Hebster52 Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Onko semmoista ikinä ollu olemassa? Onnistuisko tehdä semmoista kytkettävää? Syncrotölkistä osia pallikseen? Quote Link to comment
PZQ Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 M220 optiona ilmeisesti "Kanadan" markkinoilla jonkinlainen LSD ollut.. Syncron lukko ei mahdu 091/002 tyyppisiin laatikoihin, helpompi sovittaa tölkin laatikko palloon. Esim. Albin, Rancho, Quaife, Pelaguin, ZF taikasanoilla lukko pallikseen järjestyy :) edit. Weddleltä myös diffiä, spoolia, lukkoa Esim; http://www.weddleindustries.com/product ... omoly-diff -Pete- Quote Link to comment
vwagen Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 ZF kitkalukko oli saatavissa 002/091 laatikoihin koko tuotannon ajan,minnepäin maailmaa tahansa,ei siis mikään erityinen Kanadan varuste. Synkron kytkettävän lukon asentamisesta vanhaan 091 laatikkoon ei ole kokemusta mutta sopivasti osia sekoittaen se varmaan olisi mahdollista,tai ehkä paremminkin synkron 094 laatikon muuttaminen lukolliseksi 091 laatikoksi. T 3:sen 4 vaihteinen on edelleen 091,ilmajäähdytteisissä vaihteensiirto valitsinkotelon sivusta sisään,vesijäähdytteisissä vaihteistokotelon sivusta sisään. Viisivaihteiset(ja synkron 4+G) 094 laatikot on tehty 091 vaihteistokoteloon. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 Mielenkiintoista. Pitää tutkia asiaa lisää. :D Quote Link to comment
NordBling Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Laajennetaan aihetta perävälitykseen, jos sopii. 091 laatikoita asennellaan palliksiin pidemmän välityksen tarpeesta, mutta se ei ole type1 koneeseen ilmeisesti suoraan sopiva, vaan vaatii pikkasen toimenpiteitä. Mutta saako jostain 002 laatikkoon sopivia pidempiä välityksiä? Laatikon aihiot on edullisia, niitä ois runsaasti tarjolla ja työ menis kai suunnilleen samalla vaivalla kun esmes synkat tulis kuitenkin tarkastettua/vaihdettua. Luulis että jossain päin on moisia jälkikäteen valmistettu. Kotimaassakin on useita koneistamoita joilta voisi pienen sarjan teettämistä tiedustella. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Miuta kiinnostaa kans 002 pidemmät välitykset. Tai lähinnä pitempi perä kun 235/70R16 nakit ei jatkaneet välityksiä tarpeeksi (vain 12,9%). Kolmosella loppu kierrosalue stripillä kesken ja nelonen nyt on näillä voimilla turhan pitkä siihen hommaan muutenkin. Quote Link to comment
metake Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 JK:lta näkyy löytyvän valmista laatikkoa pitkällä välityksellä, mutta nopealla vilkaisulla ei ollut pelkkiä välityksiä. http://www.justkampers.com/vw-t2-bay-wi ... -1979.html EDIT: Long Enterprises näkyy mainostavan erilaisia välityksiä sivuillaan: http://www.longenterprises.com/specials.htm Quote Link to comment
NordBling Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Juu, Ranchonkin katalogissa kehutaan että US Gearin valmistamaa 4.57 olis olemassa mutta ei löydy hintaa. Onko varhaisen ja myöhäisemmän 002:n välillä eroa välityksen suhteen? Jotain eroa laatikoissa kai on. Ethän Hebster hebuloi vaikka tää nyt vähän rönsyilee... Quote Link to comment
PZQ Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Weddle välitykset 091/002 laatikkoon: Mainshafts (1st & 2nd Gears): 3.75x2.46, 3.75x2.36, 3.75x2.25, 3.75x2.08, 3.44x2.46, 3.44x2.36, 3.44x2.25, 3.44x2.17, 3.44x2.08, 3.33x2.25, 3.11x2.36, 3.11x2.25, 3.11x2.17, 3.11x2.08, 3.11x1.93 3rd Gears: 1.84, 1.78, 1.75, 1.71, 1.68, 1.67, 1.63, 1.60, 1.58, 1.56, 1.53, 1.50, 1.47, 1.44, 1.39, 1.35, 1.30, 1.26, 1.22, 1.18, 1.14, 1.09 4th Gears: 1.60, 1.56, 1.53, 1.50, 1.47, 1.44, 1.39, 1.35, 1.30, 1.26, 1.22, 1.18, 1.14, 1.09, 1.04, 1.00, 0.93, 0.89, 0.82, 0.77, 0.75, 0.73, 0.70 Quote Link to comment
PZQ Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Tuon 094 2wd lukon sovittamisen uskon, mutta syncron roippeiden sovittamista en ;)(järkevästi) Tästä 094 2wd lukko 002/091 askiin "heittämällä" http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1397127 Quote Link to comment
NordBling Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Pidempiä välityksiä myös kuplaan löytyi täältä Quote Link to comment
-Alex- Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Tietääkseni 002/091 laatikoihin ei saa kuin vanhaa zf lukkoa ja peloquinin torsenia, eli vähästä on valita. Ittelle tulee tuo 091 5speed jossa kaikki weddlen rattaat, weddlen perä maksoi n. 700 taalaa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Onkohan noita 2wd 094 vaihteistoja lukolla tullu vastaan täällä suomessakin? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Nostatanpa tämän näin kauden päätteeksi. Mie en ole lukkoperästä vieläkään niin kiinnostunut (no oishan sekin kiva) mutta välityksiä pitäsi kyllä saada pidemmiksi. Nyt muuten mukava 105 kmh matkanopeus kierrättää doppelini konetta 3800rpm, ja mieluusti tiputtaisin sitä vähintään 10%. Enkä haluaisi hitaampaakaan ajaa kun ei oo mikään tarve, ja olishan sitä kiva motarilla päästellä 125 muina miehinä, ilman että pata laulaa 5000. Onko muita kiinnostuneita, saako periä tai pitkiä nelosia (tai jopa sekä-että), ja saatikka se, onko kiinnostuneita välityksen vaihdon tekijöitä? Puavo / DWL Quote Link to comment
Mikko S Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Mulla on tallin lattialla 5 ripanen aski (4.86 perä), johon on vaihdettu 3 ripasesta 0.82 nelonen, kokonaisvälitys pitäisi olla siis 3.98, eli jopa 6 ripasta pidempi. Mutta hän odottelee vielä sitä päivää, että saatais strokeri nippuun... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Myy miulle se ja ota miun kolmeripanen 002 vaihdossa valmistumaan samaan aikaan kun strokeri 😁 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Mulla ei oo ikinä ennen ollut irs laatikkoa paitsi nyt rohmussa 3 ripanen. Miten palliksen askeissa menee perä ja nelosen välitykset. Ymmärtääkseni 6 ripanen himoittu, johtuuko kestävyydestä vai harvasta välityksestä ? Quote Link to comment
x-pj Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Isommat pyörät taakse, niin korjautuu välitykset koskematta vaihteistoon. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 1 hour ago, x-pj said: Isommat pyörät taakse, niin korjautuu välitykset koskematta vaihteistoon. Mataloittamalla pilatuissa ei vaihtoehto. Quote Link to comment
Anssi Posted August 15, 2019 Share Posted August 15, 2019 Minulla on tölkin automaatti, 3,73 perä ja suora kolmonen... sopii siis suoraan uudempaan pallokeulaan, vetolevy 5 pultilla eli pitää olla nelostyypin moottori tai typ1 wasserin akselilla. Loppuu kyllä ajo-ominaisuudet tuossa 120 km/h kohdalla, sivutuuli heittää autoa aika rajusti. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 16, 2019 Share Posted August 16, 2019 14 hours ago, x-pj said: Isommat pyörät taakse, niin korjautuu välitykset koskematta vaihteistoon. Ei korjaannu tarpeeksi, miulla nyt takana 235/70 R 16, kun laki muuttui pari vuotta sitten nii näistäkin tuli lailliset. Aiemmin olin laskenut näköjään että nää pidensi välityksiä vakiorengastukseen (185 R 14) verrattuna hieman vajaa 14%. Vielä toinen moinen niin olis just hyvä. Quote Link to comment
x-pj Posted August 16, 2019 Share Posted August 16, 2019 1 hour ago, DWL_Puavo said: Ei korjaannu tarpeeksi, miulla nyt takana 235/70 R 16, kun laki muuttui pari vuotta sitten nii näistäkin tuli lailliset. Aiemmin olin laskenut näköjään että nää pidensi välityksiä vakiorengastukseen (185 R 14) verrattuna hieman vajaa 14%. Vielä toinen moinen niin olis just hyvä. Noi on jo aika isot munkit. Mulla on sitten hiukan harvempi välitys, kun on suunnillee samat kierrokset vaikka rengas on 215/65-16. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.