mmm5mMattiH Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Koneessa on ollut paikoillaan usean vuoden ajan 34:et DRLA:t Viimekeväänä "parantelin" polttoainelinjoja lisäämällä suodattimen ja muuttamalla linjan T-haaralla molemmille kaasareille. Aikaisemmin bensa lipitti banjoliittimen kautta toiselta kaasarilta toiselle. Nyt muutaman kerran todella reippaan kiihdytyksen jälkeen, kupla on alkanut röpöttää ja käy vain kahdella. Stoppi tienvarteen, putsarit pois. Kuskinpuolen kaasari tulvii todella reippaasti.Oon tarkastanu neulaventttiilin ja se toimii niinkun pitää. Kun kaasarista saa ylimääräiset bensat pois, niin pelaa taas normaalisti. Käytin jo "söörtsiä" ja guuglea. Siellä oli kyllä maininta että nuo DRLA:t on ranttuja tuolle bensanpaineelle. Voiko olla että vakiopumppu saa tuon toisen kaasarin juntturaan?! Luin myös "kauhujuttuja" tyhjäkäyntipiiristä irtoavista lyijymötkäleistä jotka tekee kaasarista lähes korjaamiskelvottoman. Mikä avuksi!? Quote
beetlemania Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Lyijymötkälehomman pystyy korjaamaan. Viimeksi operoineet muistavat paremmin. Ite joskus ysärin lopussa painin tuon kanssa. Ja jm-mies tiesi korjauksen tilanteeseen. Odotellaan muistavempien ohjeita ... Quote
metake Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Jos ei jo ole, niin laita kumikärkiset neulaventtiilit: http://www.moposport.fi/neulaventtiili-200-drla-phbe-phf-phm-vhsb-vhsh-dellorto Quote
x-pj Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Vakiopumppukin saattaa nostaa paineen liian korkeaksi kovilla kierroksilla. Painesäätimellä voi varmistaa ettei nouse. Quote
tolvana Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Vakiopumpun alle kun laittaa pari tiivistettä lisää niin tuotto putoaa sopivasti. Quote
mmm5mMattiH Posted April 28, 2016 Author Posted April 28, 2016 Paljonko nuo Lortot kestää sitä painetta tulvimatta? Eli millaisella paineella noita kuuluisi ruokkia? Quote
metake Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Eli millaisella paineella noita kuuluisi ruokkia? Dellorto manuaalin mukaan paine saa olla maksimissaan 0,24 bar. Quote
DWL_Puavo Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 Varmaan 36:t. Mie löysin kerran yhdestä tulvivasta kaasarista vian siitä että tiiviste neulaventtiilin rungon alla oli lohjennut. Meillä on vakiopumpulla ollut useampia pareja DRLA:ita käytössä ja ne eivät ole kyllä tulvineet, niissä on tainnut kaikissa olla tuo Åken mainitsema kumikärki-neula. Paitsi yksi kaasari jossa oli juurikin tuo lyijytulppaongelma, sehän meillä aiheutti metkan ongelman urtsissa kun oli kaasaria ylempänä olleesta bensatankista valunut kaasarin kautta useampia litroja bensaa lohkoon yön aikana :) Siihen saatiin lopulta uusi runko tilalle joka toimi hyvin. Quote
Paavuli Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 Thread-hijack: Puhe iskunpituudella paineen säädöstä. Paljonko iskunpituutta sitten tulisi laittaa pumppuun Dellortoja varten? Vakio säätöarvohan on 4mm. Quote
mmm5mMattiH Posted April 29, 2016 Author Posted April 29, 2016 Joo siis uusintalaskennassa nuo todettiin 36:ksi. 1 Quote
Tanhis Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 Joo siis uusintalaskennassa nuo todettiin 36:ksi. Kävin aamulla heittämässä pojan hoitoon, ja rauhallisella ajelulla ei mitään ongelmaa ilmennyt. Pitää töiden jälkeen käydä revittelemässä jotta saan varmuuden tuohon bensanpaineasiaan. Sattuuko jollain pyörimään nurkissa noita kumikärkineuloja!? Voithan sä tietty lykätä muutaman tiivisteenkin lisää pumpun alle painetta laskeaksesi. Quote
DWL_Puavo Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 Tai pitempää akselia vaativan pumpun akseliksi lyhyen, ei muuten tulvi eikä lainehdi bensa, testasin mm. tänä aamuna eikä ollu eka kerta... 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.