Guest BugPower Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Jeps eli minkälaisia tehoja maksimissaan saa vapari 1585cc kuplasta irti? 140hv? onko liikaa? 85.5 takomäntä setti cb vastapainokampura vakio veivit 2x weber 44 IDF street eliminator kannet (40x35.5) bug pack teräs tönärit Keinuvivustoakseli hi-perf empi 1.25:1 keinut 6kg tasapainotettu vauhtipyörä engle w-120/125 bug pack nostajat race T1 pakosarja bug pack (41mm) 30mm öljypumppu (kannattaako laittaa jos ei ole mitään full flow/erillisiä jäähdyttimiä?) paljokohan sais tommosesta motista irti tehoa? ja tarviiko noita street eliminator kansia viilata/viimmeistellä ja onko noi kannat jo valmiiks laskettu ja kuinka paljon? lisäkkääs jos puuttuu listasta jotakin palikkaa niin eli paljo ootte saanu 1.6l motista tehoa irti? =) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 http://www.1302super.com/page35.html suattaahan siitä 140 saaha, mut rupee olemaan aika kisakiree pata sit :) Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 140hv on todellakin liikaa ellet jollekkin kansisepälle vie kansia...jos nyt vaikka 100hv tähtäät ni voi olla mahdollistakin. Ei noi street eliminaattoritkaan mitkään ihmeelliset kannet oo ainakaan vakiona. Jos tehoa haluat ni pitempää iskua tai puhallinta tai sit helvetin hyvä kansiseppä. Tietty hetkellistä tehoa saa ku pistää kauheet paukut ( puristukset ), mutta voi olla se 140hp vain muutaman korttelin verran : ) Quote Link to comment
-MITO- Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Tee FullFlow konetta kasatessa ehdottomasti, kunnon suodatus varmistaa pitkäikäisen toiminnan. Kannet kannattaa aina käydä läpi. http://www.cal-look.com/tech/basic.shtml Koneen puristussuhde tulevaa käyttöä silmälläpitäen. Quote Link to comment
Marko Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Litrateho n. 88hp. On mahdollista jos tietää mitä tekee ja kaikki osuu kohdalleen. Helppoa se ei ole ja koneesta tulee helposti epämieluisa ajaa jos katukäyttöön tulossa. Vakiokansillakin on mahdollista päästä tuohon, venttiilejä suurentamalla ja kanavat porttaamalla kunhan vain taito ja osaaminen riittää. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 kannattaisko laittaa mielummin 044 kannet vai onko noilla sitten paljokin eroa? Ja w-120 on varmaankin maksimi mitä 1.6 katukoneeseen kannattaa laittaa? Onko noi 044/street eliminator kannet vakio korkuisia vai tehtalla laskettuja? eikös noi jokkis herrat saa kuplasta 120hv keski kaasarilla? :) Quote Link to comment
Roope Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 nii ja katu käyttöön aika vaikee ajaa ;) ja kestävyys aika heikkoa vissiimpä puristuksia paaljon... Quote Link to comment
-MITO- Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Tossa juttua 044 kansien erosta vakioihin http://www.aircooledtech.com/044_upgrade/ Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 kannet vaativat osaavan viilaajan oli 044 taikka eliminaaatorit tms. sitten myös toi w120 nokka on liian mieto 140 hepparajan saavuttamiseen. vaikkapa k8/k10 nokaksi ja 1,4 keinut ja hyvä kansityö ja puristukset vaikka sinne 9,5-10 välille ja hirveetä hienosäätöö ja tiedä vaikka onnistuis. kone on taatusti ns voimaton alle 3000 kierroksen, mutta onistuneilla säädöillä laulaa iloisesti yli 7000 kiekkaa:) haastava projekti, muttei mahdoton! Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Kyl jokkiskoneissa voi ollakkin 100-120hp mut on niissä sit paukutkin 12-13:1 et silleen...paljon on tehoa mutta heti jos pitemmän ajokaavion kautta joutuu ajaan ni jo rupee kone lämpenee ja kannet uppoamaan.Täällä varmasti on monia jokkisharrastajiakin jotka tietävät todelliset max puristukset kisakäytössä...ei tarvi alle 102 octaanista bensaa tankkiin kaataa, mutta se tuskin on kysyjällä tarkoituksena. Uskoisin kuitenkin alkuperäisen kyselijän suunnittelevan katukonetta mikä kestää ja vielä noilla listaamillaan osilla eli varmaan pysytään 9-10:1 puristuksissa ja jos ei noita kansia työstä ni ei siitä paljonkaan yli 100hp saada. Mikäli et paljoa halua lisää rahnaa sijoittaa ni tyydy max 120hp konetehoihin ja varmista riittävällä öljynkierrolla ja maltillisilla puristuksilla koneesi kestäminen myös kesän yli. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 joo ajattelin 1v päästä lisäillä palikkaa vähä lisää :) tällä hetkällä konees: 85.5 mahlen sylinteri setti takomukeilla empi 1.25 keinut bug packin jäykät venajouset vakio ite viilatut kannet bug pack race T1 pakosarja (41mm) ja keski weber 44 IDF kaikki muut vakio palikkaa! ja ensimmäistä kertaa viritin autoa joten älkää naurako :( 009 jakaja tilaukses... saa nähä miten toi toimii nyt kun kesä tulee :< Quote Link to comment
Marko Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 jos ei noita kansia työstä ni ei siitä paljonkaan yli 100hp saada. Tiukassa on jos ruuvaa kannet kiinni tekemättä niille mitään. Nuo "virikannet" on käytännössä täysin valun jäljiltä vain venat ja seetit paikoillaan kaikki muu viimeistely jätetty tekemättä. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Jos käytetään ensin kirjoitettua rakennuskaavaa on sellaisen moottorin teholukema n.95 hv. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 hmm joo pitää sitte koittaa vähä "putsata" niitä kansia... mites toi full flow toimii? kattelin kyllä haku nappulal mutta ei tahtonu löytyä... kannattaako tommonen lisäöljypohja laittaa mielummin kun full flow? ja sitte olis tietenki tuo 32mm rattailla oleva pumppu suodattimella. mikäs noista kannattaa pistää? Ja meneekö toi cb 69mm vastapaino kampura "heittämällä" kiinni ja STD laakerit perään vai joutuuko jostakin päin koneistaa? Quote Link to comment
-tipi- Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Helpoin tapa Fullflowlle lienee suodatinpumppu. Kunnon kaaviokuvaa en löytänyt, mut tässä juttuja FF:stä: http://www.dune-buggy.com/techtips/fullflow/ http://www.geneberg.com/section.php?SectionID=21 Quote Link to comment
Marko Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Full flow:ssa otetaan öljypympun kannesta lähtö ulos esim. Tällä kannella: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=374 ja öljypumppuna käytetään pumppua jossa on normaali lähtö tulpattu esim. tämä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=593 tai sitten voi käyttää valmista sarjaa jossa on tarvittavat osat poislukien öljypumppu: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=194 Sitten kampikammioon vain reikä pääöljykanavaan josta paluu suodattimelta moottoriin. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 tälläinen löytyi suosikeista : kenen sivu lieneekään! sorry http://www2.lut.fi/~tjmannin/Fullflow.htm Quote Link to comment
-MITO- Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Vielä kun tuohon laittaa kunnon liitoksilla letkut väliin ja jättää noi klemmarihommat puutarhakäyttöön. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 joo kiitoksia alkas valkenemaan jo tuo systeemi... hot carssilla olis tommosia suurtehopumpuja 32mm rattailla mutta niitten kans pitää varmaan käyttää 1.5l lisäöljypohjaa? kun taitaa antaa liian suuret paineet ilman sitä :| Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 öljytilavuudela ei oo mitään tekemistä paineiden kanssa. jos tää on enisimmäinen virikoneesi, älä tavoittele tiettyä hevosvoimalukua vaan rakenna joku järkevän tuntuinen paketti. olet varmasti tyytyväinen oli koneessä 95 tai 115 heppaa. sen verran enemmän koneessä on potkua vakioon verrattuna. sitten nälän kasvaessa vaan strokeria luukun alle. joku vois sanoo ahtamisett, ilokaasutt ja ruiskutt ja kyllä koppa lentää, heh Quote Link to comment
mikan Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 32 pumpun kanssa fiksua käyttää kantta jossa on painevena. t. Mika ps. Ahtaminennnn Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Lisäöljypohja kannatta aina kun ajetaan volkkarilla kesällä ja öljymäärän lisä tuo huoltoväliä ( vakio noin 2,5-2,75L = 2000km jos uskoo vanhoihi partoihi ). Mielestäni hyvin kestävä ja todella tehokas 1600 moottorilla varustettu ratojamme kaunistava harrasteautoluokan kupla ( M.M ) ajaa täysillä aikas monta kierrosta kerrallaan. Muistaakseni puhuttiin reilusti yli 150 tais olla jopa yli 160 teholukemista. Jäähdyttävää tuoretta öljyä siis öljytilavuus suuri, huippuhyvin viilatut kannet ajatellen käyttöaluetta, nokkaa, nostoa ja kierrosrajottajan rajoittamaa. Kaasarit pitkillä suppiloilla yms... http://www.lowbugget.com/headporting.html http://www.lowbugget.com/dyno_results.html http://www.lowbugget.com/time.html http://www.lowbugget.com/historyheadpage.html http://www.lowbugget.com/compare.html http://www.lowbugget.com/portinghelpmotor.html Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 halpa, luotettava tai nopea, noista voi kaks valita. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 tuo on kyllä totta. Quote Link to comment
Marko Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Mielestäni hyvin kestävä ja todella tehokas 1600 moottorilla varustettu ratojamme kaunistava harrasteautoluokan kupla ( M.M ) ajaa täysillä aikas monta kierrosta kerrallaan. Muistaakseni puhuttiin reilusti yli 150 tais olla jopa yli 160 teholukemista. Oikea luku on 130 tasan, puhua tietysti aina voi. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 niin pitääkö tolle lohkolle tehä mitää kun laittaa 69 vastapainokampuraa kiinni Quote Link to comment
mikan Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Mielestäni hyvin kestävä ja todella tehokas 1600 moottorilla varustettu ratojamme kaunistava harrasteautoluokan kupla ( M.M ) ajaa täysillä aikas monta kierrosta kerrallaan. Muistaakseni puhuttiin reilusti yli 150 tais olla jopa yli 160 teholukemista. Oikea luku on 130 tasan, puhua tietysti aina voi. Kadulle tuosta koneesta tuplilla vois irrota enemmänkin. Rataa tosin ei ajeta huipputeholla vaan sopivalla teho/vääntökäyrällä ja välityksillä, joten ei MM varmaankaan ole hakenut tuosta viimeisiä huipputehoja. t. Mika Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 niin pitääkö tolle lohkolle tehä mitää kun laittaa 69 vastapainokampuraa kiinni Ei Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Lisäöljypohjalla ei liene mitään merkitystä koneen sisäiseen öljynpaineeseen, jos asentaa lisäöljypohjan kannattaa varmistaa sen suojaus esim. suojaraudoilla. Säätöventtiilit ja öljypumppu määräävät öljynpaineen. Monet ongelmat johtuvat moottorin virheellisistä säädöistä, jäähdytysongelmista ja polttoaineen vähyydestä. // Viestistä poistettu kilpailevaan yrittäjään kohdistunut lause. Jätetään se hintojen selvittäminen ja vertaileminen asiakkaille niin ei tarvitse moisiin pikkujuttuihin puuttua. -- ylläpito Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Onhan sillä isommalla sumpulla vaikutusta paineeseen. Vakiosumpulla kun ajaa tiukkaa mutkaa niin paineet häviää koska pumppu imee tyhjää. :) Keiteleen kone on kyllä ihan oikeassa muuten, oli vaan pakko heittää tuo kommentti kun on vakiokoneellakin tullut vastaan kaupunkiajossa tuo paineiden mentetys. (Closed circuit, professional driver, no animals hurt, älkää tehkö perässä lapset...) Isompi sumppu on ihan hyvä, mutta parempi vaihtoehto on kuivasumppu. Ja tehojen kannalta olisi hyvä pistää kaasarit museoon ja ohjelmoitava ruisku suorasytkällä tilalle. Tosin ymmärrän kaasarit tunnelmasyistä, ja saattaa katsastuskin olla hieman helpompaa. Itse mietin pitkään kaasari/ruisku asetelmaa, mutta lopulta päädyin pitämään tuplakaasarit koska ovat enemmän 60-luvun henkiset. Sytkä tosin sai uuden ohjausyksikön. Jos haet oikeasti tehoa niin tarvitaan paljon rahaa, tietotaitoa ja laboratorio. Suosittelisin ensin "pienempää" konetta jotta saa näppituntumaa. Kunnon koneen rakentaminen on todella kivaa puuhaa, mutta siihen tarvitaan aikaa ja se laboratoriomainen puhdas tila missä voi rauhassa laskea mikrometrejä. Quote Link to comment
hanski. Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 kannattaa varmistaa sen suojaus esim. suojaraudoilla. oiskos juhalla joitakin kuvia miten tuo kannatais järkevästi toteuttaa....??? Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Volkkaripalstan "ylläpito" : aika ihmeellistä toimintaa, eihän kirjoituksessani ollut mitään nimiä edullisimmista ostopaikoista, siinä oli toteamus että muitakin ostopaikkoja löytyy kuin HC. Joillekkin VW harrastajille ei ole mikään pikkujuttu jos on mahdollista säästää esim. moottorin osien hankinnassa 1000 euroa. Kukas "ylläpidossa" on niin varakas että pitää 1000 euron summaa "pikkujuttuna" ? Quote Link to comment
Lasse Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Ite en ole tuota rautaa kovinkaan tarpeellisina nähnyt, vaikka perää on laskettu. Enempi on ongelmia tuon kärmessarjan kanssa. Jos sinne jonkin sortin raudan turaa niin tulee mieleen, että kandee vissiin tehdä siitä semmonen joka ei estä ilmankiertoa rasvapotan rivoissa. Jos sillä nyt mitään merkitystä öljyn jäähtymisen kannalta on. Quote Link to comment
Pepe Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Keiteleen Kone: Kyse ei nyt ole mistään osien edullisesta hankkimisesta vaan yksinkertaisesta kaikkia palstalla kirjoittelevia yrittäjiä/VW liiketoiminnassa mukana olevia koskevasta säännöstä: Ei kommentoida millään lailla muiden yritystoimintaa! Jos on sitä mieltä että ylläpito ei osaa asiaansa ja on laatinut epäoikeudenmukaiset säännöt niin asian tiimoilta voi lähestyä vaikka yksityisviestillä. Tämä tästä, keskustelu jatkukoon nyt topikin mukaan. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 ei vissiin montaa kunnolla viritettyä 1.6 pataa liiku liikenteessä :( kaikilla on vähintään se 1.8. onko noilla sitte isoki teho ero kun monessa kuplassa tuo 1.8 on... Quote Link to comment
-tipi- Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 kaikilla on vähintään se 1.8. onko noilla sitte isoki teho ero kun monessa kuplassa tuo 1.8 on... Isommat putket ei juurikaan maksa enempää, ja tilavuudella sitä tehoa helpoiten saadaan. Joten miksi kiusata itseään? Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 juujuu sit siihe olis hyvä viel 044 kannet (42x37) venoilla paljoko teho ero 1.6 verrattuna noilla muutoksilla suunnilleen??? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 juujuu sit siihe olis hyvä viel 044 kannet (42x37) venoillapaljoko teho ero 1.6 verrattuna noilla muutoksilla suunnilleen??? pikkukoneessa ei välttämättä saavuteta 42 imuventtiileillä mitään positiivista hyötyä 40 millisiin. enemmänkin päinvastoin. 40 millinen imuvena ei tule olemaan millään tavoin tehorajoittajana 1,6 koneessa! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.