Jump to content

-73 jon doe 1303s


Recommended Posts

Posted (edited)

Tuli tässä n.kuukausi sitten tuommoinen haettua kuopiosta, aikaisempaa kokemusta kuplista ei löydy ja tyhmiä kysymyksiä tulee varmasti riittävästi mutta koittakaa kestää.

Alussa oli ajatuksena että ajelen kesän ja puntaroin mitä laitettavaa löytyy.

Peltihommia näytti pakkelimäärän perusteella olevan aivan kiitettävästi vaikka pohjasta yms ei vielä ollut tietoa.

Käyntiongelmia oli ja pahenivat päivä päivältä, vaihdoin uudet bensaletkut murtuneiden tilalle, ongelmat helpottivat kuitenkin vasta kaasuttimen tiivisteen vaihdolla mikä sattui löytymään paikallisen huoltoaseman miljoonalaatikosta.

Piilossa olevat peltihommat kuitenkin kiinnostivat niin paljon että auto alkoi purkautumaan pikkuhiljaa ja kun äänieristeet katosivat niin mielenkiinto ajamiseen lopahti.

Nyt jonista on pinnat hiottu auki, ikkunat poistettu ja pohjan tilanne on melko selvillä.

Se on tällä hetkellä tiedossa että rahaa tulee palamaan, mutta harrastukset maksaa ja itselle ollaan tekemässä joten annetaan projektille aikaa niin eiköhän se siitä.

 

Nähtäväksi jää milloin pidetään ristiäiset

 

 

IMG_20210612_202949.jpg

Edited by remykv
Posted
19 minutes ago, Kemin Karavaanari said:

Oikeaoppisesti tehtynä koppa ja pohjalevy erilleen toisistaan ja alkaa turaushommiin.

Tämä oli tarkoitus, saa nähdä kuinka jumiin tuo on hitsattu.

Pakkelin hionta hommat alkaa olemaan tehtynä ja pitäisi alkaa raivaamaan talliin tilaa

  • Like 1
Posted

Mikä noissa etuvanteissa on et?

Mahtuuko pyörä lokarin sisään?

Posted (edited)
1 hour ago, JM said:

Mikä noissa etuvanteissa on et?

Mahtuuko pyörä lokarin sisään?

Sama joka vanteessa Et25 ja 5.5", melko hilkulla on mahtuminen

IMG_20210621_234049.jpg

Edited by remykv
Posted

Nyt alkaa olemaan hionnat hiottu tältä erää ja suojaksi vedetty reimaalia mitä on löytynyt hyllystä.

Auto oli parempi pinnoiltaan mitä odotin ja ikkunoiden poistossakaan ei yllätyksiä löytynyt.

IMG_20210710_114703.jpg

IMG_20210710_114755.jpg

Posted
1 hour ago, Simon Templar said:

olis kannattanu jättää reimaali suihkimatta, ellet meinaa epoksoida pintaa ennen pintaväriä.

Avaatko hieman tätä

Posted (edited)
4 minutes ago, Simon Templar said:

1K kilikalimaalit aiheuttaa pintamaalin keittämisen lähes 100% todennäköisyydellä

Tottakai kilikalit hiotaan ja loppu ksyleenillä pois, eli otetaan uudestaan pellille, tuo on vaan suojana koska tämä projekti tulee venymään eikä vielä ole varmuutta saako lämpimään säilöön

Edited by remykv
  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Enää kojetaulu paikallaan, muuten alkaa kaikki olla riisuttuna.

Korjauspellit on myös melkolailla hommattu, saa nähdä milloin pystyy korin nostamaan pohjalevyn päältä pois...

Tuon näköinen pohja sieltä löytyi kokonaisuudessaan

IMG_20210718_210038.jpg

Posted

Pohjalevy näkyy olevan vain edestä sisäsuojista hitsattu koriin kiinni, miten kori kannattaa tukea kun sen nostaa pohjan päältä?

IMG_20210719_204646.jpg

Posted (edited)
12 hours ago, remykv said:

Pohjalevy näkyy olevan vain edestä sisäsuojista hitsattu koriin kiinni, miten kori kannattaa tukea kun sen nostaa pohjan päältä?

 

 

Jos helmat haperot ja menossa vaihtoon niin sitten ainakin oviaukkojen alas etu ja takapään välille tuki ja auton puolelta toiselle ristiin tuki. Tietty mitä enemmän sitä tukee ristiin rastiin niin sitä paremmin se tulee säilyttämään muotonsa.

Edited by Tanhis
  • Like 2
  • 3 months later...
Posted
17 hours ago, remykv said:

Tavaraa projektiin hommattu ja tallista toinen pyörä saatu pois haitolta, alkaa olemaan käsitys mitä talvella tuuskataan

 

 

Datsun Leaf osia?

  • 3 weeks later...
Posted
Just now, remykv said:

Tänään hain akkupaketeille paikkoja, tilaa on rajallisesti mutta näyttäisi kuitenkin niiltä osin lupaavalta.IMG_20211109_165746.thumb.jpg.c266f5a88161a2d82da01e9ef59697c4.jpg

 

  • Like 2
Posted

Akkupaketti varmaan painaa vähän enemmän kuin moottori, Kuplan konehan on varsin kevyt?  Mutta nelipaikkaisena saa heti 80kg pelivaraa, se varmaan riittää?

Posted (edited)
6 hours ago, Kharon said:

Akkupaketti varmaan painaa vähän enemmän kuin moottori, Kuplan konehan on varsin kevyt?  Mutta nelipaikkaisena saa heti 80kg pelivaraa, se varmaan riittää?

Haaveena on että jäisi nelipaikkaiseksi, joutuu kyllä jättämään vararenkaista lähtien kaikki pois katsastuksesta.

Akut painavat 190kg ja moottori+invertteri+laturi 100kg

Edited by remykv
  • Like 2
Posted

Laitatko aftermarket ohjaimen vai siirrätkö kaiken leafista? Amerikassa oli tehty tölkki, jossa oli kaikki tarvittava tekniikka siiretty Leafistä ja toimi ok vaikka herjasi esim. Puuttuvia turvatyynyjä.

Posted
9 hours ago, remykv said:

Haaveena on että jäisi nelipaikkaiseksi, joutuu kyllä jättämään vararenkaista lähtien kaikki pois katsastuksesta.

Akut painavat 190kg ja moottori+invertteri+laturi 100kg

Kuplan kone painaa tietääkseni noin 120kg.

 

Posted

Vaihdelaatikon sivuilla vetarien edessä on aikapaljon hukkatilaa, sinne saisi varmaankin yhden jos toisenkin moduulin hukattua tarvittaessa.

  • Like 1
Posted

Mielenkiinnolla seuraan tätä projektia ! Kuinka tehokas on tuo Leaf paketti ? Koriltaan ei ole ollenkaan huono tuo 1303, minulla oli vastaava 30v sitten... Siihen piti jo silloin tehdä kuskin lattia uusiksi ja paljon muuta. Mig hitsaustaito kehittyi hyväksi, samoin peltipaikkojen sovitus. Tosin auto oli "käyttöauto" ajoin sillä suolanpäällä yli 100 tkm..

Posted (edited)
On 11/11/2021 at 9:48 PM, puhajus said:

Mielenkiinnolla seuraan tätä projektia ! Kuinka tehokas on tuo Leaf paketti ? Koriltaan ei ole ollenkaan huono tuo 1303, minulla oli vastaava 30v sitten... Siihen piti jo silloin tehdä kuskin lattia uusiksi ja paljon muuta. Mig hitsaustaito kehittyi hyväksi, samoin peltipaikkojen sovitus. Tosin auto oli "käyttöauto" ajoin sillä suolanpäällä yli 100 tkm..

80Kw/256Nm ja 24Kwh akkupaketti, ajatuksena rajoittaa 60Kw/200Nm

 

...eipä tullut rajoitettua tehoja...

Edited by remykv
  • 5 months later...
Posted

Tätäpä ei ole tullut päiviteltyä, moottori ei mahtunut kokonaisena paikalleen joten se jaettiin kahteen eripaikkaan...etupellin alle vararenkaan paikalle laturi ja invertteri+moottori konehuoneeseen

Posted

Akkupakettien kanssa tuli myös yllätys kun selvisi että akkukoteloihin ei saa päästä edes 1mm vahvuinen lanka, olin suojannut ettei kukaan pääse räpläämään vahingossakaan käsin.

mutta tehdään hyväksi todetulla hitaasti ja varmasti kahteen kertaan mallilla niin ei käy aika pitkäksi

Posted

Haa näitä Voltswageneita on toinenkin täällä tekeillä, oli menny ohi tämä. Hienoa työtä! :)

 

Saako udella mistä/minkälainen adapterilaippa moottorin ja vaihteiston välissä? :) (ja millanen holkki yhdistämässä voimansiirtoakselit)

  • Like 1
Posted
1 minute ago, Cera said:

Haa näitä Voltswageneita on toinenkin täällä tekeillä, oli menny ohi tämä. Hienoa työtä! :)

 

Saako udella mistä/minkälainen adapterilaippa moottorin ja vaihteiston välissä? :) (ja millanen holkki yhdistämässä voimansiirtoakselit)

Adapterilaippa on tällä hetkellä tehty pellistä, tarkoitus myöhemmässä vaiheessa tehdä parempi.

Booriholkkiakseli on tehty leafin booriakselista koneistamalla hammasrattaat pois ja toiseen päähän tiukalla sovitteella upotettu kuplan kytkinlevyn booriosa ja varmistettu hitsaamalla

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...