Guest Sgegis Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Tossa selailin jotain vw lehtee kaupassa, ja törmäsin moisiin.. Onko kukaan muu kuullu? Quote Link to comment
Tomppa Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Helpottaisi, jos tietäisi mikä lehti??!! Mielenkiintoinen konsepti, ilmeisesti hihnalla yläpuoliset nokat pyörimään... Quote Link to comment
Marko Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Jossain nettisivuilla näin tuollaisen toteutuksen missä oli käytetty Subarun kansia. Quote Link to comment
Guest Sgegis Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 oisko ollu jopa ultra vw Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Porsse performance handbookissa oli aika selkeä ilmaisu siitä miksi porsse ei tehny ilmajäähdytteisiä nelivenakansia ainakaan katumalleihin: venakoneisto ja kanavat vievät niin paljon tilaa että sitä ei saa ilmalla enää jäähdytettyä kunnolla. Kun kuplankin kantta katsoo ja hahmottaa siihen pari venaa lisää päissään niin kyllähän siitä rivasto aika ronskisti vähenee juurikin kriittisiltä alueilta, kuten vaikka palotilan "laelta". Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest Iiro R Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 on nähty ultra vw:ssä tai vw speedissä. Quote Link to comment
Volkkariukko Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 oisko ollu jopa ultra vw Oli Ultra vw:ssa Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Toi on aika mielenkiintoinen kyllä ideana toi four-cam systeemi. Ite oon nähny kuvia subarun ja muistaakseni porschen kansilla tehdyistä toteutuksista.. Tämmöisiä löysin ameriikan ihmemaasta.. Quote Link to comment
hese Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 parhaat sovitukset vw kuplaan koneeseen suomessa mitä olen nähnyt oli yhden jm miehen tekemät doch kannet.twin cam vesi fiatista 2pyttyä sahalla pois ja tig liimaa venakoppiin ja vesireikiin.vähän pinnapulttijakoa muuttaa.fiatin hammashihnapyörät ja oliko hihnat golffista.elikkäs vesijäähdytetyt doch kannet volkkarin typ-1koneessa.elikkä siinä koneessa on 5 nokka-akselia.yksi pyörittää öljypumppua,kansissa 2 per puoli.kuulemma on nykyään käyntikuntoinen laitos.toisenlaisen version olen nähnyt saman miehen tekemänä: volkkarin moottori:käännetään nokka-akselin pyörimissuunta koneenpyörimissuuntaan.laittamalla moottoriin sumbeam impin jakoketju ja pyörät.pakoaukot muuttuu imuaukoiksi ja imuaukot pakoaukoiksi ja sytytysjärjestys muuttuu: 1,2,3,ja 4.olipas härskin näköinen kone.koneella ajettiin kilpaa jm kisoissa pellossa joskus 1994. Quote Link to comment
joksa Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 eikös kuplassa ole jo kaksi kantta nokka-akselin yllä - double over cam heads. Quote Link to comment
metake Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Ja S. Mattila Riihimäen seutuvilta etsii tuollaiset kannet alumiinipalan sisältä niitä halajaville. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 no onks nää monivenakoneet ollu sit jotenki ylivoimasia 8v verrattuna? taas kerran vois verrata yhteen nopeimpaan autourheiluluokkaan missä on 2 venaa per pytty ja venatki ohjautuu tikuilla, ja silti ne tuottaa rajoitetun tilavuuden sisällä tuhansia hevosia ;DD Quote Link to comment
mite^ Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Eikös mahda olla tehtynä yksi kolmenokkainen kuplan kone, juurikin noilla fiatin TC:n kansilla. 100 varmaksi en voi sanoa mitään :) Sama mies on myös tehnyt väärinpäin pyörivän kuplan moottorin. Eli juuri tuo minkä hese jo mainitsikin :) Ja huom kannet olivat 1-reikä kannet. Quote Link to comment
mikko k Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 http://www.bugat5speed.de/cms/content/view/135/41/ Quote Link to comment
mikko k Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Toi on aika mielenkiintoinen kyllä ideana toi four-cam systeemi.Ite oon nähny kuvia subarun ja muistaakseni porschen kansilla tehdyistä toteutuksista.. Tämmöisiä löysin ameriikan ihmemaasta.. Niin nämä ameriikan tekeleet on ihan hanurista... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Luinpa eilen illalla sitä samaa porssekirjaa, ja kyllähän sieltäkin löytyi toki sitten ilmajäähdytetty aftermarket-4-venttiilikansi. Advantec merkiltään. Keskustelua siitä löytyy täältä: ja lyehennettynä, "didn't hold up, wasn't ever perfected". Nuo Araon kannet oli kans esiteltynä eri lehdissä. Hienot ovat, ja aika "bolt-on" kuitenkin kun pulttijako ja työntötangot on aika oem. Kisaventtiileissähän on sitä booriakos se oli onton venavarren sisällä kuljettamassa lämpöä. Onnistuskohan booritäytteiset kannet, että kuljettas lämpöö pois siitä venttiilien hollilta... Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Sakke Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Luinpa eilen illalla sitä samaa porssekirjaa, ja kyllähän sieltäkin löytyi toki sitten ilmajäähdytetty aftermarket-4-venttiilikansi. Advantec merkiltään. Keskustelua siitä löytyy täältä: ja lyehennettynä, "didn't hold up, wasn't ever perfected". Nuo Araon kannet oli kans esiteltynä eri lehdissä. Hienot ovat, ja aika "bolt-on" kuitenkin kun pulttijako ja työntötangot on aika oem. Kisaventtiileissähän on sitä booriakos se oli onton venavarren sisällä kuljettamassa lämpöä. Onnistuskohan booritäytteiset kannet, että kuljettas lämpöö pois siitä venttiilien hollilta... Puavo @ www.dwl.fi Onk sodium samaa tavaraa ku boori? Väittävät possun käyttäneen ainakin sodium täytteisiä pakoventtiilejä. Tiiä sit.. Quote Link to comment
joksa Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Onk sodium samaa tavaraa ku boori? Väittävät possun käyttäneen ainakin sodium täytteisiä pakoventtiilejä. Tiiä sit.. Se on Natrium Quote Link to comment
mikko k Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Nuo Araon kannet oli kans esiteltynä eri lehdissä. Hienot ovat, ja aika "bolt-on" kuitenkin kun pulttijako ja työntötangot on aika oem Siinä ne hyvät puolet olikin.. Huonoja puolia mm: Imuvenat päällekkäin (ei omia kanavia = virtaukset mitä sattuu), venakoneistojen massat ja rasitukset kasvaa ihan mahdottomasti ja nokka-akseli edelleen lohkossa sisällä, eli nostimet joutuu tosi koville, keinuvivut hitsattuja, jne. Quote Link to comment
Guest Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Jahas, se on Martinilla (bugatfivespeed) sitten lähtenyt kevari keuliin.....! :) Nyt on sen näköistä kantta pöydällä kun nelivenanen pitääkin olla. Saas nähä koska saa myyntiin asti protoiltua! Ei tuollaisten kaivaminen umpijöötistä ihan käden käänteessä käy, mutta toki helpommin tehtävissä kuin jotkin vesijäähdytteisen rivimoottorin special-kannet. Kun olisi osaava tekijä + 5 akselia työstökeskuksessa niin miksei! Raggare varmaan unohti miettiä, että mitä nitro-hemistä tulisi paukkua jos ne olisi neliventtiilisiä........ Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 on siinä tikuillekin tekemistä ku o kahdet venat tönittävänä Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 hitsatut keinuvivut? työntötankotekniikkaa? ei hyvää päivää. Jos 16 naulasta tekniikkaa niin yläpuoliset nokat yms. Quote Link to comment
DOODAH Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 ARAO venat on aina ollu hujanhajan Quote Link to comment
-tipi- Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 ARAO venat on aina ollu hujanhajan Eipä näyttäs noissakaan hirveesti jäähytysripaa olevan. Quote Link to comment
Guest Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 http://www.araoengineering.com/VWheads.htm Quote Link to comment
mikko k Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 hitsatut keinuvivut? työntötankotekniikkaa? ei hyvää päivää. Jos 16 naulasta tekniikkaa niin yläpuoliset nokat yms. Kato Jamppa tuota Janin laittamaa kuvaa... Eiköhän se riitä kertomaan kaiken tarpeellisen... Ja noista pitäis vielä maksaa jotain.. 8-/ Quote Link to comment
Guest Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 onkohan noi hitsatut kukkopojat vaan prototyyppeja, toivottavasti ovat sittemmin saaneet aikaiseksi yhta puuta olevan mokkulan? Quote Link to comment
Count Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Mulla olis pari täydellisiä turbosubarun DOHC-kansia jos joku haluaa protoilla? :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.