Jump to content

Kuplan alustan pultit


Recommended Posts

Posted

Millaisia pultteja olette käyttäneet pohjalevyjen täyskunnostuksessa? (kilopultit jätetään nyt kauppaan...)

 

Etuakseliin,jarruihin,takalattoihin takapäähän ja iskareihin nyt ainakin pitää olla 10.9 tavaraa ja sitä ei ilmeisesti saa kun mustana/pinnoittamattomana? Muut sitten 8.8 kuumasinkittynä,kiiltosinkittynä,haponkestävänä vai mikä paras hyvänä pysymisen kannalta?

 

Entäs korin ja pohjalevyn väliset m8 kiinnityspultit mikä idea on että pultissa on terävä kärki?

 

 

Guest Toheltaja
Posted

Terävä kärki puhkoo pohjalevyn tiivisteen ja kotelon jenga löytyy helpommin.

 

Saa 10.9 pultteja sähkösinkattuna, yleensä ovat mustattuja. Rosterisia en laittaisi, no ehkä lokarit yms. Niissä lujuusluojat ei mene käsikädessä ferriittisten pulttien kanssa. Tiesuola syö kuumasinkinkin pois kyllä. Ite laittanu 8.8 kilopultteja ja tervaspraytä. Ei oo ollu ongelmia

Posted (edited)

Tavallinen teräs on paras tavallisen teräksen kanssa, sinkitty voi toki olla. Jalompi aine säilyy kyllä, mutta tässätapauksessa auton kori alkaa ruostumaan, jos pultit parempaa ainetta kuin vastakappale.

Nopea googletus poiki tälläisen linkin http://www.terasrakenneyhdistys.fi/document/1/152/89718ce/teras_kosketuksissa_muiden_materiaalien_kanssa_1703_2015.pdf

Edited by peruskallio
Posted (edited)

Haponkestävä pahempi vielä ku rosteri...

Tavalliset teräspultit ja jos haluu vaikkapa kuparitahnaa väliin niin se saattaa irrotakin joskus jos haluaa irrottaa ne ehjinä tulevaisuudessa.

Edited by Hebster52
  • 1 year later...
Posted

Jatkanpa tähän, oiskohan kenelläkään laittaa tietoja minkälaiset pultit kuuluu olla:

 

- Kuplan olkatappikeulan iskarin yläpään kiinnitykseen

- Takalattojen kiinnitykseen vetoakselin suojaputkeen

- Takaiskarin kiinnityspultit

- Korin kiinnityspultit etuakseliin

 

Pulttien mitat ja jne.  Niin saisin kerralla oikeat pultit haettua pulttikaupasta ja joo kovia (10.9) pultteja olen laittamassa. 

Posted

Takaiskarin pultit: M12x80 kierrettä 25
Latan pultit: 2 kpl M12x30 kierrettä 25 ja 1 kpl M12x35 kierrettä 25

Tuollaiset on alkuperäiset.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Posted

Etuiskunvaimentajan yläpultit M10.9 , ulkomitta iskunvaimentajan holkin kohdalla 12mm. , pultti supistuu etuakselistoon M10 kierteeseen . Pultteja löytyy Keiteleen Koneesta .... ja muutamien suureksi harmiksi Made in West Germany.

 

Posted

Itse käytän jokaikisen alkuperäisen pultin uudestaan, koska nykyään kaikki on paskaa paitti kusi. Pikkusen tulee lisähommaa mutta eipä pultit veny ja kierteet korkkaa.

 

Ainostaan hätätilanteeseen verrattavassa pakkotilanteessa käytän ”uutta” osaa. 

Posted
1 hour ago, Lasse said:

Itse käytän jokaikisen alkuperäisen pultin uudestaan, koska nykyään kaikki on paskaa paitti kusi. Pikkusen tulee lisähommaa mutta eipä pultit veny ja kierteet korkkaa.

 

Ainostaan hätätilanteeseen verrattavassa pakkotilanteessa käytän ”uutta” osaa. 

 

Ja vanhoistakin pulteista tulee ihan hyviä jos jengat kunnossa ku kylvettää siinä sian mahalääke litkussa ja sen jälkeen pyöräyttää jengat auki

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...