Hebster52 Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 Tästä se siis alkoi kun tuli haettua Ikaalisista syyskuussa. Tämmöisenä se siellä odotteli uutta elämää. Saapunu uuteen kotiin: Tutustui heti uusiin kavereihin.. ;) Heti alkajaisiksi siitä nostettiin vakio 1500cc kone ja aski alennusvaihteita myöten, ja aloitin Irsittämään perää. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3226.JPG http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3274.JPG http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3276.JPG http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3275.JPG http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3272.JPG Tässä koesovittelen vaimon ostamat vanteet eka kerran. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3278.JPG Ja tässä kun sain kumit asennetua takavanteisiin ja asennettua. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 22, 2007 Author Share Posted November 22, 2007 Viime viikolla aloin riisumaan sitä kaikesta irroitettavasta sisustasta ja laseista. Seinäpahvien ja kattopahvien takaa löytyi styroksia ja karhuntaljaa koko perävaunullisen.. Ainakin tuntui siltä... :D http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3312.JPG http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3313.JPG Avatessa takaoven pahvin niin paljastuikin syy siihen miksi takalukko ei tominu kuten sen olis pitäny... Sinne oli kehitettu joku oma patenttilukko.. :D http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3311.JPG Etunapojakin olen aloittanu sovittelemaan paikalleen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3321.JPG Viime viikon loppupuolella jarrusatulatkin saapui. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3316.JPG Ja tänään saapui levyt ja käsijarrupalatkin! http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3325.JPG Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Näin hienosti ne sopi paikalleen. :) Quote Link to comment
mikan Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Minkäslainen osakombinaatio nää jarrut sit on? Itsellä käynyt mielessä T4:n jarrujen sovittaminen. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Ei oo mitenkään vaikee kombinaatio. Taka tukivarret napoineen ovat -85 Porsche 944:stä Levyt 82-85 Porsche 944:lle kuten myös satulat ja käsjarrupalat/mekanismi.. Kaikki Bolt-on... Pienellä näperryksellä saa volkkarin käsijarruvaijeritkin sovellettua noihin possun mekanismiin. ;) Quote Link to comment
mikan Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Katsastuksessa pitää sit vaan olla hys-hys osien alkuperästä. Hyvältä näyttää tosiaan ja varmasti jarruteho on hieman eriluokkaa kuin alkuperäisillä jarruilla. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Miks muka pitäs olla hyshys?? Jarrujahan saa nykyään parantaa eikä tule prosentteja siitä... Quote Link to comment
Pepe Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Mitä painaa tuo 944 ja mitä tuo sinun hökötys? :) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 ei tuu prosentteja joo, mutta säännöt jarrujen parantelusta lie edelleen samat? Quote Link to comment
mikan Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Miks muka pitäs olla hyshys?? Jarrujahan saa nykyään parantaa eikä tule prosentteja siitä... Voivat jupista kun akseliston osia on vaihdettu autosta jossa on pienempi akselipaino. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Mitä painaa tuo 944 ja mitä tuo sinun hökötys? :) 944 painaa 1200 kiloa ja Doppeli 997 kiloa.. :) Quote Link to comment
mikan Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Akselipaino 1170. Mikä on 944:ssä? :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Akselipaino 1170. Mikä on 944:ssä? :-) t. Mika Akselimassoja: 944: 670/790 944 Turbo: 770/800 Lainattu täältä PS. Hienot on vanteet vaimo valinnu.. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Kutakuinkin noin.. :) Quote Link to comment
metake Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Kannattaisko käydä konttorilla kysymässä, että jos ja kun vaihtaa akseliston osat kevyemmällä kokonaispainolla olevasta autosta, niin onnistuisko tällä syyllä katsastuksessa kantavuuden muuttaminen pienemmäksi. Olis helpompaa renkaiden kanssa ja tuleva painopohjainen käyttömaksukaan ei tykkäis huonoa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 29, 2007 Author Share Posted November 29, 2007 Kannattaisko käydä konttorilla kysymässä, että jos ja kun vaihtaa akseliston osat kevyemmällä kokonaispainolla olevasta autosta, niin onnistuisko tällä syyllä katsastuksessa kantavuuden muuttaminen pienemmäksi. Olis helpompaa renkaiden kanssa ja tuleva painopohjainen käyttömaksukaan ei tykkäis huonoa. Lisäksi tuo kokonaispaino ei määräydy ainoastaan akselin kantavuudesta vaan jarruista. Sen näkee muissakin autoissa joissa on samat alustan osat mutta tehokkaammat jarrut. Ne joilla on tehokkaammat jarrut on jostain syystä saanu korkeamman kokonaispainonkin vaikka on muuten sama auto... :o Quote Link to comment
-tipi- Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Siis Hebsterillähän on tukivarret Palliksesta, ja kantavuus riittää, eiks niin? Quote Link to comment
metake Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Taka tukivarret napoineen ovat -85 Porsche 944:stä Levyt 82-85 Porsche 944:lle kuten myös satulat ja käsjarrupalat/mekanismi.. Kaikki Bolt-on... Siis Hebsterillähän on tukivarret Palliksesta, ja kantavuus riittää, eiks niin? Aijaa, mä ymmärsin sitte väärin ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Tööttinapin tausta maalattu ja logo osaa aloitettu kiillottaa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 mun Petrirattikopio huutaa tuommosta painikkeeksi. Miten saadaan mulle samanlainen ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Sinähän sorvaat tuommoisen itse hetkessä? ;) Tämä on 7 kpl:n Limited Edition sarjasta jenkeistä... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 saa olla aikamoinen sorvari jos ton sorvissa tekee. Tietty jos on neliakselinen ni jo alkaa tulemaan... Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Juu, ei se tavallisessa sorvissa synny. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Lakattu ja valmis. :D Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Näyttää eri hienolta! Onneksi et "hullunmulkku" -kiillottanut, kun korpee sellaiset rare-historic-sheba -osat tyyliin "nämä raret magneessiumvanteet täytyy kiillottaa joka ainoa kerta kun otan auton esille lehtikuvaa varten". No näitä onneksi ei suomessa hirveemmin tapaa (kateellisten panettelu lie siis tämäkin) Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 29, 2007 Author Share Posted December 29, 2007 Heh.. En pidä kiillotetun alumiinin väristä. Himmeä alumiini on enemmän minun makuun. Siinä on nyt 2 kerrosta aika paksusti lakkaa pinnassa. Voisko laittaa vielä muutaman kerroksen vai meneekö överiksi...??? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 tuskin lisälakkaus tuohon mitään hohtoa lisää tuo. 2 kerrosta varmasti suojaa jo. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 30, 2007 Author Share Posted December 30, 2007 Joo, ei se varmaan hohtoa anna lisää mutta syvyyttä ehkä? En vaan tiedä miten paksuja lakka kerroksia voi laittaa..? Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted December 30, 2007 Share Posted December 30, 2007 Jo 2-komponentti lakkaa olet laittanut niin varmasti kaks kerrosta riittää. Tulee herkästi semmonen uitetun näköinen, jos liikaa laittaa Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 Noniin, tänään tuli etuolat avattua. :) Nyt vaan työntömitalla strategiset mitat ja vähän työstöä niin noi saa kasata uuteen uskoon. ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 Eilen pääsin tallille. Vähän myöhään menin sinne, vasta puoli yhdeksältä pääsin menemään. No, meinasin olla n. kahteentoista.. :D Mutta oli niin hauskaa puuhaa että en huomannu kellon rientävän.. Ekaks hioin vasenta olkaa silleen että tarvittaessa mahtuu maksimimäärä shimmejä sidepultteihin. Sitten kasasin kaikki osat tiivisteineen ja asensin olan takaisin autoon. Tuli niin hyvä olo että päätin että kasaan toisenkin. Joten hioin senkin samanlaiseksi mutta piti ensin irroittaa oikeanpuoleinen olka joka oli vielä autossa. (jää ylimääräiseksi sillä minulla oli valmiina yksi oikeanpuoleinen irrallisena) Tarvin siitä noi sidepultit. Tietenkin piti jarrurumpu ja kilpikin ekaks irroittaa, ja raidetanko joka osoittautuikin haasteeksi. Puristimella ja kaasutöhöttimellä se lopulta irtosi. Mulla on vielä kuplan vakiokoon renkaat edessä. (15 tuumaset) Mahtuu pyörimään joten joudun ehkä vielä hankkimaan säätöpalatkin.. Se nähdään kun saan lopulliset renkaat hankittua. Quote Link to comment
jonih Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Ottaako noi raidetangot kiini koriin? Eli joutuuko kääntää ympäri? Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 Ei ota ihan kun auton seisoo tallissa, mutta ei huvittais kokeilla ottaako ajossa. Toi kulmakin on jo vähän väärä kun ne nousee tuon 9cm ulkopäästä. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 aika paljonhan tuo pudotti jos sulla on pelkät flipit tuossa. Veikkaan että pyörä ottaa ajossa kiinni loksun yläpintaan. Oli joskus about tuon korkuinen jossa kumi nirhaisi kiinni aina kuopassa. Tuossa kuitenkin on vielä toimiva jousitus, toisin kuin madalluspaloilla tehdyissä. Jos tuosta haluaisi karvan korkeamman pitäisko laittaa säätöpalat joilla nostaa ?? onko mahdollista ? Kait nuo raidetangonpäät pitäisi kääntää. Pitääkö siihen löytää isommalla kartiolla oleva pää, vai riittääkö entinen ? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 pallokeulan raidetangon pää, ja rotsaa isommalle kartiolle alapuolelta. Nyt vielä nostat akselia koriin nähden 90mm niin oot asian ytimessä :D Niin on jotkut toisetkin hölmät tehneet... Varmasti noilla rengastuksilla kahahtaa lokariin jo, lattiapinta ku on 20mm tosta oven alareunasta ylöspäin. Ei jää joustovaraa... Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 Noilla kuplan isolla 15 tuumaisilla ei mahdu koko kämmen lokarin ja renkaan väliin ylhäältä.. :) Jos tuosta nyt haluaa säätää ylös tai alas niin pitää laittaa säätöpalat. Tai sitten yhtä hurjasti kuin Jani ehdotti.. :) Matalemmat renkaat on tulossa. ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 pallokeulan raidetangon pää, ja rotsaa isommalle kartiolle alapuolelta. Mistä noita brotseja löytää? Mikä kulma noissa kartioissa kuuluu olla? 85 astetta? Quote Link to comment
-tipi- Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 ei kai se kulma montaa astetta ole: KCW shopissa myyvät tämmösiä: Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 Nojoo. 5 astetta tai 85 astetta riippuen mistä mittaa.. ;) Täytyy tutkia asiaa. Ainakin kun mittailin juniksen kartion mitat ja piirsin CAD:iin niin sain tuon 85 astetta (tai 5 astetta). ;) Quote Link to comment
jonih Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Minä vedin kuplaan tolla r120 kartiolla ja hyvä tuli. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.