Jump to content

Sini -66


Jagz

Recommended Posts

Just now, Jagz said:

Nyt kun oon siirtymässä nurkkakaasarien ihmeelliseen maailmaan, niin miten toi kampikammion tuuletus pitäis tehdä? Ostin tollasen k&n filtterin minkä laitoin tohon öljytäyttökorkin viereen,menikö aivan metsään?

20230107_232848.jpg

Ja on muuten pakko tehdä jotain noille sylinterien pelleille. Ei niitä voi ton näköisiksi jättää..

Link to comment
20 hours ago, Jagz said:

Nyt kun oon siirtymässä nurkkakaasarien ihmeelliseen maailmaan, niin miten toi kampikammion tuuletus pitäis tehdä? Ostin tollasen k&n filtterin minkä laitoin tohon öljytäyttökorkin viereen,menikö aivan metsään?

20230107_232848.jpg

About vakiokoneella ei pitäisi olla mitään pulmia huohotuksen kanssa, ihan hyvä tuo on

  • Like 1
Link to comment

Kytkin ja paineasetelma kiinnitetty,lisäks vaihdoin uuden tiivisteen laturin jalan alle. Jospa sillä pääsis eroon yhdestä öljyvuodosta. ja sit laitoin vielä uudet pellit sylinterien päälle. pikku homma,mut koneen ulkonäkö parani huomattavasti.

20230115_022056.jpg

Edited by Jagz
  • Like 4
Link to comment

Pakkohan se oli siistiä toi hihnapyörän taustapeltikin.

 

Imusarjat meni tutulle siistittäväks kun sillä on vehkeet,kokemus ja tietotaitoa siihen hommaan. Ne kun saan sieltä takas niin seuraavaks sit kaasarisysteemien kokoaminen ja sit kone paikoilleen.

Tää alkaa vahvasti näyttää siltä että tänä keväänä ei tule edes kiire 👍🏻

20230121_211822.jpg

Link to comment
21 minutes ago, Tutkija said:

Nuo nurkkakaasarit on kasattava koneeseen vasta kun kone on paikoillaan jos on alkuperäinen konehuone.

Joo tämä tiedossa. Kasaan ne vaan eka kohdilleen ja irroitan sitten jotta saan kaikki suurinpiirtein kohdilleen. Kiitos kuitenkin neuvosta!

Link to comment
On 12/28/2022 at 9:08 PM, Jagz said:

Semmosta mietin,että onko siitä mitään hyötyä jos noita imusarjoja ajelis sisäpuolelta dremelillä siistimmäksi. Onko turhaa työtä vai kannattaako yrittää ilman sen suurempaa tietämystä aiheesta?

20221228_210344.jpg

Nyt sain noi imarit takas ja kyllä ne ainakin omaan silmään näyttää paremmilta 

20230122_172737.jpg

Link to comment
13 hours ago, Jagz said:

Sen verran paksua valua kiinanpoika tehnyt,että joutui vielä viilaamaan tosta ulkopuolelta tavaraa pois jotta saa prikan mahtumaan mutterin alle.

20230128_002828.jpg

Ehkä ne on tarkoitettu kiinalaisille kiinnitysmuttereille ja prikoille jotka vääntyy sopivaksi kiristettäessä.

  • Haha 2
Link to comment

Bensalinjoja sovittelen..

Onko toi mutka liian tiukka?

Tarkoitus ois saada letkut ja piuhat mahdollisimman siististi menemään, ja mietin että vedänkö apparin puolen bensaletkun kulkemaan koneen takakautta. Onko siinä jotain huomioitavaa,esim kuinka kovaa ropelli imee ilmaa? Pitäisikö se letku kiinnittää jollain? 

20230128_235349.jpg

Link to comment

Tänään oli vähän askartelu hommia.

Välillä on ollut aika villin näköistä kun on lapsi kyydissä,ja tota sen turvaistuinta ei tahdo saada tukevasti käytettyä tohon penkkiin kun penkin jouset joustaa liikaa.

Niinpä sahasin varastosta löytyneestä vanerista tollasen palasen ja verhoilin sen kaiutinkankaalla. 

Jospa toi vaneri asennettuna penkin ja turvaistuimen väliin hieman poistaisi sitä että lapsi ei heilu ympäri autoa ja sano vähän väliä,että olipas iso töyssy 😄

20230204_222906.jpg

IMG-20230204-WA0004.jpeg

20230204_223216.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Olin laittamassa kaasareita kiinni,mutta noi empin imusarjat on sen verran paksua valua että niitä ei mahtunut kiristää räikällä kun hylsy ei mahdu mutterin ympärille vaikka hieman viilasin imareista tavaraa pois. No kaveri sit sorvas mulle hylsystä ylimääräiset pois ja sain imarit kiinni.

20230324_213333.jpg

  • Like 1
Link to comment
16 hours ago, Jagz said:

Mahtuisi,mut en laita.

Pysyy siistimmän näköisenä konehuone kun saa romua pois silmistä. Laitan sen tonne tulipeltiin vasemmalle ylös.

Ei kait sinne puhallinkopan etupuolelle nyt ketään näe.

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
  • 7 months later...

Ajokausi ohi..auto talliin,vahaa pintaan ja miettimään että mitäs sitä sit tekis.

 

Pieni yhteenveto ajokaudesta.

 

-kaasaripäivitys onnistui hyvin,moottoriin tuli ihan uutta puhtia ja oli pitkästä aikaa kiva ajella.

- ainoo mikä aiheutti ongelmia oli koneen huohotus. Pitemmillä matkoilla filtteri hönki öljysumua konehuoneeseen. Pitää varmaan asentaa jonkinlainen huohotussäiliö...niin ja tallin kynnykseen peruuttaessa osunut ja hieman vääntynyt pakosarja kolisti koriin,joten sitä pitää hieman fiksata. 

- katsastinko tän kesällä? En,mutta 650 km tuli silti ajettua ja nautiskeltua kesän aikana.

20231108_213036.jpg

Edited by Jagz
  • Like 1
Link to comment
28 minutes ago, Jagz said:

- katsastinko tän kesällä? En,mutta 650 km tuli silti ajettua ja nautiskeltua kesän aikana.

Ku seiska vimppa numero voi mennä joka toisella vuosikatsastuksella.. Ainakin mun -63sessa toimi hyvin ku oli vielä ajossa.. 
Nyt nukkunut kohta 10v tallissa.. Mutta sillä tyylillä jatketaan ku seuraava katsastus tulee 

Link to comment
Ku seiska vimppa numero voi mennä joka toisella vuosikatsastuksella.. Ainakin mun -63sessa toimi hyvin ku oli vielä ajossa.. 
Nyt nukkunut kohta 10v tallissa.. Mutta sillä tyylillä jatketaan ku seuraava katsastus tulee 
Ei toimi enää, ei ole toiminut enää aikoihin. Katsastus väli aina 1 tai 2 tai 4 vuotta edellisestä katsastuksesta.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
25 minutes ago, metake said:

Ei toimi enää, ei ole toiminut enää aikoihin. Katsastus väli aina 1 tai 2 tai 4 vuotta edellisestä katsastuksesta.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

Eli ku vanhemman ottaa käyttöön niin joka toinen vuosi ku ajottaa toukukuulle katastuksen.. Ainakin Maitovalas uinut niinniin.. 

Link to comment
Eli ku vanhemman ottaa käyttöön niin joka toinen vuosi ku ajottaa toukukuulle katastuksen.. Ainakin Maitovalas uinut niinniin.. 
Just näin, tosin se on kahden vuoden välein katsastuskuukaudesta riippumatta.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
On 11/8/2023 at 11:12 PM, Stidi said:

Heitä toi k&n tötterö mäkeen ja vedä letkulla tosta öljyntäytön lähdöstä koneen eteen ja maihin se huohotus. Tottakai tommonen räkii paineet pihalle kun ei ole siihen 

Onko antaa vinkkejä mitä kautta ja miten kiinnittäisin sen letkun? 

Harkitsin kyl sellaista pientä keräyssäilötä tulipeltiin pultattuna,mut se tulis kyl melko korkealle ja ei se öljy taida kovin pitkää matkaa ylämäkeen valua.

Link to comment

Mikäs siinä alkuperäisessä oli vikana?
Jos huohotusta halutaan parantaa, olisi hyvä miettiä miten se toimii. -

Omasta mielestäni moottorin ilmanvaihtoon voisi suunnata katseet venttiilikoppiin nykyisen täyttöputken lisäksi.

Hengituksen avustamiseksi voisi myös käyttää alipainetta jota syntyy ihan itsekseen moottorin käydessä.

Jos henkeä ahdistaa, auttaako hengistyskone paremmin, kuin sukka suussa  ;-) image.png.5cf6d9235c39f65b3b5740af1da9e825.png

 

 

Omassa koneessani silloin joskus oli letkulähdöt venttiilikopista suoraan ilmanputsareihin.

Se ei ollut paras mahdollinen ratkaisu,  mutta silloin en tiennyt paremmin.

 

image.thumb.png.3d2ec530e450f0eb05b9b699453d83e0.png

 

Lähde: https://www.wayoutwestie.com/aircooled-tech/what-you-need-is-a-breather/

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...