Jump to content

Doppel


Recommended Posts

Tästä se siis alkoi kun tuli haettua Ikaalisista syyskuussa. Tämmöisenä se siellä odotteli uutta elämää.

 

3271.JPG

 

Saapunu uuteen kotiin:

 

3201.JPG

 

Tutustui heti uusiin kavereihin.. ;)

 

3217.JPG

 

Heti alkajaisiksi siitä nostettiin vakio 1500cc kone ja aski alennusvaihteita myöten, ja aloitin Irsittämään perää.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3226.JPG

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3274.JPG

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3276.JPG

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3275.JPG

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3272.JPG

 

Tässä koesovittelen vaimon ostamat vanteet eka kerran.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3278.JPG

 

Ja tässä kun sain kumit asennetua takavanteisiin ja asennettua.

 

3308.JPG

Link to comment
  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Viime viikolla aloin riisumaan sitä kaikesta irroitettavasta sisustasta ja laseista. Seinäpahvien ja kattopahvien takaa löytyi styroksia ja karhuntaljaa koko perävaunullisen.. Ainakin tuntui siltä... :D

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3312.JPG

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3313.JPG

 

Avatessa takaoven pahvin niin paljastuikin syy siihen miksi takalukko ei tominu kuten sen olis pitäny... Sinne oli kehitettu joku oma patenttilukko.. :D

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3311.JPG

 

Etunapojakin olen aloittanu sovittelemaan paikalleen.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3321.JPG

 

Viime viikon loppupuolella jarrusatulatkin saapui.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3316.JPG

 

Ja tänään saapui levyt ja käsijarrupalatkin!

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3325.JPG

Link to comment

Ei oo mitenkään vaikee kombinaatio.

 

Taka tukivarret napoineen ovat -85 Porsche 944:stä

Levyt 82-85 Porsche 944:lle kuten myös satulat ja käsjarrupalat/mekanismi..

Kaikki Bolt-on...

 

Pienellä näperryksellä saa volkkarin käsijarruvaijeritkin sovellettua noihin possun mekanismiin. ;)

Link to comment

Kannattaisko käydä konttorilla kysymässä, että jos ja kun vaihtaa akseliston osat kevyemmällä kokonaispainolla olevasta autosta, niin onnistuisko tällä syyllä katsastuksessa kantavuuden muuttaminen pienemmäksi. Olis helpompaa renkaiden kanssa ja tuleva painopohjainen käyttömaksukaan ei tykkäis huonoa.

Link to comment
Kannattaisko käydä konttorilla kysymässä, että jos ja kun vaihtaa akseliston osat kevyemmällä kokonaispainolla olevasta autosta, niin onnistuisko tällä syyllä katsastuksessa kantavuuden muuttaminen pienemmäksi. Olis helpompaa renkaiden kanssa ja tuleva painopohjainen käyttömaksukaan ei tykkäis huonoa.

 

 

Lisäksi tuo kokonaispaino ei määräydy ainoastaan akselin kantavuudesta vaan jarruista. Sen näkee muissakin autoissa joissa on samat alustan osat mutta tehokkaammat jarrut. Ne joilla on tehokkaammat jarrut on jostain syystä saanu korkeamman kokonaispainonkin vaikka on muuten sama auto... :o

Link to comment
Taka tukivarret napoineen ovat -85 Porsche 944:stä

Levyt 82-85 Porsche 944:lle kuten myös satulat ja käsjarrupalat/mekanismi..

Kaikki Bolt-on...

 

 

Siis Hebsterillähän on tukivarret Palliksesta, ja kantavuus riittää, eiks niin?

 

 

Aijaa, mä ymmärsin sitte väärin ;)

Link to comment
  • 4 weeks later...

Näyttää eri hienolta! Onneksi et "hullunmulkku" -kiillottanut, kun korpee sellaiset rare-historic-sheba -osat tyyliin "nämä raret magneessiumvanteet täytyy kiillottaa joka ainoa kerta kun otan auton esille lehtikuvaa varten". No näitä onneksi ei suomessa hirveemmin tapaa (kateellisten panettelu lie siis tämäkin)

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
  • 2 weeks later...

Eilen pääsin tallille. Vähän myöhään menin sinne, vasta puoli yhdeksältä pääsin menemään.

 

No, meinasin olla n. kahteentoista.. :D

 

Mutta oli niin hauskaa puuhaa että en huomannu kellon rientävän..

 

Ekaks hioin vasenta olkaa silleen että tarvittaessa mahtuu maksimimäärä shimmejä sidepultteihin.

 

Sitten kasasin kaikki osat tiivisteineen ja asensin olan takaisin autoon.

Tuli niin hyvä olo että päätin että kasaan toisenkin. Joten hioin senkin samanlaiseksi mutta piti ensin irroittaa oikeanpuoleinen olka joka oli vielä autossa. (jää ylimääräiseksi sillä minulla oli valmiina yksi oikeanpuoleinen irrallisena) Tarvin siitä noi sidepultit. Tietenkin piti jarrurumpu ja kilpikin ekaks irroittaa, ja raidetanko joka osoittautuikin haasteeksi. Puristimella ja kaasutöhöttimellä se lopulta irtosi.

 

Mulla on vielä kuplan vakiokoon renkaat edessä. (15 tuumaset) Mahtuu pyörimään joten joudun ehkä vielä hankkimaan säätöpalatkin..

 

Se nähdään kun saan lopulliset renkaat hankittua.

 

3426.JPG

 

3427.JPG

Link to comment

aika paljonhan tuo pudotti jos sulla on pelkät flipit tuossa. Veikkaan että pyörä ottaa ajossa kiinni loksun yläpintaan. Oli joskus about tuon korkuinen jossa kumi nirhaisi kiinni aina kuopassa. Tuossa kuitenkin on vielä toimiva jousitus, toisin kuin madalluspaloilla tehdyissä. Jos tuosta haluaisi karvan korkeamman pitäisko laittaa säätöpalat joilla nostaa ?? onko mahdollista ?

 

Kait nuo raidetangonpäät pitäisi kääntää. Pitääkö siihen löytää isommalla kartiolla oleva pää, vai riittääkö entinen ?

Link to comment
Guest Toheltaja

pallokeulan raidetangon pää, ja rotsaa isommalle kartiolle alapuolelta.

Nyt vielä nostat akselia koriin nähden 90mm niin oot asian ytimessä :D Niin on jotkut toisetkin hölmät tehneet...

 

Varmasti noilla rengastuksilla kahahtaa lokariin jo, lattiapinta ku on 20mm tosta oven alareunasta ylöspäin. Ei jää joustovaraa...

Link to comment

Noilla kuplan isolla 15 tuumaisilla ei mahdu koko kämmen lokarin ja renkaan väliin ylhäältä.. :)

 

Jos tuosta nyt haluaa säätää ylös tai alas niin pitää laittaa säätöpalat. Tai sitten yhtä hurjasti kuin Jani ehdotti.. :)

 

Matalemmat renkaat on tulossa. ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...