HSuomi Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Miten selvitän onko mulla pitkät vai lyhyet vetarit? Auto on -65 kupla Hannu Quote Link to comment
DOODAH Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Helpoin kohta tohon lienee jousilatan ja jarrukilven välissä olevan valumötikän mittaus. 65 autossa on lyhyt vetari, jos sitä ei oo vaihdettu jälkeenpäin. Lisäksi jos jarrurumpu on 205x5 jaolla ja sileä, eikä 36mm mutterin ja rummun välissä ole prikkaa, on vetari lyhyt. Quote Link to comment
HSuomi Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 Mitähän sen valumötikän mitta pitäis olla pitkässä/lyhyessä? Muistelen että rummun ja vetarin mutterin välissä olis paksu holkki... Quote Link to comment
Guest Salmi Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Mulla on irtonaiset vetarien suojaputket, mutta ei mitään tietoa onko lyhyet - pitkät. Mikä on lyhyen suojaputken mitta? (haulla en löytänyt) Quote Link to comment
Virtanen Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Hmm, eikös tuossa mitata vain valuosaa? Itse putkihan on puristettu tuohon valuosaan, ja on irrotettavissa. Onko itse putket siis yhtä pitkiä? Quote Link to comment
JaniM Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Eikös ne ole, ku jousilatat on samassa kohtaa kuitenkin. Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Jep, putket ovat samat. Vain valu joka eroaa. Quote Link to comment
Guest Salmi Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 kiitos vastauksesta, johan homma selkeni. Quote Link to comment
Jope Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Onko kukaan saanut valuosaa irti putkesta ehjänä? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Onko kukaan saanut valuosaa irti putkesta ehjänä? On varmasti. Itse en ole yrittänytkään, mutta tarkoitus olis kun kerkeäis. Toisaalla kun ollut juniksen straight axle hommista puhetta, niin sitä hommaa silmällä pitäen vois olla ihan järkevä irrottaakin. Quote Link to comment
Tutkija Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 montakin kertaa ehjänä irroitettu,alkuperäisen suojakumin laittamiseen jopa korjausohjeessa neuvotaan miten toi putki pitää irrottaa... lukkotappi pois ja oikeankokoinen tuurna putken sisään millä se prässätään pois... Quote Link to comment
mikan Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Onko kukaan saanut valuosaa irti putkesta ehjänä? On. Jotkut tehneet juuri juniksen akselimuutoksen niin, että putki irti valuosasta ja sitten uusi sopivan mittainen putki kiinni. t. Mika Quote Link to comment
mikan Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Jaahas ja kolme painoi nappia samalla minuutilla. :-) t. Mika Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Jaahas ja kolme painoi nappia samalla minuutilla. :-) t. Mika Joo, oli vissiin niin noheva kysymys että oli kaikilla vastaus valmiina. Quote Link to comment
Teevee Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Olipas hyvä, että on tämmönenkin topicci täällä, samaa miettisin just tänään että kuinka paljon on pitkien ja lyhkästen vetareitten ero. Mutta on mulla muutakin.. Kummallakin puolella -65 kuplassa renkaassa klappia ja koko suojaputki liikku sisään-ulos.. Olisko vika, että se muovinen kuppi laatikon puoleisessa päässä kulunut? Tai sitte mulla on se kansi ihan konkelo.. Kannen ja laatikon välissä mulla ei ole paperitiivisteitä, ainoastaan tiivisteliima eli sen perusteella vetarin suojaputkessa ei pitäisi olla yhtään klappia.. edit: näyttäis CB:ltä ainakin saavan uutena noita putkia ja semmoset sitten tilasin. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1695 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Olipas hyvä, että on tämmönenkin topicci täällä, samaa miettisin just tänään että kuinka paljon on pitkien ja lyhkästen vetareitten ero. Mutta on mulla muutakin.. Kummallakin puolella -65 kuplassa renkaassa klappia ja koko suojaputki liikku sisään-ulos.. Olisko vika, että se muovinen kuppi laatikon puoleisessa päässä kulunut? Tai sitte mulla on se kansi ihan konkelo.. Kannen ja laatikon välissä mulla ei ole paperitiivisteitä, ainoastaan tiivisteliima eli sen perusteella vetarin suojaputkessa ei pitäisi olla yhtään klappia.. edit: näyttäis CB:ltä ainakin saavan uutena noita putkia ja semmoset sitten tilasin. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1695 Ei siinä oikein muuta vaihtoehtoa taida olla kuin se valkonen ison posken ja suojaputken väliin tuleva osa että se on niin kulunut että ei enää toimi niinkuin pitäisi tai sitten tosiaan se kansi on jotenkin hakannut itsensä paskaksi niin että ei enää saa klapittomaksi. Mutta eiköhän tuolla uudella suojaputki sarjalla ja valkoisilla osilla klappaaminen lopu. Ja jos ei käytä noita kapeen akselin kamoja niin mulla vois olla käyttöä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.