Jump to content

meistaus hävis


Guest Kike&Päkä

Recommended Posts

Guest Kike&Päkä

HipHeijjaa

 

Katsastus ei menny läpi. Katsastusmieheke ei löytänyt meistausta. Ylläri mulle koska omistajana neljä (vai viisikö jo) kertaa katsastus on mennyt läpi eikä edellisillä katsastusmiehillä ole ollut tuosta moitittavaa.

 

Kysymys: mistä kohdasta tuota kannattais alkaa tonkimaan? Siis ilmeisesti jonnekin ruostesuojamöhnän alle se on jääny (toivottavasti). Auto Kombiwagen 1975

 

Kiitoksia vinkeistä!

 

 

raaputintyökalu jo melkein valmiina

t,

Kiki&Päk

Link to comment
Guest Kike&Päkä

kääk, sorry mut nyt putosin heti kärryiltä "typ-1 vai typ-4"? '75 Kombi on siis pallis typ-2b, eikö? & "mosa"?? ei sano mulle mitään, eikä linkkikään oikein aukee 

 

saako tavuviivoilla & paksusta rautalangasta tän, kiitos?

Link to comment

Liekö Petterillä sama ajatus kun tuo linkki ei toimi, vai meinaako koneen numeroa.

 

Mutta "runkonumero" löytyy koneluukusta kurkattuna heti siinä luukun takana. En nyt muista oliko vasemmalla vai oikealla puolella mutta tosiaan heti siinä luukun takana luukun ja moottorin välissä olevassa pellissä.

Link to comment
Guest Kike&Päkä

no joo hakusanalla "runkonumero" täällä Volkkaripalstalla sain näkyviin tuon typ2a:n kuvan moottorin vierestä niin muistui mieleen että siinähän on mullakin joku numero stampattuna kun moottoriluukun aukasee niin heti siinä vasemmalla!

 

Menin vaan ihan tillintallin sekaisin kun katsastaja etsi sitä auton alta sieltä pelkääjän puolelta ohjaamon ja tavaratilan välisen seinän tienoilta, ja luulin että siellä pitää olla joku numero. (Lisäks kun mulla on toisenkin merkkinen auto niin siihen just maahantuonnin jälkeen meistattiin numero sinne alapalkkiin, niin muahan viedään kuin pässiä).

 

Voisko olla ettei katsastusmies tienny mistä puhui kun väitti sen numeron paikan olevan siellä pohjan tietämillä?

 

Saakuri kun en yhtään muistanu siellä katsastuksessa tätä moottoritilan numerohommaa :(

 

Tää oli Helsingissä Itäväylän Reilukatsastus, jossa tätä ennen on ollut "ymmärtäväinen meininki"... nytkö pitää etsiä uus konttori?

Link to comment
Guest Kike&Päkä

joo ja nyt teidän postaamat kuvat vahvistaa tätä. laitan rapsuttimet takasin työkalupakkiin prkl

 

KIITOS tästä, tämä helpotti kummasti

 

 

Niin, jos sekä katsastusinssi että autonomistaja on näin pihalla niin eihän siitä hyvää seuraa....

Edited by Kike&Päkä
Link to comment

Liekö Petterillä sama ajatus kun tuo linkki ei toimi, vai meinaako koneen numeroa.

 

Mutta "runkonumero" löytyy koneluukusta kurkattuna heti siinä luukun takana. En nyt muista oliko vasemmalla vai oikealla puolella mutta tosiaan heti siinä luukun takana luukun ja moottorin välissä olevassa pellissä.

Juu käsitin että koneesta (mosasta) oli katsurin tyyppi nr hukassa. Boonuksena CSP'n linkki kuoli copy-paste matkalla. Eli meni ihan perinteisesti peffalleen :)

Link to comment

Ei ne inssit välttämättä kaikkia malleja osaa/tiedä ;) 

Itekkin olin 15 kertaa katsastanut palliksen ja sitten yhden kerran vaan katsari kysyi missä runkonumero. Yhdessä etsittiin varttitunti ja ei löytynyt. Itse epäilin että numero olisi akun tietämillä... missä se onkin varhaispalliksissa. Mulla -77, en tiiä miten se oikea paikka pysty unohtumaan.

Onneksi katsastusmies muisti autoyksilön ja meisti vaan numeron uuteen paikkaan (oikean etupyörän tietämille runkoon).

Link to comment

Onneksi katsastusmies muisti autoyksilön ja meisti vaan numeron uuteen paikkaan (oikean etupyörän tietämille runkoon).

 

Katsastusmies jos on syntynyt myöhemmin kuin autoyksilö, niin saattaa meistää numeron 'uudelleen' 'Tölkin' numeron paikkaan ...

 

Amnmattitaito kunniaan! ;-)

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Onks kokemuksia miten tälläisessä inssin ammattitaidottomuudesta johtuvassa hylkäyksessä menetellään?

 

Uusinta näytön ainakin luulisi olevan ilmainen jos se runkonumero löytyi sieltä missä sen pitikin olla.

Ei varsinaisesti omakohtaisia kokemuksia, mutta Ilman muuta, uusinta näyttö on ilmainen, mutta joutuupi varmaan väntämään maksusta, ja tuskin se ammattitaidon m----u katsuri sitä tulee myöntämään että tehnyt virheen.

 

Miten se voisen hylätä, ekös katsurin tehtävä ole tietää / selvittää se numero siellä konttorilla, näin erään tuttavani kohdalla toimittiin vastaavassa tilanteessa.

Edited by sleepercooler
Link to comment

Olen kyllä katsastajan puolella tässä hommassa. Ihan mahdotonta tietää ulkomuistista tuhansien eri automallien runkonumeroiden paikka. Kyseisen numeron sijainti taasen pitäisi olla kumminkin omistajan helposti selvitettävissä ohjekirjan avulla.

 

Itse olin joskus saman tilanteen edessä kun compicampin aisassa oleva "runkonumero" ei täsmännytkään papereihin. No 10min etsimisellä oikea numero löytyi pitkän runkoaisan kyljestä. Mutta luulempa että jos en itse olisi ollut auttamassa etsintää ja jos konttorilla olisi ollut ruuhkaa olisi voinut rekisteröinti jäädä tekemättä.

Edited by Tanhis
Link to comment
Guest Kike&Päkä

Moi

 

Juu en lähde itse syyttelemään katsastusmiestä, oma vika kun hämäännyin. Hän vähän avitti etsimällä sitä numeroa väärästä kohtaa autoa. Lohdutukseksi vielä, myös takajarrurummun laahaaminen kiinni 50 % oli oma lisänsä hylkyyn, joten oikeus voitti! Onneksi jarrut on helpompi korjata kuin kokonaan puuttuva runkonumero. Oppia ikä kaikki (varsinkin mulla)

Link to comment

En nyt usko että monikaan perusautoilija joka käyttää autoaan vain siirtyäkseen paikasta A paikkaan B tietää missä jokin kumma runkonumero sijaitsee.

 

Ja luulis myös että vuonna 2015 inssi osaisi käydä joko puhelimellaan tai tiskin takana koneella vaikka googlesta katsomassa missä se runkokumero on.

 

Vai pitikös nykyään saada tietty määrä niitä hylkyjä per konttori, vai mikäs juttu se oli mistä oli puhetta jonkin aikaa sitten?

Link to comment

En nyt usko että monikaan perusautoilija joka käyttää autoaan vain siirtyäkseen paikasta A paikkaan B tietää missä jokin kumma runkonumero sijaitsee.

 

Ja luulis myös että vuonna 2015 inssi osaisi käydä joko puhelimellaan tai tiskin takana koneella vaikka googlesta katsomassa missä se runkokumero on.

 

Vai pitikös nykyään saada tietty määrä niitä hylkyjä per konttori, vai mikäs juttu se oli mistä oli puhetta jonkin aikaa sitten?

Ja lisätäämpä tämä googlen selailu sitten samalla katsastusmaksuun.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...