Paavuli Posted October 14, 2015 Author Share Posted October 14, 2015 Tuo Ahnendorphan on aivan samanlainen kuin CSP.. Jos jo osittain unohtuneella saksalla oikein luen, ei ahnendorp ole rosteria, muttei taida olla CSPkään kokonaan. Makukysymykseksi jää siis putkistohomma. Ahnendorpiin täytyy kromilähdöt hommata itse jotenkin. Sittenhän on tietty nuo Classic Storen röörit. Mitenköhän noissa mahtaa olla äänen laita / tarkoitus oli putkeen veivata lambda, tuohon vaikeampaa saada kiinni.. Quote Link to comment
kari kittilä Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Mulla on itellä Ghiassa tuo VintageSpeedin 42mm putkisto ja olen kyllä tyytyväinen. Ääni on mukavan matala ja lambdan paikat on valmiina. Tuolta löytyy lisätietoa putkista. http://vintagespeed.co.uk/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=6&Itemid= Quote Link to comment
Guest a-p Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Saako vintagespeedin putkiin lämmönvaitimia kiinni? Ahnendorpin putkiin saa ja löytyi sieltä rosterinenkin. Siihen mikä on paras olisi kiva kuulla perusteet tai laittaa linkki testiin/vertailuun, jos sellaisia on tehty. Quote Link to comment
Paavuli Posted October 14, 2015 Author Share Posted October 14, 2015 (edited) Ah aivan olihan tuolla Ahnendorppiin putkilähtöjä... Edit: Ahnendopin heppulit vastasi, että pienellä lisämaksulla saa Dorppiin lambdapaikan. Nam! http://www.vintagespeed.co.uk/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=126&category_id=17&option=com_virtuemart&Itemid=119 -sivu väittäisi, että vintagespeediin sopii heater boxit. Edited October 14, 2015 by Paavuli Quote Link to comment
Paavuli Posted October 16, 2015 Author Share Posted October 16, 2015 Ahnendorp muodostuu aika kalliiksi. 90 euroon hitsaavat lambda -laipan, rahti suomeen 150e. Ehkä sitten kuitenkin csp.... Quote Link to comment
Paavuli Posted October 21, 2015 Author Share Posted October 21, 2015 Questiondo stupido, osa 100: Lohkoon on joku kairannut huohotuspaikan. Tulppaanko, kun tarkoitus on käyttää normaalia laturinjalkaa? Tietty tuota reikää voisi käyttää palautusreikänä, jos käyttää breather boxia, mutten keksi miksi semmoinen täytyisi laittaa... Projektissa etenemistä tapahtunut. Imusarjat on portmatchattu ja muutoinkin kansissa aloiteltu työ saatettu loppuun internet yms oppien avulla. Ehkä suteen, ehkä ei. Venttiiliohjureita on joku lyhentänyt, joten ne täytyy vaihtaa uusiin täyspitkiin. Quote Link to comment
x-pj Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Isompi korkeammalle kiertävä kone huohottaa enemmän kuin vakiokone, joten hyvä sitäkin olis kehittää alkuperäisestä. Reijän käyttökelpoisuus riippuu siitä missä se sijaitsee. Quote Link to comment
Paavuli Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 (edited) Reikä on bensapumpusta hieman taaksepäin, about samalla korkeudella. Tarvitsisiko kansista järjestää huohotus myös? Mihis sitten huohotetaan, joku http://aircooled.fi/tuote/363/oljyntayton-pidennin-ja-huohotusboksi-alumiini-cb tämmöinen olisi suht siisti ratkaisu, ja paluu nätisti takaisin moottoriin. Missähän moottorin koneistus? Mäntsälässä eivät luvanneet ottaa työn alle. Ymmärrän toki, varmasti rahakkaampia bisneksiä tarjolla kuin satunnaisen harrastajan kikkailut. Edited October 22, 2015 by Paavuli Quote Link to comment
x-pj Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 Reikä on bensapumpusta hieman taaksepäin, about samalla korkeudella. Tarvitsisiko kansista järjestää huohotus myös? Mihis sitten huohotetaan, joku http://aircooled.fi/tuote/363/oljyntayton-pidennin-ja-huohotusboksi-alumiini-cb tämmöinen olisi suht siisti ratkaisu, ja paluu nätisti takaisin moottoriin. Laakeripukit jakaa kampikammion kolmeen "lohkoon". Takimmaisessa (hihnapyörän puoleisessa) lohkossa ei ole niin paljon öljysumua kuin niissä lohkoissa, joissa kiertokanget heiluu. Joten sieltä ei nouse huohotuksen mukana niin paljon öljyä, kuin kahdesta etummaisesta osasta. Venakoppien huohotuksesta tuntuu olevan montaa mielipidettä. Jotkut laitta toiselle puolelle, jotkut molemmille ja jotkut ei ollenkaan. Mulla on nyt molemmista ja jatkossa en laita ollenkaan. Tollanen öljyntäytössä oleva huohotinboxi on kaikkein kätevin. Minä laittaisin sisälle vielä teräsvillaa, niin erottuisi öljy paremmin ilmasta. Quote Link to comment
sleepercooler Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 Missähän moottorin koneistus? Mäntsälässä eivät luvanneet ottaa työn alle. Ymmärrän toki, varmasti rahakkaampia bisneksiä tarjolla kuin satunnaisen harrastajan kikkailut. R-Koneistus Keravalla tai GT-Motor Pitäjänmäellä...... Quote Link to comment
Paavuli Posted November 21, 2015 Author Share Posted November 21, 2015 (edited) Noniin noniin. Kannet venttiilihommien alla. Kansissa päädyttiin noin 8mm lyhennettyihin ohjureihin. Mahdollisuus oli seetipintojenvaimitänenytonsuomeksi tekoon "Race" tai kolmiaskelisena, päädyttiin 3 askeleeseen kestävyyden takia. Jottei eteenpäin pelkästään mentäisi...Lohkoon FF tulppia ja liitäntöjä tehdessä päädyin sitten murtamaan öljyn sisäänmenokohdan: Reikä oli 14,5 mm porattu, 3/8" tapilla. Monissa referensseissä viitataan poraamaan reikä 37/60" eli 14,68. Alikokoiseksi näköjään jäi, olisi pitänyt tehdä 15mm. Anyhow. Tuonhan voisi esim tiivistää kapillaari -Locktitellä, mutta halkeaman vastapuoli on murtunut kuitenkin vaikkei näy silmällä. Entäs jos koneistan pois tuon koko nappulan niin, että päädytään suurinpiirtein tulevan öljykanavan puoliväliin? Pumpulta tuleva kanava on muutenkin turha. Tällöin pääsee ehjään materiaaliin, ja matkaa on yli 10mm ennen öljyventtiilille alaspäin lähtevää porausta? Ja kyllä, NPT tappi on kartio jnejne, kokatessa roiskuu... Bonuksena. Irroitin etupuolelta (mistä öljy tulee sisään lohkoon FF systeemistä jne) sen pienen tulpan jonka reikä näkyy kuvassa, ja en tajunnut säästää tätä tulppaa. Tämä tulppahan kuristaa öljynpainetta neloslaakerille. Mitäs nyt? Edited November 21, 2015 by Paavuli Quote Link to comment
Paavuli Posted November 30, 2015 Author Share Posted November 30, 2015 (edited) Bla, lohko fiksattu: Epätieteellinen menetelmä, mutten nää syytä miksei. Reikääkin on suurennettu ja jengat tehty (ei fotossa). Etupäässä oleva pienin tulpattava reikä mietityttää vieläkin. Ulkomaalaisilla foorumeilla on jorinaa neloslaakerista vaikka miten, mutta tarkkaa lopputulemaa ei ole näkynyt. Joidenkin mukaan laakerin oma öljyreikä rajoittaa painetta, eikä outoa kartiomallin tappia tarvita? Edited November 30, 2015 by Paavuli 1 Quote Link to comment
Paavuli Posted December 16, 2015 Author Share Posted December 16, 2015 Nyt tiedän miltä Brasilialaisesta automekaanikosta tuntuu kauppasaarron aikana. Nipusta moottoripeltejä sovitellen: Näinpäinkö läppäsysteemit menee uudemmissa? Tietääkö joku netistä paikkaa, jossa puhallinkopan ruuvinreikien ja läppävipujen urien paikat? Repropuhkukopassa kun ei reikiä ole, ja ne pitäisi paikalleen arpoa. Quote Link to comment
Paavuli Posted January 25, 2016 Author Share Posted January 25, 2016 Valmistelevia toimenpiteitä suoritettu osia koneistamosta odotellessa, esim: Imusatsin esilämmityksiä ei kaivata tässä setupissa, joten rälläkkää, peltiä, mikkiliimaa, koritinaa. Muutoinkin puhallinkoppaan kairailtu reikiä säätöläpille. Kiinan puhkukoppa vaati hieman enemmänkin rälläkkää. Yksi putkisto todettu epäsopivaksi, maavaraa jäisi noin 4cm.. Öljyjäähy ei mahdukaan torsioputkeen, kappas kappas siellä onkin lämmitysputket. Vaihtoehto b on takapyöräkotelo. Kyllä, aion laittaa jäähdyttimen pyörän taakse. Tosin en nyt kivisuihkuun. Quote Link to comment
Lasse Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Tuossa aiemmin oli puhetta Ahnentorpin Streetsport-putkistosta. Sitä saa rosterisena ja tavallisena. Eroaa siinä suhteessa CSP:n vastaavasta, että kollektori on helman sisäpuolella, ei siis roiku helma alla kuten käärmeenpesissä yleensä. BASin putki ei halpa, mutta paras laadultaan mitä olen käsissäni pitänyt. Perstuntumalla virtaukset on kohillaan ja toivottavsti päästään se asia vielä joskus rullille todentamaan. 90 eurolla määkin hitsaan sulle sen lambdamutikan sinne. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Öljyjäähy ei mahdukaan torsioputkeen, kappas kappas siellä onkin lämmitysputket. Vaihtoehto b on takapyöräkotelo. Kyllä, aion laittaa jäähdyttimen pyörän taakse. Tosin en nyt kivisuihkuun. Tuolla tavalla pitäisi kyllä jäädä tilaa lämmitysputkillekkin. Quote Link to comment
Paavuli Posted January 25, 2016 Author Share Posted January 25, 2016 (edited) Tiirailen vielä uusiksi, mutta korista tuleva lämmitysputki on tuossa kuvan sähköjohtojen kohdalla kyllä kovin alhaalla. Maavaran takia en oikeastaan voi kallistaa jäähyä torsiosta alaspäin kovin paljoa (haluan että kaikki osat on pohjalevyn yläpuolella. Hyvähän se toisaalta olisi jos tuonne mahtuisi. Pyörän taakse täytyy kehitellä louveroitua suojaa. Kuitenkin pyörän takana olisi myös ajoviimaa tarjolla... Sitten pitäisi samalla kehitellä jotain Käfer cup bar -tyyppistä tuentaa kottikärrynsangoille. Näitähän on valmiinakin, mutta raportit sopivuudesta on vähän mielenkiintoisia. Koria kun en leikkaa yhtään, enkä muutakaan :) Edit: Tähän hintaan en kyllä ala itse ehkä vääntämään: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-17-2975 Edited January 25, 2016 by Paavuli Quote Link to comment
Paavuli Posted February 11, 2016 Author Share Posted February 11, 2016 Bah teen käfer cupit itse. Lisää myöhemmin. Nyt suht kiireinen mielipidekysymys. Öljy"pohjan" laippaosa on lohkossa kovasti rokolla, koneistamo ei pysty sitä oikaisemaan. Edetäkö tällä lohkolla (valmis FF ja kaikki). Vai pitääkö tässä hommata toinen lohko? Millaisia ovat kokemukset öljypohjan paperitiivisteistä tiivisteaineen kanssa, pitääkö? Quote Link to comment
Roope Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Itse varmaan täyttäisin "rokot" belzonalla. Quote Link to comment
Paavuli Posted February 11, 2016 Author Share Posted February 11, 2016 Googlasin tuota belzonaa, ja tuo on yksi vaihtoehto. Toinen mitä ajattelin on ison välyksen moottorisilikoni, esim loctite 5699, jättää paperitiivisteet vaikka pois. Eihän tuota usein avata koska ulkoinen suodatin. Propusta öljyjen vaihto. Quote Link to comment
Soukka Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Googlasin tuota belzonaa, ja tuo on yksi vaihtoehto. Toinen mitä ajattelin on ison välyksen moottorisilikoni, esim loctite 5699, jättää paperitiivisteet vaikka pois. Eihän tuota usein avata koska ulkoinen suodatin. Propusta öljyjen vaihto. Mulla oli omassa kanssa aivan uskomatton rupinen se pinta ja ei pitäny enää paperitiiviste niin laitoin ihan wurthin mustaa rtv silikonia ja yhden paperitiivisteen ja ei ole vuotanut. Mulla on siellä sihti vielä vaikka on ff systeemit ja samalla tapaa ropun kautta valutan öljyt ulos. Quote Link to comment
Paavuli Posted February 11, 2016 Author Share Posted February 11, 2016 Ok tämä klaari, puhelu koneistomoon "jatkakaa". Pääsee koeniputtamaan konetta, moottoripellit jne kaikki odottaa maalausta, kun pitää sovittaa ensin. Hommat seisoo. Okei, tehdään silläaikaa käfer cup / torque bar setuppia, niin ei aski murene valoista vahingossa sutaistessa. Quote Link to comment
J.Ussi Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Sori, tuun häiriköimää tähän projekti topiciin, mutta kun tuossa öljypohja ja öljynvaihto aisaa sivuttiin päätin kysyä. Kuinka on ajateltu öljynvaihto kuvan kaltaisessa öljypohjassa kun proppua ei ole ? Aina kaikki ruuvit auki ja öljyt käsille tyyliinkö? Nimim. Öljynvaihtoa odotellessa. . Quote Link to comment
Tanhis Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Sori, tuun häiriköimää tähän projekti topiciin, mutta kun tuossa öljypohja ja öljynvaihto aisaa sivuttiin päätin kysyä. Kuinka on ajateltu öljynvaihto kuvan kaltaisessa öljypohjassa kun proppua ei ole ? Aina kaikki ruuvit auki ja öljyt käsille tyyliinkö? Nimim. Öljynvaihtoa odotellessa. . Eikös tuolla kyljessä näy proppu. Quote Link to comment
J.Ussi Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 No perskele, tuossahan on...... joko mulla ei ole tai sit olen umpisokea. Täytyypä mennä katsomaan. 1 Quote Link to comment
J.Ussi Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Eipä ollu mulla proppua missään kohtaa siellä pohjassa. Quote Link to comment
Paavuli Posted February 12, 2016 Author Share Posted February 12, 2016 Luukkua raottamalla öljyt pihalle. Niinkuin vanhimmissa kuplissakin, ei ollut proppua erikseen. Quote Link to comment
Soukka Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Eipä ollu mulla proppua missään kohtaa siellä pohjassa.Voihan siihen tehdä itse kierteen jos on tasainen kohta reunassa kuten tuossa kuvassa näkyy. Quote Link to comment
J.Ussi Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Seuraavaksi kun lasken ölpät pois niin teen tuohon pyöreään kanteen propulle paikan. Pääsee sitten jatkossa vähän helpommalla ettei tarvi aina 8-ruuvia irrotella ja öljyllä käsiä pestä. Ihmeellinen systeemi kyllä kun ei ole tyhjennystä varten proppua laitettu..... säästetty varmaan siinäkin tuotanto kustannuksissa iso raha. Tosin olisi luullut että runkomoottorin kasaaja olis asiaa hieman voinut miettiä. Quote Link to comment
x-pj Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Seuraavaksi kun lasken ölpät pois niin teen tuohon pyöreään kanteen propulle paikan. Pääsee sitten jatkossa vähän helpommalla ettei tarvi aina 8-ruuvia irrotella ja öljyllä käsiä pestä. Ihmeellinen systeemi kyllä kun ei ole tyhjennystä varten proppua laitettu..... säästetty varmaan siinäkin tuotanto kustannuksissa iso raha. Tosin olisi luullut että runkomoottorin kasaaja olis asiaa hieman voinut miettiä. Mulla samanlainen öljypohja ja tein saman ratkaisun. Sen verran ohkanen ja pehmeän tuntuinen tuo kansi, etten uskalla kauheen kireelle vetää roppua, mutta sipasen aina kiinnilaitettaessa hiukan tiivistemassaa kierteeseen. 1 Quote Link to comment
Soukka Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Seuraavaksi kun lasken ölpät pois niin teen tuohon pyöreään kanteen propulle paikan. Pääsee sitten jatkossa vähän helpommalla ettei tarvi aina 8-ruuvia irrotella ja öljyllä käsiä pestä. Ihmeellinen systeemi kyllä kun ei ole tyhjennystä varten proppua laitettu..... säästetty varmaan siinäkin tuotanto kustannuksissa iso raha. Tosin olisi luullut että runkomoottorin kasaaja olis asiaa hieman voinut miettiä.Siinä on ideana varmaan se että joutuu kuitenkin irroittamaan luukun että voi sihdin puhdistaa kun alkuperäisestä puhutaan. Mä ostin Keiteleen koneesta tämmöisen. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 (edited) Siinä on ideana varmaan se että joutuu kuitenkin irroittamaan luukun että voi sihdin puhdistaa kun alkuperäisestä puhutaan. Mä ostin Keiteleen koneesta tämmöisen. Ei kylläkään taida auttaa yhtään lisä-öljypohjan kanssa missä on vakiota isompi luukku että sen saa kiinnitettyä koneeseen. Ja en nyt usko että uuden propullisen luukun teettäminen montaa kymppiä tulisi maksamaan jossain paikallisessa amiksessa tms. Tai sitten painat reikäporalla itse alumiinilevystä. Edited February 12, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Soukka Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Ei kylläkään taida auttaa yhtään lisä-öljypohjan kanssa missä on vakiota isompi luukku että sen saa kiinnitettyä koneeseen. Ja en nyt usko että uuden propullisen luukun teettäminen montaa kymppiä tulisi maksamaan jossain paikallisessa amiksessa tms. Tai sitten painat reikäporalla itse alumiinilevystä. Mun lisäöljypohjaan kävi vakio luukku ja sihti kun syksyllä tein. Quote Link to comment
DOODAH Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 tuossa J.Ussin öljypohjan kannen alla on tämmönen Quote Link to comment
metake Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Kuten tanhis tuolla ylempänä jo totesi, niin kuvassahan näkyy kyljessä kohta johon proppu on tarkoitettu. Siinä on hyvin todennäköisesti materiaalivahvuus sen verran paksumpi että saa kunnolliset kierteet ja propun siihen. Miksi se pitäisi siihen kanteen turata jos kerran sille on valmis paikka? Quote Link to comment
J.Ussi Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Mutta kun sitä paikkaa ei ole tuossa mun pohjassa. Ei merkkiäkään edes siitä että valussa sille olisi varaus. Miksi se turata siihen kanteen pitää. Kyllä sen siihen asiallisestikin saa jos vaan materiaalin paksuus riittää. Jos ei riitä, niin sitten täytyy tutkia riittääkö öljypohjassa. Quote Link to comment
metake Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 (edited) Mutta kun sitä paikkaa ei ole tuossa mun pohjassa. Ei merkkiäkään edes siitä että valussa sille olisi varaus. Ok, eli tuo kuva ei siis ollutkaan sun öljypohjasta, vaan lähinnä hämäämässä? ;) Mites sitten se lisäöljypohjan kannen pulttijako? Sopisko siihen alkuperäinen öljypohja niinkuin tuossa ylempänä jo ehdoteltiinkin? EDIT: Pääsee sitten jatkossa vähän helpommalla ettei tarvi aina 8-ruuvia irrotella Kun otti silmän käteen ja luki tarkemmin, niin eihän siihen tosiaankan alkuperäinen sovi kun siinä on vain 6 pulttia, joten senkin vaihtoehdon saa unohtaa. Edited February 12, 2016 by metake 1 Quote Link to comment
Paavuli Posted March 6, 2016 Author Share Posted March 6, 2016 Jos vaikka itse aiheesta välillä, kun täällä on öljyjä vaihdeltu niin julmetusti :) Koneen osat tuli koneistamosta, astetta pidempi työaika... Nyt pitäisi vielä loput osatarpeet niputtaa, CSPn putkistoa on tilauksessa jne. Käfer Cup bar on hitsattu kokoon, tein itse ja säästin, tarvitsi vain ostaa Kempin Minargmic Evo 170 kun meni muuten vaikeaksi :) Arvon raati, mikä bensapumppu. Riittääkö perus tarvike / Brosol tms 65-72 vm pumppu Lortoille (tasavirtalaturille kun tässä semmoinen tulee olemaan). Mikä bakeliitti, uudempi vai vanhempi kun käyttötanko on 108mm mutta lohko AS41? Seuraavaan postaukseen kuvaa, kun kuvat on kivoja ja tekstiä jaksa kukaan lukea. Quote Link to comment
Paavuli Posted March 8, 2016 Author Share Posted March 8, 2016 Käfer cup bar tms käkätintä hierottu, jottei mitään hajoa jos vaikka sattuu sutasemaan. Quote Link to comment
SePi Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Käfer cup bar tms käkätintä hierottu, jottei mitään hajoa jos vaikka sattuu sutasemaan. 20160307_200345.jpg Mulla oli sellainen käsitys, että käferbar muodostais koko perään sellaisen rakenteen, että siinä tukevoitettais aisat sekä kiertymistä, että notkumista vastaan ja samalla iskarintolpat sais lisätukea. Tuollaiset eteenpäin suunnatut vanttisysteemit estää korkeintaan notkumista sen mitä tulipelti voi tukea antaa. Ääntä saattaa välittyä myös tehokkaasti tohon tulipeltiin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.