Jump to content

1964 Custom Kleinbus - Tipin Bussi


-tipi-

Recommended Posts

Posted (edited)

Vuoden vaiheeseen saakka on lomaa, joten jatkoin sivuovien eheyttämistä.

IMG_20181223_174140_200.jpg

 

IMG_20181223_174140_199.jpg

 

IMG_20181223_174140_214.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 2
Posted (edited)
On 11/13/2018 at 9:47 AM, -tipi- said:

Epäilen että "muistat" väärin. On näitä kuulemma joku laittanut itseporautuvillakin ;o) Mutta kyllä VW laittoi ja maailman johtavat entisöintipajat laittaa hitsiliimalla.

 

Muistikuvat ovat mitä ovat, takuuta ei anneta. :)

 

Toki on voinut remontin jälkeen olla pultattunakin, kun ei ole jaksanut/viitsinyt hitsata takaisin, räpeltämättömät kun alkavat olla hiukka vähissä ja ihan itse tehdyt sitten ovat sen näköisiä.

Edited by Kharon
Posted (edited)

Ovien eheytys jatkui joulun jälkeen joulupäivänä. 🎅

 

20181225_124558.jpg

 

20181225_162617.jpg

 

20181225_172341.jpg

Edited by -tipi-
kuvajärjestys
Posted (edited)

Ja vaikka ovissa & sivuoviaukossa on vielä hitsattavaa, piti vaihtelun vuoksi kokeilla eheyttää Brassi Fleetline takakulmat vanhemmille takavaloille sopiviksi. Haastavaa oli tämä 0,75-0,80mm pelti hitsata.

 

20181229_103538.jpg

 

IMG_20181230_200333_980.jpg

 

IMG_20181230_200333_985.jpg

 

IMG_20181230_200333_982.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 1
Posted (edited)

Noita takakulmaikkunoita kaipailen edelleen, että jos joku tietää mistä saisi edes mallikappaleen lainaan, niin olisin kiitollinen vinkeistä. Montaa sataa euroa ei viitsis maksaa, ennemmin kokeilee ensin vaikka itse pleksistä turata. Mutta template olisi kovasti avuksi, vaikka paperisena.

Edited by -tipi-
Posted
On 1/3/2019 at 10:57 AM, -tipi- said:

Noita takakulmaikkunoita kaipailen edelleen, että jos joku tietää mistä saisi edes mallikappaleen lainaan, niin olisin kiitollinen vinkeistä. Montaa sataa euroa ei viitsis maksaa, ennemmin kokeilee ensin vaikka itse pleksistä turata. Mutta template olisi kovasti avuksi, vaikka paperisena.

 

Koitapa kepillä jäätä eli Kuttilan autolasia? Sehän tekee mitä vain jos vain mallit on, mutta olen suoraan sanottuna hämmästynyt jos heillä ei takakulmaikkunoiden kaavoja ole valmiina. Kun 412:n tuulilasi maksoi pari sataa, niin luulisi pienten kulmaikkunoiden irtoavan merkittävästi pienemmällä rahalla:

 

Yhteystietoja ei ole kuin puhelin: 02-7347673

Posted

Kuttilasta saa jos on malli, vaikka pellistä tehty. Hintaan eivät vielä sähköpostikyselyssä ottaneet kantaa.

Posted
On 1/4/2019 at 12:25 PM, -tipi- said:

 

Hoo, ovat saaneet web-sivun aikaiseksi ja oikein sähköpostinkin. Keväällä kun etsin neloseen lasia niin ei ollut kumpaakaan, että näin se edistys on edistynyt.

Mutta se, ettei heillä ole mallia valmiina, on kyllä ikävä yllätys, ei tuo niin harvinainen lasi ole. Toki se käytössä ei kulu sillä tavalla kuin tuulilasi, ehkä se selittää.

  • 4 months later...
Posted (edited)
14 hours ago, Etelän Hetelmä said:

Käydäänkö tämän edistymistä tutkimassa DWL Open Airin tallikiertueella?

 

Vastaan DWL_Moosen puolesta, eiköhän tämä käydä kattomassa, pakko päästä kattoon, siinä ei vastalauseet auta.. DWL_Moosella on kummiskin hirvijuoksutreeni menossa Jukolaa varten että ei kerkee hitsipillin kanssa leikkiä nyt kunnolla..

Edited by Urbantoy
Posted

Vähän eri suuntaan on tallikierros näillä näkymin suuntautumassa, jos saadaan audienssi suunniteltuun paikkaan. Mutta saattaahan sitä ehtiä Utran perukoillakin käymään. Mene ja tiedä. Nyt ei hitsata, nyt ulkoillaan ja ajellaan Volkkareilla.

  • 5 months later...
Posted (edited)

Ei tätäkään projektia ole kuopattu, vaikka pientä viivettä ketjun päivityksessä näemmä on tullut. Toki on myönnettävä, että kesällä tuli taas 6kk huili hitsauksesta seikkailu-urheillen, muita kesäautoja tiellä pitäessä ja tulihan sitä muutamassa tapahtumassakin pyörähdettyä.

 

Kevät talven taikinoin takakulmia ja kaposempaa luukkua paikalleen. Aloitin luukun kiinnityspellistä, jonka laikkasin varaosapakusta. Mutta loppupeleissä päädyin käyttämään vain listan, jossa oli kierteet luukun saranalle. Pellit tein suorasta ja '64-'67 NOS tiivisteurasta.

20190105_115258.jpg

 

20190105_135435.jpg

 

20190105_152849.jpg

 

20190105_152650.jpg

 

RtRxdDUPd-dXXlAU_YzmAwhZDtW1JrH3iaUTlvuf

 

 

Edited by -tipi-
Posted (edited)

Kokeillaan sitten linkittelemällä, vaikkei se pitemmän päälle ole hyvä juttu, kun linkit kuoleentuu.

 

20190105_152701.jpg

 

20190105_131523.jpg

 

20190106_131424.jpg

 

20190106_112229.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 2
Posted

Aika kovaa hommoo on tuollaisen rapean juniksen kunnostus, jos sen niin huolella tekee kuten tässä . Kuinkakohan hyvin nuo maailmalla myytävät kohteet on kunnostettu, vai liekö vaan olleet jo niin paljon helpompia aihioita. Tuntuu että näitä täällä kotimaassa tehdään ihan jo maatuneen kuopan jäänteistä.

  • Like 1
Posted (edited)

Täysin järjetöntähän tää on, mut koitetaan viedä loppuun, kun tuli alotettua. Ennen takakulmia piti D-pilarit värkätä, ne tuli osin varaosaraadosta, osin Alan H Schofieldsin laadukaista korjauspaloista.

 

IMG_20190209_174809_075.jpg

 

20190113_113456.jpg

 

IMG_20190209_114247_369.jpg

 

IMG_20190209_174809_081.jpg

 

IMG_20190324_102307_173.jpg

 

IMG_20190324_165157_795.jpg

 

IMG_20190324_165157_796.jpg

Edited by -tipi-
  • Like 2
Posted (edited)

Sisäpellitkin pitää vaihtaa vanhemmasta, mutta nämä kantsii laittaa vasta sitten kun on lisätty takimmaiset sivuklasit.

 

Sieppaa8.JPG

 

Sieppaa9.JPG

Edited by -tipi-
typo
Posted (edited)

Nyt syksyllä 2019 päädyin fuskaamaan ja tilaamaan Schofieldsiltä Wolfsburg Westin reprodeluxetakaluukun, niin ei tarvitse hitsata isompaa takalasin aukkoa tuohon 11-akkunaisen luukkuun. 

 

 

Sieppaa91.JPG

Edited by -tipi-
Posted (edited)

Kuten IG:ssä projektia seuraavat ovat huomanneet, hitsaukset on nyt syksyn mittaan jatkuneet. Tein vast'ikään n.65l bensatankin suorasta pellistä itse tekemälläni kanttikoneella. Uusi tankki mahtuu suoraan orkkistankin paikalle. Täyttöputken toteutus pitää vielä miettiä. Bensa-anturin ruuvin sekä lähtöputken kierteitä varten jouduin silpomaan kaksi kuplan tankkia. Koska ensimmäisestä, josta laikkasin anturin paikan, oli putkilähdön kierre paskana.

 

IMG_20191021_194117_793.jpg

 

IMG_20191024_215610_332.jpg

 

IMG-20191024-WA0015.jpg

 

IMG-20191024-WA0016.jpg

 

tankki021.JPG

 

tankki03.JPG

 

tankki04.JPG

Edited by -tipi-
typo
  • Like 8
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Takapään sovituksia tehty. Varmaan joutuu vielä takapuskurin kaventamaan, kun jää päädyt ikävän kauas kyljistä. Ja takahelman korjaan sitten, kun sovitan pakoputken paikalleen. 

IMG_20191122_081618_310.jpg

IMG_20191208_154403_328.jpg

  • Like 2
Posted

Motivaation ylläpitämiseksi heppaillaan nyt keula kasaan, vaikka ympäri autoa on vaikka kuinka paljon vielä hitsuuta. 

IMG_20191208_154403_332.jpg

IMG_20191211_072855.jpg

IMG_20191211_072950.jpg

  • Like 6
  • 2 weeks later...
Posted

Polkimia entrattu. Jos muuten junikseen haluaa uuden jarruhaarukan tapin vanhan kuluneen tilalle, niin Bilteman hyllystä tuotenumerolla 25-446 löytyy juuri passeli tuote 4kpl pussissa. Ks. kuva. 

IMG_20191216_215515_359.jpg

IMG_20191216_215515_361.jpg

IMG_20191216_215515_364.jpg

IMG-20191223-WA0011.jpeg

  • Like 1
Posted

Sotkin tallin perusteelisesti irrottellen varaosakeulasta pari tarpeellista osaa. Ylimääräiseksi jäi mm. kojelauta, bullettivilkut, ruosteinen hanskahylly, jos sinulla on tarvetta näille, viskaa yv:tä. 

IMG_20191222_193937_482.jpg

  • Like 4
  • 1 year later...
Posted

Instaa kun vilkasee, niin onhan tuota tullu viimesen puolenkintoista vuoden aikana harrastettua tallissakin vaikka ja mitä. Kai se on tämäkin projekti edistynyt, vaikka aina ei siltä tunnukaan. Tällä hetkellä voi kattoo, kun korjaillaan kattoo.

 

image.png.c210e011a2a9b62ea6dc3fd10db5de79.png

 

image.png.34a46c240abf458a98fcbdf67587d85b.png

  • Like 9
  • Haha 1
Posted
1 hour ago, -tipi- said:

Instaa kun vilkasee, niin onhan tuota tullu viimesen puolenkintoista vuoden aikana harrastettua tallissakin vaikka ja mitä. Kai se on tämäkin projekti edistynyt, vaikka aina ei siltä tunnukaan. Tällä hetkellä voi kattoo, kun korjaillaan kattoo.

Hmm.... eli näinollen ehdotan tipille uutta arvonimeä foorumille antivirtuaaliharrastaja tai instamekaanikko

  • 1 year later...
  • 1 month later...
Posted

Ilmastointipömpeli entiseerattu ja etulippa vaihdettu uuteen. Pömpeli takas paikallaan. On muuten haastavaa hitsata tuollaista ruosteen ohentamaa 0,75mm peltiä. Sulkuläpän akselin ympärykset oli melko happamat.

 

Ohjausläpät hapotin ja entiseerasin. Niihin tulee uudet kumit samasta 1mm kumimatosta, josta leikkasin sulkuläpän uuden kuminkin. Hauska detaili muuten ohjausläppien sarannoissa vas vs. oik, huomaatko kuvasta? 

 

image.thumb.png.114b8f9dbc21656dc6de94e29be744b9.png

 

image.thumb.png.dd8da4f793a83b40e999dba24f1d624b.png

  • Like 1
Posted

Vielä yksi pellinlipare pitää tehdä suorasta 0,8mm pellistä kuskin tuulilasin päälle, niin pääsee kattoa tekemään! Kattoa, joka piti olla valmis keväällä 2021. 🤪

 

image.png.73ea9c4d5fb092c8f7d3a9111f9b5ce9.png

  • Like 1
Posted (edited)

Tuohon ruuvilla ilmakanavaan kiinnitettävän luukun reunuksille piti muuten tehdä 2mm pellistä M4 ruuveille kierrelistat, kun lähes kaikki alkuperäset ruuvit katkesi kierteisiin. Yleensä en saa kahta reikää osumaan välimatkaltaan kohdilleen, mutta noissa listoissa osui kaikki 14 reikää kierteineen eka yrittämällä. Tein silloin heti Eurojackpot-rivin, mutta ei tärpännyt. Tuli vaan siinä mieleen, että oiskohan vähämpikin määrä ruuveja riittäny pitämään eto pellin paikallaan.

Edited by -tipi-
  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...