg

tämmönen vaatii kyllä Urosmehiläisen ilmeen kun noita naputtelee...kunnioitukseni työn sankareille!

  • Like 3
Posted

Nuo tehtaan/maahantuojan jäljiltä olevat styroxit on nyt aika neutraaleja ruostumisen suhteen mutta yksi pahimmista mitä itselle tullut vastaan oli juniksen katossa verhoilun alla ollut telttapatja. Se oli kerännyt kaiken kondenssiveden päälleen joka sitten valunut katon reunoihin ja koska siellä oli myös kattoverhoilu niin ei tietenkään missään vaiheessa ollut päässyt kuivumaan. Tästä autosta sitten menikin tippalistan yläpuolelta melkein koko ohjaamon katon takana oleva osuus 2-4cm suiruna uusiksi.

  • 2 weeks later...
Posted

Ihanan kallis a-laatunen paksu lattiapelti meni "heittämällä" paikalleen, takakulmastakin tulee kelvollinen tollasella 10cm paikkasoirolla.

20210312_145206.jpg

20210312_143828.jpg

20210312_081048.jpg

  • Like 2
Posted

Toinen pallo ois altapäin kokolailla valmis, kotelosuojaa pari litraa vielä niin kestänee mualiman tappiin. Nyt pohjassa KENTin toughcoat harmaana. Mustalla massalla ois vielä siistimpi...

 

Löytyyköhän pallikseen järkihintaan ehjiä etuakseleita vai tartteeko tästä tehdä ja naamioida hyvin...

20210312_110957.jpg

20210312_111647.jpg

  • Like 3
Posted (edited)

Päivän agendana oli ruiskutella 4 litraa alustamassaa palliksen pohjaan ja yhden lorttopariskunnan puhallus ja ultrailu. 1/4 seosruuveista menee uusiksi, muut aukesi ja kannat säilyi ehjinä. Ohivirtausruuvit kaikki jumissa ja toivottavasti kiinni niin saa säätöihin. Kannattomaan seosruuviin 3mm pora ja t15 bitsi oli kova sana.

20210312_135026.jpg

20210313_182211.jpg

Edited by tolvana
  • Like 4
  • 2 weeks later...
Posted

Peruskunnostusta vailla kun päittäistä voi mitata milleissä ja muutenkin kaikki tiivisteet korppuja eli vuotaa pikkasta enemmän. Laakereillakin tunnit täynnä.

20210330_104614.jpg

20210328_120920.jpg

20210328_121010.jpg

  • Like 1
Posted

Aina jotain puuttuu. Nyt uupui jarruletkun kiinnikkeitä. Takalatat ois oikeastaan isoin osapuute, moottorikin osoittautui suhtkoht kelvolliseksi. Eiköhän tuo yhden kesän pörise mittavahkolla perushuollolla.

20210404_175423.jpg

20210401_122907.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Tänä aamuna ehti omia lelujakin herättelemään. Bajamaja2 heräsi bräkleenillä ja lekalla ynnä pari sentriä piti bensaletkua lyhentää sekä suodatin vaihtaa.

Roskaruka ja linjanalunen valloitettu tälläkin yksilöllä offroad...juu nou.

20210501_110956.jpg

20210501_175202.jpg

  • Like 1
Posted

Moottoripellit mallia kootut teokset aiheutti taas pikku viilaustarpeen räminän ja kahinan lopettamiseksi mut taas huomenna kotiutuu yksi potilas.

20210501_105258.jpg

Posted

Ameriikan joe laittanu kunnon liimat nelkun öp-mittarin anturiin. Pillistä kuumaa niin suostui aukeamaan ja samalla tavoin sain myös tuon pätkän ongittua kampikammiosta.

Mitähän liimaa mahtaa olla, ois hyvää...

20210502_140327.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...