Teevee Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Eli en suosittele tuota compensatoria.. Mut ton vakaajaraudan taakse tilasin nimimerkin "hese"n kautta. Muistaakseni oli samanhintainen ku toi compensatorkin. Quote
Guest Sgegis Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Täytyy kysellä jos jollain olis orkkis vakaajasarja taakse.. Quote
-tipi- Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Compensaattori toimii hyvin ainakin vakiokorkuisessa kuplassa rata-ajossa. Quote
Guest kvaaq Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Neoretrokin myy kallistuksenvakaajia swingiperiin. Oisko ollu empin. Systeemi on vastaava kuin eteen tulevassa vakaimessa. Tanko kiinnitetään keskeltä rungon alle ja päistään iskareiden alapäihin. Ja on toimiva vehje. Tosin itsellä kokemusta vaan irssiperän vastaavasta tangosta. Periaate on kuitenkin sama. http://www.empius.com/2006_catalog/empi2006_pg138.html Quote
Guest Sgegis Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Perhana, tommonen vois olla kova juttu. Taidan itte duunaa, koska tämähän pitää pitää harrastuksena ;) Quote
Lasse Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Vesikoneella hv/euro suhde on kyllä selvästi parempi, kestävyydestä ei varmaan tarvitse puhuakaan? Laskitko tähän syylärin, etupään mulkkaukset, letkut ynnä klemmarit plus hiukka työtä. Mulla on otteessa maininta, että kannet, sylinterit ja männät vaihdettu. iskutilavuus 1,6 l. Kertaakaan eivät ole katsastuksessa mitään kyselleet, vaikka kone on hieman suurempi kuin tuo tonnikuussataa. ei tarvi säätää sytytystä tai hakia lappuja tehon mittauksesta. Kyllä ton vesikoneenkin virittäminen maksaa jos sen hyvin haluaa tehdä. Mäntiä on neljä, venoja kahdeksan jne.... Quote
Guest Sgegis Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Armoton taisto jatkuu. Lasse unohti puhua kestävyydestä. Että vedä siitä vielä joku stoori ;) Quote
seppo mäntykivi Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Minusta toi vesikoneen asennus oli hauskaa, ja se onkin lähes ainut kerta kun tämä harrastus on tuntunut mukavalta. No, kun sain ilmajousituksen toimimaan niin sekin tuntui kyllä mukavalta. Quote
pipo_esa Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Kun kattoo noita koneiden hintoja mitä esim täällä on myynnissä niin eipä alle tonnilla saa yli 120 heppaa. Mulle tuli toi 1.6 gti kone auton mukana joka maksoi 400€ Porttaus, virinokka, pakosarja jne 350€ Tolla tulee k-jetin kanssa varmasti yli 120 hv Jäähdytin löytyi nurkalta :d Ja kun kokemusta ilma boxerista ei ole ja noita vesikoneita on aika monta nurkissa niin täytyyhän niitä käyttää hyödyksi. Seuraavaksi täytyy kai kokeilla S3:sen 1.8:sia taikka S2 vitosta kuplan perään. Vesikoneella hv/euro suhde on kyllä selvästi parempi, kestävyydestä ei varmaan tarvitse puhuakaan? Laskitko tähän syylärin, etupään mulkkaukset, letkut ynnä klemmarit plus hiukka työtä. Mulla on otteessa maininta, että kannet, sylinterit ja männät vaihdettu. iskutilavuus 1,6 l. Kertaakaan eivät ole katsastuksessa mitään kyselleet, vaikka kone on hieman suurempi kuin tuo tonnikuussataa. ei tarvi säätää sytytystä tai hakia lappuja tehon mittauksesta. Kyllä ton vesikoneenkin virittäminen maksaa jos sen hyvin haluaa tehdä. Mäntiä on neljä, venoja kahdeksan jne.... Quote
Guest Sgegis Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Joo joku uudempi 1.8 20v t ois kova :D Katotaa kuka ehtii eka.... Quote
Lasse Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Lasse unohti puhua kestävyydestä. Että vedä siitä vielä joku stoori ;) Meinasikko montakin sataa tonnia vetää mittariin tolla kuplalla? Mulla tulee kuplan mittariin hyvänä kesänä ehkä 4000 km. En pidä tuota bokserin kestävyyttä minään ongelmana. Edellisellä pääosin vakio-osista kasatulla koneella on nyt ajettu yli 50 tkm ja vieläkin pärisee bussin perässä. Toisaalta taas tallissa makaa 75 passatti, mittarissa 129 tkm ja 1,5 litranen huohottaa ihan sikana. Että nekin kestää tai sit ei. Sitten tosta virittämisestä: paljonko tohon koneeseen maksaa uusi mäntä? Koneistustyöt? Nokka-akseli? Venttiilit? Jotakin kumminkin..... Et semmonen stoori tähän hätään, kelpasko näin ennen kahvituntia? Quote
Mika Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 näin ennen kahvituntia? off-topic, kunnalla/valtiolla töissä? ;-) LOL ;-) oli ihan pakko, asiasta ihan samaa mieltä kun lasse Quote
Guest Sgegis Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Turha tästä on kinastella, tää on pohjaton suo . Jokaisella on oma näkemys asiasta. Ja leikillähän minä naitä heittelen täällä, se on mukava heittää löylyä lisää... Quote
Guest JuMuS Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 [Meinasikko montakin sataa tonnia vetää mittariin tolla kuplalla? Jatketaas OT-linjalla. Ei Lassen repliikissä mítään, mutta liittynee omasta mielestäni hyvin seuraavaan tapaukseen. Omistuksessa oli joitakin vuosia sitten vanha Dodge vielä vanhemmalla kutoskoneella. Öljynpainevalo tuikahteli tyhjäkäynnillä ja tuikahtelun tahtiin kuului jostain päin rautapataa melkoinen rallatus. No siinä sitten huolestuneena tuli ostettua uudet jakopäät ja vielä ehjäksi tiedetty varamoottorikin tallin nurkkaan ja suunniteltua koneen vaihtamista oikein toden teolla. Kerran sitten törmäsin kylillä puolituttuun kaveriin joka kertoi omistaneensa samaisen auton viitisen vuotta aiemmin. Kuunteli aikansa koneen käyntiä ja sanoi vaan että jotkut asiat ne pysyy ja paranee. Sanoi että samaa rallatusta hänkin oli aikanaan vuosikausia joka ikinen päivä kuunnellut ja punasävyistä "stroboa" kojelaudassa naureskellut. Oli aikanaan ajellut autolla noin 20 tuhatta mailia, ja eräs toinen kaveri melkein saman verran lisää ennenkuin auto minulle päätyi... Noin vuosi sitten sivuunkirjoittaneen vajaa 20-vuotias Ford puhalsi öljynsä kampuran takatiivisteen läpi pihalle kesken leppoisan lokakuisen työmatkan, ihan yks kaks yllättäen. Mitään ennakkovaroitusta en tuosta saanut, öljyä ei kone syönyt juuri yhtään ennen tuota ja toimi virheettömästi kuin kölniläisen käkikellon kuuluukin. Eli anteeksi raskas aiheesta poikkeaminen, mutta kestävyys on kovin suhteellinen käsite vanhojen autojen kanssa. Quote
Jallu Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 Kaveri, "servoletti" miehiä, laskee dodget samaan kastiin taivaspaikkojen kanssa, joten kyllä sulla melko varma paikka pitäis olla..tämäkin OT. Quote
Guest Sgegis Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Tuli kikkailtua tommosta pientä cuustomia. Siis puhallettu ikkunaan tua meijän prändi. Quote
Lasse Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 näin ennen kahvituntia? off-topic, kunnalla/valtiolla töissä? ;-) Se on kato virkavirhe jos ei hoida noita virkavelvollisuuksiaan. Ja kun tunnollinen olen, niin yleensä menee 1,5 tuntia, että saa sen kahvin ryystettyä. Että tämmöstä täällä kunnalla kunnon palkoilla. Heh. Quote
Simon Templar Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Onko tuo kone 1.6l kun oma 1.3l on kovin erilainen. mm. pakosarja toisella puolella kantta kuin tuossa. Vai oletko laittanut 1.6l kannen 1.3 lohkoon? Viitsisitkö mitata paljonko on kannen ja tulipellin välissä tyhjää? 1.3l on virran jakaja kannen päädyssä, en usko että se mahtuu sinne ihan heittämällä... Saa tarjota kärjetöntä mallia. Quote
Sakke Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Onko tuo kone 1.6l kun oma 1.3l on kovin erilainen. mm. pakosarja toisella puolella kantta kuin tuossa. Vai oletko laittanut 1.6l kannen 1.3 lohkoon? Viitsisitkö mitata paljonko on kannen ja tulipellin välissä tyhjää? 1.3l on virran jakaja kannen päädyssä, en usko että se mahtuu sinne ihan heittämällä... Saa tarjota kärjetöntä mallia. Sulla on se pikkulohko 1.3, sitä on ollu poloissa, golfeissa ja jetoissa.Ei taida käydä osat ristiin tohon perinteisempään moottoriin. Quote
Guest Sgegis Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Onko tuo kone 1.6l kun oma 1.3l on kovin erilainen. mm. pakosarja toisella puolella kantta kuin tuossa. Vai oletko laittanut 1.6l kannen 1.3 lohkoon? Viitsisitkö mitata paljonko on kannen ja tulipellin välissä tyhjää? 1.3l on virran jakaja kannen päädyssä, en usko että se mahtuu sinne ihan heittämällä... Saa tarjota kärjetöntä mallia. Tulipeltiin jää tilaa, kun rullaa pellin hieman sisäänpäin. Nyt siellä on tilaa noin 50-80mm.. Sulla on se pikkulohko 1.3, sitä on ollu poloissa, golfeissa ja jetoissa.Ei taida käydä osat ristiin tohon perinteisempään moottoriin. Kyllä juu tässä on Audin "isolohko" 1.3l Quote
Guest Sgegis Posted November 9, 2007 Posted November 9, 2007 Nyt on taas jotain saatu aikaiseksi. Tosin ei hirveästi. Video ei tosiharrastajille, sattuneesta syystä. http://www.youtube.com/watch?v=uihk8I0xvIE Quote
Jarmo Lummi Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 Moi. Tämä asia menee eri raiteille mutta palaa takas kyllä. Onkos joku seurannut GTI lehdessä ollutta Jetan rakentelua? Olen vain viimeisen rakentelua koskevan jutun nähnyt ja siinä vaihdetaan tuollaisen isolohko rivi vesikoneen ( VW / Audi ) päälle läpihengittävä kansi? mistä moinen kansi on kotoisin jos joku titäis? Asiaan takas kun tossa pyörii tollasii rivikoneita niin joskos läpihengittävällä kannella sellaisen VW takatuuppariin. Mottona ... kisaa ilman kasia vastausta yv / sähköposti / saa soittaakki Quote
Guest Sgegis Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 "Amerikan markkinoille tarkoitettu läpivirtaava 8 tappinen on suhteellisen harvinainen ja haluttu osa euroopassa" Quote
Guest Posted November 17, 2007 Posted November 17, 2007 nypykässä 2.0l versiossa ainakin ollut tota kantta, samoin varmasti borassakin? ei sen parempi aihio kuin counterflow, paitsi jos imusarjan lämpöedulle jotain voi laskea... Quote
Simon Templar Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 Mitä tuolle vauhtipyörälle noin tarkalleen ottaen pitää tehdä? Koittanut saada vauhtipyörää kraakilta, mutta ei tunnu tulevan. Quote
mite^ Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 Eikös siihen ihan soviteta kolffin v-p:n keskiö.. Kannattaa kysellä http://www.jokkis.net yhteystietoja. On aika paljon väkeä kun tekee vauhtipyöriä eri koneisiin. Iteltä puuttuu myöskin vauhtis. Välilaippa on kyllä Golffin kone/kuplan lodju. raakilta ostin makso 50e Quote
Guest Sgegis Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Lukekaa viestiketju läpi, sieltä löytyy vastaukset. Quote
Guest Toheltaja Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Muistikuvan mukaan noihin 1,6-2,0 koneisiin menee kutakuinkin aika pienellä vaivalla 16 tappisten kannet. Öljykanavaa ja jakopäätä tarttee hitusen muovailla. Quote
Guest Sgegis Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Ööö ei missään....? no nyt taas näkyy? kaveritki kyselee et ootko poistanu kuvat? servu heittää? Quote
Simon Templar Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Lukekaa viestiketju läpi, sieltä löytyy vastaukset. En löydä minkäänlaista infoa että mitä sille vauhtikselle pitää tarkalleen ottaen tehdä. Eli onko mahdollista saada tähän hieman lisäselvennystä? Uusi kysymys koskien strattia: eikös kuplan startti vaadi sen päätyhokin ja se oli lohkossa kiinni? Mites olette sen toteutattanut näissä vesikoneissa? Quote
seppo mäntykivi Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Mie ostin vauhtiksen Hemiltä, www.hemimotors.fi Quote
Hebster52 Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Mie ostin vauhtiksen Hemiltä, www.hemimotors.fi Siis onko toi kuplan vauhtis "vieraalla" keskiöllä? Paljonko oli hintaa? Quote
seppo mäntykivi Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Kuplan vauhtiksesta tehty, oiskohan maksanut 50.-? Quote
-tipi- Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Mites kytkinakselin laakerointi vauhtiksen päässä on toteutettu? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.