Jump to content

Sonder -67


Recommended Posts

Posted
Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

Noita taitaa olla kahta erilaista, toiset on niitä kertakäyttösiä ja toiset vaihdettavissa... näin ainakin itellä, kun muutamia akseleita tossa purettuna pyöri...

 

Mulla saattaa olla pari ylimääräistä raidetankoa, voin huomenna tutkailla asiaa.

 

 

Toisen puolen tanko kiinteillä päillä ja toisen puolen tanko irtopäillä. Lisäksi tangot muistaakseni eri mittaisia. Näin ainakin 62 juniksessa.

Keulaa madallettaessa ja raidetangon päät flipatessa joutuu laittamaan molemmille puolille irtopäillä olevat tangot että saa aurauskulmat säädettyä.

Posted

Paine kyllä tuppaa putoomaan koneen lämmetessä. Näillä kelellä kannattaa varoa käynnistyksen jälkeen ettei riko mitään kun kaasuttelee konetta lämpöseksi.

Posted
Saako juniksen hanttarin puolen raidetangon päitä vaihdettua vai onko prässätty kiinni? (toisella puolella oli vaan lukituspultit.

Noita taitaa olla kahta erilaista, toiset on niitä kertakäyttösiä ja toiset vaihdettavissa... näin ainakin itellä, kun muutamia akseleita tossa purettuna pyöri...

 

Mulla saattaa olla pari ylimääräistä raidetankoa, voin huomenna tutkailla asiaa.

 

 

Toisen puolen tanko kiinteillä päillä ja toisen puolen tanko irtopäillä. Lisäksi tangot muistaakseni eri mittaisia. Näin ainakin 62 juniksessa.

Keulaa madallettaessa ja raidetangon päät flipatessa joutuu laittamaan molemmille puolille irtopäillä olevat tangot että saa aurauskulmat säädettyä.

 

Mä toteutin kans ton vaihdon laittamalla molemmille puolille irtopäätangot.

Posted
Paine kyllä tuppaa putoomaan koneen lämmetessä. Näillä kelellä kannattaa varoa käynnistyksen jälkeen ettei riko mitään kun kaasuttelee konetta lämpöseksi.

 

Öljyn notkistuminen on sitten varmaan ainoo syy miks se tunkee lämpimästä koneesta pihalle? Täytyy malttaa lämmitellä konetta rauhassa. Ei olis huono juttu vaikka öljyletkut tekis uusiks hydrauliikka liittimillä, ettei ne korkkaa.

Posted
Nyt olis kuplaan sipastu vähän uutta väriä, peltiä ja sähköä. Vielä kun sais vaihdelaatikon ja koneen aikaseks, niin pääsis vähän ajeleen.

 

Saiskos tuosta huurteenpoistajasta lisätietoo? Merkki, malli, hinta ja 12v vai 240v?

Posted
Nyt olis kuplaan sipastu vähän uutta väriä, peltiä ja sähköä. Vielä kun sais vaihdelaatikon ja koneen aikaseks, niin pääsis vähän ajeleen.

 

Saiskos tuosta huurteenpoistajasta lisätietoo? Merkki, malli, hinta ja 12v vai 240v?

 

Ei oo biltema kun on motonet :) Ja toimii 12v puhaltaa mukavan lehmänhönkäyksen, vielä ei tiedä onko tosta mitään hyötyy kun kupla ei vielä liiku. Tänään kasasin konetta ja nokan laakerit oli väärät, eli ei taida liikahtaa vielä tänä viikonloppuna. Vai oisko kellään lähistöllä sdt nokkalaakereita.

Posted

Nyt alkaa naama hajoon, jokkiskuplan kone olis ollu tänään kasas mut kun sain alakerran nippuun ja keinut paikkaa niin kone ei tahtonu pyöriä. Sit kun vihdoin tajusin ettei virranjakajan käyttöakseli ollut kunnolla paikassa niin ratas kampiakselissa oli ottanut jo kipiää. Nyt pitää miettiä täytyykö lohko taas vetää leviäks... kele.... Voi olla että heitän arpamoottorin kiinni että pääsee huomenna testaan kuplaa radalle.

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

On tullut haukutta nykyautoja s--t-n--n digiboxeiksi mutta Rockfordin käyttötuntuman perusteella täytyy molemmat pahnat digitalisoida tolla jakajalla. Kärjetön sytkäyksikkö oli jo mukavan huoltovapaa mutta tolla vois oikeasti saada käyttö/voimakonetta jouhevammaksi kuljettaa. Oli Jari juttua sun kuplan nykivästä tasakaasusta joka myös vaivaa meikän T1:sen konetta. Kannattaiskos kokeilla tota ihan testimielessä kuplan takakontissa. Juu juu museo sitä, museo tätä mutta ihan testimielessä vaan :)

Posted
Ny on hi-tekkiä ja digiä ja sunmuuta teknologiaa kun USB - johto kurkkaa busan takaluukusta ;-)

Vähän pitää hifistellä :)

 

 

On tullut haukutta nykyautoja s--t-n--n digiboxeiksi mutta Rockfordin käyttötuntuman perusteella täytyy molemmat pahnat digitalisoida tolla jakajalla. Kärjetön sytkäyksikkö oli jo mukavan huoltovapaa mutta tolla vois oikeasti saada käyttö/voimakonetta jouhevammaksi kuljettaa. Oli Jari juttua sun kuplan nykivästä tasakaasusta joka myös vaivaa meikän T1:sen konetta. Kannattaiskos kokeilla tota ihan testimielessä kuplan takakontissa. Juu juu museo sitä, museo tätä mutta ihan testimielessä vaan :)

 

Niinhän se on että uusia autoja kiroo kun on kaikenmaailman can-väylät sun muut, mut näissä vanhoissa se menee näemmä toisteppäin :) vois tota kuplas koittaakki, mut kauhee vaiva :)

  • 2 months later...
Guest oskuk
Posted
Vietiin autot sateensuojaan

 

http://www.autosaloon.fi/

 

 

Heh, olen asunut Salossa seitkytluvun alusta, mutten ole edes huomannut, että Salossa olisi ollut joskus moiset messut. Pitäisköhän lukea paikallislehteä hieman tarkemmin ;-)

Posted
Pitäisikö otsikkoa editoida? Niin kauas ollaan menty metsään aiheesta...

 

 

Kyl se sonderikin jutuissa välillä käy, mut pitää nyt sekottaa vähän kaikella mikä ei edes tälle palstalle kuulu :)

Posted
Vietiin autot sateensuojaan

 

http://www.autosaloon.fi/

 

 

Heh, olen asunut Salossa seitkytluvun alusta, mutten ole edes huomannut, että Salossa olisi ollut joskus moiset messut. Pitäisköhän lukea paikallislehteä hieman tarkemmin ;-)

 

 

Ei kaikkee voi aina huomata :) ens vuonna sit.

Guest oskuk
Posted

Hmm, vanteet ei oikein näy muovikapseleiden alta, että osaisin sanoa niihen hienoudesta tai epähienoudesta.

Posted

jarivaanari jarivaanari on kaikkien kaveri.......................Teiden tukko. Mitäs sitten, koomakämppä vielä perään vai Teijo-talo pyörillä :)

Kuvasta päätelleen on aika messevä löytö. Täytyy poiketa kattomaan tai oikeastaan voisit matkailla sillä Someron puolelle. On sen verran tuskaiset muistot edellisestä Kosken reissusta, oli hyvät juhlat! ! ! !

Posted

Noi fucksit oli kans mielessä ja jokuhan sellaset oli näemmä jo alle ruuvannukkin.... hyvin sopii tohon...

 

Täytyy vaihtaa vaan pyörän laakeri ja lähtee ajeluttaan koppia.

Posted

Oisko mahdollista pitää tää topikki tossa aivan helvetin hienossa Sonderissa ja jättää noi kusiset kasari-transportterit omaan arvoonsa? Tuosta Sonderbussista jaksaisin kyllä lukea enemmänkin, joten työnnä+unohda noi uudemmat romut vaikka liiterin taakse tahi mustalaisille ja lisää Sonder-tarinaa tulemaan, kiitti!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...