remykv Posted July 8, 2021 Posted July 8, 2021 (edited) Tuli tässä n.kuukausi sitten tuommoinen haettua kuopiosta, aikaisempaa kokemusta kuplista ei löydy ja tyhmiä kysymyksiä tulee varmasti riittävästi mutta koittakaa kestää. Alussa oli ajatuksena että ajelen kesän ja puntaroin mitä laitettavaa löytyy. Peltihommia näytti pakkelimäärän perusteella olevan aivan kiitettävästi vaikka pohjasta yms ei vielä ollut tietoa. Käyntiongelmia oli ja pahenivat päivä päivältä, vaihdoin uudet bensaletkut murtuneiden tilalle, ongelmat helpottivat kuitenkin vasta kaasuttimen tiivisteen vaihdolla mikä sattui löytymään paikallisen huoltoaseman miljoonalaatikosta. Piilossa olevat peltihommat kuitenkin kiinnostivat niin paljon että auto alkoi purkautumaan pikkuhiljaa ja kun äänieristeet katosivat niin mielenkiinto ajamiseen lopahti. Nyt jonista on pinnat hiottu auki, ikkunat poistettu ja pohjan tilanne on melko selvillä. Se on tällä hetkellä tiedossa että rahaa tulee palamaan, mutta harrastukset maksaa ja itselle ollaan tekemässä joten annetaan projektille aikaa niin eiköhän se siitä. Nähtäväksi jää milloin pidetään ristiäiset Edited July 8, 2021 by remykv Quote
Kemin Karavaanari Posted July 9, 2021 Posted July 9, 2021 Oikeaoppisesti tehtynä koppa ja pohjalevy erilleen toisistaan ja alkaa turaushommiin. Quote
remykv Posted July 9, 2021 Author Posted July 9, 2021 19 minutes ago, Kemin Karavaanari said: Oikeaoppisesti tehtynä koppa ja pohjalevy erilleen toisistaan ja alkaa turaushommiin. Tämä oli tarkoitus, saa nähdä kuinka jumiin tuo on hitsattu. Pakkelin hionta hommat alkaa olemaan tehtynä ja pitäisi alkaa raivaamaan talliin tilaa 1 Quote
JM Posted July 9, 2021 Posted July 9, 2021 Mikä noissa etuvanteissa on et? Mahtuuko pyörä lokarin sisään? Quote
remykv Posted July 9, 2021 Author Posted July 9, 2021 (edited) 1 hour ago, JM said: Mikä noissa etuvanteissa on et? Mahtuuko pyörä lokarin sisään? Sama joka vanteessa Et25 ja 5.5", melko hilkulla on mahtuminen Edited July 9, 2021 by remykv Quote
remykv Posted July 10, 2021 Author Posted July 10, 2021 Nyt alkaa olemaan hionnat hiottu tältä erää ja suojaksi vedetty reimaalia mitä on löytynyt hyllystä. Auto oli parempi pinnoiltaan mitä odotin ja ikkunoiden poistossakaan ei yllätyksiä löytynyt. Quote
Simon Templar Posted July 10, 2021 Posted July 10, 2021 olis kannattanu jättää reimaali suihkimatta, ellet meinaa epoksoida pintaa ennen pintaväriä. Quote
remykv Posted July 10, 2021 Author Posted July 10, 2021 1 hour ago, Simon Templar said: olis kannattanu jättää reimaali suihkimatta, ellet meinaa epoksoida pintaa ennen pintaväriä. Avaatko hieman tätä Quote
Simon Templar Posted July 10, 2021 Posted July 10, 2021 1K kilikalimaalit aiheuttaa pintamaalin keittämisen lähes 100% todennäköisyydellä 1 Quote
remykv Posted July 10, 2021 Author Posted July 10, 2021 (edited) 4 minutes ago, Simon Templar said: 1K kilikalimaalit aiheuttaa pintamaalin keittämisen lähes 100% todennäköisyydellä Tottakai kilikalit hiotaan ja loppu ksyleenillä pois, eli otetaan uudestaan pellille, tuo on vaan suojana koska tämä projekti tulee venymään eikä vielä ole varmuutta saako lämpimään säilöön Edited July 10, 2021 by remykv 1 Quote
remykv Posted July 18, 2021 Author Posted July 18, 2021 Enää kojetaulu paikallaan, muuten alkaa kaikki olla riisuttuna. Korjauspellit on myös melkolailla hommattu, saa nähdä milloin pystyy korin nostamaan pohjalevyn päältä pois... Tuon näköinen pohja sieltä löytyi kokonaisuudessaan Quote
remykv Posted July 19, 2021 Author Posted July 19, 2021 Pohjalevy näkyy olevan vain edestä sisäsuojista hitsattu koriin kiinni, miten kori kannattaa tukea kun sen nostaa pohjan päältä? Quote
Tanhis Posted July 20, 2021 Posted July 20, 2021 (edited) 12 hours ago, remykv said: Pohjalevy näkyy olevan vain edestä sisäsuojista hitsattu koriin kiinni, miten kori kannattaa tukea kun sen nostaa pohjan päältä? Jos helmat haperot ja menossa vaihtoon niin sitten ainakin oviaukkojen alas etu ja takapään välille tuki ja auton puolelta toiselle ristiin tuki. Tietty mitä enemmän sitä tukee ristiin rastiin niin sitä paremmin se tulee säilyttämään muotonsa. Edited July 20, 2021 by Tanhis 2 Quote
remykv Posted October 20, 2021 Author Posted October 20, 2021 Tavaraa projektiin hommattu ja tallista toinen pyörä saatu pois haitolta, alkaa olemaan käsitys mitä talvella tuuskataan 2 Quote
Ketsa Posted October 21, 2021 Posted October 21, 2021 17 hours ago, remykv said: Tavaraa projektiin hommattu ja tallista toinen pyörä saatu pois haitolta, alkaa olemaan käsitys mitä talvella tuuskataan Datsun Leaf osia? Quote
remykv Posted October 21, 2021 Author Posted October 21, 2021 4 minutes ago, Ketsa said: Datsun Leaf osia? Jep Quote
remykv Posted November 9, 2021 Author Posted November 9, 2021 (edited) ... Edited November 9, 2021 by remykv Quote
remykv Posted November 9, 2021 Author Posted November 9, 2021 Just now, remykv said: Tänään hain akkupaketeille paikkoja, tilaa on rajallisesti mutta näyttäisi kuitenkin niiltä osin lupaavalta. 2 Quote
Kharon Posted November 9, 2021 Posted November 9, 2021 Akkupaketti varmaan painaa vähän enemmän kuin moottori, Kuplan konehan on varsin kevyt? Mutta nelipaikkaisena saa heti 80kg pelivaraa, se varmaan riittää? Quote
remykv Posted November 10, 2021 Author Posted November 10, 2021 (edited) 6 hours ago, Kharon said: Akkupaketti varmaan painaa vähän enemmän kuin moottori, Kuplan konehan on varsin kevyt? Mutta nelipaikkaisena saa heti 80kg pelivaraa, se varmaan riittää? Haaveena on että jäisi nelipaikkaiseksi, joutuu kyllä jättämään vararenkaista lähtien kaikki pois katsastuksesta. Akut painavat 190kg ja moottori+invertteri+laturi 100kg Edited November 10, 2021 by remykv 2 Quote
Ketsa Posted November 10, 2021 Posted November 10, 2021 Laitatko aftermarket ohjaimen vai siirrätkö kaiken leafista? Amerikassa oli tehty tölkki, jossa oli kaikki tarvittava tekniikka siiretty Leafistä ja toimi ok vaikka herjasi esim. Puuttuvia turvatyynyjä. Quote
x-pj Posted November 10, 2021 Posted November 10, 2021 9 hours ago, remykv said: Haaveena on että jäisi nelipaikkaiseksi, joutuu kyllä jättämään vararenkaista lähtien kaikki pois katsastuksesta. Akut painavat 190kg ja moottori+invertteri+laturi 100kg Kuplan kone painaa tietääkseni noin 120kg. Quote
remykv Posted November 10, 2021 Author Posted November 10, 2021 19 minutes ago, x-pj said: Kuplan kone painaa tietääkseni noin 120kg. Taisi olla aikalailla 100kg ellen muista väärin Quote
remykv Posted November 10, 2021 Author Posted November 10, 2021 1 hour ago, Ketsa said: Laitatko aftermarket ohjaimen vai siirrätkö kaiken leafista? Amerikassa oli tehty tölkki, jossa oli kaikki tarvittava tekniikka siiretty Leafistä ja toimi ok vaikka herjasi esim. Puuttuvia turvatyynyjä. Tuommoista kokeilen https://www.resolve-ev.com/shop/p/resolve-controller 1 Quote
Tanhis Posted November 11, 2021 Posted November 11, 2021 Vaihdelaatikon sivuilla vetarien edessä on aikapaljon hukkatilaa, sinne saisi varmaankin yhden jos toisenkin moduulin hukattua tarvittaessa. 1 Quote
puhajus Posted November 11, 2021 Posted November 11, 2021 Mielenkiinnolla seuraan tätä projektia ! Kuinka tehokas on tuo Leaf paketti ? Koriltaan ei ole ollenkaan huono tuo 1303, minulla oli vastaava 30v sitten... Siihen piti jo silloin tehdä kuskin lattia uusiksi ja paljon muuta. Mig hitsaustaito kehittyi hyväksi, samoin peltipaikkojen sovitus. Tosin auto oli "käyttöauto" ajoin sillä suolanpäällä yli 100 tkm.. Quote
remykv Posted November 12, 2021 Author Posted November 12, 2021 (edited) On 11/11/2021 at 9:48 PM, puhajus said: Mielenkiinnolla seuraan tätä projektia ! Kuinka tehokas on tuo Leaf paketti ? Koriltaan ei ole ollenkaan huono tuo 1303, minulla oli vastaava 30v sitten... Siihen piti jo silloin tehdä kuskin lattia uusiksi ja paljon muuta. Mig hitsaustaito kehittyi hyväksi, samoin peltipaikkojen sovitus. Tosin auto oli "käyttöauto" ajoin sillä suolanpäällä yli 100 tkm.. 80Kw/256Nm ja 24Kwh akkupaketti, ajatuksena rajoittaa 60Kw/200Nm ...eipä tullut rajoitettua tehoja... Edited October 25, 2022 by remykv Quote
remykv Posted April 16, 2022 Author Posted April 16, 2022 Tätäpä ei ole tullut päiviteltyä, moottori ei mahtunut kokonaisena paikalleen joten se jaettiin kahteen eripaikkaan...etupellin alle vararenkaan paikalle laturi ja invertteri+moottori konehuoneeseen Quote
remykv Posted April 16, 2022 Author Posted April 16, 2022 Akkupakettien kanssa tuli myös yllätys kun selvisi että akkukoteloihin ei saa päästä edes 1mm vahvuinen lanka, olin suojannut ettei kukaan pääse räpläämään vahingossakaan käsin. mutta tehdään hyväksi todetulla hitaasti ja varmasti kahteen kertaan mallilla niin ei käy aika pitkäksi Quote
Cera Posted April 16, 2022 Posted April 16, 2022 Haa näitä Voltswageneita on toinenkin täällä tekeillä, oli menny ohi tämä. Hienoa työtä! :) Saako udella mistä/minkälainen adapterilaippa moottorin ja vaihteiston välissä? :) (ja millanen holkki yhdistämässä voimansiirtoakselit) 1 Quote
remykv Posted April 16, 2022 Author Posted April 16, 2022 1 minute ago, Cera said: Haa näitä Voltswageneita on toinenkin täällä tekeillä, oli menny ohi tämä. Hienoa työtä! :) Saako udella mistä/minkälainen adapterilaippa moottorin ja vaihteiston välissä? :) (ja millanen holkki yhdistämässä voimansiirtoakselit) Adapterilaippa on tällä hetkellä tehty pellistä, tarkoitus myöhemmässä vaiheessa tehdä parempi. Booriholkkiakseli on tehty leafin booriakselista koneistamalla hammasrattaat pois ja toiseen päähän tiukalla sovitteella upotettu kuplan kytkinlevyn booriosa ja varmistettu hitsaamalla 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.