UltraVW Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Eli orggis 34hp koneen pumppu ei jaksa pumpata pumpusta kaasariin asti , pumpulle tulee nihkeästi bensaa mutta ei jaksa kaasariin asti?. Korjaussarja asennettu jne putsattu yms. Pumppu vaihtoon vai onkohan jotain mennyt pieleen korjaussarjan kanssa? Quote
NO H2O Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Se käyttövipulirpake kolossaan? Siis niin että kalvo humppaa ylös alas ja voima välittyy kalvolle oikein. Ei kai tuossa kovin montaa väärin asennettavaa osaa voi olla väärässä järjestyksessä... Quote
Tutkija Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Pumpulle pitää tulla tankilta ihan kunnolla bensaa vapaasti. Jos ei tule tuke jossakin matkan varrella. Quote
UltraVW Posted October 24, 2016 Author Posted October 24, 2016 No bensansuodattimelle ainakin tulee bensaa joka on laatikon vieressä, sekä pumpun sisälle jonkin verran mutta ei nosta kaasariin asti? Quote
Urpo Hönö Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Iso käsi Tutkijalle. Bensaongelmien yleisin syy on syystä tai toisesta tukkeutunut imulinja. Quote
UltraVW Posted October 24, 2016 Author Posted October 24, 2016 (edited) Voihan se olla toki sekin, jos on jotain kökköä mennyt. Oliko niin että bensansuodatin on aina täynnä bensaa koska nyt siellä on noin kolmasosa joka voisi kieliä että, putki tukossa jostain tankin ja suodattimen välillä. Edited October 24, 2016 by UltraVW Quote
Unkki Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Suodattimissa on eroja. Nordkappin-reissulla minulla ei Kupla (vakio 1300) kulkenut kuin 90 km/h tasaisella, ylämäissä ei sitäkään. Jos yritin lujempaa, auto alkoi hirveän nykimisen. Onneksi ajoin keulilla, niin en jäänyt porukasta jälkeen :D Reissun jälkeen osoittautui, että syynä oli uusi suodatin, jonka olin juuri vaihtanut ennen reissua. Kotiin päästyäni vaihdoin taas uuden, ja pystyin taas ajamaan kaasu pohjassa 130 km/h mittarin mukaan. Eli suosittelen kokeilemaan toisella suodattimella tai kokonaan ilman. Quote
SePi Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Ainakin vanhemmissa kuplissa on tankin sisällä siinä lähdössä siivilä. Onko sun kuplassa sellainen ja olisko se tukossa? Quote
P_Valtonen Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 (edited) Puhalla konehuoneesta tankkiin päin ennen putsaria ja pumppua. Jos menee hyvin läpi ilma, niin vika muualla. Edited October 24, 2016 by P_Valtonen Quote
UltraVW Posted October 25, 2016 Author Posted October 25, 2016 Perhana kun tankissa on bensaa, tosin vain 5 litraa, voiko puhaltaa irroittamatta letkua tankin päästä vai lentääkö se siiviläsuodatin mäkeen sieltä tms. Quote
UltraVW Posted October 25, 2016 Author Posted October 25, 2016 Linjat putsattu ja pumppu vaihdettu mutta ei nouse bensa kaasariin??? Quote
Guest Petri.Partiainen Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Onko letkut hyvin kiinni pumpun putkissa? Ettei vedä ilmaa välistä? Letkut oikein päin pumpussa? Quote
UltraVW Posted October 25, 2016 Author Posted October 25, 2016 Ongelma selvisi, vaihdoin toisenlaiseen Bensansuodattimeen, uusi oli edellinenkin mutta ei toiminut? Kiitos vinkeistä! Ongelma siirtyi kaasariin? Mikä suutin tms. tukossa kun ei ruiki bensaa? Kaasari 34pci 1 Quote
NordBling Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Omat kokemukset: Tankissa töhkää sihdissä/lähtöputken päällä, letku taipunut liian tiukalle mutkalle, suodatin tukossa, letku turvonnut umpeen/palkeenkieli sisällä, pumppu viallinen/rikki, letkut väärinpäin pumpussa, liian vähän bensaa tankissa, auton perä liian ylhäällä, kaasarin koho tai neula jumissa, letku tekee liian korkean lenkin vaihteiston vieressä ja viimeisenä korvausilman puute tankkiin. Valitse noista :-) 2 Quote
UltraVW Posted October 25, 2016 Author Posted October 25, 2016 Varmaankin kiihdytyspumpussa vika? Tosin sekin on nos kaasarista otettu eli pitäisi toimia? Kaasari soodapesty ja huoltosarja asennettu mutta ei ruiki bensaa! Quote
metake Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Kiihdytyspumpun "ruikkausputki" tukkeutuu helposti ihan päästä, koeta putsata ohuella rautalangan pätkällä. Quote
UltraVW Posted October 26, 2016 Author Posted October 26, 2016 Voiko johtua että on kuulat jumissa, kaasari on 34pci! Quote
Tanhis Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Voiko johtua että on kuulat jumissa, kaasari on 34pci! Jos kuula tukkii kanavan niin tottakai voi johtua siittä. Oma veikkaus on että jos ei ole kunnolla neutralisoitu kaasaria soodaamisen jälkeen niin on kanavakin tukossa. Tämä on kohtuu helppo testata niin että otat kaasarin ja kiihdytyspumpun kannen ja kalvon irti ja puhallat kiihdytyspumpun pesään niin silloin pitäisi ilma tulla ulos kiihdytys pumpun suuttimesta kaasarin kurkkuun. Kun taas imemällä pitäisi imeä ilmaa kohokammion pohjalta. Quote
x-pj Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Tuo kaasutin ei ole tuttu, mutta yleensä kiihdytyspumpussa on kaksi kuulaa. Toinen kohokammion ja pumpun välissä. Se avautuu imusta ja sulkeutuu paineesta. Toinen pumpun ja ruiskuputken välissä. Se avautuu paineesta ja sulkeutuu imusta. Molempien pitää toimia, jotta pumppaus onnistuu. Ravistelemalla ja kuuntelemalla yleensä selviää onko kuulat jumissa. Kuulat voi myös puuttua. Quote
vwagen Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Onko kiihdytyspumpun käyttötanko säädetty oikein?Liikkuuko kalvo kunnolla kun kaasuvivusta kääntää? 1 Quote
Tanhis Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Tuo kaasutin ei ole tuttu, mutta yleensä kiihdytyspumpussa on kaksi kuulaa. Toinen kohokammion ja pumpun välissä. Se avautuu imusta ja sulkeutuu paineesta. Toinen pumpun ja ruiskuputken välissä. Se avautuu paineesta ja sulkeutuu imusta. Molempien pitää toimia, jotta pumppaus onnistuu. Ravistelemalla ja kuuntelemalla yleensä selviää onko kuulat jumissa. Kuulat voi myös puuttua. Eikös about kaikissa ole samanmoiset kuulaventtiilit tämän ikäisissä vehkeissä. Quote
UltraVW Posted October 26, 2016 Author Posted October 26, 2016 (edited) Kiitos kuvasta, jos joku on jumissa on se tuo ylempi kuula koska pumppu on otettu toimivasta kaasarista ja se kyllä kilisi siellä, kuvasta päätellen tuota ylempää kuulaa pääsee ehkä jollain ronkkimaan kun irroittaa pumpun? Jos ymmärsin oikein kuulien sijainnin? Edited October 26, 2016 by UltraVW Quote
vwagen Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Jos rakenne kuvan mukainen niin kuulan päällä olevan messinkiholkin voi irrottaa,varovasti pihdeillä kiinni ja vetoa pienen kiertoliikkeen kanssa.Tarkasta kuitenkin ensin käyttötangon säätö. Quote
Tanhis Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Noissa holkeissa on joskus myös kierteet mistä sen saa kiskottua ulos ettei tarvitse pihdeillä pilata. Ja tuo ylempi kuula on selkeä mutta alemmasta en ole varma kun muistaakseni vw kaasareissa ei ole tuota alhaalla olevaa suutinta tms ollenkaan. Quote
UltraVW Posted October 26, 2016 Author Posted October 26, 2016 Ok, kiitosta taas, perjantaina ropataan kaasaria! Tanko säädössä(luultavasti) ainakin vipu liikkuu hyvin kun kaasuvivusta vääntää. Quote
Tanhis Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Varmaankin kiihdytyspumpussa vika? Tosin sekin on nos kaasarista otettu eli pitäisi toimia? Kaasari soodapesty ja huoltosarja asennettu mutta ei ruiki bensaa! Otitko nos kaasarista kalvon vai pelkän kannen. Jos otit kalvon niin vika voi olla siinä kalvossakin. Quote
UltraVW Posted October 26, 2016 Author Posted October 26, 2016 Otitko nos kaasarista kalvon vai pelkän kannen. Jos otit kalvon niin vika voi olla siinä kalvossakin. Otin koko helahoidon, ja se kaasari siis toimi. Quote
askis Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Tänään sain kasarista (30 pict 1) kuulat toimimaan kun ruikin wd 40 reikiin, tuo kohokammion ja pumpun välinen oli haastavampi. Rautalangalla tökin ja paineilmaa välillä ja edelleen irroitusöljyä niin johan alkoi toimimaan. Se huolestutti että kun käyttää paineilmaa, lentääkö kuulat , ei lentäneet..nyt kaasari kunnossa.. Kiitos edellä olleiden ohjeiden! 1 Quote
UltraVW Posted October 27, 2016 Author Posted October 27, 2016 Tänään sain kasarista (30 pict 1) kuulat toimimaan kun ruikin wd 40 reikiin, tuo kohokammion ja pumpun välinen oli haastavampi. Rautalangalla tökin ja paineilmaa välillä ja edelleen irroitusöljyä niin johan alkoi toimimaan. Se huolestutti että kun käyttää paineilmaa, lentääkö kuulat , ei lentäneet..nyt kaasari kunnossa.. Kiitos edellä olleiden ohjeiden! Ok, hyvä tietää että sait toimimaan,täytyy huomenna kokeilla vastaavaa kikkaa Quote
UltraVW Posted October 28, 2016 Author Posted October 28, 2016 Hei kiitos askis! Tein kuten sinä ja kuula rupesi liikkumaan! 1 Quote
UltraVW Posted October 28, 2016 Author Posted October 28, 2016 No tästäpä pääsimme sitten starttaamaan eikä edes luvannut! Jakajana uusi 034 järjetön ja kaikki piuhat yms uusia.. Noh piuhat yms voi olla pielessä kun en niitä kerennyt kuin laittaa nopsaan kun pitikin jo lähteä tallilta. Lisää ongelmallisia kysymyksi siis tulossa,heh. Kiitos vinkeistä tähän mennessä. Quote
kari Posted January 13, 2019 Posted January 13, 2019 Mulla type 3 sama ongelma - pumppu ei jostaain syystä ime - jäänyt toimivana tauolle ko härveli....tankissa bensaa, linjassa uusi suodatin, linja ei tukossa (puhalsin läpi), bensaa tulee suodattimelle....voiko moinen suodatin vaikuttaa ettei pumppu ime?? Ts. konehan ei käy jos ei tule bensaa - toinen tarvittavahan on sähkö - sitäkään ei kyllä tule mitä ihmettelen...kärsille asti tulee muttei tulppaan saakka....uudet palkatkin sisällä...pitää pähkäillä.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.