claymad Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Miten kannattaisi hoitaa olka-akselien droppaus. Onko ihmiset tehneet näitä itse vai onko suomessa joku ketä näitä tekee. Netistä löytyy ohjeita, mutta mietityttää että onko todellisuudessa niin yksinkertainen ja miten on tuon lusävahvistuksen kestävyys. Eteen olen tilaamassa lisäksi CEn 4 tuumaakavennettua akselia. Toinen kysymys jarruista eli mitkä levyt kannattaisi laittaa eteen? CSPn kittiä olen nyt katsellut... Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 (edited) Juniksessa puhutaan olkien flippauksesta. Voi tehdä kotitallissa, purkamiseen ja kasaamiseen tosin hyvä olla prässi. Mikäli haluaa oikein hipistellyt versiot niin koneistajan kautta mutta pärjää ilmankin. Lisävahvistus (hitsattuna) ei ole oikotie onneen, yleisesti ei tehdä lisävahvistuksia ja on kai nuo kestäneet. Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä. CSP se varmaan kallein mutta paras "bolt on" vaihtoehto jarruiksi. Edited January 18, 2019 by Kemin Karavaanari Quote Link to comment
metake Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Toinen kysymys jarruista eli mitkä levyt kannattaisi laittaa eteen? CSPn kittiä olen nyt katsellut...Airkewld on hyvä, mutta ei CSP:kään huono ole..Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
-tipi- Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 CSP:n jarrusetti ainakin tulee TÜV-lappujen kera, eli voi olla vähemmän seliteltävää konttorilla. Lisäksi CSP:n kamat saa kotimaiselta toimittajalta, joten jos jotain hämminkiä tulee, niin helpompi selvittää. Ja ovat halvemmatkin kotiovelle kannettuna, ellei satu olemaan käyntiä Arizonassa ja matkalaukussa tilaa jarrusetin verran. Quote Link to comment
claymad Posted January 18, 2019 Author Share Posted January 18, 2019 Ketäs noits CSP kittejä suomessa myy? ajatus oli ostaa ne creative engineeriltä kun tilaan sieltä myös etuakselin ja irssi osat? Quote Link to comment
Essi Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 8 minutes ago, claymad said: Ketäs noits CSP kittejä suomessa myy? ajatus oli ostaa ne creative engineeriltä kun tilaan sieltä myös etuakselin ja irssi osat? Aircooled.fi ainakin. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 CE: toimitusten ja paskan asiakaspalvelun kanssa on taittu tuskailla tälläkin palstalla, ettei kannata ainakaan hengitystään pidättää akselin saapumiseen saakka, jos sieltä tilaa. Itse ostaisin etuakselin Transporterhaussilta, ellen itse tekisi. Ainakin Ebaystä tilatut säätölatat tulivat heiltä nopsaan. Limebugillakin on, mutta ei neulalaakerein, jotka on aika must. Quote Link to comment
metake Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 CSP:n kamat saa parhaiten suoraan CSP:ltä.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
PZQ Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Olkien purkaminen onnistuu erittäin simppelisti käyttämällä kahta hallitunkkia ja 2kpl 3/4" räikän tms jatkoa 1 Quote Link to comment
jori Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Mulla saattais vielä olla @Hebster52 lähettämät rakentelu ohjeet paperilla tallilla. Siinä yhteydessä tuli kaikki tarvittavat prikat ja hattu yläpäähän, omalle kontolle jäi koneistukset. Onko muuten oikeesti faktaa että olisi jollakin olkapaketti pettänyt flippauksesta johtuen? Itsellä ollut 10vuotta samat olat ja nou problem.. 1 Quote Link to comment
claymad Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 kiitoksia vinkeistä nyt on etuakseli ja takapään irs kamat tilauksessa saa nähdä miten kauan CEllä kestää. Jarru hankinnen sitten kun on tietoa vanteista. Jos Jori löydät ohjeita niin voitko lähettää kuvan. Täytyy koittaa riittääkö bilteman prässin voima olkapaketin irroitukseen. Tällaiset ohjeet ainakin on netissä.https://www.wagenswest.com/how_to/flipping_a_spindle.php 1 Quote Link to comment
non-hippy Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 (edited) Tuosta vahvikkeen hitsauksesta sellainen huomio, että CSP jarrusetti ei välttämättä sovi enää paikoilleen. jarrulaikan sisänurkka menee läheltä juuri tuota kohtaa. Edited January 21, 2019 by non-hippy Quote Link to comment
PZQ Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Oikein flipattuna ("hebsterin ohje") olkia ei tarvitse hitsata, enkä kyllä keksi miksi niitä pitäs hitsata muutenkaan.. 1 Quote Link to comment
metake Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 saa nähdä miten kauan CEllä kestää.Eräällä turkulaisella harrastajalla taisi kestää likemmäs kolme vuotta...Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
claymad Posted January 21, 2019 Author Share Posted January 21, 2019 9 hours ago, metake said: Eräällä turkulaisella harrastajalla taisi kestää likemmäs kolme vuotta... Sent from my iPhone using Tapatalk Heh no sittenhän ne saapuu just sopivasti ennen ku korityöt on tehty 😉 no ei ny toivottavasti tulee ennen brexittiä... se oli ajatus. Quote Link to comment
nikke911 Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Tuosta olkien hitsauksesta vielä.. jos flipatut hitsaamattomat olat on kestänyt mun käytössä 10 vuotta niitä ei todellakaan tarvitse hitsata. Ratakäytössä osat ovat kovilla.. 2 Quote Link to comment
claymad Posted January 21, 2019 Author Share Posted January 21, 2019 joo näillä mennään käytän koneistamolla enkä hitsaa... Quote Link to comment
metake Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Heh no sittenhän ne saapuu just sopivasti ennen ku korityöt on tehty no ei ny toivottavasti tulee ennen brexittiä... se oli ajatus.Tuo edellämainittu toimitusaika vaati vielä muutaman uhkauksen luottokorttiyhtiön kautta rahojen takaisin karhuamisesta ennen akselin saapumista. Jos saat akselin järkevällä toimitusajalla ilman ongelmia niin taidatkin olla ensimmäinen tässä maassa Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
claymad Posted February 7, 2019 Author Share Posted February 7, 2019 Olisiko tästä Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä jossain kuvia/ ohjeita mihin tuo kierteytys pitäisi tehdä? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 Porataan tuonne flipatun olan yläpäähän reikä joka kierteytetään. Siihen sit pultti tai kuvan mukainen katkaistu pultti jotta saa nyloc mutterilla kirittyä ison prikan sopivan kireälle. Toimii myös suojana jotta olkaan ei pääse valumaan rapavettä tms Kuva lainattu palstan toisesta topicista. Quote Link to comment
jori Posted February 9, 2019 Share Posted February 9, 2019 On 2/7/2019 at 6:36 PM, claymad said: Olisiko tästä Olan yläpäähän olisi kuitenkin hyvä tehdä kierteytys ja sitoa paketti varalta pultilla. Ameriikan Joet jättää tämän yleensä tekemättä jossain kuvia/ ohjeita mihin tuo kierteytys pitäisi tehdä? Tästä linkistä selaamalla löydät flippi ohjeet, sori vähän ottanut paperit kyytiä tallilla mutta kyllä niistä suunnan saa.. https://1drv.ms/u/s!Anu3h5E9c3n7jRAcne8REocJ8H06 Quote Link to comment
claymad Posted February 9, 2019 Author Share Posted February 9, 2019 Kiitoksia kuvista ja vinkeistä eiköhän näillä päästä eteenpäin. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Kyllä on kyllä noi täydelliset ohjeet vieläkin. 😉 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.