Jump to content

Empi EPC 34


Recommended Posts

Posted

Onko palstalaisilla käyttökokemuksia tällaisesta kaasutinparista? Google kertoi että kiinakopio Weberin ICT:stä. Vähän vaihtelevia kokemuksia löytyi, toiset sanoo "empi crap" ja joku taas väitti että mukana tulevat suuttimet ovat täysin väärät ja ongelmat korjautuvat suuttimien vaihdolla.

7237.jpg

Guest Jussinbussi
Posted

Onko tämä se Paruzzin(kin) kauppaama sarja mikä on jopa ihan siedettävän hintainen?

Täällä kanssa kovasti kiinnostusta aiheeseen.

  • 11 months later...
Posted

Nostellaas vanhaa aihetta.

Onko tästä satsista kellään käyttö kokemuksia? Vois olla itselläkin kiinnostusta ko. kittiin.

Posted

Onko tästä satsista kellään käyttö kokemuksia?

On.

 

Hyvä setti, suuttimet tosiaan liian isot ainakin vakiokoneeseen mutta muuten asiallinen setti. Pari toivetta sarjassa olisi omalta osaltani, imusarjat saisivat olla pidemmät ja jotenkin en ole kovin tykästynyt hexbar-vivutoihin, vaikkakin sarjan vivusto on laadullisesti ihan hyvä. Hinta/laatu -suhde mielestäni erinomainen kuitenkin.

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Joo, vakio 1600 motti kaksreikä kansilla, johon noita haaveilen.

Itsekkin noita sarjoja katselin, Englannista saisi muuten vastaavilla Empin osilla olevan sarjan mutta

siinä olisi oikeat Espanjassa tehdyt Weberit. Hintaa jäisi suomeen tuotuna n. 500 euroo ja laittaavat

siihen hintaan moottorin koon mukaan suuttimet lähemmäs oikeeta. Millainenhan tuo laatuero

on kiinan EPC:llä (Weberin kopio) vs. tuo oikee Weber?

Pari kysymystä:

Miten nuo Empin sarjoilla olevat imusarjat, sopiiko ne normaal doghouse puhaltimen kanssa vai

pitääkö vaihtaa puhallin koppa siihen vanhan tyyliseen?

Tarviiko imusarjan pinnapultteja vaihtaa pitempiin  vai käykö ne suoraan?

Samasta paikasta saisi kaasutinsarjan vaihtoehtoisesti myös CSP imusarjoilla ja "CSP Bell crank linkage " kaasuvivustolla.

Millainen tuo "CSP Bell crank linkage " vivusto on käytännön käytössä, onko siitä kokemuksia?

Se tulee lohkoon kiinni, ei siis mene laturin yli kuten tuo Hexbar malli. Googlella löytää hyviä kuvia siitä.

CSP imusarjoissa näyttäisi tulevan imusarjan kiinnitykseen pitemmät pinnapultit kanteen ja näyttäisi että ko. imusarjat

voisi sopia tuon nykyisen puhallinkopan kanssa paikoilleen?

Edited by VolksMachine
  • 3 months later...
Posted

On.Hyvä setti, suuttimet tosiaan liian isot ainakin vakiokoneeseen mutta muuten asiallinen setti.

Kaasarisarjan hankinta pian ajankohtainen, mutta suutin asia mietityttää. Onko kellään lyödä faktoja pöytään käypäsistä suuttimista vakio 2-reikäseen 1600 koneeseen, vai meneekö ihan kokeilu hommiks?

  • 3 months later...
Posted

Kokeilu hommia on nyt tullu jonkin verran tehtyä, joten suuttimien koolla voisi spekuloida.

Ensiasennuksena:

Tyhjäkäynti 55.

Pääsuutin 150.

Ilma 165.

Tällä setillä ei toimi. Co huiteli kierroksilla yli 7 prosentin, joten bensaa sai ainakin tarpeeksi.

Nyt paikallaan 135 pääsuutin, muut entiset. Kokeilin 50 tyhjäkäynti suutinta, mutta meinas sammua tyhjäkäynnille pudotessa.

Kiihdyttäessä osakaasulla toimii ok, mutta täyskaasu kiihdytystä ei kestä (pumppaamalla kiihtyy). Mittarissakin käytin uudestaan, edelleen Co:t päälle 6?

Kysymys kuuluukin: Kannattaisiko nyt pienentää ilmasuuttimen kokoa?

  • 1 month later...
Posted

Perstuntumalla tuntus nyt hyvin toimivan \o/

-Tyhjäkäynti 50

-Pääsuutin 130

-Ilma 150

 

Rehellisesti sanottuna: Eipä ole Solexeita ikävä...

post-603-0-43203600-1437235565_thumb.jpg

  • Like 1
  • 1 month later...
Posted

Onko tämä se Paruzzin(kin) kauppaama sarja mikä on jopa ihan siedettävän hintainen?

Kuvittelenko mä vai onkohan tän sarjan hinta kivunnut parin vuoden takaisesta selvästi? Omaan 1776 kartoittelen kaasarivaihtoehtoja ja tän setin hintaan kun lisää sellaiset 150€ niin AC:lta saa jo täyden setin nurkkatuplat (CSP:n vivustolla)

Posted

Joo, kaikki mitä hankitaan dollareissa on kurssin muutoksen takia noussut. Se on sitten eri asia paljonko sen vaikutus on meille jotka ostaa osia. Itse olen katsellut kiinan IDF kaasareita ja hinta on niissäkin noussut.

  • 2 years later...
Posted

Mitäs suuttimia porukka käyttäny näissä? Ajattelin josko täältä löytys  arvalla käypäset suutinkoot ni ei tartteis useita tilata. Meikällä juniksessa tämmöiset jo muutaman vuoden ollu ja vaihdoin pienemmät tyhjäkäyntisuuttimet ostaessa(en vaan muista minkä kokosen) ja nyt kun ajattelee ni tyhjäkäynnillä tuntus bensa haisevan. Potilas on siis vakio 1.6 kaksreikäkansilla. Vai tilaanko summassa samat setit mitkä -ST-:llä? 

Posted
On 18.7.2015 at 7:07 PM, -ST- said:

Perstuntumalla tuntus nyt hyvin toimivan \o/

-Tyhjäkäynti 50

-Pääsuutin 130

-Ilma 150

 

Rehellisesti sanottuna: Eipä ole Solexeita ikävä...

post-603-0-43203600-1437235565_thumb.jpg

 

Vähän on vielä suuttimia ”viilattu” vuoden -15 jälkeen...

-tyhjäkäynti 45 ja ilma muistaakseni 140. 

125 pääsuutintakin vois kopasta.

  • 4 weeks later...
Posted

En kehtaa mokoman kysymyksen takia tehdä uutta aihetta niin kokeillaan täällä.

 

Eli EPC/ICT kaasuttimille tarkoitetun CSP Bellcrank vivuston toimimisesta. Asentelin eilen  kyseisen vivuston paikoilleen, mutta ongelmaksi muodostui ettei kaasupolkimen liike ole kuin noin puolet jos sitäkään alkuperäisestä. Vaijerin säädin normaalisti eli kaasupoljin lattiaan, vivustolla kaasuttimien läpät auki, ihan hivenen takaisin ja nippa kiinni. Eli läpät tekevät kyllä koko liikeradan, mutta polkimella se on todella onneton liike eikä polkimessa ole kyllä mitään tuntumaakaan, lisäksi vaijeri on aivan liian pitkä, mutta se nyt taitaa olla normaalia että nippa ei satu alkuperäiselle "säätöalueelle".

 

Onko tämä lyhyt liike nyt normaalia vai missä kohtaa tässä nyt on menty metsään?

Tuntumaa saa ilmeisesti lisäjousella, mutta vähän omituista kyllä että semmoinen pitäisi erikseen tilata muuten uuteen ja ns. täydellisenä tilattuun settiin.

Posted (edited)

Asentelin myös CSP:n Bell crank vivuston Empi 34 EPC kaasareiden jatkoksi. Mulla on semmoista ongelmaa että en saa vaijeria + vivustoja säädettyä keskenään toimivaksi.

 

Eli kaasupoljin pohjaan painettuna kaasuläpät eivät aukea täysin. 

Sitten kun säätää vivustotankoja pidemmäksi siten että kaasuläpät pääsevät aukeamaan täysin polkimesta painettuna. Tyhjäkäynti jää ns. kantamaan eli läpät eivät pääse sulkeutumaan haluttuun kohtaan. 

 

Hyvää balanssia en siis löydä, nimenomaan kun on kaasuvaijeri kiinni. Kaasuvaijeri irtonaisena vivustot toimii käsin käänettynä kuten pitää, läpät aukeaa täysin ja menevät kiinni. 

 

Olen kokeillut tiukempia jousia, mutta ei auttanut. Ostin ICT Weberin palautusjouset ne olivat huomattavasti tiukemmat kuin nämä EPC:n omat. 

 

 

 

 

 

Edited by Paussi11
Posted

Oletteko varmistaneet että olette varmasti saaneet oikean csp sarjan. Ettei olisi käynyt joku fiba ja tullut vahingossa väärä osa tontille. Ihan vaan ajattelen kun csp osien kanssa harvemmin on mitään ongelmia.

Posted

Juu, aircooled.fi tilasin ja tarkistin vanhoja tilauksia että on ICT/EPC sopiva. 

Joo niin lueskelin että toi olis ongelmaton ja helppo laittaa paikalleen. 

 

Tuntuu vähän et kaasupolkimessa loppuu omalla kohdalla liikerata kesken. Tässä töissä tuli mieleen, onkohan kaasuvaijeri oikein polkimen päässä. Täytyy tänään se tarkistaa.

Posted
2 hours ago, Paussi11 said:

Juu, aircooled.fi tilasin ja tarkistin vanhoja tilauksia että on ICT/EPC sopiva. 

Joo niin lueskelin että toi olis ongelmaton ja helppo laittaa paikalleen. 

 

Tuntuu vähän et kaasupolkimessa loppuu omalla kohdalla liikerata kesken. Tässä töissä tuli mieleen, onkohan kaasuvaijeri oikein polkimen päässä. Täytyy tänään se tarkistaa.

Kannattaa tutkia polkimen liike. Sinne menee helposti likaa yms, jotka rajoittaa liikettä. Kuluma ja väljyys saattaa myös pinentää vaijerin liikettä. Yksi keino on siirtää vaijerin kiinnytyspistettä joko polkimen tai konehuoneen päässä.

Posted

Ei ollu likaa tuolla. Sain nyt paremmin toimii, nyt enää pieni liike niin olis kaasu pohjassa. Pikkusen on väljyyttä ja kulumaa polkimessa. 

Täytyy kipasta Keiteleen Koneella. 

  • 8 months later...
Posted

Nostellaan topiccia.

 

Onko ollut toimivia settejä?

Noin 400€ näkyy saavan näitä Empin settejä.

 

Pitäisi 1200 koneeseen 1-reikäkansilla löytää sopiva setti.

 

Posted (edited)

On toimiva setti joo. Huomaa kyllä että on vähän ns. "Halvemmat" kuin ne aidot Weberit. 

 

Säätöihin ja toimivaksi nuo toki saa. 

Edited by Paussi11
Posted
1 hour ago, Kaaleppi said:

Ok 👍

 

Onko niin ettei noiden settejen imusarjat käy tuohon 1200 koneeseen suoraan?

 

 

On se niin.

Posted
1 hour ago, Kaaleppi said:

 

Onko niin ettei noiden settejen imusarjat käy tuohon 1200 koneeseen suoraan?

 

Ei sovi, 1200:ssa on omanlaisensa imusarjat ja kahdelle kaasarill olevia ei oikein ole saatavilla.

  • 10 months later...
Posted
On 6/30/2018 at 9:42 AM, -ST- said:

 

Vähän on vielä suuttimia ”viilattu” vuoden -15 jälkeen...

-tyhjäkäynti 45 ja ilma muistaakseni 140. 

125 pääsuutintakin vois kopasta.

 

Eroaakohan suuttimet olennaisesti yksreikästen osalta? Pähkinnässä vakio 1600seen yksreikäseen nämä...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...