Tietämätön Posted October 10 Posted October 10 Hei! Olisiko jollakin lisätietoa tästä Volkkarin moottorista .Löytyi edesmenneen appiukon autotallista.Minkä arvoinen mahtaa olla. Itse en ole alan harrastaja. Kuvia en saanut/osannut tähän lisätä mutta siinä on numerosarja 004 101 102.Tämän pidemmän numerosarjan päällä isommalla ehkä 51 12 tai jotain. Kiitos vastauksistanne jo etukäteen. T:Petri Quote
ovaaliheppu Posted October 10 Posted October 10 (edited) Missä kohtaa tuo numero oli, vaikuttaa äkkiseltään öljypohjan sivussa olevalta numerolta ja mieleen tulee typ4 lohkon osanumerot jostain alkupäästä, luokkaa 72/73. Onko moottori lähempänä kumpaa kuvissa olevaa? Tässä typ1, punaisesta ympyrästä löytyy moottorinumero Tämä typ4, sinisestä ympyrästä löytyy valunumero kampikammiolle, punaisella ympyrällä moottorinumero Moottorin arvo vaihtelee paljon kunnon ja osien mukaan, kokonainen moottori heitäsisään kunnossa toki arvokkaampi kuin sellainen jonka saa purkaa ja remontoida uudelleen. Äkkiseltään heitän, on se sitten kumpaa sorttia vaan, arvon olevan satasesta muutamaan, jos tarjonta kohtaa kysynnän ja on käyttökelpoisessa kunnossa ilman isoja osapuutteita Edited October 10 by ovaaliheppu Quote
Tietämätön Posted October 10 Author Posted October 10 En osaa oikein sanoa,että kumpaa muistuttaa enemmän.Itse en ole vielä moottoria paikanpäällä nähnyt vaan sain tälläisiä kuvia siitä ja osista. Nyt onneksi sain nämä liitettyä. En edes tiedä missäkohtaa nämä numerosarjat ovat siinä. Quote
Tietämätön Posted October 10 Author Posted October 10 Muistelisin,että hänellä oli muinoin parikin poliisien huutokaupasta ostettua diesel transporteria.Onkohan tämä siis kenties semmoisesta? Quote
SamiO Posted October 10 Posted October 10 2 minutes ago, Tietämätön said: Muistelisin,että hänellä oli muinoin parikin poliisien huutokaupasta ostettua diesel transporteria.Onkohan tämä siis kenties semmoisesta? Ei ole, kone on t2b:stä eli "pallokeulasta" tai type-4:stä(411/412) Quote
Tietämätön Posted October 10 Author Posted October 10 Olisiko tämmöiselle moottorille kysyntää, jos meinaan laittaa myyntiin?🤔 Olen ymmärtänyt, että tämä voisi olla kaikkineen kohtuu arvokaskin. Mielipiteitä,kiitos. Quote
metake Posted October 10 Posted October 10 Moottorin koodi näkyy olevan CJ eli 2 litrainen ns. nelostyypin moottori 70-luvun loppupuolen kleinbussista, Type2 T2.Ei noillakaan nyt rikastumaan pääse, mutta ei sitä ilmaiseksikaan tarvii antaa. Hihasta heitän että arpamoottorina hinta pyörii jossain 500 eur paikkeilla. Korjatkaa paremmin nelkkuja tuntevat jos meni pahasti metsään.. Edit: Kuvia tarkemmin katsoen siinä mäyttäisi olevan ajamattomat männät, todennäköisesti pytutkin, niin se vaikuttaa hintaan nostavasti. Toisaalta taas en näe kampiakselia, tuo kuvassa näkyvä näyttää kuplan akselilta? Kampiakseli on 2 litraisessa aika ratkaiseva osa hintaa määritellessä.. Quote
Kurre Posted October 11 Posted October 11 Mikäköhän tuo vaihdelaatikko on? ja missäpäin nämä tavarat on? Quote
ovaaliheppu Posted October 11 Posted October 11 Kuvissa oleva kampiakseli on nelkun, kartio tuo puhaltimen kiinnitys. Vaihteisto syncrotölkistä 2 Quote
mikko k Posted October 11 Posted October 11 2 hours ago, Kurre said: Mikäköhän tuo vaihdelaatikko on? ja missäpäin nämä tavarat on? Loota on syncro transporterista. Quote
mikko k Posted October 11 Posted October 11 8 hours ago, SamiO said: Ei ole, kone on t2b:stä eli "pallokeulasta" tai type-4:stä(411/412) Tai ilmajäähdytteisestä tölkistä. Quote
tolvana Posted October 11 Posted October 11 Vaihteisto lienee arvokkain osuus tuosta. Ellei joku koe pakottavaa tarvetta monttupäämäntäsarjalle. Max muutama satanen arvoa Quote
mikko k Posted October 11 Posted October 11 8 hours ago, Tietämätön said: Olisiko tämmöiselle moottorille kysyntää, jos meinaan laittaa myyntiin?🤔 Olen ymmärtänyt, että tämä voisi olla kaikkineen kohtuu arvokaskin. Mielipiteitä,kiitos. Jostain syystä tämä on purettu ja remontoitava. Pytyt ja männät näyttäisi tosiaan olevan uudet. Muittenkin osien kunto ratkaisee. Tuskin arvokas kun pitää ostaa jokatapauksessa laakereita, tiivisteitä, työtä, mahdollisesti koneistusta, venttiileitä, ohjareita, seetejä, yms. Ei ainakaan kannata odottaa rikastuvansa. Quote
-tipi- Posted October 11 Posted October 11 Tölkin ilmajäähy CT-kone on aivan erilainen kuin nelostyypin lohko. Muistuttaa enempi Typ1 lohkoa. 500€ osina olevasta arpa nelkusta? Itse en kyllä maksaisi 50€ enempää. Ei se suotta palasina ole, ja riski että se on täysin paskana on suuri. Quote
mikko k Posted October 11 Posted October 11 1 minute ago, tolvana said: Vaihteisto lienee arvokkain osuus tuosta. Ellei joku koe pakottavaa tarvetta monttupäämäntäsarjalle. Max muutama satanen arvoa Ja sekin saattaa olla remontin tarpeessa. 150tkm ajettuna noihin on pitänyt laittaa synkkaa, laakeria.. t. sellaisen omistanut. Quote
mikko k Posted October 11 Posted October 11 1 minute ago, -tipi- said: Tölkin ilmajäähy CT-kone on aivan erilainen kuin nelostyypin lohko. Muistuttaa enempi Typ1 lohkoa. 500€ osina olevasta arpa nelkusta? Itse en kyllä maksaisi 50€ enempää. Ei se suotta palasina ole, ja riski että se on täysin paskana on suuri. CT kone on 1,6L. 2-litraista nelkkuakin on ollut. 1 Quote
ovaaliheppu Posted October 11 Posted October 11 (edited) Johan sen Ooke-setä kertoi että CJ koodilla 2 litrainen nelkku, ja niitä ollut vaan loppupään pallokeuloissa. Toki heräsi kysymys kun kuvissa näkyy magneettojakaja että onko CJ lohkolla ollu myös teollisuusnelkkua tarjolla? 411/412 ovat olleet 1700/1800 koneita, Porsche914 ei ole saanut CJ lohkolla, vain GA, GB ja GC Edited October 11 by ovaaliheppu Quote
mikko k Posted October 11 Posted October 11 Ei tuosta magneetosta kannata suuria johtopäätöksiä tehdä. Osakokoelmaa on kerran tölkkisyncron laatikosta lähtien. Teollisuuskone magneetolla olis eri koodi kuin CJ. Quote
ovaaliheppu Posted October 11 Posted October 11 En muista oliko typ4 teollisuuskoneet omilla koodeillaan niinku typ1 122-alkuiset vai samoilla ku autolohkot. Noita 1,8 litraisia kun on teollisuuskäyttöönkin tehty, mutta onko nelkuissa myös kirjainkoodi vai 127 suoraan numeroina Quote
Tietämätön Posted October 11 Author Posted October 11 8 hours ago, Kurre said: Mikäköhän tuo vaihdelaatikko on? ja missäpäin nämä tavarat on? Nämä sijaitsevat Satakunnassa,Ulvilassa. Quote
Tietämätön Posted October 13 Author Posted October 13 Kiitokset kaikille vastauksistanne tasapuolisesti. On ollut mielenkiintoista seurata keskustelua👍 Quote
Tietämätön Posted October 19 Author Posted October 19 Hei! Taas löytyy "aarteita" lisää. Ilmeisesti 3kpl jotain wv lohkoja? Voisiko joku kertoa lisää näistä ja olisiko jollain kiinnostusta/tarvetta ostaa pois. Quote
KimmoH Posted October 19 Posted October 19 nelkun lohkoja nämäkin ja tuosta tämän viestiketjun arpa nelkusta osineen (ilman vaihdelaatikkoa) voin satkun maksaa. Sekin on vähän yläkanttiin arpanelosesta. Quote
Tietämätön Posted October 19 Author Posted October 19 Ok.Noissa aiemmissa kuvissani moottorit ja vaihdelaatikko on jo myyty. Nämä alempien kuvien 3 lohkoa vielä löytyisi. Quote
mikko k Posted October 19 Posted October 19 3 hours ago, Tietämätön said: Ok.Noissa aiemmissa kuvissani moottorit ja vaihdelaatikko on jo myyty. Nämä alempien kuvien 3 lohkoa vielä löytyisi. Kuvissas on kolme lohkon puoliskaa, yksi vasen puoliska ja kaksi oikeanpuoleista. Jompikumpi oikean puoleisesta saattaa olla vasemman pari. Yksittäisellä puoliskolla ei tee mitään. 1 Quote
Tietämätön Posted October 21 Author Posted October 21 Onkohan tämäkin osa wv trasportista tai vastaavasta? Quote
-tipi- Posted October 21 Posted October 21 (edited) Ei ole ainakaan ilmajäähy-Volkkareista (VW), joihin tämä palsta keskittyy. Olisiko peräkärrin tai etuvetoisen auton taka-akseli. Edited October 21 by -tipi- Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.