Guest Kike&Päkä Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 HipHeijjaa Katsastus ei menny läpi. Katsastusmieheke ei löytänyt meistausta. Ylläri mulle koska omistajana neljä (vai viisikö jo) kertaa katsastus on mennyt läpi eikä edellisillä katsastusmiehillä ole ollut tuosta moitittavaa. Kysymys: mistä kohdasta tuota kannattais alkaa tonkimaan? Siis ilmeisesti jonnekin ruostesuojamöhnän alle se on jääny (toivottavasti). Auto Kombiwagen 1975 Kiitoksia vinkeistä! raaputintyökalu jo melkein valmiina t, Kiki&Päk Quote
P_Valtonen Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Riippuu onko sulla typ-1 vai typ-4 mosa Tuolla molemmat: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik11&wkid=878734466113 Quote
Guest Kike&Päkä Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 kääk, sorry mut nyt putosin heti kärryiltä "typ-1 vai typ-4"? '75 Kombi on siis pallis typ-2b, eikö? & "mosa"?? ei sano mulle mitään, eikä linkkikään oikein aukee saako tavuviivoilla & paksusta rautalangasta tän, kiitos? Quote
DWL_Puavo Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Liekö Petterillä sama ajatus kun tuo linkki ei toimi, vai meinaako koneen numeroa. Mutta "runkonumero" löytyy koneluukusta kurkattuna heti siinä luukun takana. En nyt muista oliko vasemmalla vai oikealla puolella mutta tosiaan heti siinä luukun takana luukun ja moottorin välissä olevassa pellissä. Quote
KimmoH Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 (edited) Koneluukku auki ja vasemmalla puolella alhaalla lukee siinä pellissä mitä jäähypellit ja niiden tiiviste kiertävät. Eihän vain olisi jossain remontissa tuota peltiä rälläköity pois ;) Edited September 28, 2015 by KimmoH Quote
KimmoH Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 jep http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/335286.jpg Quote
Guest Kike&Päkä Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 no joo hakusanalla "runkonumero" täällä Volkkaripalstalla sain näkyviin tuon typ2a:n kuvan moottorin vierestä niin muistui mieleen että siinähän on mullakin joku numero stampattuna kun moottoriluukun aukasee niin heti siinä vasemmalla! Menin vaan ihan tillintallin sekaisin kun katsastaja etsi sitä auton alta sieltä pelkääjän puolelta ohjaamon ja tavaratilan välisen seinän tienoilta, ja luulin että siellä pitää olla joku numero. (Lisäks kun mulla on toisenkin merkkinen auto niin siihen just maahantuonnin jälkeen meistattiin numero sinne alapalkkiin, niin muahan viedään kuin pässiä). Voisko olla ettei katsastusmies tienny mistä puhui kun väitti sen numeron paikan olevan siellä pohjan tietämillä? Saakuri kun en yhtään muistanu siellä katsastuksessa tätä moottoritilan numerohommaa :( Tää oli Helsingissä Itäväylän Reilukatsastus, jossa tätä ennen on ollut "ymmärtäväinen meininki"... nytkö pitää etsiä uus konttori? Quote
Guest Kike&Päkä Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 (edited) joo ja nyt teidän postaamat kuvat vahvistaa tätä. laitan rapsuttimet takasin työkalupakkiin prkl KIITOS tästä, tämä helpotti kummasti Niin, jos sekä katsastusinssi että autonomistaja on näin pihalla niin eihän siitä hyvää seuraa.... Edited September 28, 2015 by Kike&Päkä Quote
KimmoH Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Ei ne inssit välttämättä kaikkia malleja osaa/tiedä ;) Quote
P_Valtonen Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Liekö Petterillä sama ajatus kun tuo linkki ei toimi, vai meinaako koneen numeroa. Mutta "runkonumero" löytyy koneluukusta kurkattuna heti siinä luukun takana. En nyt muista oliko vasemmalla vai oikealla puolella mutta tosiaan heti siinä luukun takana luukun ja moottorin välissä olevassa pellissä. Juu käsitin että koneesta (mosasta) oli katsurin tyyppi nr hukassa. Boonuksena CSP'n linkki kuoli copy-paste matkalla. Eli meni ihan perinteisesti peffalleen :) Quote
multanen Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Ei ne inssit välttämättä kaikkia malleja osaa/tiedä ;) Itekkin olin 15 kertaa katsastanut palliksen ja sitten yhden kerran vaan katsari kysyi missä runkonumero. Yhdessä etsittiin varttitunti ja ei löytynyt. Itse epäilin että numero olisi akun tietämillä... missä se onkin varhaispalliksissa. Mulla -77, en tiiä miten se oikea paikka pysty unohtumaan. Onneksi katsastusmies muisti autoyksilön ja meisti vaan numeron uuteen paikkaan (oikean etupyörän tietämille runkoon). Quote
-AP- Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Onneksi katsastusmies muisti autoyksilön ja meisti vaan numeron uuteen paikkaan (oikean etupyörän tietämille runkoon). Katsastusmies jos on syntynyt myöhemmin kuin autoyksilö, niin saattaa meistää numeron 'uudelleen' 'Tölkin' numeron paikkaan ... Amnmattitaito kunniaan! ;-) 1 Quote
Guest Kike&Päkä Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 Niin ja vielä lopuksi: jes "typ-1 mosa" mulla, nyt sitä oon tätäkin tietoa viisaampi ;) Quote
tobbe` Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Onks kokemuksia miten tälläisessä inssin ammattitaidottomuudesta johtuvassa hylkäyksessä menetellään? Uusinta näytön ainakin luulisi olevan ilmainen jos se runkonumero löytyi sieltä missä sen pitikin olla. Quote
sleepercooler Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 (edited) Onks kokemuksia miten tälläisessä inssin ammattitaidottomuudesta johtuvassa hylkäyksessä menetellään? Uusinta näytön ainakin luulisi olevan ilmainen jos se runkonumero löytyi sieltä missä sen pitikin olla. Ei varsinaisesti omakohtaisia kokemuksia, mutta Ilman muuta, uusinta näyttö on ilmainen, mutta joutuupi varmaan väntämään maksusta, ja tuskin se ammattitaidon m----u katsuri sitä tulee myöntämään että tehnyt virheen. Miten se voisen hylätä, ekös katsurin tehtävä ole tietää / selvittää se numero siellä konttorilla, näin erään tuttavani kohdalla toimittiin vastaavassa tilanteessa. Edited October 31, 2015 by sleepercooler Quote
metake Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Ei ole ollut katsurin tehtävä enää aikoihin. Omistajan pitää itse tietää missä runkonumero sijaitsee. Quote
Tanhis Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 (edited) Olen kyllä katsastajan puolella tässä hommassa. Ihan mahdotonta tietää ulkomuistista tuhansien eri automallien runkonumeroiden paikka. Kyseisen numeron sijainti taasen pitäisi olla kumminkin omistajan helposti selvitettävissä ohjekirjan avulla. Itse olin joskus saman tilanteen edessä kun compicampin aisassa oleva "runkonumero" ei täsmännytkään papereihin. No 10min etsimisellä oikea numero löytyi pitkän runkoaisan kyljestä. Mutta luulempa että jos en itse olisi ollut auttamassa etsintää ja jos konttorilla olisi ollut ruuhkaa olisi voinut rekisteröinti jäädä tekemättä. Edited October 31, 2015 by Tanhis Quote
multanen Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Monesti tulee rungon numero puhdistettua vanhasta muistista, ennen muinoin saattoi katsuri hylätä koska "valmistenumero ei ole selkeästi luettavissa" (tai ainakin tällaisesta peloteltiin). Nykykatsuri varmaan jo viitsii hieman rukkasella pyyhkäistä. Quote
Guest Kike&Päkä Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Moi Juu en lähde itse syyttelemään katsastusmiestä, oma vika kun hämäännyin. Hän vähän avitti etsimällä sitä numeroa väärästä kohtaa autoa. Lohdutukseksi vielä, myös takajarrurummun laahaaminen kiinni 50 % oli oma lisänsä hylkyyn, joten oikeus voitti! Onneksi jarrut on helpompi korjata kuin kokonaan puuttuva runkonumero. Oppia ikä kaikki (varsinkin mulla) Quote
tobbe` Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 En nyt usko että monikaan perusautoilija joka käyttää autoaan vain siirtyäkseen paikasta A paikkaan B tietää missä jokin kumma runkonumero sijaitsee. Ja luulis myös että vuonna 2015 inssi osaisi käydä joko puhelimellaan tai tiskin takana koneella vaikka googlesta katsomassa missä se runkokumero on. Vai pitikös nykyään saada tietty määrä niitä hylkyjä per konttori, vai mikäs juttu se oli mistä oli puhetta jonkin aikaa sitten? Quote
Tanhis Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 En nyt usko että monikaan perusautoilija joka käyttää autoaan vain siirtyäkseen paikasta A paikkaan B tietää missä jokin kumma runkonumero sijaitsee. Ja luulis myös että vuonna 2015 inssi osaisi käydä joko puhelimellaan tai tiskin takana koneella vaikka googlesta katsomassa missä se runkokumero on. Vai pitikös nykyään saada tietty määrä niitä hylkyjä per konttori, vai mikäs juttu se oli mistä oli puhetta jonkin aikaa sitten? Ja lisätäämpä tämä googlen selailu sitten samalla katsastusmaksuun. Quote
-tipi- Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Kyllähän se pitää runkonumero tarkastaa autoa ostettaessa, niin omistajahan sen paikan luonnollisesti tietää. 1 Quote
tobbe` Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Kyllä meilläkin käytetään töissä autodataa ja myös googlea välillä, jos se auttaa että saa hommat hoidettua niin voi miettiä kaksi kertaa kannattaako se :D Quote
Jorrma Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Käyttöpeliä keväällä leimasin niin ei inssi löytänyt toista runkonumeropaikkaa vaikka autodatasta tai jostain sen paikkaa etsi. Quote
x-pj Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Mulla oli joskus sellanen amerikantuontiauto, jossa ei ollut runkonumeroa ja kelpas silti katsastuksessa. Tosin tästä poikkeuksesta oli maininta rekisteriotteessa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.