Jump to content

Harrasteautojen ulkonäkö


Guest oskuk

Recommended Posts

Guest oskuk

Olen huomannut että madaltaminen ja muut amerikanismit ovat myös saksalaisten vanhojen autojen taattu modaus. Minusta joku Kleinbus olisi paljon nätimpi originaalina, mutta ei juututa siihen.

 

Onko kukaan nostanut peliä ja kaventanut raideväliä, se sopisi ikunapakun habitukseen aika mukavasti, varsinkin originaalia kapeammilla renkailla.

Link to comment
Olen huomannut että madaltaminen ja muut amerikanismit ovat myös saksalaisten vanhojen autojen taattu modaus. Minusta joku Kleinbus olisi paljon nätimpi originaalina, mutta ei juututa siihen.

 

Onko kukaan nostanut peliä ja kaventanut raideväliä, se sopisi ikunapakun habitukseen aika mukavasti, varsinkin originaalia kapeammilla renkailla.

 

Huh huh, ois varmaan aika kamala ajettava

Link to comment
Olen huomannut että madaltaminen ja muut amerikanismit ovat myös saksalaisten vanhojen autojen taattu modaus. Minusta joku Kleinbus olisi paljon nätimpi originaalina, mutta ei juututa siihen.

 

Onko kukaan nostanut peliä ja kaventanut raideväliä, se sopisi ikunapakun habitukseen aika mukavasti, varsinkin originaalia kapeammilla renkailla.

 

Siis kerrataanpa nyt siis haluaisit nostaa bussia kavennetulla akselilla ja orkkista kapeammilla renkailla. No miks ei jokainen taaplaa tyylillään.

Link to comment
Guest oskuk
Olen huomannut että madaltaminen ja muut amerikanismit ovat myös saksalaisten vanhojen autojen taattu modaus. Minusta joku Kleinbus olisi paljon nätimpi originaalina, mutta ei juututa siihen.

 

Onko kukaan nostanut peliä ja kaventanut raideväliä, se sopisi ikunapakun habitukseen aika mukavasti, varsinkin originaalia kapeammilla renkailla.

 

Huh huh, ois varmaan aika kamala ajettava

 

No, onkos nämä asvalttia raapivat, hammaspaikat ravistavat harrasteautot kovin herkullisia ajettavia? Lelujahan nämä ovat, tehty esteltäviksi, eikä näillä ajeta kuin hiukan. Tuskin symppispaku on Kaivarinrannassa yhtään ikäväpi ajettava kävelyvauhdissa kuin kipinäsuihkurassi...

 

Vai pitäisikähän kaikki T-fordit ja 50-luvun alun VW-pakut kylmästi laskea ja laittaa ihanat leveät renkaat. Ja liekkimaalaus toki. Koska muuten ajaminen olisi kamalaa?

Link to comment

Jos nyt esimerkiksi ottaisi juniksen mihin tehtaan manuaali antaa maavaraksi 24cm(en tie onko tämä ilmoitettu lastattuna). Niin vaikka siittä ottaisi puolet pois niin auto säilyisi silti järkevästi nykyteillä ajettavana ja ei se ajomukavuus mihinkään katoa jos homma on tehty kunnolla.(Esim nissan juke ns katumaasturi maavara 18cm kuormaamattomana)

 

Mutta tosiaan jos tuosta rupeaa nostamaan niin tulee varmasti eriveikeä härveli ajaa.

Link to comment
Jos nyt esimerkiksi ottaisi juniksen mihin tehtaan manuaali antaa maavaraksi 24cm(en tie onko tämä ilmoitettu lastattuna). Niin vaikka siittä ottaisi puolet pois niin auto säilyisi silti järkevästi nykyteillä ajettavana ja ei se ajomukavuus mihinkään katoa jos homma on tehty kunnolla.(Esim nissan juke ns katumaasturi maavara 18cm kuormaamattomana)

 

Mutta tosiaan jos tuosta rupeaa nostamaan niin tulee varmasti eriveikeä härveli ajaa.

 

Aika montaa kiinnostaa miten 12cm tiputuksen jälkeen ajoMUKAVUUS pidetään vähintään alkuperäisellä tasolla eli miten toi tehdään kunnolla, saat kertoa!

Link to comment

Juniksessa ainakin paranee ajotuntuma kummasti kun tiputtaa tuon verran. Ei vaapu ja keinu.

Jousitus tietty pikkasen fiksattu. 120 vauhtiin riittää hyvin yksi kaista ja kulkee suoraan:) Säkeillä mukavuutta :)

Link to comment
Juniksessa ainakin paranee ajotuntuma kummasti kun tiputtaa tuon verran. Ei vaapu ja keinu.

Jousitus tietty pikkasen fiksattu. 120 vauhtiin riittää hyvin yksi kaista ja kulkee suoraan:) Säkeillä mukavuutta :)

 

Niin, saako sitä mukavuutta ilman säkkejä?

 

Ajo-ominaisuudet varmasti madalluksella ja fiksulla rengaskoolla paranevat.

Link to comment

Taitaa vielä riittää jousto tuolla madalluksella, mut ei toki tekemättä mitään alustalle.

Tietty rengastuksella saa useamman sentin ales, sit loput alustasta veistämällä, niin mukavuus pysyy vielä kutakuin.

Vielä kun akselin nostaa edessä, niin auttaa kummasti.

Kysyit vaan kuinka tehdään, et sanonut että samoilla osilla.

Link to comment
Jos nyt esimerkiksi ottaisi juniksen mihin tehtaan manuaali antaa maavaraksi 24cm(en tie onko tämä ilmoitettu lastattuna). Niin vaikka siittä ottaisi puolet pois niin auto säilyisi silti järkevästi nykyteillä ajettavana ja ei se ajomukavuus mihinkään katoa jos homma on tehty kunnolla.(Esim nissan juke ns katumaasturi maavara 18cm kuormaamattomana)

 

Mutta tosiaan jos tuosta rupeaa nostamaan niin tulee varmasti eriveikeä härveli ajaa.

 

Aika montaa kiinnostaa miten 12cm tiputuksen jälkeen ajoMUKAVUUS pidetään vähintään alkuperäisellä tasolla eli miten toi tehdään kunnolla, saat kertoa!

 

No liikkeelle voisi vaikka lähteä lootan nostosta tai peräpään irssittämisestä tai jos haluaa alkuperäistä vaalia bolt on tyylillä niin voisi mennä swingi konversiolla niin säilyisi jousituskin ns. alkuperäisen kaltaisena ja lähemmäs maata mentäisiin samoilla jousilatan kulmilla. Etupäässä sitten flipatuilla olilla ja pienemmällä rengastuksella niin sillä sen 12cm jo melkein saakin pois. Ja jos oikein kunnolla haluaa vaalia ohjattavuutta kun rupeaa enemmän laskemaan pitää casterin muuttumista kompensoida siirtämättä jousiputkien asentoja koriin nähden. Ja tietty alkaa nostamaan simpukkaa myös ylöspäin ettei raidetankojen hassut kulmat aiheuta päänvaivaa. Myös sekään ai paranna ajettavuutta että kokoajan ajaa pohjaanlyöntikumeihin kolistellen. Ja takapäässä pitää sitten muistaa madallettaessa ettei tule liikaa aurausta -> pidemmät jousilatat.

 

Mutta jos haluaa oikeasti mennä vituileen niin ei tee muutakuin käännä jousilattoja takana ja edessä ei muutakuin asenna säätöpalat.

Link to comment

Aika montaa kiinnostaa miten 12cm tiputuksen jälkeen ajoMUKAVUUS pidetään vähintään alkuperäisellä tasolla eli miten toi tehdään kunnolla, saat kertoa!

 

 

Mulla ainakin Juniksen keulassa pelkät flipatut olat ja takana straight axle kit niin muuttui kaikin puolin parempaan suuntaan. Myös raidetangot flipattu.

Ajomukavuus 10+ alustan mukavuuden/ajettavuuden osalta, myös verrattuna alkuperäiseen ja extra nugaana vielä kohtuu pitkä laatikon välityskin.

Eli itsehän jätin akselin säätöpalat tallin hyllylle pölyttymään..

 

Tokihan tuo laski ainoastaan kymmenkunta senttiä(?) + renkaan tuoma madallus. En ole kyllä mitannut jälkikäteen mutta jokainen voi Projektos osastolta katsella ennen ja jälkeen kuvia että laskiko tarpeeksi vai ei. Perässä olisi varaa pudottaakin mutta Eriban (juniksen vetokoukun korkeuden) takia pidetään hieman korkeammalla.

Link to comment
  • 1 year later...
Guest oskuk

Juu, onhan noista monsta arkiautoistakin kaikenmaailman 4-vetoversiota, Versoa ja kaupunkimaasturia, niitä kauheita ajettavia. Kumma ettei edes tehtaissa tajuta että madaltaa ne pitää ;-)

Link to comment

kaks ja neliveto mallilla on vain se ero että se neliveto etenee vaikka se pohja olisi lumessa kiinni mutta etuvetonen ei.

 

Nimim ~10cm maavaralla olevan nelikon omistaneena. Voin vain kuvitella miten se olisi edennyt pikkasen korotettuna.

Niin ja metake se alusta odottaisi vieläkin ostajaa.

 

Ja btw aika näppärä nosto päivän yli vuosi edellisestä vastauksesta.

Link to comment

Joo ei.. ostappas orggis barndoori ja hyppää puikkoihin ja aja vaikka ensialkuun 500 kilometriä yhteen putkeen..niin ymmärrät miksi britit ja muut paljon ajavat madaltaa pakun.Tulee perseen kautta aivoihin ymmärystä madaltamiseen.

 

 

 

 

 

No, onkos nämä asvalttia raapivat, hammaspaikat ravistavat harrasteautot kovin herkullisia ajettavia? Lelujahan nämä ovat, tehty esteltäviksi, eikä näillä ajeta kuin hiukan. Tuskin symppispaku on Kaivarinrannassa yhtään ikäväpi ajettava kävelyvauhdissa kuin kipinäsuihkurassi...

Link to comment
Joo ei.. ostappas orggis barndoori ja hyppää puikkoihin ja aja vaikka ensialkuun 500 kilometriä yhteen putkeen..niin ymmärrät miksi britit ja muut paljon ajavat madaltaa pakun.Tulee perseen kautta aivoihin ymmärystä madaltamiseen.

 

 

 

 

 

No, onkos nämä asvalttia raapivat, hammaspaikat ravistavat harrasteautot kovin herkullisia ajettavia? Lelujahan nämä ovat, tehty esteltäviksi, eikä näillä ajeta kuin hiukan. Tuskin symppispaku on Kaivarinrannassa yhtään ikäväpi ajettava kävelyvauhdissa kuin kipinäsuihkurassi...

 

Itseasiassa olen miettinyt että kuin hyvä toi mun ghia mahtaisikaan olla ajaa jos sen ylöspäin nostaisin kun tätä vakiokorkeutta niin ylistetään.

Link to comment
Guest oskuk

No, onkos nämä asvalttia raapivat, hammaspaikat ravistavat harrasteautot kovin herkullisia ajettavia? Lelujahan nämä ovat, tehty esteltäviksi, eikä näillä ajeta kuin hiukan. Tuskin symppispaku on Kaivarinrannassa yhtään ikäväpi ajettava kävelyvauhdissa kuin kipinäsuihkurassi...

 

Joo ei...ostappas orggis barndoori, hyppää puikkoihin ja aja vaikka ensialkuun 500 kilometriä yhteen putkeen...niin ymmärrät miksi britit ja muut paljon ajavat madaltaa pakun. Tulee perseen kautta aivoihin ymmärystä madaltamiseen.

 

Itseasiassa olen miettinyt että kuin hyvä toi mun ghia mahtaisikaan olla ajaa jos sen ylöspäin nostaisin kun tätä vakiokorkeutta niin ylistetään.

 

 

Joo, onhan se totta että nimenomaan ajo-ominaisuuksien takia näitä vanhoja rutkuja hommataan, samaan hintaan ei edes saisi mistään uudempaa ja tukevammin kulkevaa peliä. Eiköhän tosiaan kaikki meistä aja vähintään 500km keikkoja viikottain näillä. ;-D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...