Guest Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Tuli ostettua uusi putki ja pihinä miehenä raakana tietenkin =) Nyt olisin kaivannut käytännön kokemuksia erilaisista kotikonstein toteutettavissa olevista pinnoitteista! Korroosionkesto lähinnä putken ulkopuolelta huolestuttaa! Kuumankesto (käläkälä) maaleista on kokemusta sen verran että saattaa kestää kuumaa, mutta pinta ruostuu heti ekan sateen jälkeen... Ostinkin jo Road machinesta keraamista pinnoitetta mutta kun tuo kerpeleen putki ei mahdu käytössä olevaan uuniin =( Kokemuksia? Ehdotuksia? 1 Quote Link to comment
Guest ves_ku Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Itte joskus aikonaan rakenteli peltisarjan ja kiikutin sen galvanoitavaksi. kesti hyvin ja kestää uudella omistajalla edelleen. Sinkkiä vähän lentelee kun satsi kuumenee, mutta jos se ei haittaa niin suosittelen. Quote Link to comment
Guest Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 ...eiköhän tuo tosiaan kestä kun nämä "normi"autojen tarvikeputketkin taitaa olla pääosin sinkittyjä! Hyvä ajatus sinänsä =) Quote Link to comment
Marko Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 Lämpöpuhallin putkeen töhöttämään, sillä mä "paistoin oman pinnotuksen käyrä kerrallaan. Quote Link to comment
Guest Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 paistoin oman pinnotuksen käyrä kerrallaan Mikä oli "paistettava" pinnoite? Onko kestänyt kuinka kauan? Quote Link to comment
Marko Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 Oli VHT:n tuote. Pari vuotta nyt ollut ja ihan ok kunnossa edelleen. Quote Link to comment
nalleolut Posted June 2, 2006 Share Posted June 2, 2006 laitetaan meillä se isoon kivi uuniin..... Quote Link to comment
mikan Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Mites nää keraamiset pinnoitteet. Onnistuuko käytettyyn putkeen, eli hiekkapuhallus ja sitten pinnoitus? Missä ja mitä maksaa? Haittaako kun on tosiaan käytetty, eli sisältä nokinen. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Miks et lämmitä suoraan koneella? ;) Asenna paikolleen, pinnoita ja aja kuumaksi. :) Quote Link to comment
Jallu Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Entäs pensseli horna..eikös sitä ole ainakin alumiinin väristä, mustaa ?? Muistanko oikein..? Oliko niin että alumiini kesti enemmän lämpöä ? Kestäiskös tuo miten jos puhaltaa ensin käytetyn kärmeksen.. Quote Link to comment
nalleolut Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 mie hiekkapuhalsin omani ja pensselillä maalasin black satin pintaan. Quote Link to comment
mikan Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 mie hiekkapuhalsin omani ja pensselillä maalasin black satin pintaan. Niin... Millainen tuli? Kuinka kesti? Mitä maksoi? t. Mika Quote Link to comment
nalleolut Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 pinta on juuri sen näköinen ku pensselillä tulee. maalin ostin mobitivelta. kallista.. tai no mikä on kallista =vertaa paukkupullo maaliin. pintakuiva sisällä+20astetta,pual tuntia kiviuunis n.100-150astetta ja asennus autoon. on ainakin kesän yli kestänyt. Quote Link to comment
mikan Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 No mites olis kromaus? Pohjatöitä mietin, mutta jos halutaan vain suojaa, eikä show-kiiltoa. Eihän esimerkiksi huonekalujen tai lastenvaunujen hitsisaumoja ym. ole hulluna kiillotettu ennen kromausta. t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Käsittääkseni on siinäkin tapauksessa kallista. Pitää silti putsata huolella, kuparoida ja sti vasta niklata jos tahtoo sen kestävänkin. Quote Link to comment
metake Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Tuo huonekalu/lastenvaunu kromaus on ihan yhtä kestävä pakoputkessa kuin kirkas rauta, eli ruostumiselta ei suojaa käytännössä mitään. Quote Link to comment
Guest scurri Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 miten on sit tinaus ? tai tuleeks putkesta liian kuuma tinalle? Quote Link to comment
mikan Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Tuo huonekalu/lastenvaunu kromaus on ihan yhtä kestävä pakoputkessa kuin kirkas rauta, eli ruostumiselta ei suojaa käytännössä mitään. Höh. Eli jos haluaa kestävän pitää hioa peiliksi ennen kromausta? t. Mika Quote Link to comment
Fileas Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 miten on sit tinaus ? tai tuleeks putkesta liian kuuma tinalle?Tinan sulmispiste on noin 230 astetta...Pakokaasun lämpö 400-500 Quote Link to comment
metake Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Tuo huonekalu/lastenvaunu kromaus on ihan yhtä kestävä pakoputkessa kuin kirkas rauta, eli ruostumiselta ei suojaa käytännössä mitään. Höh. Eli jos haluaa kestävän pitää hioa peiliksi ennen kromausta? t. Mika Juuei, siis kun noi ns. huonekalukromaukset on sellaisia missä vedetään vaan ohut kromi ilman nikkeliä suoraan raudan päälle. Hieman huonompi kuin tuo "brassi" kromaus. Tuollaisen jos jätät ulos kosteaan, niin alle kuukaudessa on ruosteessa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Kromi muutenkin sinertyy kuumuudesta. Ei ehkä ongelma kunhan saa kestävän kromauksen... Pakosarja rosterista olis ehkä paras vaihtoehto... :) Quote Link to comment
UltraVW Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 pinta on juuri sen näköinen ku pensselillä tulee. maalin ostin mobitivelta. kallista.. tai no mikä on kallista =vertaa paukkupullo maaliin. pintakuiva sisällä+20astetta,pual tuntia kiviuunis n.100-150astetta ja asennus autoon. on ainakin kesän yli kestänyt. Eli maalasitko kärmeksen vai minkä? Ja miten iso purnukka meni? Quote Link to comment
nalleolut Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 juu käärmeksen ja vaimentajan. katson purkin koon ku käyn vintissä! ei sitä paljoa mennyt! Quote Link to comment
Guest Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Kromi muutenkin sinertyy kuumuudesta. Ei ehkä ongelma kunhan saa kestävän kromauksen... Pakosarja rosterista olis ehkä paras vaihtoehto... :) Pakosarja rosterista on huonoin vaihtoehto. Mun mielestä ja kokemuksesta. -Tulee törkeen ruman värinen. Kusen värinen. -Varsinkin jos pakosarja eli vaikka käärmeenpesäputkistoa tekee, niin ei saa ikinä laippoja pysymään tiiviinä. Vetelee lämmetessään perkeleesti. -Murtuu helposti vetelyn takia ja huonon murtolujuuden takia. Quote Link to comment
Lasse Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Sinkkispraysta on joitakin rohkaisevia kokemuksia. Ja sitten vähemmän rohkaisevia kokemuksia. Quote Link to comment
nalleolut Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 black satin purkin koko on 1pin eli n.o.473l ja puolet meni suurinpiirtein pensselillä kahteen kertaan maalattuna pakosarja ja iso vaimennin. kallista oli verrattuna spraypurnukoihin verrattuna! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Pakosarja rosterista on huonoin vaihtoehto. Mun mielestä ja kokemuksesta. -Tulee törkeen ruman värinen. Kusen värinen. Mut eihän se haittaa jos se vaan kiiltää :^D Quote Link to comment
Guest Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 black satin purkin koko on 1pin eli n.o.473l ja puolet meni suurinpiirtein pensselillä kahteen kertaan maalattuna pakosarja ja iso vaimennin. kallista oli verrattuna spraypurnukoihin verrattuna! Muistelisin että kun mulle tuli tota Por5 Blacksatinia, tais tulla messissä maalausohjeet. EI kahteen kertaan, Quote Link to comment
UltraVW Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 HMM.Onkohan tässä nyt kaks eri maalia kyseessä.Por-15 black satin on enemmänkin kuumakestomaali ja tuo roadmachinen black satin on pakosarja pinnoite jolla on muitakin ominaisuuksia kuin pelkkä korroosiosuoja eli tämä alla oleva...no kumpi sitten on parempi en tiedä? http://www.roadmachine.fi/excoat.html Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Niin se olikin por-15. Mä ainakin oletin että Karhukalja puhu maalista. Toi Roadmach... maahantuoma kamahan on kai enemmän maalin ja keraamisen pinnoitteen välimuoto. Quote Link to comment
nalleolut Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 maalia tai mitä lienee,kahteen kertaan jokatapauksessa maalasin.... Quote Link to comment
-tipi- Posted September 11, 2014 Share Posted September 11, 2014 Käärmeenpesää ostamassa. Miten on noiden valmiiden keraamipinnoitteisten kanssa, kannattaako siitä maksaa tupla hinta mustaan verrattuna, vai pitäiskö hommata rosterinen? Onko käyttökokemuksia kertynyt? Kestääkö rosteriset vai ratkeilevatko ja ja vääntyileekö laipat kuten Hessun kokemukset osoittavat? Tai ostaakko musta ja pinnottaa ite? Kyseessähän on kolkin kone, joten valikoima kärmeksissä on huomattavasti T1:stä suppeampi. Ei viitsi kyllä 1k€ CSP:n Pythonistakaan maksaa. Quote Link to comment
Anpu Posted September 11, 2014 Share Posted September 11, 2014 Filterikin hehkuu ;) 1 Quote Link to comment
mikko k Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Vaimennin ahdistaa?? Quote Link to comment
Pasi Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Kenelläkään kokemuksia tuosta marteliuksen black satin pinnoitteesta? http://martelius.com/keraamiset-pinnoitteet/pakosarjapinnoitteet/ Quote Link to comment
UltraVW Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Mua kiinnostas kanssa kuulla tuosta black satin pinnoitteesta. Riittääkö esim.pieni purkki 100ml kärmeksen pinnoitukseen? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.