Jump to content

S.Production -69 1200 & Biisons -72 1300


Guest Sgegis

Recommended Posts

  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vesikoneella hv/euro suhde on kyllä selvästi parempi, kestävyydestä ei varmaan tarvitse puhuakaan?

 

Laskitko tähän syylärin, etupään mulkkaukset, letkut ynnä klemmarit plus hiukka työtä.

 

Mulla on otteessa maininta, että kannet, sylinterit ja männät vaihdettu. iskutilavuus 1,6 l. Kertaakaan eivät ole katsastuksessa mitään kyselleet, vaikka kone on hieman suurempi kuin tuo tonnikuussataa. ei tarvi säätää sytytystä tai hakia lappuja tehon mittauksesta.

 

Kyllä ton vesikoneenkin virittäminen maksaa jos sen hyvin haluaa tehdä. Mäntiä on neljä, venoja kahdeksan jne....

Link to comment

Kun kattoo noita koneiden hintoja mitä esim täällä on myynnissä niin eipä alle tonnilla saa yli 120 heppaa.

 

Mulle tuli toi 1.6 gti kone auton mukana joka maksoi 400€

 

Porttaus, virinokka, pakosarja jne 350€

 

Tolla tulee k-jetin kanssa varmasti yli 120 hv

 

Jäähdytin löytyi nurkalta :d

 

Ja kun kokemusta ilma boxerista ei ole ja noita vesikoneita on aika monta nurkissa niin täytyyhän niitä käyttää hyödyksi.

 

Seuraavaksi täytyy kai kokeilla S3:sen 1.8:sia taikka S2 vitosta kuplan perään.

 

 

 

Vesikoneella hv/euro suhde on kyllä selvästi parempi, kestävyydestä ei varmaan tarvitse puhuakaan?

 

Laskitko tähän syylärin, etupään mulkkaukset, letkut ynnä klemmarit plus hiukka työtä.

 

Mulla on otteessa maininta, että kannet, sylinterit ja männät vaihdettu. iskutilavuus 1,6 l. Kertaakaan eivät ole katsastuksessa mitään kyselleet, vaikka kone on hieman suurempi kuin tuo tonnikuussataa. ei tarvi säätää sytytystä tai hakia lappuja tehon mittauksesta.

 

Kyllä ton vesikoneenkin virittäminen maksaa jos sen hyvin haluaa tehdä. Mäntiä on neljä, venoja kahdeksan jne....

Link to comment
Lasse unohti puhua kestävyydestä. Että vedä siitä vielä joku stoori ;)

 

Meinasikko montakin sataa tonnia vetää mittariin tolla kuplalla?

 

Mulla tulee kuplan mittariin hyvänä kesänä ehkä 4000 km. En pidä tuota bokserin kestävyyttä minään ongelmana. Edellisellä pääosin vakio-osista kasatulla koneella on nyt ajettu yli 50 tkm ja vieläkin pärisee bussin perässä.

 

Toisaalta taas tallissa makaa 75 passatti, mittarissa 129 tkm ja 1,5 litranen huohottaa ihan sikana. Että nekin kestää tai sit ei.

 

Sitten tosta virittämisestä: paljonko tohon koneeseen maksaa uusi mäntä? Koneistustyöt? Nokka-akseli? Venttiilit? Jotakin kumminkin.....

 

Et semmonen stoori tähän hätään, kelpasko näin ennen kahvituntia?

Link to comment
[Meinasikko montakin sataa tonnia vetää mittariin tolla kuplalla?

 

Jatketaas OT-linjalla. Ei Lassen repliikissä mítään, mutta liittynee omasta mielestäni hyvin seuraavaan tapaukseen.

 

Omistuksessa oli joitakin vuosia sitten vanha Dodge vielä vanhemmalla kutoskoneella. Öljynpainevalo tuikahteli tyhjäkäynnillä ja tuikahtelun tahtiin kuului jostain päin rautapataa melkoinen rallatus.

 

No siinä sitten huolestuneena tuli ostettua uudet jakopäät ja vielä ehjäksi tiedetty varamoottorikin tallin nurkkaan ja suunniteltua koneen vaihtamista oikein toden teolla. Kerran sitten törmäsin kylillä puolituttuun kaveriin joka kertoi omistaneensa samaisen auton viitisen vuotta aiemmin. Kuunteli aikansa koneen käyntiä ja sanoi vaan että jotkut asiat ne pysyy ja paranee. Sanoi että samaa rallatusta hänkin oli aikanaan vuosikausia joka ikinen päivä kuunnellut ja punasävyistä "stroboa" kojelaudassa naureskellut. Oli aikanaan ajellut autolla noin 20 tuhatta mailia, ja eräs toinen kaveri melkein saman verran lisää ennenkuin auto minulle päätyi...

 

Noin vuosi sitten sivuunkirjoittaneen vajaa 20-vuotias Ford puhalsi öljynsä kampuran takatiivisteen läpi pihalle kesken leppoisan lokakuisen työmatkan, ihan yks kaks yllättäen. Mitään ennakkovaroitusta en tuosta saanut, öljyä ei kone syönyt juuri yhtään ennen tuota ja toimi virheettömästi kuin kölniläisen käkikellon kuuluukin.

 

Eli anteeksi raskas aiheesta poikkeaminen, mutta kestävyys on kovin suhteellinen käsite vanhojen autojen kanssa.

Link to comment
  • 2 weeks later...
näin ennen kahvituntia?

 

off-topic,

 

kunnalla/valtiolla töissä? ;-)

 

Se on kato virkavirhe jos ei hoida noita virkavelvollisuuksiaan. Ja kun tunnollinen olen, niin yleensä menee 1,5 tuntia, että saa sen kahvin ryystettyä.

 

Että tämmöstä täällä kunnalla kunnon palkoilla. Heh.

Link to comment

Onko tuo kone 1.6l kun oma 1.3l on kovin erilainen. mm. pakosarja toisella puolella kantta kuin tuossa. Vai oletko laittanut 1.6l kannen 1.3 lohkoon?

 

Viitsisitkö mitata paljonko on kannen ja tulipellin välissä tyhjää? 1.3l on virran jakaja kannen päädyssä, en usko että se mahtuu sinne ihan heittämällä...

 

Saa tarjota kärjetöntä mallia.

Link to comment
Onko tuo kone 1.6l kun oma 1.3l on kovin erilainen. mm. pakosarja toisella puolella kantta kuin tuossa. Vai oletko laittanut 1.6l kannen 1.3 lohkoon?

 

Viitsisitkö mitata paljonko on kannen ja tulipellin välissä tyhjää? 1.3l on virran jakaja kannen päädyssä, en usko että se mahtuu sinne ihan heittämällä...

 

Saa tarjota kärjetöntä mallia.

 

Sulla on se pikkulohko 1.3, sitä on ollu poloissa, golfeissa ja jetoissa.Ei taida käydä osat ristiin tohon perinteisempään moottoriin.

Link to comment
Onko tuo kone 1.6l kun oma 1.3l on kovin erilainen. mm. pakosarja toisella puolella kantta kuin tuossa. Vai oletko laittanut 1.6l kannen 1.3 lohkoon?

 

Viitsisitkö mitata paljonko on kannen ja tulipellin välissä tyhjää? 1.3l on virran jakaja kannen päädyssä, en usko että se mahtuu sinne ihan heittämällä...

 

Saa tarjota kärjetöntä mallia.

 

 

Tulipeltiin jää tilaa, kun rullaa pellin hieman sisäänpäin. Nyt siellä on tilaa noin 50-80mm..

 

 

 

Sulla on se pikkulohko 1.3, sitä on ollu poloissa, golfeissa ja jetoissa.Ei taida käydä osat ristiin tohon perinteisempään moottoriin.

 

 

Kyllä juu tässä on Audin "isolohko" 1.3l

Link to comment
  • 4 weeks later...

Moi. Tämä asia menee eri raiteille mutta palaa takas kyllä. Onkos joku seurannut GTI lehdessä ollutta Jetan rakentelua? Olen vain viimeisen rakentelua koskevan jutun nähnyt ja siinä vaihdetaan tuollaisen isolohko rivi vesikoneen ( VW / Audi ) päälle läpihengittävä kansi? mistä moinen kansi on kotoisin jos joku titäis? Asiaan takas kun tossa pyörii tollasii rivikoneita niin joskos läpihengittävällä kannella sellaisen VW takatuuppariin. Mottona ... kisaa ilman kasia

 

vastausta yv / sähköposti / saa soittaakki

Link to comment
  • 2 weeks later...
Lukekaa viestiketju läpi, sieltä löytyy vastaukset.

 

En löydä minkäänlaista infoa että mitä sille vauhtikselle pitää tarkalleen ottaen tehdä. Eli onko mahdollista saada tähän hieman lisäselvennystä?

 

 

Uusi kysymys koskien strattia:

 

eikös kuplan startti vaadi sen päätyhokin ja se oli lohkossa kiinni? Mites olette sen toteutattanut näissä vesikoneissa?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...