Kemin Karavaanari Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit. Noita taitaa olla kahta erilaista, toiset on niitä kertakäyttösiä ja toiset vaihdettavissa... näin ainakin itellä, kun muutamia akseleita tossa purettuna pyöri... Mulla saattaa olla pari ylimääräistä raidetankoa, voin huomenna tutkailla asiaa. Toisen puolen tanko kiinteillä päillä ja toisen puolen tanko irtopäillä. Lisäksi tangot muistaakseni eri mittaisia. Näin ainakin 62 juniksessa. Keulaa madallettaessa ja raidetangon päät flipatessa joutuu laittamaan molemmille puolille irtopäillä olevat tangot että saa aurauskulmat säädettyä. Quote Link to comment
carace Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Paine kyllä tuppaa putoomaan koneen lämmetessä. Näillä kelellä kannattaa varoa käynnistyksen jälkeen ettei riko mitään kun kaasuttelee konetta lämpöseksi. Quote Link to comment
rockford Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit. Noita taitaa olla kahta erilaista, toiset on niitä kertakäyttösiä ja toiset vaihdettavissa... näin ainakin itellä, kun muutamia akseleita tossa purettuna pyöri... Mulla saattaa olla pari ylimääräistä raidetankoa, voin huomenna tutkailla asiaa. Toisen puolen tanko kiinteillä päillä ja toisen puolen tanko irtopäillä. Lisäksi tangot muistaakseni eri mittaisia. Näin ainakin 62 juniksessa. Keulaa madallettaessa ja raidetangon päät flipatessa joutuu laittamaan molemmille puolille irtopäillä olevat tangot että saa aurauskulmat säädettyä. Mä toteutin kans ton vaihdon laittamalla molemmille puolille irtopäätangot. Quote Link to comment
rockford Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 Paine kyllä tuppaa putoomaan koneen lämmetessä. Näillä kelellä kannattaa varoa käynnistyksen jälkeen ettei riko mitään kun kaasuttelee konetta lämpöseksi. Öljyn notkistuminen on sitten varmaan ainoo syy miks se tunkee lämpimästä koneesta pihalle? Täytyy malttaa lämmitellä konetta rauhassa. Ei olis huono juttu vaikka öljyletkut tekis uusiks hydrauliikka liittimillä, ettei ne korkkaa. Quote Link to comment
Geronimo Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Nyt olis kuplaan sipastu vähän uutta väriä, peltiä ja sähköä. Vielä kun sais vaihdelaatikon ja koneen aikaseks, niin pääsis vähän ajeleen. Saiskos tuosta huurteenpoistajasta lisätietoo? Merkki, malli, hinta ja 12v vai 240v? Quote Link to comment
mite^ Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Ettei ois bilteman puhallin missä on ainakin ajastin. jatkuvasta virrasta en osaa sanoa. Quote Link to comment
rockford Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 Nyt olis kuplaan sipastu vähän uutta väriä, peltiä ja sähköä. Vielä kun sais vaihdelaatikon ja koneen aikaseks, niin pääsis vähän ajeleen. Saiskos tuosta huurteenpoistajasta lisätietoo? Merkki, malli, hinta ja 12v vai 240v? Ei oo biltema kun on motonet :) Ja toimii 12v puhaltaa mukavan lehmänhönkäyksen, vielä ei tiedä onko tosta mitään hyötyy kun kupla ei vielä liiku. Tänään kasasin konetta ja nokan laakerit oli väärät, eli ei taida liikahtaa vielä tänä viikonloppuna. Vai oisko kellään lähistöllä sdt nokkalaakereita. Quote Link to comment
rockford Posted January 28, 2012 Author Share Posted January 28, 2012 Nyt alkaa naama hajoon, jokkiskuplan kone olis ollu tänään kasas mut kun sain alakerran nippuun ja keinut paikkaa niin kone ei tahtonu pyöriä. Sit kun vihdoin tajusin ettei virranjakajan käyttöakseli ollut kunnolla paikassa niin ratas kampiakselissa oli ottanut jo kipiää. Nyt pitää miettiä täytyykö lohko taas vetää leviäks... kele.... Voi olla että heitän arpamoottorin kiinni että pääsee huomenna testaan kuplaa radalle. Quote Link to comment
jonih Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Voi olla että heitän arpamoottorin kiinni että pääsee huomenna testaan kuplaa radalle.Heeeeetkonen!!! Mihin aikaan ajot alkaa? :) Quote Link to comment
son`der buzz Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Jos mie pika entisöin putkirunkosen-ehtiikö keimeihin? Quote Link to comment
rockford Posted January 28, 2012 Author Share Posted January 28, 2012 Laittakaas Joni ja son´deri nokka kohti koskea huame. ei se putkirunko sen enempää vaihees varmaan oo kun kuplakaan. Quote Link to comment
rockford Posted February 4, 2012 Author Share Posted February 4, 2012 Muutama kalja ja pari purkkia paukkumaalia....... Herbie rides again :) Quote Link to comment
Käfler65 Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Muutama kalja ja pari purkkia paukkumaalia....... Herbie rides again :) Kyllä on oikea mestariteos ;) Quote Link to comment
rockford Posted February 21, 2012 Author Share Posted February 21, 2012 Nyt loppu se koneen hirvittävä koneen heiluminen, kierros vaihdelaatikon tyynyjä asennettu. Quote Link to comment
rockford Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Pientä viimeistelyä ennen ajoon ottoa: -Kattoon uus rätti -123 tune sytkä. Loistava kapistus, suosittelen. Quote Link to comment
Risulsi Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Ny on hi-tekkiä ja digiä ja sunmuuta teknologiaa kun USB - johto kurkkaa busan takaluukusta ;-) Quote Link to comment
type1 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 On tullut haukutta nykyautoja s--t-n--n digiboxeiksi mutta Rockfordin käyttötuntuman perusteella täytyy molemmat pahnat digitalisoida tolla jakajalla. Kärjetön sytkäyksikkö oli jo mukavan huoltovapaa mutta tolla vois oikeasti saada käyttö/voimakonetta jouhevammaksi kuljettaa. Oli Jari juttua sun kuplan nykivästä tasakaasusta joka myös vaivaa meikän T1:sen konetta. Kannattaiskos kokeilla tota ihan testimielessä kuplan takakontissa. Juu juu museo sitä, museo tätä mutta ihan testimielessä vaan :) Quote Link to comment
rockford Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 Ny on hi-tekkiä ja digiä ja sunmuuta teknologiaa kun USB - johto kurkkaa busan takaluukusta ;-) Vähän pitää hifistellä :) On tullut haukutta nykyautoja s--t-n--n digiboxeiksi mutta Rockfordin käyttötuntuman perusteella täytyy molemmat pahnat digitalisoida tolla jakajalla. Kärjetön sytkäyksikkö oli jo mukavan huoltovapaa mutta tolla vois oikeasti saada käyttö/voimakonetta jouhevammaksi kuljettaa. Oli Jari juttua sun kuplan nykivästä tasakaasusta joka myös vaivaa meikän T1:sen konetta. Kannattaiskos kokeilla tota ihan testimielessä kuplan takakontissa. Juu juu museo sitä, museo tätä mutta ihan testimielessä vaan :) Niinhän se on että uusia autoja kiroo kun on kaikenmaailman can-väylät sun muut, mut näissä vanhoissa se menee näemmä toisteppäin :) vois tota kuplas koittaakki, mut kauhee vaiva :) Quote Link to comment
rockford Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Vietiin autot sateensuojaan http://www.autosaloon.fi/ Quote Link to comment
jonih Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Hä, eikä eikö uus rätti pidäkkään vettä...? Quote Link to comment
rockford Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Tottakai pitää, mut kun ei raaski pitää sitä kiinni :) Quote Link to comment
rockford Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Taas tarttus yks tölkki mukaan. Tais päästä pieni syncro kärpänen puremaan :) Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Vietiin autot sateensuojaan http://www.autosaloon.fi/ Heh, olen asunut Salossa seitkytluvun alusta, mutten ole edes huomannut, että Salossa olisi ollut joskus moiset messut. Pitäisköhän lukea paikallislehteä hieman tarkemmin ;-) Quote Link to comment
PZQ Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Taas tarttus yks tölkki mukaan. Tais päästä pieni syncro kärpänen puremaan :) Welcome to air and water jungle ! http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/index.php Quote Link to comment
Ketsa Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Pitäisikö otsikkoa editoida? Niin kauas ollaan menty metsään aiheesta... Quote Link to comment
rockford Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Pitäisikö otsikkoa editoida? Niin kauas ollaan menty metsään aiheesta... Kyl se sonderikin jutuissa välillä käy, mut pitää nyt sekottaa vähän kaikella mikä ei edes tälle palstalle kuulu :) Quote Link to comment
rockford Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Taas tarttus yks tölkki mukaan. Tais päästä pieni syncro kärpänen puremaan :) Welcome to air and water jungle ! http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/index.php En ollu aiemmin käynytkään noilla sivuilla. kiitti linkistä Quote Link to comment
rockford Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Vietiin autot sateensuojaan http://www.autosaloon.fi/ Heh, olen asunut Salossa seitkytluvun alusta, mutten ole edes huomannut, että Salossa olisi ollut joskus moiset messut. Pitäisköhän lukea paikallislehteä hieman tarkemmin ;-) Ei kaikkee voi aina huomata :) ens vuonna sit. Quote Link to comment
rockford Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 Pakko taas laittaa jotain ihan muuta kun sonderin kuvii. Tuli haettua karmanin kiimaliiteri :) Quote Link to comment
Geronimo Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Hieno! Pientä viilausta ehkä vanteisiin niin tai sitte ei..? Komia on tuossakin kuosissa! Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Hmm, vanteet ei oikein näy muovikapseleiden alta, että osaisin sanoa niihen hienoudesta tai epähienoudesta. Quote Link to comment
PZQ Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Fuckit esim alle ja maltillisesti tonttia kohti Quote Link to comment
Käfler65 Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Pakko taas laittaa jotain ihan muuta kun sonderin kuvii. Tuli haettua karmanin kiimaliiteri :) Todella komee. Fucksit alle vaan ja radalle :) Quote Link to comment
type1 Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 jarivaanari jarivaanari on kaikkien kaveri.......................Teiden tukko. Mitäs sitten, koomakämppä vielä perään vai Teijo-talo pyörillä :) Kuvasta päätelleen on aika messevä löytö. Täytyy poiketa kattomaan tai oikeastaan voisit matkailla sillä Someron puolelle. On sen verran tuskaiset muistot edellisestä Kosken reissusta, oli hyvät juhlat! ! ! ! Quote Link to comment
rockford Posted July 20, 2012 Author Share Posted July 20, 2012 Noi fucksit oli kans mielessä ja jokuhan sellaset oli näemmä jo alle ruuvannukkin.... hyvin sopii tohon... Täytyy vaihtaa vaan pyörän laakeri ja lähtee ajeluttaan koppia. Quote Link to comment
son`der buzz Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Saanko tulla huomenna suorittamaan katsastuksen? Quote Link to comment
rockford Posted July 20, 2012 Author Share Posted July 20, 2012 tuu ihmeessä, soita ennen. Quote Link to comment
xam1 Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Oisko mahdollista pitää tää topikki tossa aivan helvetin hienossa Sonderissa ja jättää noi kusiset kasari-transportterit omaan arvoonsa? Tuosta Sonderbussista jaksaisin kyllä lukea enemmänkin, joten työnnä+unohda noi uudemmat romut vaikka liiterin taakse tahi mustalaisille ja lisää Sonder-tarinaa tulemaan, kiitti! Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 No täähän oli nerokas palaute. Quote Link to comment
non-hippy Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 "Kiimaliiteri" pallomaisemmin muotoilulla hytillä. Ei paha näin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.