Perttipee Posted April 16 Author Posted April 16 Seuraavaksi pitää modata takakannake ja puhallinkotelo sopimaan isomman öljypumpun ja kannen jossa öljynkierto suodattimelle kanssa. 1 Quote
Perttipee Posted April 18 Author Posted April 18 Takakannake ja puhallinkotelo muokattu sopimaan öljypumpun kannen kanssa. 1 Quote
Perttipee Posted April 18 Author Posted April 18 (edited) Moottoripellit suihkittu moottorilohko kiiltävämustalla ja puhallinkoteloon kokeeksi Mastonin Wrinkleä. Pinta ihan kiva, lämmönkestoa luvataan ja kemikaalien kestoa, saa nähdä käytössä. Tästä ei ole tulossa näyttelymoottoria, joten pohjatöiksi riitti pesu tiskiharjalla ja Tehopesulla muurauspaljussa ja päälle rasvanpoisto, sitten väri päälle. Edited April 18 by Perttipee Quote
Etelän Hetelmä Posted April 19 Posted April 19 Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin. 1 Quote
Perttipee Posted April 19 Author Posted April 19 Just now, Etelän Hetelmä said: Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin. Tässä lohkossa on alunperinkin vain kaksi paikkaa🙂 Quote
ovaaliheppu Posted April 19 Posted April 19 40 minutes ago, Etelän Hetelmä said: Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin. Sama, jyrsin kannenkin teräksestä, kun kaikki siihen aikaan tarjolla olleet kannet (valurautaa tai amuliittia) oli julmetun paksuja, sai lähdön pumpulta melko litteeks loppupeleissä, ja lohkoon takas. Ihan pieni peukalon kokoinen potero koppaan ja hahlo kiinnitysrautaan riitti, mutta aikamoinen sovitteleminen noissa kyllä oli. Quote
Etelän Hetelmä Posted April 19 Posted April 19 En tiennytkään, että tuollaisia lohkojakin on tehty. Tuossa pumpussa ei ole öljypaineen rajoitinta… Suosittelen ylipaineventtiilillä varustetun suodattimen käyttöä. Talvikuplassani on suoraan pumppuun kiinnitettävä suodatin. Ylipaineventtiilillä varustamaton suodatin romahti sisällepäin - onneksi ei tukkeutunut. Sen jälkeen olen Talvikuplassa käyttänyt ylipaineventtiilillä varustettuja suodattimia. Quote
-tipi- Posted April 19 Posted April 19 Eikös näihin peltikuorisiin ole lähes poikkeuksetta suunniteltu ohivirtaus tukkeutuessa, jos vaan virtaussuuntaa ei sotke letkuilla. 1 Quote
Perttipee Posted April 19 Author Posted April 19 Framin suotimessa taitaa olla ohivirtausventtiili sekä venttiili joka pitää öljyn suodattimessa kun paine laskee, eli kun moottori sammutetaan. Quote
Perttipee Posted April 19 Author Posted April 19 2 hours ago, Etelän Hetelmä said: En tiennytkään, että tuollaisia lohkojakin on tehty. Tuossa pumpussa ei ole öljypaineen rajoitinta… Suosittelen ylipaineventtiilillä varustetun suodattimen käyttöä. Talvikuplassani on suoraan pumppuun kiinnitettävä suodatin. Ylipaineventtiilillä varustamaton suodatin romahti sisällepäin - onneksi ei tukkeutunut. Sen jälkeen olen Talvikuplassa käyttänyt ylipaineventtiilillä varustettuja suodattimia. En minäkään🤣 Quote
Perttipee Posted April 22 Author Posted April 22 Eilen illalla oli musta hetki, ei ollut hallilla 6x80mm pultteja, ei edes 6mm kierretankoa eikä rakotulkkia. Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣 Quote
Kurre Posted April 22 Posted April 22 45 minutes ago, Perttipee said: Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣 Joo ei kannata ees yrittää. Huutokauppahan tästä tulee ilman muuta, ni tarjoon pullon kossua ja bussilipun ruåtsiin. 😉 1 Quote
Urbantoy Posted April 22 Posted April 22 (edited) 9 minutes ago, Kurre said: Joo ei kannata ees yrittää. Huutokauppahan tästä tulee ilman muuta, ni tarjoon pullon kossua ja bussilipun ruåtsiin. 😉 Kait sulla Kurre on suolapähkinöitä myös tarjota.. 🤣 Edited April 22 by Urbantoy Quote
Etelän Hetelmä Posted April 22 Posted April 22 7 hours ago, Perttipee said: Eilen illalla oli musta hetki, ei ollut hallilla 6x80mm pultteja, ei edes 6mm kierretankoa eikä rakotulkkia. Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣 Bug Runiin on rutkasti enemmän aikaa kuin Vappuun, ja Bug Run on tärkeämpi. Quote
Perttipee Posted April 22 Author Posted April 22 1 hour ago, Etelän Hetelmä said: Bug Runiin on rutkasti enemmän aikaa kuin Vappuun, ja Bug Run on tärkeämpi. Ehkä tää sinne ehtii🤣 Ei vaan tänään valoa tunnelin päähän toi se kun sain todella helposti olka-akselin sisään katkenneen kiinnityspultin vaihdettua. Luulin että joutuu hitsaa, poraa, varvistaa, irvistää ja kaikkia helvettiä että saa natsan pois🙂 1 Quote
Perttipee Posted April 23 Author Posted April 23 Venttiilit säädetty, venttiilikoneisto todettu luotettavaksi kun ei jousissa yhtään sinistä väriä🤣 Öljynlauhdutin kiinnitetty. Jäähdytyspeltejä muokattu ja saatu ala-ja yläpellit paikoilleen. Huomenna jatketaan, toivottavasti. Quote
Perttipee Posted April 24 Author Posted April 24 (edited) Takakannattimen kierre korjattu ja asennettu paikoilleen. Puhallinkotelo, puhallin ja laturi kiinnitetty. Imusarjat kaasareineen ruuvattu kiinni, toisen kaasarin joutui kääntämään toisinpäin kun kiihdytyspumpun tanko ei mahtunut, vaan otti puhallinkoppaan kiinni. Edited April 24 by Perttipee 2 Quote
Perttipee Posted April 24 Author Posted April 24 (edited) Pannu lusikoitu konttiin. Kaasarit nousee melko ylös, joten putsareiden kanssa joutuu jumppaamaan. Tämän auton kanssa teema jatkuu, tee yksi homma alta pois niin saat kaksi tilalle, on tämä saatana työmaa🤣 Edited April 25 by Perttipee 2 Quote
Tanhis Posted April 25 Posted April 25 Kannattaa kääntää laturissa tekstien oikealla oleva viiva ylös päin muuten ei laturin jäähdytys reikä ja puhallinkopan reikä osu yhteen. 2 Quote
Perttipee Posted April 25 Author Posted April 25 Vivusto valmis, entisestä vivustosta sai hyödynnettyä lähes kaiken, ainoastaan keskilinkun kannatin piti tehdä uusi ja keskilinkun kääntää ympäri, kun kolmostyypissä kaasuvaijeri tulee alempaa kun kuplassa. Kannatin syntyi muutaman millin latausta ja pultista, se kiinnittyi lohkon pultin alle. Quote
Perttipee Posted April 25 Author Posted April 25 Pakoputken asennusta varten kamat levitelty🙂 1 Quote
Perttipee Posted April 25 Author Posted April 25 Sinnehän se asettui Vintage Speed paikoilleen. Samalla asensin lambda-anturin kiinni. Itse tykkään tämän putken ulkonäöstä ja asettuu alkuperäiselle paikalle tosi nätisti. 9 Quote
Perttipee Posted April 27 Author Posted April 27 (edited) Polttoainepumppu löysi paikan, sille sähköt vedetty. Öljynsuodattimen jalalle kannake tehty ja letkut vedetty. Konehuoneen sähköt asennettu. Öljyt koneessa ja seuraavaksi letkujen veto, niin pääsee starttaileen. Edited April 27 by Perttipee 3 Quote
Perttipee Posted April 28 Author Posted April 28 Tänään hallilla kellon ympäri, aamusta heti polttoainepumpun sulakkeella ja huohotinboxille telineiden teko ja värjäys. Sitten tasaus-, alipaine-, polttoaine- ja huohotinletkujen teko. Sitten ilmansuodattimien asennus. Polttoainemittarin virheellisen näyttämän korjaus, syynä oli tankkiin asennettu Kuplan anturi, jonka uimuri makasi kohouman päällä näyttäen tyhjänäkin puolta tankkia. Sitten bensaa tankkiin ja starttaamaan ja sehän hörähtikin välittömästi käyntiin. Käynti suht sievää, pienet säädöt tehdään vielä, eli sytty ja synkka. Tämän jälkeen valojen ihmettelyä. Vänkärin takavilkku ja rekisterikilvenvalo oli pimeänä. Pitkällisen tutkimisen jälkeen syyksi vilkussa paljastui sulakerasian kupeessa haaroitusliittimessä paennut liitin. Rekisterikilvenvalo oli pimeä takaluukun sisällä olevan liittimen perääntymisen vuoksi. Mutta nyt valaistuskin toimii. Moottoritilan luukkuun liimasin uuden tiivisteen kuten takaluukkuunkin. Moottoriluukun toisen puuttuvan kahvan askartelin väliaikaisesti naulasta. Kaikkinensa vaikka viikonloppu olikin tehokas, niin hommaa jäi vappua silmälläpitäen senverran paljon, että keskentekoisella autolla en taida lähteä ajelulle, no voihan se mielikin muuttua🤣 3 Quote
Perttipee Posted May 5 Author Posted May 5 Tänään Viistoperä edistyi taas vähäsen. Vänkärin yläpallonivelen vaihto, iskunvaimentimien vaihto sekä takapään pohjaanlyöntikumien korjaussarjojen asennus, vararengaskotelon pohjan uusi versio, siis matalampi malli ja vararengas vanteelle. Akun kiinnitys, kuskinpuolen oventiivisteen uusinta sekä renkaat alle, puskurit paikoilleen ja pissapojan säiliön asennus. Siinäpä se pyhäpäivä mennä vilahti. 2 Quote
Perttipee Posted May 8 Author Posted May 8 Apumiehen puoleinen oventiiviste saatu paikoilleen. 1 Quote
Janne Välilä Posted May 8 Posted May 8 Tämän projektin seuraaminen aiheuttaa pelkkää morkkista oman tekemisen suhteen! Oma kolkkiprojekti ei ole kerännyt kuin pölyä siinä ajassa kuin tämä rupeaa olemaa leimaa vailla🫣👍 3 Quote
Perttipee Posted May 8 Author Posted May 8 Kun jaksais vielä jonkun viikon painaa auton kanssa😴 2 Quote
Perttipee Posted May 9 Author Posted May 9 (edited) Siitähän tuli helatorstaistakin ihan täys päivä. Ensin raitisilmapömpelin kiinnitys ja samalla löytyneiden maajohtojen liitosten korjausta. Sitten kaapelin vetoa, laitoin 7-napaisen johdon valmiiksi öljynpaine-, öljynlämpö-, kierrosluku- ja seosmittareita varten. Kovaäänisvehkeitä varten muutama piuha tuli vedettyä myös. Sitten liimailin lattiaan vettä imemätöntä pehmuketta ja aloin mattojen asennukseen. Uusi vaihdekepukkakin löysi paikoilleen, napakan oloiset vaihteet sekä uuden käsijarrukahvan kumisuojan pistin paikoilleen. Muutaman pätkän mattoa sain laitettua, jatketaan seuraavalla kerralla. Edited May 9 by Perttipee Quote
Perttipee Posted May 11 Author Posted May 11 Tänään sisusta kasattu loppuun, ei tosin ilman ongelmia. Uuden ratin puolat otti kiinni pyyhkijän viikseen, pitää tutkia onko vika kenties keskiössä vai missä🤔 3 1 Quote
Perttipee Posted May 12 Author Posted May 12 Ratinnapaan tein putkesta spacerit, nyt ei ota kiinni viiksi puolaan. Keskiöön sain vielä harrastajatoverilta tyytin rinkulan joten äänimerkkikin toimii. Ja jos joku auto on vastustanut, niin tämä. Pissapojan säiliön täytin ja laitoin paineen, niin hytti oli täynnä vaaleanpunaisesta lasinpesunesteestä syntynyttä vaahtoa, kun letku oli poikki, tosin paikattu jollakin avaruusteipillä. Nyt kuitenkin letku vaihdettu kun kävin päällään polkimien välissä. Tankilta lähtevän bensaletku kulkureitin muutin vielä eri lailla, niin se ei osu koskaan mihinkään. Lyhyiden ja pitkien valojen liittimet vaihdoin että toimivat oikein. Lopuksi pesin ikkunat, joten voi käydä leimaa kokeilemassa. 5 Quote
Perttipee Posted May 12 Author Posted May 12 SSP:n tekele aiheesta, minun silmäänkin tosi jees, vähän niinku "GT:ssä" kuuluukin🙂 1 Quote
Perttipee Posted May 13 Author Posted May 13 Välietappi tavoitettu, seuraavaksi alustan kimppuun🙂 16 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.