Racing Posted April 17, 2017 Posted April 17, 2017 Millaisia pultteja olette käyttäneet pohjalevyjen täyskunnostuksessa? (kilopultit jätetään nyt kauppaan...) Etuakseliin,jarruihin,takalattoihin takapäähän ja iskareihin nyt ainakin pitää olla 10.9 tavaraa ja sitä ei ilmeisesti saa kun mustana/pinnoittamattomana? Muut sitten 8.8 kuumasinkittynä,kiiltosinkittynä,haponkestävänä vai mikä paras hyvänä pysymisen kannalta? Entäs korin ja pohjalevyn väliset m8 kiinnityspultit mikä idea on että pultissa on terävä kärki? Quote
Guest Toheltaja Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Terävä kärki puhkoo pohjalevyn tiivisteen ja kotelon jenga löytyy helpommin. Saa 10.9 pultteja sähkösinkattuna, yleensä ovat mustattuja. Rosterisia en laittaisi, no ehkä lokarit yms. Niissä lujuusluojat ei mene käsikädessä ferriittisten pulttien kanssa. Tiesuola syö kuumasinkinkin pois kyllä. Ite laittanu 8.8 kilopultteja ja tervaspraytä. Ei oo ollu ongelmia Quote
Hebster52 Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Rosterilla se huono puoli että mutterit syöpyy vieläkin nopeemmin.... Quote
Racing Posted April 18, 2017 Author Posted April 18, 2017 Haponkestävätkö sitten olisi hyvät normi pultit? Noissa kaikkien pultti liikkeiden 10.9 puitteissa lukee pinnoittamaton/musta. Quote
peruskallio Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 (edited) Tavallinen teräs on paras tavallisen teräksen kanssa, sinkitty voi toki olla. Jalompi aine säilyy kyllä, mutta tässätapauksessa auton kori alkaa ruostumaan, jos pultit parempaa ainetta kuin vastakappale. Nopea googletus poiki tälläisen linkin http://www.terasrakenneyhdistys.fi/document/1/152/89718ce/teras_kosketuksissa_muiden_materiaalien_kanssa_1703_2015.pdf Edited April 18, 2017 by peruskallio Quote
Hebster52 Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 (edited) Haponkestävä pahempi vielä ku rosteri... Tavalliset teräspultit ja jos haluu vaikkapa kuparitahnaa väliin niin se saattaa irrotakin joskus jos haluaa irrottaa ne ehjinä tulevaisuudessa. Edited April 18, 2017 by Hebster52 Quote
Pasi Posted March 8, 2019 Posted March 8, 2019 Jatkanpa tähän, oiskohan kenelläkään laittaa tietoja minkälaiset pultit kuuluu olla: - Kuplan olkatappikeulan iskarin yläpään kiinnitykseen - Takalattojen kiinnitykseen vetoakselin suojaputkeen - Takaiskarin kiinnityspultit - Korin kiinnityspultit etuakseliin Pulttien mitat ja jne. Niin saisin kerralla oikeat pultit haettua pulttikaupasta ja joo kovia (10.9) pultteja olen laittamassa. Quote
metake Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 Takaiskarin pultit: M12x80 kierrettä 25Latan pultit: 2 kpl M12x30 kierrettä 25 ja 1 kpl M12x35 kierrettä 25Tuollaiset on alkuperäiset.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote
Maasturi Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 Etuiskunvaimentajan yläpultit M10.9 , ulkomitta iskunvaimentajan holkin kohdalla 12mm. , pultti supistuu etuakselistoon M10 kierteeseen . Pultteja löytyy Keiteleen Koneesta .... ja muutamien suureksi harmiksi Made in West Germany. Quote
Lasse Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Itse käytän jokaikisen alkuperäisen pultin uudestaan, koska nykyään kaikki on paskaa paitti kusi. Pikkusen tulee lisähommaa mutta eipä pultit veny ja kierteet korkkaa. Ainostaan hätätilanteeseen verrattavassa pakkotilanteessa käytän ”uutta” osaa. Quote
Urbantoy Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 1 hour ago, Lasse said: Itse käytän jokaikisen alkuperäisen pultin uudestaan, koska nykyään kaikki on paskaa paitti kusi. Pikkusen tulee lisähommaa mutta eipä pultit veny ja kierteet korkkaa. Ainostaan hätätilanteeseen verrattavassa pakkotilanteessa käytän ”uutta” osaa. Ja vanhoistakin pulteista tulee ihan hyviä jos jengat kunnossa ku kylvettää siinä sian mahalääke litkussa ja sen jälkeen pyöräyttää jengat auki Quote
Tutkija Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Akuperäisissä iskunvaimentajan ja suojaputki/jousilatan pulteissa myös normaalia tiheämpi kierre. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.