Jump to content

Recommended Posts

2015 kesällä tuo 1500cc 67 ilmaantui tallin pihaan. Poika oli pitkään toivonut 1:10 radio ohjattavaa. Nyt tuli 1:1 ja tähänkin on radio.

Projekti on edennyt hissukseen vuosien aikana. Siitä kohta lisää...

 

image.jpg

WP_20150904_11_31_51_Pro.jpg

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment

Lämpimiä päiviä riitti, niin harrastettiin pihalla hionta hommia. Valkoinen pensselöity pintaväri täytyy poistaa kokonaan. Samalla selvisi, että muutamaan kohtaan pääsee hitsaushommia tekemään, vaikka kori onkin erittäin hyvä. Ongelmallisin paikka on keskellä ovipeltiä. Ihmeen huonolla liimalla äänieristeet kiinni. Alkaa repsottaan ja vesitasku pyrkii oven läpi.

Nuo on vielä hitsaamatta. Ideoita tähän? Helppo olisi tietenkin vaihtaa ovet, mutta kun tämä on 67 niin vaihto ovet on erilaisia.

WP_20150903_09_55_50_Pro.jpg

  • Like 1
Link to comment
21 minutes ago, DOODAH said:

Lämpimiä päiviä riitti, niin harrastettiin pihalla hionta hommia. Valkoinen pensselöity pintaväri täytyy poistaa kokonaan. Samalla selvisi, että muutamaan kohtaan pääsee hitsaushommia tekemään, vaikka kori onkin erittäin hyvä. Ongelmallisin paikka on keskellä ovipeltiä. Ihmeen huonolla liimalla äänieristeet kiinni. Alkaa repsottaan ja vesitasku pyrkii oven läpi.

Nuo on vielä hitsaamatta. Ideoita tähän? Helppo olisi tietenkin vaihtaa ovet, mutta kun tämä on 67 niin vaihto ovet on erilaisia.

 

 

Itsellä -65 kanssa sama ongelma, reiät sen verran pieniä että en nähnyt hitsaamista vaihtoehtona. Kunnollinen putsaaminen molemmin puolin ja lopulta paikattiin ovet 2K koriliimalla, jonka hioin tasaiseksi, oven sisälle jäi kunnon mälli tavaraa... Sen jälkeen kummallekin puolelle sinkkipohjaväri... Pintapuolen viimeistely vielä vaiheeessa mutta kunhan nyt saa ensin leiman niin katsotaan sitä sitten... 😏

Link to comment
16 hours ago, Lasse said:

Jaa sulla on kasvatus menny paremmin ku mulla. Meillä talliin tupataan jdm-luisupelejä ja uhotaan sadoista hevosvoimista.

Tai sitten lajin helppous viehättää. Pannuhommat alotettiin jo aika pienenä. Ensin muutama harjoituspannu ja sitten YBA-8 pannua palasiksi

15082009136.jpg

WP_20181115_20_04_08_Pro.jpg

WP_20181115_20_34_01_Pro.jpg

WP_20181115_20_34_04_Pro.jpg

WP_20181127_19_02_10_Pro.jpg

WP_20181113_18_20_15_Pro.jpg

  • Like 6
Link to comment

Kesällä pöllyteltiin "talomaalia" ulkona ja kunnostettiin&nollattiin orkkis mittari. Mittari ehkä vaihdetaan semmoseen jossa bensamittarikin samassa, kun stanuissa on vaan hana ja se ei oo kätevä.

 

 

 

WP_20160306_14_16_40_Pro.jpg

WP_20160306_16_05_27_Pro.jpg

WP_20160306_14_16_44_Pro.jpg

WP_20160306_16_05_19_Pro.jpg

WP_20180624_16_24_19_Pro.jpg

Edited by DOODAH
  • Like 1
Link to comment

En tiiä onko enää tarvetta mutta mulla ois tällainen.

Myydään

-Ghian alkuperäinen polttoainemittari mekaaninen anturilla

(voi käyttää myös Kuplassa)                                                                                                            Hinta 150e   100e   

Kuva löytyy tuolta myyntipuolelta.                             

Edited by kari kittilä
Link to comment

Ja valmistuihan se heti 2019 tammikuussa ajeltiin lämpöseksi. Hauskoja nämä tehdaskunnostetut, kun joka paikassa on vw-leimat. 1604cc on tämä. Vaimennin vaihtuu, kun tuo speedsterin pönttö ei saksimatta mene kiinni.

20190110_234313.jpg

20190110_234305.jpg

20190110_234325.jpg

20190113_173211.jpg

20190113_184208.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Tuttu vahvisti tuon rekisterin, auto on sama joka hänellä oli aikoinaan, alkuperäinen väri aika lähelle RAL 8000.

Auto oli hänen äitillään kauppakassina ja tutulle siirtyessä siitä poistettiin puskurit ja alle tuli kromimangelssit, pakoputki muuttui sivulle meneväksi malliksi.

Näin tuon liikenteessä jokunen vuosi sitten alkuperäiskuntoisena, siksi tuo nykykunto ihmetyttää.

Edited by karvanoppa
Link to comment

Vuoden päivät tuuletettiin pihalla ja syksyllä koppa päälle siirto talliin ja koppa pukeille.

Alkuun pohjan rapsuttelua ja korista jatkuu orkksivärin etsintä vesihiomalla pintaa auki.

On aika hidasta puuhaa, mutta ihan sopivaa nupin nollaamista tuo hionta.

20190704_213808.jpg

20200922_221049.jpg

20200922_222137.jpg

  • Like 3
Link to comment

Maalin poisto jatkuu. Massan poistoo ja pikkuosien nysväämistä oli seuraavana vuorossa. Vanteiksi tulee porschen 6 tuumaset cookie cutterssit. Joitain pikkuosia alettiin maalailemaan. 

Polkimet purettu ja nysvätty. Nopeuttaa alustan kasaamista, kun osat on valmiiksi ok.

20200929_203904.jpg

20201014_191916.jpg

20201017_164815.jpg

20201017_164819.jpg

20201020_200345 (1).jpg

20201020_200443 (1).jpg

20201020_210503.jpg

  • Like 2
Link to comment

Sitten käytiinkin pohjalevyn kimppuun. Vanhojen hitsausten korjailua. Puoliskoja ei alettu vaihtamaan, kun pohja oli muuten ehjä. Lämppärivaijerinputki akun puolelle tais olla eka hitsauksen paikka. Etuakseli palasiksi ja vetolenkki ei enää hoida kölin virkaa. Nivelet oli kaikki aika vaihto kunnossa. Autoa on leimattu viimeksi 2009, mutta etukolmio oli sökö. Näköjään muutakin on aiheellista vaihtaa. Akseliin hammernite pintaan ja tukivarret hiekkapuhallettavien laatikkoon.

20201119_184808.jpg

20201119_214111.jpg

20201117_185823.jpg

20201117_204042.jpg

20201119_214118.jpg

20201119_214127.jpg

20201124_204216.jpg

20201124_204710.jpg

  • Like 1
Link to comment

Orkkisloksut rapsutettu, ja puhallettu, Tankki rapsutettu, puhallettu, ja vaihdettu tupakkiaskinkokonen pala pitsiintyneen tilalle. Navoista katkenneet M7 ruuvin pätkät pois, puhallusta ja maalausta, tukivarret sama käsittely. Niin ja tupla jaolliset jäähdytetyt etujarrulevyt. 

20201122_173136.jpg

20201122_175746.jpg

20201122_175801.jpg

20201124_200733.jpg

20201122_170900.jpg

20201122_172307.jpg

20201126_205659.jpg

20201126_223245.jpg

20201126_223253.jpg

20201201_195951.jpg

20201201_202914.jpg

20201201_202923.jpg

20201201_211200.jpg

20201201_211254.jpg

  • Like 1
Link to comment

Tsih. Päätettiin sitten kasata etupää, kun kaikki palikat oli nysvätty sopiviksi. Simpukkaan stefat uusiksi, jarrulevyihin laakerit uusiksi, pallovivelet uusiksi ja raidetankojen kumit myös.

Tarkistettiin ajokorkeus ja vanteiden sopivuus, näissä sama offsetti, kun lopullisissa vanteissa. Seuraavaksi vaihteisto irti ja nysväykseen takapään osat.

20201210_223458.jpg

20201210_223504.jpg

20201215_203057.jpg

20201215_210220.jpg

20201215_215717.jpg

20201217_194637.jpg

20201217_213108.jpg

Link to comment

hammertime! Pohjalevyn loppurapsuttelut ja pintaan pari purkkia hammernitea ihan vaan pensselilla. Kiristyy aika suoraksi kuivuessaan. Ja alapuolelle päällemaalattava massa. Tämän jälkeen alustan kanssa ollaan puolivälissä. Hauskemmat hommat alkaa, kun päästään ruuvaamaan osia kiinni.

20210106_101616.jpg

20210106_114550.jpg

20210107_175243.jpg

20210113_183527.jpg

 

 

massaa pohjaan - YouTube

 

 

 

20210113_183545.jpg

20210113_184150.jpg

Edited by DOODAH
Link to comment

No niin massa kuivu sen verran, että päästiin kasailuhommiin. Kiyhytysmiehiltä käytiin ostelees alustaosia kesällä. Takalatat sway-a-way puslilla napakoiksi. Ja askin tuentaan samaa hommaa. Mansetit vanhaa pehmeetä bugpacklaatua. Uus startin pusla ja kykäaksilon stefa vaihtoon. Late tuli messiin, niin opiskeltiin jarruhommaa samalla. Sliksiki meni kii, mut vanne unohtu. Ainakin osuu alkuperäiseen piirrustukseen myös tämä..

20210113_204818.jpg

20210114_184041.jpg

20210114_191638.jpg

20210114_194722.jpg

20210114_195340.jpg

20210114_203557.jpg

20210114_210141.jpg

20210114_213127.jpg

20210119_193914.jpg

20210119_212123.jpg

  • Like 5
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...