Jump to content

Tee-se-itse traileri nykyään?


Recommended Posts

Entäs miten homma menee jos esim vanhasta jarrullisesta teli asuntovaunusta rakentaa kärryn

 

tässä huono puoli se että asuntovaunun alusta rajottaa kokonaispainoa jos kevyt vaunu koska kokonaispaino ei muutu vaikka kopin purkaa pois, mutta jos löytää painavan vaunun ni se antaa lisää kantavuutta ja hyvää se että mennään asuntovaunun käytöönotto vuoden määräysten mukaan valoissa ja yms.

 

kaveri teki tuollasen telivaunun alustasta mönkijän kuljetuskärryn ja piti tehä lavarakenne mahdollisimman kevyeksi että sai paljon kantavuutta.

2 mönkijää sai nippa nappa laittaa kyytiin painon vuoksi.

Link to comment

Ainut vaan noissa vanhoissa kärryissä on se että sisäleveys ja kantavuus on yleensä pieni (>170 / 1200) jos sillä on tarkoitus kuljettaa muutakin kun museoikäistä ja max tonnin painoista autoa. Ja vanhat 80 luvulla tehdyt maalatut sinkkaamattomat kärryt on niin mätiä,että saa koko kärryn tehdä uusiksi,jarruosat vaihtaa kaikki,samoin laakerit ja yleensä vetopäätkin on jo niin kuluneita samoin renkaat jotta uusiksi menee. Itse laskin asian niin et myin vanhan omavalmisteen pois leimattuna pari vuotta sitten ja ostin uuden sinkityn laatukärryn joka tuli saksasta. Eikä ole kaduttanut. Välirahan erotus jäi sen verran järkeväksi että se suurinpiirtein kaikki olisi mennyt vanhan kärryn kunnostukseen,joka taas olisi vienyt XXX tuntia vapaa-aikaa lisäksi ja kärry ei olisi kuitenkaan ollut yhtä hyvä kun tehdaskärry, puhumattakaan jälleenmyyntiarvosta...

Link to comment
Ainut vaan noissa vanhoissa kärryissä on se että sisäleveys ja kantavuus on yleensä pieni (>170 / 1200) jos sillä on tarkoitus kuljettaa muutakin kun museoikäistä ja max tonnin painoista autoa. Ja vanhat 80 luvulla tehdyt maalatut sinkkaamattomat kärryt on niin mätiä,että saa koko kärryn tehdä uusiksi,jarruosat vaihtaa kaikki,samoin laakerit ja yleensä vetopäätkin on jo niin kuluneita samoin renkaat jotta uusiksi menee. Itse laskin asian niin et myin vanhan omavalmisteen pois leimattuna pari vuotta sitten ja ostin uuden sinkityn laatukärryn joka tuli saksasta. Eikä ole kaduttanut. Välirahan erotus jäi sen verran järkeväksi että se suurinpiirtein kaikki olisi mennyt vanhan kärryn kunnostukseen,joka taas olisi vienyt XXX tuntia vapaa-aikaa lisäksi ja kärry ei olisi kuitenkaan ollut yhtä hyvä kun tehdaskärry, puhumattakaan jälleenmyyntiarvosta...

 

Ainakin täällä raumalla paikallinen amis kunnostaa metallipuolella kärryjä materiaali hinnoilla. Viimeksi kun kävin katsomassa niin ottivat vanhasta kärrystä aisan ja akselit talteen ja kaiken muun tekivät uusiksi. Eli tuskin tälläinenkään olisi huono vaihtoehto vanhan kärryn kunnostuksessa.

Link to comment

 

Ainakin täällä raumalla paikallinen amis kunnostaa metallipuolella kärryjä materiaali hinnoilla. Viimeksi kun kävin katsomassa niin ottivat vanhasta kärrystä aisan ja akselit talteen ja kaiken muun tekivät uusiksi. Eli tuskin tälläinenkään olisi huono vaihtoehto vanhan kärryn kunnostuksessa.

 

mun kärry on korjattu samalailla. runko kasvo korjauksessa leveyttä ja pituutta, muutoskatastuksella selvis.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...