Jump to content

Kuplan vetarien tunnistus.


Recommended Posts

Posted

Helpoin kohta tohon lienee jousilatan ja jarrukilven välissä olevan valumötikän mittaus.

 

65 autossa on lyhyt vetari, jos sitä ei oo vaihdettu jälkeenpäin.

 

Lisäksi jos jarrurumpu on 205x5 jaolla ja sileä, eikä 36mm mutterin ja rummun välissä ole prikkaa, on vetari lyhyt.

Posted

Mitähän sen valumötikän mitta pitäis olla pitkässä/lyhyessä?

Muistelen että rummun ja vetarin mutterin välissä olis paksu holkki...

  • 1 year later...
Posted

Mulla on irtonaiset vetarien suojaputket, mutta ei mitään tietoa onko lyhyet - pitkät. Mikä on lyhyen suojaputken mitta? (haulla en löytänyt)

Posted

Hmm, eikös tuossa mitata vain valuosaa? Itse putkihan on puristettu tuohon valuosaan, ja on irrotettavissa. Onko itse putket siis yhtä pitkiä?

Posted
Onko kukaan saanut valuosaa irti putkesta ehjänä?

 

On varmasti. Itse en ole yrittänytkään, mutta tarkoitus olis kun kerkeäis.

 

Toisaalla kun ollut juniksen straight axle hommista puhetta, niin sitä hommaa silmällä pitäen vois olla ihan järkevä irrottaakin.

Posted

montakin kertaa ehjänä irroitettu,alkuperäisen suojakumin laittamiseen jopa korjausohjeessa neuvotaan miten toi putki pitää irrottaa... lukkotappi pois ja oikeankokoinen tuurna putken sisään millä se prässätään pois...

Posted
Onko kukaan saanut valuosaa irti putkesta ehjänä?

 

On. Jotkut tehneet juuri juniksen akselimuutoksen niin, että putki irti valuosasta ja sitten uusi sopivan mittainen putki kiinni.

 

t. Mika

  • 2 years later...
Posted

Olipas hyvä, että on tämmönenkin topicci täällä, samaa miettisin just tänään että kuinka paljon on pitkien ja lyhkästen vetareitten ero. Mutta on mulla muutakin.. Kummallakin puolella -65 kuplassa renkaassa klappia ja koko suojaputki liikku sisään-ulos.. Olisko vika, että se muovinen kuppi laatikon puoleisessa päässä kulunut? Tai sitte mulla on se kansi ihan konkelo.. Kannen ja laatikon välissä mulla ei ole paperitiivisteitä, ainoastaan tiivisteliima eli sen perusteella vetarin suojaputkessa ei pitäisi olla yhtään klappia..

edit: näyttäis CB:ltä ainakin saavan uutena noita putkia ja semmoset sitten tilasin. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1695

  • 3 weeks later...
Posted
Olipas hyvä, että on tämmönenkin topicci täällä, samaa miettisin just tänään että kuinka paljon on pitkien ja lyhkästen vetareitten ero. Mutta on mulla muutakin.. Kummallakin puolella -65 kuplassa renkaassa klappia ja koko suojaputki liikku sisään-ulos.. Olisko vika, että se muovinen kuppi laatikon puoleisessa päässä kulunut? Tai sitte mulla on se kansi ihan konkelo.. Kannen ja laatikon välissä mulla ei ole paperitiivisteitä, ainoastaan tiivisteliima eli sen perusteella vetarin suojaputkessa ei pitäisi olla yhtään klappia..

edit: näyttäis CB:ltä ainakin saavan uutena noita putkia ja semmoset sitten tilasin. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1695

 

Ei siinä oikein muuta vaihtoehtoa taida olla kuin se valkonen ison posken ja suojaputken väliin tuleva osa että se on niin kulunut että ei enää toimi niinkuin pitäisi tai sitten tosiaan se kansi on jotenkin hakannut itsensä paskaksi niin että ei enää saa klapittomaksi. Mutta eiköhän tuolla uudella suojaputki sarjalla ja valkoisilla osilla klappaaminen lopu. Ja jos ei käytä noita kapeen akselin kamoja niin mulla vois olla käyttöä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...