Jump to content

Pakosarjan pinnoitus


Guest -67

Recommended Posts

Posted

Tuli ostettua uusi putki ja pihinä miehenä raakana tietenkin =)

Nyt olisin kaivannut käytännön kokemuksia erilaisista kotikonstein toteutettavissa olevista pinnoitteista! Korroosionkesto lähinnä putken ulkopuolelta huolestuttaa!

Kuumankesto (käläkälä) maaleista on kokemusta sen verran että saattaa kestää kuumaa, mutta pinta ruostuu heti ekan sateen jälkeen...

Ostinkin jo Road machinesta keraamista pinnoitetta mutta kun tuo kerpeleen putki ei mahdu käytössä olevaan uuniin =(

Kokemuksia? Ehdotuksia?

  • Like 1
Guest ves_ku
Posted

Itte joskus aikonaan rakenteli peltisarjan ja kiikutin sen galvanoitavaksi. kesti hyvin ja kestää uudella omistajalla edelleen. Sinkkiä vähän lentelee kun satsi kuumenee, mutta jos se ei haittaa niin suosittelen.

Posted

...eiköhän tuo tosiaan kestä kun nämä "normi"autojen tarvikeputketkin taitaa olla pääosin sinkittyjä! Hyvä ajatus sinänsä =)

Posted
paistoin oman pinnotuksen käyrä kerrallaan

Mikä oli "paistettava" pinnoite? Onko kestänyt kuinka kauan?

  • 7 months later...
Posted

Mites nää keraamiset pinnoitteet. Onnistuuko käytettyyn putkeen, eli hiekkapuhallus ja sitten pinnoitus? Missä ja mitä maksaa? Haittaako kun on tosiaan käytetty, eli sisältä nokinen.

 

t. Mika

Posted

Entäs pensseli horna..eikös sitä ole ainakin alumiinin väristä, mustaa ??

 

Muistanko oikein..? Oliko niin että alumiini kesti enemmän lämpöä ?

 

Kestäiskös tuo miten jos puhaltaa ensin käytetyn kärmeksen..

Posted
mie hiekkapuhalsin omani ja pensselillä maalasin black satin pintaan.

 

 

Niin... Millainen tuli? Kuinka kesti? Mitä maksoi?

 

t. Mika

Posted

pinta on juuri sen näköinen ku pensselillä tulee. maalin ostin mobitivelta. kallista.. tai no mikä on kallista =vertaa paukkupullo maaliin.

pintakuiva sisällä+20astetta,pual tuntia kiviuunis n.100-150astetta ja asennus autoon. on ainakin kesän yli kestänyt.

Posted

No mites olis kromaus? Pohjatöitä mietin, mutta jos halutaan vain suojaa, eikä show-kiiltoa. Eihän esimerkiksi huonekalujen tai lastenvaunujen hitsisaumoja ym. ole hulluna kiillotettu ennen kromausta.

 

t. Mika

Guest Mika Raussi
Posted

Käsittääkseni on siinäkin tapauksessa kallista. Pitää silti putsata huolella, kuparoida ja sti vasta niklata jos tahtoo sen kestävänkin.

Posted

Tuo huonekalu/lastenvaunu kromaus on ihan yhtä kestävä pakoputkessa kuin kirkas rauta, eli ruostumiselta ei suojaa käytännössä mitään.

Posted

miten on sit tinaus ? tai tuleeks putkesta liian kuuma tinalle?

Posted
Tuo huonekalu/lastenvaunu kromaus on ihan yhtä kestävä pakoputkessa kuin kirkas rauta, eli ruostumiselta ei suojaa käytännössä mitään.

 

Höh. Eli jos haluaa kestävän pitää hioa peiliksi ennen kromausta?

 

t. Mika

Posted
Tuo huonekalu/lastenvaunu kromaus on ihan yhtä kestävä pakoputkessa kuin kirkas rauta, eli ruostumiselta ei suojaa käytännössä mitään.

 

Höh. Eli jos haluaa kestävän pitää hioa peiliksi ennen kromausta?

 

t. Mika

 

Juuei, siis kun noi ns. huonekalukromaukset on sellaisia missä vedetään vaan ohut kromi ilman nikkeliä suoraan raudan päälle. Hieman huonompi kuin tuo "brassi" kromaus. Tuollaisen jos jätät ulos kosteaan, niin alle kuukaudessa on ruosteessa.

Posted

Kromi muutenkin sinertyy kuumuudesta. Ei ehkä ongelma kunhan saa kestävän kromauksen... Pakosarja rosterista olis ehkä paras vaihtoehto... :)

Posted
pinta on juuri sen näköinen ku pensselillä tulee. maalin ostin mobitivelta. kallista.. tai no mikä on kallista =vertaa paukkupullo maaliin.

pintakuiva sisällä+20astetta,pual tuntia kiviuunis n.100-150astetta ja asennus autoon. on ainakin kesän yli kestänyt.

 

 

Eli maalasitko kärmeksen vai minkä? Ja miten iso purnukka meni?

Posted
Kromi muutenkin sinertyy kuumuudesta. Ei ehkä ongelma kunhan saa kestävän kromauksen... Pakosarja rosterista olis ehkä paras vaihtoehto... :)

 

Pakosarja rosterista on huonoin vaihtoehto. Mun mielestä ja kokemuksesta.

 

-Tulee törkeen ruman värinen. Kusen värinen.

-Varsinkin jos pakosarja eli vaikka käärmeenpesäputkistoa tekee, niin ei saa ikinä laippoja pysymään tiiviinä. Vetelee lämmetessään perkeleesti.

-Murtuu helposti vetelyn takia ja huonon murtolujuuden takia.

Posted

black satin purkin koko on 1pin eli n.o.473l ja puolet meni suurinpiirtein pensselillä kahteen kertaan maalattuna pakosarja ja iso vaimennin. kallista oli verrattuna spraypurnukoihin verrattuna!

Guest Mika Raussi
Posted

Pakosarja rosterista on huonoin vaihtoehto. Mun mielestä ja kokemuksesta.

 

-Tulee törkeen ruman värinen. Kusen värinen.

Mut eihän se haittaa jos se vaan kiiltää :^D

Posted
black satin purkin koko on 1pin eli n.o.473l ja puolet meni suurinpiirtein pensselillä kahteen kertaan maalattuna pakosarja ja iso vaimennin. kallista oli verrattuna spraypurnukoihin verrattuna!

 

Muistelisin että kun mulle tuli tota Por5 Blacksatinia, tais tulla messissä maalausohjeet. EI kahteen kertaan,

Posted

Niin se olikin por-15. Mä ainakin oletin että Karhukalja puhu maalista. Toi Roadmach... maahantuoma kamahan on kai enemmän maalin ja keraamisen pinnoitteen välimuoto.

  • 7 years later...
Posted

Käärmeenpesää ostamassa. Miten on noiden valmiiden keraamipinnoitteisten kanssa, kannattaako siitä maksaa tupla hinta mustaan verrattuna, vai pitäiskö hommata rosterinen? Onko käyttökokemuksia kertynyt? Kestääkö rosteriset vai ratkeilevatko ja ja vääntyileekö laipat kuten Hessun kokemukset osoittavat? Tai ostaakko musta ja pinnottaa ite? Kyseessähän on kolkin kone, joten valikoima kärmeksissä on huomattavasti T1:stä suppeampi. Ei viitsi kyllä 1k€ CSP:n Pythonistakaan maksaa.

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...