Jump to content

vw 1.6 viritys!


Guest BugPower

Recommended Posts

Guest BugPower

Jeps eli minkälaisia tehoja maksimissaan saa vapari 1585cc kuplasta irti?

 

140hv? onko liikaa?

 

85.5 takomäntä setti

cb vastapainokampura

vakio veivit

2x weber 44 IDF

street eliminator kannet (40x35.5)

bug pack teräs tönärit

Keinuvivustoakseli hi-perf

empi 1.25:1 keinut

6kg tasapainotettu vauhtipyörä

engle w-120/125

bug pack nostajat

race T1 pakosarja bug pack (41mm)

30mm öljypumppu (kannattaako laittaa jos ei ole mitään full flow/erillisiä jäähdyttimiä?)

 

paljokohan sais tommosesta motista irti tehoa?

 

ja tarviiko noita street eliminator kansia viilata/viimmeistellä ja onko noi kannat jo valmiiks laskettu ja kuinka paljon?

 

lisäkkääs jos puuttuu listasta jotakin palikkaa

 

niin eli paljo ootte saanu 1.6l motista tehoa irti? =)

Link to comment
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

140hv on todellakin liikaa ellet jollekkin kansisepälle vie kansia...jos nyt vaikka 100hv tähtäät ni voi olla mahdollistakin. Ei noi street eliminaattoritkaan mitkään ihmeelliset kannet oo ainakaan vakiona. Jos tehoa haluat ni pitempää iskua tai puhallinta tai sit helvetin hyvä kansiseppä.

 

Tietty hetkellistä tehoa saa ku pistää kauheet paukut ( puristukset ), mutta voi olla se 140hp vain muutaman korttelin verran : )

Link to comment

Litrateho n. 88hp. On mahdollista jos tietää mitä tekee ja kaikki osuu kohdalleen. Helppoa se ei ole ja koneesta tulee helposti epämieluisa ajaa jos katukäyttöön tulossa. Vakiokansillakin on mahdollista päästä tuohon, venttiilejä suurentamalla ja kanavat porttaamalla kunhan vain taito ja osaaminen riittää.

Link to comment
Guest BugPower

kannattaisko laittaa mielummin 044 kannet vai onko noilla sitten paljokin eroa? Ja w-120 on varmaankin maksimi mitä 1.6 katukoneeseen kannattaa laittaa? Onko noi 044/street eliminator kannet vakio korkuisia vai tehtalla laskettuja?

 

eikös noi jokkis herrat saa kuplasta 120hv keski kaasarilla? :)

Link to comment
Guest ritariässä

kannet vaativat osaavan viilaajan oli 044 taikka eliminaaatorit tms. sitten myös toi w120 nokka on liian mieto 140 hepparajan saavuttamiseen. vaikkapa k8/k10 nokaksi ja 1,4 keinut ja hyvä kansityö ja puristukset vaikka sinne 9,5-10 välille ja hirveetä hienosäätöö ja tiedä vaikka onnistuis. kone on taatusti ns voimaton alle 3000 kierroksen, mutta onistuneilla säädöillä laulaa iloisesti yli 7000 kiekkaa:)

 

haastava projekti, muttei mahdoton!

Link to comment

Kyl jokkiskoneissa voi ollakkin 100-120hp mut on niissä sit paukutkin 12-13:1 et silleen...paljon on tehoa mutta heti jos pitemmän ajokaavion kautta joutuu ajaan ni jo rupee kone lämpenee ja kannet uppoamaan.Täällä varmasti on monia jokkisharrastajiakin jotka tietävät todelliset max puristukset kisakäytössä...ei tarvi alle 102 octaanista bensaa tankkiin kaataa, mutta se tuskin on kysyjällä tarkoituksena.

 

Uskoisin kuitenkin alkuperäisen kyselijän suunnittelevan katukonetta mikä kestää ja vielä noilla listaamillaan osilla eli varmaan pysytään 9-10:1 puristuksissa ja jos ei noita kansia työstä ni ei siitä paljonkaan yli 100hp saada. Mikäli et paljoa halua lisää rahnaa sijoittaa ni tyydy max 120hp konetehoihin ja varmista riittävällä öljynkierrolla ja maltillisilla puristuksilla koneesi kestäminen myös kesän yli.

Link to comment
Guest BugPower

joo ajattelin 1v päästä lisäillä palikkaa vähä lisää :)

 

tällä hetkällä konees:

 

85.5 mahlen sylinteri setti takomukeilla

 

empi 1.25 keinut

bug packin jäykät venajouset

vakio ite viilatut kannet

bug pack race T1 pakosarja (41mm)

ja keski weber 44 IDF

kaikki muut vakio palikkaa!

 

ja ensimmäistä kertaa viritin autoa joten älkää naurako :(

 

009 jakaja tilaukses... saa nähä miten toi toimii nyt kun kesä tulee :<

Link to comment
jos ei noita kansia työstä ni ei siitä paljonkaan yli 100hp saada.

 

Tiukassa on jos ruuvaa kannet kiinni tekemättä niille mitään. Nuo "virikannet" on käytännössä täysin valun jäljiltä vain venat ja seetit paikoillaan kaikki muu viimeistely jätetty tekemättä.

Link to comment
Guest BugPower

hmm joo pitää sitte koittaa vähä "putsata" niitä kansia...

 

mites toi full flow toimii? kattelin kyllä haku nappulal mutta ei tahtonu löytyä...

 

kannattaako tommonen lisäöljypohja laittaa mielummin kun full flow?

ja sitte olis tietenki tuo 32mm rattailla oleva pumppu suodattimella.

 

mikäs noista kannattaa pistää?

 

Ja meneekö toi cb 69mm vastapaino kampura "heittämällä" kiinni ja STD laakerit perään vai joutuuko jostakin päin koneistaa?

Link to comment

Full flow:ssa otetaan öljypympun kannesta lähtö ulos esim. Tällä kannella:

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=374

 

ja öljypumppuna käytetään pumppua jossa on normaali lähtö tulpattu esim. tämä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=593

 

tai sitten voi käyttää valmista sarjaa jossa on tarvittavat osat poislukien öljypumppu: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=194

 

Sitten kampikammioon vain reikä pääöljykanavaan josta paluu suodattimelta moottoriin.

Link to comment
Guest BugPower

joo kiitoksia alkas valkenemaan jo tuo systeemi...

 

hot carssilla olis tommosia suurtehopumpuja 32mm rattailla

mutta niitten kans pitää varmaan käyttää 1.5l lisäöljypohjaa?

kun taitaa antaa liian suuret paineet ilman sitä :|

Link to comment
Guest ritariässä

öljytilavuudela ei oo mitään tekemistä paineiden kanssa. jos tää on enisimmäinen virikoneesi, älä tavoittele tiettyä hevosvoimalukua vaan rakenna joku järkevän tuntuinen paketti. olet varmasti tyytyväinen oli koneessä 95 tai 115 heppaa. sen verran enemmän koneessä on potkua vakioon verrattuna. sitten nälän kasvaessa vaan strokeria luukun alle.

 

joku vois sanoo ahtamisett, ilokaasutt ja ruiskutt ja kyllä koppa lentää, heh

Link to comment

Lisäöljypohja kannatta aina kun ajetaan volkkarilla kesällä ja öljymäärän lisä tuo huoltoväliä ( vakio noin 2,5-2,75L = 2000km jos uskoo vanhoihi partoihi ). Mielestäni hyvin kestävä ja todella tehokas 1600 moottorilla varustettu ratojamme kaunistava harrasteautoluokan kupla ( M.M ) ajaa täysillä aikas monta kierrosta kerrallaan. Muistaakseni puhuttiin reilusti yli 150 tais olla jopa yli 160 teholukemista. Jäähdyttävää tuoretta öljyä siis öljytilavuus suuri, huippuhyvin viilatut kannet ajatellen käyttöaluetta, nokkaa, nostoa ja kierrosrajottajan rajoittamaa. Kaasarit pitkillä suppiloilla yms...

 

http://www.lowbugget.com/headporting.html

 

http://www.lowbugget.com/dyno_results.html

 

http://www.lowbugget.com/time.html

 

http://www.lowbugget.com/historyheadpage.html

 

http://www.lowbugget.com/compare.html

 

http://www.lowbugget.com/portinghelpmotor.html

Link to comment
Mielestäni hyvin kestävä ja todella tehokas 1600 moottorilla varustettu ratojamme kaunistava harrasteautoluokan kupla ( M.M ) ajaa täysillä aikas monta kierrosta kerrallaan. Muistaakseni puhuttiin reilusti yli 150 tais olla jopa yli 160 teholukemista.

 

Oikea luku on 130 tasan, puhua tietysti aina voi.

Link to comment
Mielestäni hyvin kestävä ja todella tehokas 1600 moottorilla varustettu ratojamme kaunistava harrasteautoluokan kupla ( M.M ) ajaa täysillä aikas monta kierrosta kerrallaan. Muistaakseni puhuttiin reilusti yli 150 tais olla jopa yli 160 teholukemista.

 

Oikea luku on 130 tasan, puhua tietysti aina voi.

 

Kadulle tuosta koneesta tuplilla vois irrota enemmänkin. Rataa tosin ei ajeta huipputeholla vaan sopivalla teho/vääntökäyrällä ja välityksillä, joten ei MM varmaankaan ole hakenut tuosta viimeisiä huipputehoja.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Lisäöljypohjalla ei liene mitään merkitystä koneen sisäiseen öljynpaineeseen, jos asentaa lisäöljypohjan kannattaa varmistaa sen suojaus esim. suojaraudoilla.

 

Säätöventtiilit ja öljypumppu määräävät öljynpaineen.

 

Monet ongelmat johtuvat moottorin virheellisistä säädöistä, jäähdytysongelmista ja polttoaineen vähyydestä.

 

 

// Viestistä poistettu kilpailevaan yrittäjään kohdistunut lause. Jätetään se hintojen selvittäminen ja vertaileminen asiakkaille niin ei tarvitse moisiin pikkujuttuihin puuttua. -- ylläpito

Link to comment

Onhan sillä isommalla sumpulla vaikutusta paineeseen. Vakiosumpulla kun ajaa tiukkaa mutkaa niin paineet häviää koska pumppu imee tyhjää. :) Keiteleen kone on kyllä ihan oikeassa muuten, oli vaan pakko heittää tuo kommentti kun on vakiokoneellakin tullut vastaan kaupunkiajossa tuo paineiden mentetys. (Closed circuit, professional driver, no animals hurt, älkää tehkö perässä lapset...)

 

Isompi sumppu on ihan hyvä, mutta parempi vaihtoehto on kuivasumppu. Ja tehojen kannalta olisi hyvä pistää kaasarit museoon ja ohjelmoitava ruisku suorasytkällä tilalle. Tosin ymmärrän kaasarit tunnelmasyistä, ja saattaa katsastuskin olla hieman helpompaa. Itse mietin pitkään kaasari/ruisku asetelmaa, mutta lopulta päädyin pitämään tuplakaasarit koska ovat enemmän 60-luvun henkiset. Sytkä tosin sai uuden ohjausyksikön.

 

Jos haet oikeasti tehoa niin tarvitaan paljon rahaa, tietotaitoa ja laboratorio. Suosittelisin ensin "pienempää" konetta jotta saa näppituntumaa. Kunnon koneen rakentaminen on todella kivaa puuhaa, mutta siihen tarvitaan aikaa ja se laboratoriomainen puhdas tila missä voi rauhassa laskea mikrometrejä.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Volkkaripalstan "ylläpito" :

aika ihmeellistä toimintaa, eihän kirjoituksessani ollut mitään nimiä edullisimmista ostopaikoista, siinä oli toteamus että muitakin ostopaikkoja löytyy kuin HC.

 

Joillekkin VW harrastajille ei ole mikään pikkujuttu jos on mahdollista säästää esim. moottorin osien hankinnassa 1000 euroa.

 

Kukas "ylläpidossa" on niin varakas että pitää 1000 euron summaa "pikkujuttuna" ?

Link to comment

Ite en ole tuota rautaa kovinkaan tarpeellisina nähnyt, vaikka perää on laskettu. Enempi on ongelmia tuon kärmessarjan kanssa.

 

Jos sinne jonkin sortin raudan turaa niin tulee mieleen, että kandee vissiin tehdä siitä semmonen joka ei estä ilmankiertoa rasvapotan rivoissa. Jos sillä nyt mitään merkitystä öljyn jäähtymisen kannalta on.

Link to comment

Keiteleen Kone:

 

Kyse ei nyt ole mistään osien edullisesta hankkimisesta vaan yksinkertaisesta kaikkia palstalla kirjoittelevia yrittäjiä/VW liiketoiminnassa mukana olevia koskevasta säännöstä:

 

Ei kommentoida millään lailla muiden yritystoimintaa!

 

Jos on sitä mieltä että ylläpito ei osaa asiaansa ja on laatinut epäoikeudenmukaiset säännöt niin asian tiimoilta voi lähestyä vaikka yksityisviestillä. Tämä tästä, keskustelu jatkukoon nyt topikin mukaan.

Link to comment
Guest BugPower

ei vissiin montaa kunnolla viritettyä 1.6 pataa liiku liikenteessä :(

kaikilla on vähintään se 1.8. onko noilla sitte isoki teho ero kun monessa kuplassa tuo 1.8 on...

Link to comment
kaikilla on vähintään se 1.8. onko noilla sitte isoki teho ero kun monessa kuplassa tuo 1.8 on...

 

Isommat putket ei juurikaan maksa enempää, ja tilavuudella sitä tehoa helpoiten saadaan. Joten miksi kiusata itseään?

Link to comment
Guest ritariässä
juujuu sit siihe olis hyvä viel 044 kannet (42x37) venoilla

paljoko teho ero 1.6 verrattuna noilla muutoksilla suunnilleen???

 

pikkukoneessa ei välttämättä saavuteta 42 imuventtiileillä mitään positiivista hyötyä 40 millisiin. enemmänkin päinvastoin. 40 millinen imuvena ei tule olemaan millään tavoin tehorajoittajana 1,6 koneessa!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...