Jump to content

Dropit junikseen


claymad

Recommended Posts

Posted

Miten kannattaisi hoitaa olka-akselien droppaus. Onko ihmiset tehneet näitä itse vai onko suomessa joku ketä näitä tekee. 

Netistä löytyy ohjeita,

mutta mietityttää että onko todellisuudessa niin yksinkertainen ja miten on tuon lusävahvistuksen kestävyys. 

 

Eteen olen tilaamassa lisäksi CEn 4 tuumaakavennettua akselia.

 

Toinen kysymys jarruista eli mitkä levyt kannattaisi laittaa eteen? CSPn kittiä olen nyt katsellut...

Posted (edited)

Juniksessa puhutaan olkien flippauksesta.

Voi tehdä kotitallissa, purkamiseen ja kasaamiseen tosin hyvä olla prässi.

Mikäli haluaa oikein hipistellyt versiot niin koneistajan kautta mutta pärjää ilmankin.

 

Lisävahvistus (hitsattuna) ei ole oikotie onneen, yleisesti ei tehdä lisävahvistuksia ja on kai nuo kestäneet.

Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä.

 

CSP se varmaan kallein mutta paras "bolt on" vaihtoehto jarruiksi.

Edited by Kemin Karavaanari
Posted
Toinen kysymys jarruista eli mitkä levyt kannattaisi laittaa eteen? CSPn kittiä olen nyt katsellut...


Airkewld on hyvä, mutta ei CSP:kään huono ole..



Sent from my iPhone using Tapatalk
Posted

CSP:n jarrusetti ainakin tulee TÜV-lappujen kera, eli voi olla vähemmän seliteltävää konttorilla. Lisäksi CSP:n kamat saa kotimaiselta toimittajalta, joten jos jotain hämminkiä tulee, niin helpompi selvittää. Ja ovat halvemmatkin kotiovelle kannettuna, ellei satu olemaan käyntiä Arizonassa ja matkalaukussa tilaa jarrusetin verran.

Posted

Ketäs noits CSP kittejä suomessa myy? ajatus oli ostaa ne creative engineeriltä kun tilaan sieltä myös etuakselin ja irssi osat? 

Posted
8 minutes ago, claymad said:

Ketäs noits CSP kittejä suomessa myy? ajatus oli ostaa ne creative engineeriltä kun tilaan sieltä myös etuakselin ja irssi osat? 

Aircooled.fi ainakin. 

Posted

CE: toimitusten ja paskan asiakaspalvelun kanssa on taittu tuskailla tälläkin palstalla, ettei kannata ainakaan hengitystään pidättää akselin saapumiseen saakka, jos sieltä tilaa. 

 

Itse ostaisin etuakselin Transporterhaussilta, ellen itse tekisi. Ainakin Ebaystä tilatut säätölatat tulivat heiltä nopsaan. Limebugillakin on, mutta ei neulalaakerein, jotka on aika must.

Posted

Mulla saattais vielä olla @Hebster52 lähettämät rakentelu ohjeet paperilla tallilla. Siinä yhteydessä tuli kaikki tarvittavat prikat ja hattu yläpäähän, omalle kontolle jäi koneistukset.

Onko muuten oikeesti faktaa että olisi jollakin olkapaketti pettänyt flippauksesta johtuen? Itsellä ollut 10vuotta samat olat ja nou problem..

  • Like 1
Posted

kiitoksia vinkeistä nyt on etuakseli ja takapään irs kamat tilauksessa saa nähdä miten kauan CEllä kestää. Jarru hankinnen sitten kun on tietoa vanteista.

Jos Jori löydät ohjeita niin voitko lähettää kuvan. Täytyy koittaa riittääkö bilteman prässin voima olkapaketin irroitukseen.

Tällaiset ohjeet ainakin on netissä.https://www.wagenswest.com/how_to/flipping_a_spindle.php

  • Like 1
Posted (edited)

Tuosta vahvikkeen hitsauksesta sellainen huomio, että CSP jarrusetti ei välttämättä sovi enää paikoilleen.

jarrulaikan sisänurkka menee läheltä juuri tuota kohtaa.

Edited by non-hippy
Posted
saa nähdä miten kauan CEllä kestää.


Eräällä turkulaisella harrastajalla taisi kestää likemmäs kolme vuotta...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Posted
9 hours ago, metake said:

 


Eräällä turkulaisella harrastajalla taisi kestää likemmäs kolme vuotta...


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Heh no sittenhän ne saapuu just sopivasti ennen ku korityöt on tehty 😉 no ei ny toivottavasti tulee ennen brexittiä... se oli ajatus.

Posted

Tuosta olkien hitsauksesta vielä.. jos flipatut hitsaamattomat olat on kestänyt mun käytössä 10 vuotta niitä ei todellakaan tarvitse hitsata. Ratakäytössä osat ovat kovilla..

  • Like 2
Posted
Heh no sittenhän ne saapuu just sopivasti ennen ku korityöt on tehty no ei ny toivottavasti tulee ennen brexittiä... se oli ajatus.


Tuo edellämainittu toimitusaika vaati vielä muutaman uhkauksen luottokorttiyhtiön kautta rahojen takaisin karhuamisesta ennen akselin saapumista. Jos saat akselin järkevällä toimitusajalla ilman ongelmia niin taidatkin olla ensimmäinen tässä maassa


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 3 weeks later...
Posted

Olisiko tästä

 Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä

 

jossain kuvia/ ohjeita mihin tuo kierteytys pitäisi tehdä?

Posted

Porataan tuonne flipatun olan yläpäähän reikä joka kierteytetään. Siihen sit pultti tai kuvan mukainen katkaistu pultti jotta saa nyloc mutterilla kirittyä ison prikan sopivan kireälle. Toimii myös suojana jotta olkaan ei pääse valumaan rapavettä tms

 

Kuva lainattu palstan toisesta topicista.

Screenshot_20190208-214805_Samsung Internet.jpg

Posted
On 2/7/2019 at 6:36 PM, claymad said:

Olisiko tästä

 Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä

 

jossain kuvia/ ohjeita mihin tuo kierteytys pitäisi tehdä?

Tästä linkistä selaamalla löydät flippi ohjeet, sori vähän ottanut paperit kyytiä tallilla mutta kyllä niistä suunnan saa..

https://1drv.ms/u/s!Anu3h5E9c3n7jRAcne8REocJ8H06

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...