Jagz Posted January 7, 2021 Author Share Posted January 7, 2021 Hommasin tollasen mittarin ja telineen sille. Mihin kohtaan kabiinia porukka on noita asentanut? Quote Link to comment
JM Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 https://www.aircooledaccessories.com/index.php?route=product/product&path=77_79&product_id=59 Toi on aika kivan näkönen. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted January 8, 2021 Author Share Posted January 8, 2021 Päädyin ruuvaamaan sen tohon stökiksen alle. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 Pelasko Biltsun rundari OK ? Vuosia sitten tuli silloista myynnissä ollutta mallia kokeiltua ja jos en nyt väärin muista niin pelasi osassa autoista ja osassa ei värähtänytkään. Sitten hommasin jonkun käytetyn 80-luvulta olevan mittarin ja se on toiminut tähän päivään saakka. Nyt pitäisi koekäyttöpenkkiin joku halpis taas löytää joten uskaltaisikohan kokeilla Biltemaa uudemman kerran. Quote Link to comment
Jagz Posted January 11, 2021 Author Share Posted January 11, 2021 On 1/8/2021 at 9:54 AM, KimmoH said: Pelasko Biltsun rundari OK ? Vuosia sitten tuli silloista myynnissä ollutta mallia kokeiltua ja jos en nyt väärin muista niin pelasi osassa autoista ja osassa ei värähtänytkään. Sitten hommasin jonkun käytetyn 80-luvulta olevan mittarin ja se on toiminut tähän päivään saakka. Nyt pitäisi koekäyttöpenkkiin joku halpis taas löytää joten uskaltaisikohan kokeilla Biltemaa uudemman kerran. ei oo vielä piuhat kiinni,ni en pysty sanomaan. Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Mulla on säätökäytös tämä ja pelaa ihan normaalisti. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted January 16, 2021 Author Share Posted January 16, 2021 Kaiutinboxeja pitäis rakentaa pari kappaletta etupenkkien alle. Quote Link to comment
Jagz Posted January 21, 2021 Author Share Posted January 21, 2021 Musiikkipuolen päivitys edistyy. Vihdoin ja viimein sain käsiini minidisc soittimen ❤ 💽 2 Quote Link to comment
Jagz Posted February 5, 2021 Author Share Posted February 5, 2021 Mittarin vaihto,pääsin eroon ylimääräisestä bensamittarista ja kilsat ei lisääntynyt ku neljällä tonnilla. Ja lisäks asensin vielä vaihdevälinlyhentimen. Quote Link to comment
Jagz Posted February 25, 2021 Author Share Posted February 25, 2021 Kierroslukumittarin kytkeminen. Mitä virkaa suorittaa oranssi johto,ja mihin kytken sen? Quote Link to comment
metake Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Kierroslukumittarin kytkeminen. Mitä virkaa suorittaa oranssi johto,ja mihin kytken sen? Eiköhän se ole mittarivalon johto.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Nyt kun sulla ei ole erillistä bensamittaria... mulla on kuplissa vakiojärjestelynä, että mekaanisen bensamittarin tilaan kierroslukumittari ja öljynlämpömittari. Vaatii askartelua, mutta harrastamisestahan tässä on kyse. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted February 26, 2021 Author Share Posted February 26, 2021 1 hour ago, Etelän Hetelmä said: Nyt kun sulla ei ole erillistä bensamittaria... mulla on kuplissa vakiojärjestelynä, että mekaanisen bensamittarin tilaan kierroslukumittari ja öljynlämpömittari. Vaatii askartelua, mutta harrastamisestahan tässä on kyse. Onhan tossa bensamittari. Quote Link to comment
Jagz Posted March 3, 2021 Author Share Posted March 3, 2021 Tänään saatiin kytkettyä uus johto takavalolle/rekkarinvalolle, kun vanha oli jostain poikki. Mut nyt polttaa kuskin etuvalolta sulakkeen kokoajan, sen kimppuun seuraavaksi. Sit ois ongelmana se,että tää ei lähde lämpöisenä käyntiin. Vartin kun antaa olla ni sit starttaa. Epäilen että vika johtuisi kaasarista, onko joku halukas riihimäen lähellä purkamaan ton kaasarin kun en luota omiin taitoihin? Toinen vaihtoehto kaasarin rinnalle ois ilmeisesti puola,mut se on uusittu (flamethrower) jokunen vuosi sitten... Quote Link to comment
Tanhis Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 51 minutes ago, Jagz said: Tänään saatiin kytkettyä uus johto takavalolle/rekkarinvalolle, kun vanha oli jostain poikki. Mut nyt polttaa kuskin etuvalolta sulakkeen kokoajan, sen kimppuun seuraavaksi. Sit ois ongelmana se,että tää ei lähde lämpöisenä käyntiin. Vartin kun antaa olla ni sit starttaa. Epäilen että vika johtuisi kaasarista, onko joku halukas riihimäen lähellä purkamaan ton kaasarin kun en luota omiin taitoihin? Toinen vaihtoehto kaasarin rinnalle ois ilmeisesti puola,mut se on uusittu (flamethrower) jokunen vuosi sitten... Ja kärjet ja sytkä säädetty kohdalleen? Johdot ehjät ja tulpat ei pimeenä. Sitten kun nuo kaikki on varmistettu alkaa vasta kaasarin epäily. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted March 3, 2021 Author Share Posted March 3, 2021 (edited) 15 minutes ago, Tanhis said: Ja kärjet ja sytkä säädetty kohdalleen? Johdot ehjät ja tulpat ei pimeenä. Sitten kun nuo kaikki on varmistettu alkaa vasta kaasarin epäily. Jakajana 123 Ignition ja johdot on kans uudet (Beru). Tulpat on kans "kokolailla" uudet. Kylmänä lähtee käyntiin laakista vaikka ois seissyt monta viikkoa. Lämpöisenä startatessa haisee bensa. Edited March 3, 2021 by Jagz Quote Link to comment
x-pj Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Ei kuplan kaasarin huoltaminen sen mystisempää ole kuin se mitä olet jo omalle autollesi tehnyt. Googlettaa räjäytyskuvan netistä ja hommaa huoltosarjan. Mielestäni oireet viittaisi kyllä siihen, että kaasarista valuu bensaa moottoriin sammutuksen jälkeen. Jos on tämä ongelma, niin silloin auto lähtee kuumana paremmin käyntiin, kun pitää starttauksen aikana kaasun pohjassa. Joskus kuumakäynnistysongelma voi liittyä starttiin. Pyörittääkö startti lämmintä moottoria yhtä hyvin kuin kylmää? 1 Quote Link to comment
Jagz Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 2 hours ago, x-pj said: Ei kuplan kaasarin huoltaminen sen mystisempää ole kuin se mitä olet jo omalle autollesi tehnyt. Googlettaa räjäytyskuvan netistä ja hommaa huoltosarjan. Mielestäni oireet viittaisi kyllä siihen, että kaasarista valuu bensaa moottoriin sammutuksen jälkeen. Jos on tämä ongelma, niin silloin auto lähtee kuumana paremmin käyntiin, kun pitää starttauksen aikana kaasun pohjassa. Joskus kuumakäynnistysongelma voi liittyä starttiin. Pyörittääkö startti lämmintä moottoria yhtä hyvin kuin kylmää? Startti pyörittää hyvin kylmänä ja kuumana. Quote Link to comment
metake Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Liikaa bensanpainetta. Onko sulla sähköpumppu vai mekaaninen?Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Jagz Posted March 8, 2021 Author Share Posted March 8, 2021 On 3/4/2021 at 9:48 AM, Jagz said: Startti pyörittää hyvin kylmänä ja kuumana. startti on uus,ja hyvin pyörii. Quote Link to comment
Jagz Posted March 8, 2021 Author Share Posted March 8, 2021 On 3/4/2021 at 12:15 PM, metake said: Liikaa bensanpainetta. Onko sulla sähköpumppu vai mekaaninen? Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla mekaaninen Quote Link to comment
metake Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 mekaaninenKoita laittaa pari ylimääräistä tiivistettä pumpun alle, pitäisi auttaa.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
Jagz Posted March 13, 2021 Author Share Posted March 13, 2021 (edited) onko kellään tietoa,paljon ton pumpun akselin pitäis tulla ulos tuolta kun moottori on ykk:ssa? pumppuna mulla on tämä https://www.paruzzi.com/fi/beetle/moottori/polttoainepumput-polttoainelinjat/4541/ niin ja sellanen, että paljon ton bensanpaineen pitäis olla? korjaamokirja sanoo 0,09-0,13 kg/cm2. pitää varmaan hommata vielä painemittari ja mitata toi. Edited March 13, 2021 by Jagz Quote Link to comment
Jagz Posted March 13, 2021 Author Share Posted March 13, 2021 On 3/8/2021 at 10:35 PM, metake said: Koita laittaa pari ylimääräistä tiivistettä pumpun alle, pitäisi auttaa. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla nyt kun muistelin niin viime keväänä kun vaihdoin uuden pumpun, niin ihmettelin että miks siellä oli useampi tiiviste... Quote Link to comment
Zigzag Posted March 14, 2021 Share Posted March 14, 2021 Tuollaisia arvoja bensan paineelle eri lähteistä ja eri vuosimalleille olen löytänyt. Suomenkielinen korjaamokäsikirja ->1960. 0,09-0,13 ATM (ilmakehää)= 1,3-1,9 psi Suomenkielinen korjaamokäsikirja 1960-1967. maksimi paine 0,3 kg/cm2 = 3 psi Haynes 1302, 1303 & GT 1972-1975 maksimi paine 3,5psi Bentley 1970-1979 maksimi paine välillä 0,20-0,35 kg/cm2 (3,0-5,0 psi) Tuolla asiaa pumpun työntötangosta: Tuossa sinun pumpussa 100mm. Quote Link to comment
tolvana Posted March 14, 2021 Share Posted March 14, 2021 0.2 maksimina mä oon pitäny ja perustelen sen sillä että nykybensa ei tunnu pysyvän neulan oikealla puolella kovemmilla paineilla. NOS / uutta hyvää osaa ei taida olla kun päiväunissa. Jos vanha alkuperäinen neulaventtiili on kaput niin kusessa ollaan... 3 Quote Link to comment
Jagz Posted April 9, 2021 Author Share Posted April 9, 2021 oon asentamassa säädettäviä lattoja ja ajattelin että kai noi iskaritkin vois vaihtaa. nyt mul on ollut vakiot siellä, mutta mitäs ammattilaiset nykyään suosittelee? toi mun autohan on yleensä tollanen tiehöylä, mutta katsastukseen sitä pitäis aina nostaa (ainakin katsastusinsinöörin mielestä 😄 ) Quote Link to comment
Jagz Posted July 16, 2021 Author Share Posted July 16, 2021 Tätä ei ole vieläkään katsastettu tälle vuodelle, mutta ajettu on. Nyt taitaa olla menossa neljännet tarrakilvet. Toissa päivänä kävin tankkaamassa ja siitä kun olin lähdössä liikenteeseen ni auto ei startannut, solenoidi vaan nakutti. Työntämällä käyntiin ja taas mentiin. Tänään aloin tutkimaan niin selvis että akku oli tullut tiensä päähän. Nyt ajattelin samalla lisätä vielä pari tiivistettä bensapumpun alle koska vieläkään tämä ei lähde kuumana käyntiin. Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 Kuumana käyntiin...liekkö tulvii, eli kurkkaa neulaventtiili... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 (edited) Kantsii sit akun vaihdon jälkeen vahvistaa yleismittarilla että akku oikeasti lataantuu niinkuin pitääkin. Edited July 20, 2021 by Tanhis Quote Link to comment
Kharon Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 4 hours ago, Tanhis said: Kantsii sit akun vaihdon jälkeen vahvistaa yleismittarilla että aukku oikeasti lataantuu niinkuin pitääkin. Kannatetaan. Nimim. yksi harrasteauto söi akun 3v välein ja latausta kuitenkin oli ~13V. Vaan eipä se riitä, lähempänä neljäätoista pitäisi olla että saa akun oikeasti täyteen. Jossain näin sellaisen luvun kuin 13,8V joka siis pitäisi löytyä akun navoilta, kun laturista tulee täysi jännite eikä ole kuormaa. Muuten jää akku vajaatäytölle ja eliniästä häviää kymmeniä prosentteja. Quote Link to comment
Jagz Posted August 13, 2021 Author Share Posted August 13, 2021 Puskurit kiinni,keski-ikä lähestyy... Quote Link to comment
Jagz Posted September 28, 2022 Author Share Posted September 28, 2022 Sain vihdoin talliin tilaa ja auton sisään. Ekaks vaha pintaan ja sit pitäis irrottaa kone. Auto tais seistä pari kuukautta pihalla ajamattomana kun kytkin meni oudoksi kesken kaiken. Eli kunhan ehdin niin kone irti että pääsee tutkimaan mitä siellä on tapahtunut. (onneks on koko talvi aikaa ja vappu on vasta ens vuonna) ..ja jos jollain lojuu nurkkakaasari setti toimettomana hyllyssä ni saattaisin olla kiinnostunut ostamaan. Quote Link to comment
Jagz Posted December 28, 2022 Author Share Posted December 28, 2022 Nurkkakaasarit saapui. Quote Link to comment
Jagz Posted December 28, 2022 Author Share Posted December 28, 2022 Semmosta mietin,että onko siitä mitään hyötyä jos noita imusarjoja ajelis sisäpuolelta dremelillä siistimmäksi. Onko turhaa työtä vai kannattaako yrittää ilman sen suurempaa tietämystä aiheesta? Quote Link to comment
x-pj Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 10 hours ago, Jagz said: Semmosta mietin,että onko siitä mitään hyötyä jos noita imusarjoja ajelis sisäpuolelta dremelillä siistimmäksi. Onko turhaa työtä vai kannattaako yrittää ilman sen suurempaa tietämystä aiheesta? Voisi sieltä suurimmat nyppylät poistaa, vaikka tuskin sen vaikutusta huomaa. Tärkeämpi olisi sovittaa imusarja niin ettei liittymäkohtaan muodostu pykälää. Tiivisteen avulla voi mitata, että reijät on samassa kohdassa. Aukon kasvaminen ei juurikaan haittaa, mutta kaventava pykälä kannattaa poistaa. 1 Quote Link to comment
Mäki Posted December 29, 2022 Share Posted December 29, 2022 13 hours ago, Jagz said: Semmosta mietin,että onko siitä mitään hyötyä jos noita imusarjoja ajelis sisäpuolelta dremelillä siistimmäksi. Onko turhaa työtä vai kannattaako yrittää ilman sen suurempaa tietämystä aiheesta? Jos imukanava on täysin sileä, niin sitten virtaus irtoaa imusarjan pinnasta ja heikkenee. Jos ei ole mitään kokemusta moottorin virittämisestä, niin kannattaa tosiaan vaan sovittaa imusarja sopivaksi kanteen ja sillä hyvä. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted January 3, 2023 Author Share Posted January 3, 2023 No niin...kone saatu irti,kytkimen outo käytös selvisi. Vaihdelaatikon kyljessä oleva palautinjousi oli mennyt poikki ja painelaakeri päässyt ilmeisesti heilumaan jotenkin, koska myös paineasetelman keskikohta on ottanut kipeää ja on pikkasen vinossa. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted January 7, 2023 Author Share Posted January 7, 2023 Hihnapyörän siistimistä. Quote Link to comment
Jagz Posted January 7, 2023 Author Share Posted January 7, 2023 Nyt kun oon siirtymässä nurkkakaasarien ihmeelliseen maailmaan, niin miten toi kampikammion tuuletus pitäis tehdä? Ostin tollasen k&n filtterin minkä laitoin tohon öljytäyttökorkin viereen,menikö aivan metsään? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.