Guest Kupla71 Posted September 14, 2007 Posted September 14, 2007 Joo elikkäs ostin tuos muutama kk sitten kuplan ja nyt kori on laitoin alla, hitsausta ym jarrujen laittoo jne jne. nii aattelin siihen rakentaa moottorin täysin uuden sydämmellä ja rahalla! ;D Nii mitäs täällä suositeltais, ois ihan tarkotus tehä kestävä stroker jolla jättelis bmw pojat! ;) Elikkäs kaikkia vinkkejä ja suosituksia otetaan mielellään vastaan.. Quote
Guest JuMuS Posted September 14, 2007 Posted September 14, 2007 Terve mieheen vaan! Kokeile tuota haku-nappia tuolla ylhäällä. Löytyy aikaspaljo hyvää tekstiä luettavaksi... Quote
mikan Posted September 17, 2007 Posted September 17, 2007 Moi! Isompi on aina parempi. :-) Tuolla jotain speksejä: http://www.dkpcarclub.com/dkpcars.html http://www.cal-look.com/members/members.html t. Mika Quote
hanski. Posted September 17, 2007 Posted September 17, 2007 mun seuraava kone tehdään tuohon lohkoon...alanmiehet, jotka oikeesti jotakin jo näistä tietävät, väittävät hyväksi... http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=258 Quote
Jarmo Lummi Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9820 yhteistilausta tehdään osista maailmalta 040 5153867 jonkiverran tietotaitooki löytyy kyseisen puhelinnumeron takaa ja ei kannata kantapään kautta se on kallista opskelua joten semmosta. Quote
Guest Kupla71 Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Nyt olis ensimmäinen paketti tilattu ja siinä tuli: Scat 84kampi Scat 5.700" veivit Scat 6kg vauhtis Kennedy stage2 asetelma 94mm pitkät syl putket +laakereita ja pikku hilpettä Jos jollain on jotain osia myynnissä (uusia/vähänkäytettyjä) mitä nyt mun pitää viel laittaa niin privaan jos viittis ilmotella..(nokka, nostajat, keinuvivustot, hihnapyörä ja jäähdytykseen liittyen doghouse/ lisäöljypohjaa ym ym ym..) täs parin viikon sisällä tilaan jostainpäin lisää osia.. ;) Quote
-MITO- Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Mihin käyttöön kone tulossa? Sehän määrittelee nokankin.. Nyt olis ensimmäinen paketti tilattu ja siinä tuli: Scat 84kampi Scat 5.700" veivit Scat 6kg vauhtis Kennedy stage2 asetelma 94mm pitkät syl putket +laakereita ja pikku hilpettä Jos jollain on jotain osia myynnissä (uusia/vähänkäytettyjä) mitä nyt mun pitää viel laittaa niin privaan jos viittis ilmotella..(nokka, nostajat, keinuvivustot, hihnapyörä ja jäähdytykseen liittyen doghouse/ lisäöljypohjaa ym ym ym..) täs parin viikon sisällä tilaan jostainpäin lisää osia.. ;) Quote
ozone Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Suosittelen Englen FK-sarjan alkupään nokkia jos et meinaa ihan pelkkää kisakonetta tehdä. Kokemuksia on FK8:sta ja FK10:stä ja molemmat toimii kadulla oikein hyvin 1.4:1 keinuilla. Kehuja olen lukenut FK4x nokista myös. Quote
Guest Kupla71 Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Koneesta olis tarkotus tehä tehokas millä sitten vois käyä vähä koittaa varttimailia mutta kumminki sen verran hillitty että voi esim vloppu ajelua harrastaa.. Quote
ozone Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Itte olen ajellut 13s aikoja varttimaililla em. akseleilla ja helposti pystyy ajelemaan normaaliliikenteessä. Strokerin suuren iskutilavuuden etuhan on että voidaan käyttää melko jyrkkää nokkaa alaväännön kärsimättä. Tuota rajumpia nokkia en ole vielä uskaltanut kokeilla. Quote
Guest Kupla71 Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Hei kantsiiks mun ostaa vakio lakikorkeudella männät vai "stroker" Sylinteriputket ovat pitkät ja 84mm kampi ja 5.7"veivit niinku tuol ylhääl lukeepi.. Quote
Sakke Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Osta matalat männät.Ei tartte shimmata niin hirveesti. Quote
Ketsa Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Ei ole Sakke tainut pitkiä putkia nähdä? Vai mitä ihmettä olet shimmaamassa... Quote
Sakke Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Deckiähän minä :D Mutta,mutta...Pitkillä putkilla koneen leveys kasvaa ja se ei taas mahu esim viiskytlukusen pellin alle. Taitaa kuitenkin olla helepoin ostaa se "stroke"-setti, pitemmät putket makso muistaakseni kuitenki jonku verran enemmän? Quote
Guest Sulevi Slug Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 Mä valitsin helpon tien ja tilasin rapakon takaa ammattilaisen tekemän engineksen. Joku Lummus kehui että on jokun pron hieromat kannet mitäs tykäätte? Quote
Guest Kupla71 Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 käytetty? olikos kallis ja mitäs palikoita siällä ompi? Nii ja nyt on uutta osaa taas kammarin nurkas.. fk87 + 28mm kevyet nostajat 30mm öljypummu ja gb pumpun kansi paineventtiilillä Ja vakio laki männät.. Quote
DWL_Puavo Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 Sluukit eiku monistuu, Sulevikin liittyny joukkoon. No, nehän lisääntyykin munimalla. Vaan onkos kukaan nähny slugia parittelemassa, no tässä paljastava kuva: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:IMG_4111.JPG Puavo Quote
Guest Sulevi Slug Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Mitäs helvettiä?? täällähä muokataan viestejä kui yhistyksen voorumilla konsanaan. t: sanavapaus ja muokattu nimimerkki Quote
Guest Kupla71 Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Käykös tämä ratas scat kampiakseliin? http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=249 Ku ei viittis tommosta scat sarjaa ostaa ku mulla on kaikki muut paitsi tuo messinkiratas.. Quote
Guest Kupla71 Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Noniin nyt pääsen pian alottaan kasauksen ku on vihdoin ja viimein ulkomaan tilaukset saapuneet.. vielä kytkin levy, työntötangot ym pientä tulos.. Pitäs sylinteri putket viel lyhentää sopiviks että saa puristukset kohilleen (nyt dekki 8.8mm) :) Quote
-Alex- Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Hmm, aika erikoista että 5.7"veivit ja vielä pitkät putket, mikäs on hyöty katukoneessa? ;) Tiedän teorian, mutta oikeasti kannattaako? ;) Itselle tulee std mittaiset putket ja 35mm korkuiset männät, sekä scatin 5.5 H-veivit. Varmaankin myös päädyn samaiseen bad ass lohkoon, CNC portatut kannet tulee DRD:ltä. Quote
mikan Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Normiputket riittää kyllä 84 iskun kanssa, varsinkin kun noihin pahapeppuihin saa haluamansa "deckin". t. Mika Quote
Guest Kupla71 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 joo olis ne normi putket riittäny mut tuli tos ostettua ku sain ne hyvään hintaan ku ostin läjän osia.. Onneks työpaikalla on yks "remppamiesten" sorvi jossa voi töittenjälkeen vähä askarrella omia hommia nii ei tuu maksamaan vaan ku aikaa.. eilen tein jigin jo ja vähä pääsin alottaan lyhentämistä. Aattelin laittaa sinne kympin hujakoille puristukset.. elikkä n.1.5mm dekiks. Quote
Guest Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 joo olis ne normi putket riittäny mut tuli tos ostettua ku sain ne hyvään hintaan ku ostin läjän osia.. Onneks työpaikalla on yks "remppamiesten" sorvi jossa voi töittenjälkeen vähä askarrella omia hommia nii ei tuu maksamaan vaan ku aikaa.. eilen tein jigin jo ja vähä pääsin alottaan lyhentämistä. Aattelin laittaa sinne kympin hujakoille puristukset.. elikkä n.1.5mm dekiks. Liian iso dekki ja minusta liian vahan puristuksia tolle nokalle. Dekki 1.1-1.2 ja puristukset muilla keinoin kohdilleen, ma laittaisin vahintaan 11:1, enemmankin. Mulla on vain 310 astetta samalla nokkakulmalla ja puristukset maltilliset 10.5:1 eika mitaan ongelmaa 98 bensalla. Harmittaa etta jai liikaa marginaalia. Jan Quote
-Alex- Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 1.2-1.3 dekki on erittäin hyvä, yli 1.5 tai alle 1.0 ei kannata mennä. kyllä FK87 toimii tiukalla dekillä 9-10 puristuksilla, mutta todennäköisesti enemmän tehoa ja terävyyttä sitten irtoaa kyseiselle nokalle sopivan puristussuhteen kanssa, joka on lienee 10.5-11. Quote
-Alex- Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 itse laittaisin silti kadulle max 10:1, varmaan tulee itselle Web 86C nokka ruiskun kanssa. Quote
Guest Kupla71 Posted June 12, 2008 Posted June 12, 2008 Nyt tuli pikku ongelma! laitoin lohkon posket kiinni ja sit koitin pyörittää kampea niin kiertokanget osuu nokka-akseliin vaikka kuinka yrittää käännellä ... Mitäs tässä pitäis tehdä? Sorvata pari milliä syvät urat nokka-akseliin että kanget mahtuu pyörähtämään? tai sit toinen olis että kangesta hiois tavaraa pois mut se varmaan viimenen vaihtoehto? vinkkejä propleemaan otetaan vastaan. :/ Quote
Jr Posted June 12, 2008 Posted June 12, 2008 Nyt tuli pikku ongelma! laitoin lohkon posket kiinni ja sit koitin pyörittää kampea niin kiertokanget osuu nokka-akseliin vaikka kuinka yrittää käännellä ... Mitäs tässä pitäis tehdä?Sorvata pari milliä syvät urat nokka-akseliin että kanget mahtuu pyörähtämään? tai sit toinen olis että kangesta hiois tavaraa pois mut se varmaan viimenen vaihtoehto? vinkkejä propleemaan otetaan vastaan. :/ Nokkaan koloja. Tässä Ohjeita Quote
-Alex- Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 jep, mufflermiken sivuilta :) www.MufflerMike.com Quote
Guest Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Jos pyorittelit ilman mantia, niin tee homma uudestaan mannat ja pytyt kiinnitettyna. Kankien asento muuttuu hiukan ja saattavatkin mahtua pyorimaan. Kokeile vaikka yhdella mannalla/kangella ensin. Jos se mahtuu pyorimaan niin kokeile loputkin. Quote
Guest Kupla71 Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Jep. koitin yhen sylinterin ja männän kanssa pyörittää.. ja osuu.. Menee kyl ens viikolle viilaus ko tallin vaihto o just meneillään..:) Quote
Guest Kupla71 Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Päivitetäämpä vähä reilun 19kk jälkeen tilannetta. On tullu paljon projekti seistyä koritöiden takia ja laiskuuden(varmaan eniten) kori on täysin valmis hitsattu ja maalattu ja massattu. jne. ja nyt taas oon löytäny motivaatiota ruuvaan konetta. ja enää puuttuvia osia on tulpat ja öljyt ja bensapumppu. postissa tulossa on laajakaista-lamda sarja jonka asennuksen jälkeen laitan vielä lämöteipin pakosarjan ymärille. eli kesäks ku sais savut koneesta nii olis hyva jossei ny taas tuu jotai laiskuus kohtausta:) ja noi kuvan jäähytys pellit on maalattu muutes samal väril millä korikin o maalattu eli subarun sininen. Quote
Guest Kupla71 Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Mitkäs tulpat noihin kansiin? 12mm reikä ja 3/4" syvä... ei loytyny paikallisista varaosakaupoista. ja sit viel että miten tuon kytkinasetelman keskirengas otetaan pois tai onko siihen jotai "oikeaa" tapaa? tos o viel kuva pikku paivityksestä, tarkkasilmänen huomaa erot edellis kuvasta. Quote
DOODAH Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Tulpaksi vaikka: CHAMPION RA8HC Keskirenkaan saat irti pyöräyttämällä lukkospiraalin pois, helppoa kun asetelma on kädessa muuten hankala. Quote
DWL_Puavo Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Tässä taulukollinen tulppavaihtoehtoja: http://dwl.fi/044_sytytystulpat.xls Puavo @ dwl Quote
Guest Kupla71 Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Kiitoksia. päivitän taas rojektia tänne ku jotain tapahtuu. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.