Pepe Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Onko palstalaisilla käyttökokemuksia tällaisesta kaasutinparista? Google kertoi että kiinakopio Weberin ICT:stä. Vähän vaihtelevia kokemuksia löytyi, toiset sanoo "empi crap" ja joku taas väitti että mukana tulevat suuttimet ovat täysin väärät ja ongelmat korjautuvat suuttimien vaihdolla. Quote
Guest Jussinbussi Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Onko tämä se Paruzzin(kin) kauppaama sarja mikä on jopa ihan siedettävän hintainen? Täällä kanssa kovasti kiinnostusta aiheeseen. Quote
-ST- Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Nostellaas vanhaa aihetta. Onko tästä satsista kellään käyttö kokemuksia? Vois olla itselläkin kiinnostusta ko. kittiin. Quote
metake Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Onko tästä satsista kellään käyttö kokemuksia? On. Hyvä setti, suuttimet tosiaan liian isot ainakin vakiokoneeseen mutta muuten asiallinen setti. Pari toivetta sarjassa olisi omalta osaltani, imusarjat saisivat olla pidemmät ja jotenkin en ole kovin tykästynyt hexbar-vivutoihin, vaikkakin sarjan vivusto on laadullisesti ihan hyvä. Hinta/laatu -suhde mielestäni erinomainen kuitenkin. Quote
-ST- Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Joo, vakio 1600 motti kaksreikä kansilla, johon noita haaveilen. Quote
VolksMachine Posted November 16, 2014 Posted November 16, 2014 (edited) Joo, vakio 1600 motti kaksreikä kansilla, johon noita haaveilen. Itsekkin noita sarjoja katselin, Englannista saisi muuten vastaavilla Empin osilla olevan sarjan mutta siinä olisi oikeat Espanjassa tehdyt Weberit. Hintaa jäisi suomeen tuotuna n. 500 euroo ja laittaavat siihen hintaan moottorin koon mukaan suuttimet lähemmäs oikeeta. Millainenhan tuo laatuero on kiinan EPC:llä (Weberin kopio) vs. tuo oikee Weber? Pari kysymystä: Miten nuo Empin sarjoilla olevat imusarjat, sopiiko ne normaal doghouse puhaltimen kanssa vai pitääkö vaihtaa puhallin koppa siihen vanhan tyyliseen? Tarviiko imusarjan pinnapultteja vaihtaa pitempiin vai käykö ne suoraan? Samasta paikasta saisi kaasutinsarjan vaihtoehtoisesti myös CSP imusarjoilla ja "CSP Bell crank linkage " kaasuvivustolla. Millainen tuo "CSP Bell crank linkage " vivusto on käytännön käytössä, onko siitä kokemuksia? Se tulee lohkoon kiinni, ei siis mene laturin yli kuten tuo Hexbar malli. Googlella löytää hyviä kuvia siitä. CSP imusarjoissa näyttäisi tulevan imusarjan kiinnitykseen pitemmät pinnapultit kanteen ja näyttäisi että ko. imusarjat voisi sopia tuon nykyisen puhallinkopan kanssa paikoilleen? Edited November 16, 2014 by VolksMachine Quote
-ST- Posted February 22, 2015 Posted February 22, 2015 On.Hyvä setti, suuttimet tosiaan liian isot ainakin vakiokoneeseen mutta muuten asiallinen setti. Kaasarisarjan hankinta pian ajankohtainen, mutta suutin asia mietityttää. Onko kellään lyödä faktoja pöytään käypäsistä suuttimista vakio 2-reikäseen 1600 koneeseen, vai meneekö ihan kokeilu hommiks? Quote
-ST- Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Kokeilu hommia on nyt tullu jonkin verran tehtyä, joten suuttimien koolla voisi spekuloida. Ensiasennuksena: Tyhjäkäynti 55. Pääsuutin 150. Ilma 165. Tällä setillä ei toimi. Co huiteli kierroksilla yli 7 prosentin, joten bensaa sai ainakin tarpeeksi. Nyt paikallaan 135 pääsuutin, muut entiset. Kokeilin 50 tyhjäkäynti suutinta, mutta meinas sammua tyhjäkäynnille pudotessa. Kiihdyttäessä osakaasulla toimii ok, mutta täyskaasu kiihdytystä ei kestä (pumppaamalla kiihtyy). Mittarissakin käytin uudestaan, edelleen Co:t päälle 6? Kysymys kuuluukin: Kannattaisiko nyt pienentää ilmasuuttimen kokoa? Quote
-ST- Posted July 18, 2015 Posted July 18, 2015 Perstuntumalla tuntus nyt hyvin toimivan \o/ -Tyhjäkäynti 50 -Pääsuutin 130 -Ilma 150 Rehellisesti sanottuna: Eipä ole Solexeita ikävä... 1 Quote
spege Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Mikähän se on tuo brittifirma josta noita vois hankkia? Quote
metake Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Brittifirmasta en tiedä, mutta Paruzilta saa Suomesta. Quote
kuplatin Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Onko tämä se Paruzzin(kin) kauppaama sarja mikä on jopa ihan siedettävän hintainen? Kuvittelenko mä vai onkohan tän sarjan hinta kivunnut parin vuoden takaisesta selvästi? Omaan 1776 kartoittelen kaasarivaihtoehtoja ja tän setin hintaan kun lisää sellaiset 150€ niin AC:lta saa jo täyden setin nurkkatuplat (CSP:n vivustolla) Quote
Guest a-p Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Joo, kaikki mitä hankitaan dollareissa on kurssin muutoksen takia noussut. Se on sitten eri asia paljonko sen vaikutus on meille jotka ostaa osia. Itse olen katsellut kiinan IDF kaasareita ja hinta on niissäkin noussut. Quote
puuhapete Posted June 26, 2018 Posted June 26, 2018 Mitäs suuttimia porukka käyttäny näissä? Ajattelin josko täältä löytys arvalla käypäset suutinkoot ni ei tartteis useita tilata. Meikällä juniksessa tämmöiset jo muutaman vuoden ollu ja vaihdoin pienemmät tyhjäkäyntisuuttimet ostaessa(en vaan muista minkä kokosen) ja nyt kun ajattelee ni tyhjäkäynnillä tuntus bensa haisevan. Potilas on siis vakio 1.6 kaksreikäkansilla. Vai tilaanko summassa samat setit mitkä -ST-:llä? Quote
-ST- Posted June 30, 2018 Posted June 30, 2018 On 18.7.2015 at 7:07 PM, -ST- said: Perstuntumalla tuntus nyt hyvin toimivan \o/ -Tyhjäkäynti 50 -Pääsuutin 130 -Ilma 150 Rehellisesti sanottuna: Eipä ole Solexeita ikävä... Vähän on vielä suuttimia ”viilattu” vuoden -15 jälkeen... -tyhjäkäynti 45 ja ilma muistaakseni 140. 125 pääsuutintakin vois kopasta. Quote
Henkar Posted July 23, 2018 Posted July 23, 2018 En kehtaa mokoman kysymyksen takia tehdä uutta aihetta niin kokeillaan täällä. Eli EPC/ICT kaasuttimille tarkoitetun CSP Bellcrank vivuston toimimisesta. Asentelin eilen kyseisen vivuston paikoilleen, mutta ongelmaksi muodostui ettei kaasupolkimen liike ole kuin noin puolet jos sitäkään alkuperäisestä. Vaijerin säädin normaalisti eli kaasupoljin lattiaan, vivustolla kaasuttimien läpät auki, ihan hivenen takaisin ja nippa kiinni. Eli läpät tekevät kyllä koko liikeradan, mutta polkimella se on todella onneton liike eikä polkimessa ole kyllä mitään tuntumaakaan, lisäksi vaijeri on aivan liian pitkä, mutta se nyt taitaa olla normaalia että nippa ei satu alkuperäiselle "säätöalueelle". Onko tämä lyhyt liike nyt normaalia vai missä kohtaa tässä nyt on menty metsään? Tuntumaa saa ilmeisesti lisäjousella, mutta vähän omituista kyllä että semmoinen pitäisi erikseen tilata muuten uuteen ja ns. täydellisenä tilattuun settiin. Quote
Paussi11 Posted July 26, 2018 Posted July 26, 2018 (edited) Asentelin myös CSP:n Bell crank vivuston Empi 34 EPC kaasareiden jatkoksi. Mulla on semmoista ongelmaa että en saa vaijeria + vivustoja säädettyä keskenään toimivaksi. Eli kaasupoljin pohjaan painettuna kaasuläpät eivät aukea täysin. Sitten kun säätää vivustotankoja pidemmäksi siten että kaasuläpät pääsevät aukeamaan täysin polkimesta painettuna. Tyhjäkäynti jää ns. kantamaan eli läpät eivät pääse sulkeutumaan haluttuun kohtaan. Hyvää balanssia en siis löydä, nimenomaan kun on kaasuvaijeri kiinni. Kaasuvaijeri irtonaisena vivustot toimii käsin käänettynä kuten pitää, läpät aukeaa täysin ja menevät kiinni. Olen kokeillut tiukempia jousia, mutta ei auttanut. Ostin ICT Weberin palautusjouset ne olivat huomattavasti tiukemmat kuin nämä EPC:n omat. Edited July 26, 2018 by Paussi11 Quote
Tanhis Posted July 26, 2018 Posted July 26, 2018 Oletteko varmistaneet että olette varmasti saaneet oikean csp sarjan. Ettei olisi käynyt joku fiba ja tullut vahingossa väärä osa tontille. Ihan vaan ajattelen kun csp osien kanssa harvemmin on mitään ongelmia. Quote
Paussi11 Posted July 26, 2018 Posted July 26, 2018 Juu, aircooled.fi tilasin ja tarkistin vanhoja tilauksia että on ICT/EPC sopiva. Joo niin lueskelin että toi olis ongelmaton ja helppo laittaa paikalleen. Tuntuu vähän et kaasupolkimessa loppuu omalla kohdalla liikerata kesken. Tässä töissä tuli mieleen, onkohan kaasuvaijeri oikein polkimen päässä. Täytyy tänään se tarkistaa. Quote
x-pj Posted July 26, 2018 Posted July 26, 2018 2 hours ago, Paussi11 said: Juu, aircooled.fi tilasin ja tarkistin vanhoja tilauksia että on ICT/EPC sopiva. Joo niin lueskelin että toi olis ongelmaton ja helppo laittaa paikalleen. Tuntuu vähän et kaasupolkimessa loppuu omalla kohdalla liikerata kesken. Tässä töissä tuli mieleen, onkohan kaasuvaijeri oikein polkimen päässä. Täytyy tänään se tarkistaa. Kannattaa tutkia polkimen liike. Sinne menee helposti likaa yms, jotka rajoittaa liikettä. Kuluma ja väljyys saattaa myös pinentää vaijerin liikettä. Yksi keino on siirtää vaijerin kiinnytyspistettä joko polkimen tai konehuoneen päässä. Quote
Paussi11 Posted July 26, 2018 Posted July 26, 2018 Ei ollu likaa tuolla. Sain nyt paremmin toimii, nyt enää pieni liike niin olis kaasu pohjassa. Pikkusen on väljyyttä ja kulumaa polkimessa. Täytyy kipasta Keiteleen Koneella. Quote
Paussi11 Posted July 26, 2018 Posted July 26, 2018 (edited) Luulisin että tuossa polkimessa vika. Selailin huvikseni, löytyi tälläinen ;) https://www.classicbugparts.com/x-celerator-speed-wheel-kit-2/ Sais aika smoothin, ja liikerata ei tulis vastaan jota tarvitaan nyt. Edited July 26, 2018 by Paussi11 Quote
Kaaleppi Posted March 31, 2019 Posted March 31, 2019 Nostellaan topiccia. Onko ollut toimivia settejä? Noin 400€ näkyy saavan näitä Empin settejä. Pitäisi 1200 koneeseen 1-reikäkansilla löytää sopiva setti. Quote
Paussi11 Posted March 31, 2019 Posted March 31, 2019 (edited) On toimiva setti joo. Huomaa kyllä että on vähän ns. "Halvemmat" kuin ne aidot Weberit. Säätöihin ja toimivaksi nuo toki saa. Edited March 31, 2019 by Paussi11 Quote
Kaaleppi Posted March 31, 2019 Posted March 31, 2019 Ok 👍 Onko niin ettei noiden settejen imusarjat käy tuohon 1200 koneeseen suoraan? Quote
Paussi11 Posted March 31, 2019 Posted March 31, 2019 Sitä en osaa sanoa. Itse laitoin nämä 1600 kaksreikä kansiin. Myyjältä kannattaa varmistaa 👍 Quote
Stidi Posted March 31, 2019 Posted March 31, 2019 1 hour ago, Kaaleppi said: Ok 👍 Onko niin ettei noiden settejen imusarjat käy tuohon 1200 koneeseen suoraan? On se niin. Quote
metake Posted March 31, 2019 Posted March 31, 2019 1 hour ago, Kaaleppi said: Onko niin ettei noiden settejen imusarjat käy tuohon 1200 koneeseen suoraan? Ei sovi, 1200:ssa on omanlaisensa imusarjat ja kahdelle kaasarill olevia ei oikein ole saatavilla. Quote
Art_Zi Posted February 16, 2020 Posted February 16, 2020 On 6/30/2018 at 9:42 AM, -ST- said: Vähän on vielä suuttimia ”viilattu” vuoden -15 jälkeen... -tyhjäkäynti 45 ja ilma muistaakseni 140. 125 pääsuutintakin vois kopasta. Eroaakohan suuttimet olennaisesti yksreikästen osalta? Pähkinnässä vakio 1600seen yksreikäseen nämä... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.