ARTO Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 (edited) Ensimmäinen aivopesulehti volkkarien virtuaalimaailmaan vuodelta miekka ja kirves. Bad Company nimisestä puljusta tuli tilattua, olis sieltä saanut oppia kirkkovenekuviinkin, mutta en ymmärtänyt niiden päälle silloinkaan. Yhä paisuvaa lehtivuorta järjestellessä tuli esiin ja muistikuvat palautui maitopartaviiksiaikaan. Mites muilla? Edited February 13, 2017 by ARTO 2 Quote
non-hippy Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 Tais jäädä ruottalaisen Wheels lehden varaan toi aivopesu aikanaan. Ameriikan lehtiä löyty joskus antikvariaateista tuurilla. Enempi tais vaikuttaa aivoihin samalla kerrostaloalueella asuneet veljekset, joilla molemmilla oli cal looker kuplat 80-luvun alussa. Muistan että moottoritkin olivat monsterimaiset 1,8 litraiset. Quote
NO H2O Posted February 13, 2017 Posted February 13, 2017 Street & Race, oli se ensimmäinen ihka oma lehti jonka kioskilta ostin. Taisi olla Juvalla lomareissulla... V8-lehteä tuli sitä ennen luettua kirjastossa satunnaisesti... Quote
mite^ Posted February 24, 2017 Posted February 24, 2017 (edited) Tallessa vieläkin. Hiukan on vaan kovia kokenut :) Edited February 24, 2017 by mite^ 2 Quote
ARTO Posted February 25, 2017 Author Posted February 25, 2017 Aika ujoa porukkaa tarinamäärästä päätellen.... Quote
mikko k Posted February 25, 2017 Posted February 25, 2017 Ensimmäisen kuplani sain kun olin alle 10v, eli reilut 40v sitten. Siitä asti niitä on ollu markilla enemmän tai vähemmän ajokuntoisina. Tilannetta ei varmaan yhtään parantanut kun kaverini toi mulle ekan hot vw:n saksasta kun olin n. 18v. Sehän piti sitten heti tilata.. Quote
TeeKoo Posted February 25, 2017 Posted February 25, 2017 Kaverin isoveli rakensi 90-luvun alussa punaisen lookerin Tekniikan Maailmaan innoittamana ja me kaverin kanssa ihailtiin luomusta sivusta. Samalla selattiin Kokkolan keltaista varaosaraamattua. Sen vaikutus mahtoi olla vähintäänkin yhtä iso kuin tuon lookerinkin. Quote
Essi Posted February 25, 2017 Posted February 25, 2017 Kaikki alkoi Datsun 100A:sta, jonka sain vaariltani ja enoltani 7v-synttärilahjaksi. Se sudittiin mustaksi Miranonilla, puskurit pois ja asennettiin muutamia pakollisia lisävarusteita. Samana vuonna alkoi myös V8-magazinen kestotilaus, joka toki jatkuu edelleen. Siitä tehtiin iskän avustuksella avolava paria vuotta myöhemmin. 14-vuotiaana alkoi olemaan selvää, että harrastelaitteita pitää olla yhtäaikaa useampia - ja samalla linjalla on jatkettu. Tuona kesänä sain vanhemmiltani isän vanhan Kuplan, eli VW 1200A '70, jonka ähtäröin ensimmäiseksi ajoautokseni seuraavien kolmen vuoden aikana. 1 Quote
jokkep Posted February 25, 2017 Posted February 25, 2017 Minun autoihin tutustuminen alkoi varmaankin kylän taksikuskin Popedasta ja Volgasta. Naapurin Skoda Octaviassa tuli matkustettua silloin tällöin, joskus myös toisen naapurin Kuplassa. Perheen ja myös oma autoilu alkoi Fiat 600:lla. Ensimmäinen autokirja varmaankin 50-luvulla oli tämmöinen (kunniapaikalla hyllyssä...): Quote
SePi Posted February 26, 2017 Posted February 26, 2017 Tämän kyydissä tietenkin: ja sitten tämän: ja sitten se eka oma tuli hankittua -85 2 Quote
Geronimo Posted February 26, 2017 Posted February 26, 2017 (edited) Kaikki alkoi vaihtokaupoilla yhden vanhan asiakkani kanssa 2005 jolloin mulle siirtyi 2 kpl kuplia enkä niistä tienny sillon paljoa mittään. Tästä se sitten lähti lapasesta koko homma. Hyvä niin.Kauheesti on tullu kavereita ja tuttuja vuosien saatossa, kiitos Teille. O se vaan niin kaunis jo tossa kuvassa kun ensikerran tavattiin ;-) Edited February 26, 2017 by Geronimo Quote
hpa Posted February 26, 2017 Posted February 26, 2017 Setä toi Ranskasta kuplavolkkarin vuonna 61, siitä kai se tartunta tuli.Ennen kouluikää asuin Radiotuotteen yläkerrassa, pihalla oli myös autokorjaamo. Liikkeen käytössä oli hieno pakettivolkkari, joskus siihen pääsi kyytiinkin.Ensimmäinen muisto lehdistä on joku ihmeellinen wihurin? julkaisema "Kuplakopla". Quote
Unkki Posted February 26, 2017 Posted February 26, 2017 Mummolan naapurissa asuvalla pari vuotta vanhemmalla kaverilla oli joutilaana vuonna -86 vuoden -63 Kupla, jonka hän oli ostanut ja "tutkinut" - siis käyttänyt moottorin auki jne., muttei ollut oikeastaan mitään muuta tehnyt. Minulle 14-vuotiaalle sitten isä ehdotti, että ostaisimme tuon Kuplan pois, että minäkin saisin tutkia ihan itse, miltä auto näyttää sisältä. Mopoa minulle ei ollut luvassa... Joulupäivänä -86 tehtiin kaupat, kuva on samalta päivältä. Isän tuolloisista ajatuksista en ole ihan varma, mutta tuskin hän ajatteli, että minä autoa ajoon tekisin, kunhan vain käyttäisin aikaani johonkin "järkevään". Minä taas ajattelin, että tekisin siitä itselleni auton ennen 18-vuotiaaksi tuloa. Isä opetti hitsaamaan, ja ensimmäisenä kesänä korjattiin osin yhdessä helmakotelot ja vähän muutakin. Sitten chopattiin katto ja... no, se projekti karkasi vähän käsistä, eikä tuo Kupla ole ajossa vieläkään, vaikka pian on itsellä 50 lähempänä kuin 40. Työn alla se on edelleenkin. Välissä oli tosin aika pitkä tauko, kun kuuskolmonen seisoi pressujen alla vanhempien luona. Sitten kun tuli sopiva tilanne, hommasin itselle kimppatallipaikan pääkaupunkiseudulta ja hain projektin etelään ja otin uudelleen työn alle. Kuuskolmosesta ei kyllä ole enää jäljellä kuin jotain akselien väliltä, peltiosia on itse tekemieni lisäksi kai jo viidestä muusta autosta. Joitakin kohtia olen kai tehnyt jo ainakin neljään kertaan, kun taitojen karttuessa ei ole enää aiemmin tekemäni riittänyt omaan silmään. Laitetaan nyt samaan syssyyn kuva siitä, miltä projekti näytti tammikuun loppupuolella. Yhdessä välissä on tullut tehtyä n. puolessatoista vuodessa toinen Kupla (-67), joka on ollut jo kolme kesää ajossa. Tuskin tästä taudista eroon pääsee koskaan, sen verran hyvää terapiaa tallissa yksin ja välillä porukallakin puuhailu on viime vuosina ollut. Jotenkin tuntuu, että tallissa värkkäily on tärkeämpää kuin tämän projektin ajokuntoon saaminen. 6 Quote
-tipi- Posted February 27, 2017 Posted February 27, 2017 (edited) Eka auto oli punanen Toyota Corona RT40 1967 1968 about 12-13 vuotiaana. Edit: Googlen kuvista päätellen, olikin mallia '68, koska näkyy olevan erilaiset etupuskurit, alla kuva samanlaisesta. Sen sai ilmaseks konevikaisena faijan kaverilta. Kansipahvin vaihdolla tokeni, pari vuotta se kesti mulla hiekkamonttu rallia. Myytiin eteenkin päin, mutta sällit oli hyppyyttäny siitä korin poikki. VWirus tarttu muutamaa vuotta myöhemmin yläastella kaverilta lainatuista TM:stä ja kun tädinmiehelle laiteltiin faijan kanssa '69 Kuplaa, sain ruikutettua itelle pari kuplan raatoa. Edited February 27, 2017 by -tipi- Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.