UltraVW Posted April 24, 2019 Share Posted April 24, 2019 On 4/21/2019 at 8:02 PM, beetlemania said: Kuplapaja ? Juu entäpä lähempänä HKI keskustaa, osaako joku vianor tms. näitä vanhoihin volkkareihin tehdä jota voi suositella? Quote Link to comment
hpa Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Mäkkärillä jos muistetaan capitolin aurausmittaaja? Quote Link to comment
JTG Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Itse tein tällaisen työkalun aurauksia varten, tuntuu toimivalta. Kunhan muistaa tehdä tarpeeksi jäykän, ettei vääntyile mittaillessa. 1 Quote Link to comment
UltraVW Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 4 hours ago, hpa said: Mäkkärillä jos muistetaan capitolin aurausmittaaja? Sori ei aukee toi läppä mutta siis varmaan mäkkärin pihassa onnaa torstaisin joku kerta tms? Quote Link to comment
UltraVW Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 39 minutes ago, JTG said: Tyylikkäät vanteet!!! Itse tein tällaisen työkalun aurauksia varten, tuntuu toimivalta. Kunhan muistaa tehdä tarpeeksi jäykän, ettei vääntyile mittaillessa. Quote Link to comment
UltraVW Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 43 minutes ago, JTG said: Itse tein tällaisen työkalun aurauksia varten, tuntuu toimivalta. Kunhan muistaa tehdä tarpeeksi jäykän, ettei vääntyile mittaillessa. Tuo varmasti toimii! Quote Link to comment
hpa Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Meillä torstaisin kokous Pukinmäen mäkkärillä,unohtui kysellä. Quote Link to comment
Unkki Posted April 26, 2019 Share Posted April 26, 2019 Juu entäpä lähempänä HKI keskustaa, osaako joku vianor tms. näitä vanhoihin volkkareihin tehdä jota voi suositella?Pari vuotta sitten Roihupellon autokorjaamolla oli Kuplaan ihan koneelta löytyvät arvot, ei tarvinnut käyttää mukana viemiäni lukuja manuaalisesti. Tuota pajaa on tullut viimeisten kymmenen vuoden aikana käytettyä erilaisten autojen huoltoon ja korjaukseen, ja aina olen saanut hyvää palvelua. Kokeneita asentajia, jotka löytävät viat muutenkin kuin vain vikakoodeja tuijottamalla, ja jos huomaavat, että menee liian spesifiksi, sanovat suoraan.Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
UltraVW Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 On 4/26/2019 at 4:43 PM, Unkki said: Pari vuotta sitten Roihupellon autokorjaamolla oli Kuplaan ihan koneelta löytyvät arvot, ei tarvinnut käyttää mukana viemiäni lukuja manuaalisesti. Tuota pajaa on tullut viimeisten kymmenen vuoden aikana käytettyä erilaisten autojen huoltoon ja korjaukseen, ja aina olen saanut hyvää palvelua. Kokeneita asentajia, jotka löytävät viat muutenkin kuin vain vikakoodeja tuijottamalla, ja jos huomaavat, että menee liian spesifiksi, sanovat suoraan. Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla Aika varattu, kiitos vinkistä 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 Tämmöset tehtiin 2 Quote Link to comment
hpa Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Pitää muistaa keskittää ohjausvaihde ja säätää ohjausvaihteen välys sopivaksi ennen aurauksen säätöä. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Ennen kuin mitään suurempia rupeaa säätämään niin kannattaa ihan varmistaa että ne raidetangot ovat edes siinä kunnossa että ne saa pyörimään. Quote Link to comment
Art_Zi Posted September 26, 2019 Author Share Posted September 26, 2019 Helpoimmaksi työkaluksi löytyi loppujen lopuksi tämä. https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKSIDE-Waterpas-met-laser/p100258822 Samaan lopputlukoseen pääsin tuolla Lidlin kikottimella ja tuolla itse tehdyllä työkalulla. Lidlin kikotin oli vain paljon nopeampi ja helpompi 🙂 Quote Link to comment
NO H2O Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Kyllähän noita kaikenlaisia vippaskonsteja ja kikkoja tuli kokeiltua mutta ei oikein millään päässyt hyvään tulokseen... Ostin sitten tuommoisen kuvan mukaisen kapistuksen jolla on helpoin mitata auraukset yksin... :-) 1 Quote Link to comment
x-pj Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 53 minutes ago, Art_Zi said: Helpoimmaksi työkaluksi löytyi loppujen lopuksi tämä. https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKSIDE-Waterpas-met-laser/p100258822 Samaan lopputlukoseen pääsin tuolla Lidlin kikottimella ja tuolla itse tehdyllä työkalulla. Lidlin kikotin oli vain paljon nopeampi ja helpompi 🙂 Voisitko vähän enemmän valaista, miten tolla aurausta mitataan. En nyt heti keksi. Quote Link to comment
Art_Zi Posted September 26, 2019 Author Share Posted September 26, 2019 Tähän tyyliin 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Onko näitä lasereita Lidlin hyllyissä suomessa ? Keväällä just tällaisia halpoja laservatupasseja metsästin mutta silloin ei löytynyt mistään 😞 Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 8, 2019 Author Share Posted October 8, 2019 2 minutes ago, KimmoH said: Onko näitä lasereita Lidlin hyllyissä suomessa ? Keväällä just tällaisia halpoja laservatupasseja metsästin mutta silloin ei löytynyt mistään 😞 Olikohan elokuussa ku ostin Lidlistä. Quote Link to comment
multanen Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Juutuupissa oli video missä hemmo laittoi kaksi ohutta narua tiukalle neljän autopukin varaan. Narut tuli pyörännapojen korkeudelle yhtä etäälle jokaisesta keskiöstä, jotain 7 senttä tms. eli sen verran kauas ettei osu autoon (mitatessa tieteskin otettava huomioon raidevälin ero edessä-takana tms. jos on). Tönärin hännällä mittasi etäisyydet. Kun narut menee yli perästä ja keulasta niin voi tehdä jonkinlaisen nelipyöräsuuntauksenkin. Esim. auraukset mittaamalla tönärin hännällä matka naruun vanteen etu- ja takareunasta. Taidan kokeilla jollain autolla, tuntuu että tuo saattaisi toimia. Quote Link to comment
Roope Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Mä oon tuolla narusysteemillä säädelly. Tein jappi putkesta tankot auton eteen ja taakse jossa on lankojen kiinnitykset niin on narut aina yhtä leveällä. tarkasti vaan säättää narut siten että on samalla akselilla molemmilla puolilla saman verran lanka pyörän navasta irti niin näkee kulku kulmankin. Rahamiehetkin vissiin säätää naruilla... 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 8, 2019 Author Share Posted October 8, 2019 (edited) 36 minutes ago, multanen said: Juutuupissa oli video missä hemmo laittoi kaksi ohutta narua tiukalle neljän autopukin varaan. Narut tuli pyörännapojen korkeudelle yhtä etäälle jokaisesta keskiöstä, jotain 7 senttä tms. eli sen verran kauas ettei osu autoon (mitatessa tieteskin otettava huomioon raidevälin ero edessä-takana tms. jos on). Tönärin hännällä mittasi etäisyydet. Kun narut menee yli perästä ja keulasta niin voi tehdä jonkinlaisen nelipyöräsuuntauksenkin. Esim. auraukset mittaamalla tönärin hännällä matka naruun vanteen etu- ja takareunasta. Taidan kokeilla jollain autolla, tuntuu että tuo saattaisi toimia. Tätä konstia kokeilin itekki mutta koin helpommaks tuon laaserin....itelä tuntu kokoajan että tönäri ossuu naruun ja antaa periks ja ei näin ollen oo tarkka mittaus... Enkä myöskään alkanu mittaileen raidevälieroa eessä ja takana... Edited October 8, 2019 by Art_Zi Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 30, 2020 Author Share Posted July 30, 2020 On 10/8/2019 at 10:20 AM, KimmoH said: Onko näitä lasereita Lidlin hyllyissä suomessa ? Keväällä just tällaisia halpoja laservatupasseja metsästin mutta silloin ei löytynyt mistään 😞 Tänään näytti olevan Lidlissä taas tarjolla. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted July 30, 2020 Share Posted July 30, 2020 6 hours ago, Art_Zi said: Tänään näytti olevan Lidlissä taas tarjolla. Empä ole näin nopeasti Lidliin koskaan kurvannut kotisohvalta 😄 Nyt on muutama laaseri jemmassa. 1 Quote Link to comment
PaksuinTolppa Posted August 5, 2020 Share Posted August 5, 2020 Itsellä 2kpl 4m 40x40mm alumiiniputkia ja ne olen vetänyt vingoilla kiinni vanteisiin ja mitannut heti puskurin edestä ja sitten putkien päästä. Aina on olleen kulmat kohdallaan! Ei maksa hirveästi ja helppo säilyttää jossain katon rajassa parin naulan päällä 🙂 Quote Link to comment
Recommended Posts