Guest mkern Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Käy tosiaan säädättämässä penkissä se. Itselläni oli ajokuntoinen kone rempanjälkeen, kävi ja pelitti hyvin. Korvakuulolta ruuvattu kohdille... Säädössä lähtöteho kuitenkin alle 110hv ja säädön jälkeen melkein 150hv. Eli säätö hyvinkin tarpeellinen. Mukavaa kesää ! Mutkattomia kilometrejä ! Quote Link to comment
Heebah Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 DynoDayssä ois vielä yks vapaa paikka, sinne vaan penkittään. -tOmi- Nyt on koneella 500 km takana ja tuli tehtyä öljynvaihto / venttiiliensäätö / sytytyksensäätöä y.m.s. pientä ruuvien kiristelyä :-) Hyvin on toiminut ja vääntöä kun pienessä kylässä auton painoon nähden, mutkateillä uskomaton pito mutkissa (sisäpyörä ei sudi), mutta kun pito irtoaa niin se irtoaa heti eikä hitaasti niinkun avoimella perällä, joten varovainen pitää olla. Olis hyvä käydä vielä penkissä sillä säätöhommissa, vaikka hyvin toimii... ...toivonmukaan pysyy kesän kasassa :-) Quote Link to comment
Dennis Posted May 15, 2009 Author Share Posted May 15, 2009 Joo, muuten tosi hyvä idea, mutta mulla silloin työpäivä, eikä olisi aikaa päivystää milloin olisi oma vuoro.... Quote Link to comment
Guest kaitsu71 Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 todella kaunis.ei liikaa laitettu. Quote Link to comment
Dennis Posted August 5, 2009 Author Share Posted August 5, 2009 No niin, tämän päivän tuore leima otteessa :-) Kilometreja takana 1300 ja hyvin rokkaa, kone tuntuu kierrosherkemmältä kun on tullut lisää kilometrejä. Jos jopa pääsisi tulemaan Kremikseen käymään perjantaina... Quote Link to comment
Dennis Posted March 5, 2010 Author Share Posted March 5, 2010 Viime kesän reviiri merkinnät :-) Ja talven syrjähyppyprojekti perherauhan säilyttämiseksi :-), mieleenkiintoinen kokemus.... Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 taalla rapakon takana on kisapiireissa tuomariston kaytossa kiva laite joka mittaa sylinterin halkaisijan tulpanreiasta, ei tartte purkaa mitaan.... iskunpituus sitten viela jollain mittatikulla tms.... ja jo narahtaa jos on liian isot ;) Quote Link to comment
SePi Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Pystylamppuiseen kuuluu puskurit! Nätti peli - tuo kupla. Miksi iskutilavuutta ei voitais jollain ilmamäärä mittauksella tehdä yhtä lailla tulpan reiästä? Quote Link to comment
Lasse Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Jep ylistroukatut kuplat ovat liikenneturvallisuuden suurin vaaratekijä. Ei suinkas kaasu-pohjaan-juuttuvat-yarikset.... Quote Link to comment
Dennis Posted March 7, 2010 Author Share Posted March 7, 2010 Juu nämä ovat tosi vaarallisia autoja kun niihin on pistetty usein enemmän rahaa kiinni kun uuteen Yarikseen, yleensä omistajat miettivät pikkasen miten niillä ajetaan j.n.e. Ja päästö tilastojen mukaan näistä olisi päästävä eroon kun ovat niin vanhoja ja saastuttavia, maailma tuhoutuu kun näillä ajetaan jopa useita tankkeja bensaa vuodessa. Milloinkohan saadaan ruotsin "entusiastfordon" vastaava harrasteajoneuvoluokka suomeen, eli tarpeeksi vanha auto joka ei ole käyttöauto pääsisi ilman veroja ja vaikka katsastus joka 2 vuosi. Voisihan niissä olla jotain rajoituksia että saisi ajaa / liikennevakuuttaa ainoastaan muutama kuukausi / vuosi. Ruotsissahan harrasteajoneuvot jostain 50 luvulta alaspäin (vai olisikohan 50 vuotta vanha auto) ovat katsastusvapautettuja, eikä tarvi olla MR peli. Dennis Quote Link to comment
Guest Pinorotta Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Tämä on kyllä todella hieno! Ja tekniikkapuolikin näyttäisi olevan enemmän kuin kunnossa! Itsellä kanssa tulossa punamusta luukki kesäksi omaan punaiseen kuplaan. Samanlaiset takavalotkin löytyy jo. Vielä kun saisi vastaavan tekniikan joskus aikaiseksi... Quote Link to comment
-Alex- Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Onko sulla mikä lukkoperä, ZF, SSF-pyörän tekele vai quaife? Quote Link to comment
JustinCase Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Quaife... Ootko jo testannut ....? =) Quote Link to comment
Dennis Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Juu kyllä tuo on joskus tullu katottua.... Ykkösellä tuo näköjään vetää, mulla tahtoo vähän alkaa pomppimaan ykkösellä vaikka laatikko pannoilla kiinni ja "Käfer Cup" raudoilla tuettu, ei riitä vieläkään. Kakkosvaihteella helpompi eikä pompi, toisaalta tuo herra huudatti sellaisilla kierroksilla koneessa et ei ehkä pompi enää... (tarpeeksi vauhtia takapyörissä) Quote Link to comment
jannu_ha Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Quaife... Minkäpä hintanen on? onko laatikolle muuta kaikkea tehty? Quote Link to comment
-Alex- Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Joo, itelle kans tulossa quaife laatikkoon, IRS versio T2 spooreilla. Maksoi suoraan quaifelta tilattaessa n. 900 euroa postikuluineen ja vat:teineen Quote Link to comment
Dennis Posted October 31, 2010 Author Share Posted October 31, 2010 Uudet kengät... Toistakymmentä vuotta Fuchseilla ja 3 eri koko kombinaatiota joten oli aika kokeilla jotain muuta. BBS RS spliteistä joskus vähän haaveillut ja nämä tuli vastaan joten en voinut vastustaa kiusausta kokeilla -80 luvun laatuvanteita. Vaihtelu virkistää :-) Quote Link to comment
mikko k Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Toyon R888 semislikseillä löytynee pitoja hieman enemmänkin... Kostealla ja sateella ilmeisesti paras höllätä kaasua... En oo vielä itse päässyt testaamaan Toyoja... Tosi hieno kupla! :-) Quote Link to comment
Lasse Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Ei se oo enää tosi hieno. Se on jo törkeen hieno. Nappivalinta vanteiksi. Quote Link to comment
Jallu Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Ei muuta kuin videon tekoon kun tuo "kreiskuke" lookki jo valmis ja voimaakin taitas olla riittävästi googlattu linkki -> http://video.google.com/videoplay?docid ... 034585642# Quote Link to comment
Pepe Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Peukkua täältäkin, makee on! Quote Link to comment
Guest kepajake Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Pisti silmään 2008 helmikuun VolksWorldissä. Ei ihan samat vanteet, mutta lookki on aikalailla sama. Koko juttu siis 2008/03 numerossa, vaikka tuossa lukeekin että tulee myyntiin tammikuussa. Quote Link to comment
Dennis Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Kävin penkomassa vintillä ja siellä se lehti löytyi vaikka ostan vaan satunnaisesti irtonúmeroita, en muistanut ollenkaan tuota juttua, mutta aika tyylikäs lopputulos, tuon jutun auton vanteet on BBS GT Motorsport. Noissa katuslickseissä on huhujen mukaan melko hyvä märkäpito pehmeästä seoksesta johtuen, vesiliirto ominaisuudet on sitten toinen asia, mutta eipä tuolla hirveästi nytkään ajeta sateella joten ei liene ongelma. Ennen inhosin kaikki etuspoileriviritykset, mutta nyt alkaa jo kiinnostamaan tuollainen Kamei etuspoileri, näin nämä asiat muuttuu.... Dennis Quote Link to comment
mite^ Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Jos tuo on sitä samaa mallia mitä pojat testaili kemorassa olikos tänä vuonna niin pitäis kohtuu hyvä pito olla. Fiatilla lähti 10 sekuntia kierrosajasta pois renkaan vaihdolla (toki asiaan vaikuttaa muutakin nusnus..) Siinäpä oli syy miksi tuli nopeeta uusi rengassääntö ja ko renkaat kiellettiin roskapöntössä.. Mitä itse asiaan tulee niin on helvetin komia kupla! Quote Link to comment
Dennis Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Pitihän tätä häiritä kesken talviunia ja ruuvata etupäätä palasiksi ja takaisin kasaan, monesko kerta :-) Pitkä tarina, mutta niin oli vian löytäminen ja myös kunnes korjattu. Etupyörien laakerien säätö ongelmat alkoivat kun tein siihen vuosia sitten uuden etuakselin uusilla "alkuperäisillä" VW Brazil / Mexico / Nigeria mitä lie levyjarru olkaakseleilla Ei ollut väliä miten säädin laakerit, niin aina oli väljää kunnes kiristi niin että oli jumissa, mutta olisi leikannut niin. Asia askarrutti senverran että purin laakerit pari vuotta sitten ja totesin pahimman eli vasemman olan pienen (ulomman) laakerin pinnan olevan jopa 0,22mm liian pieni ohjekirjaan verrattuna, muut pinnat noin 0,10 mm liian pienet, tämä antoi aika mahtavan välyksen renkaan ulkoreunasta ravistettuna. Tässä vaiheessa jo vanha akseli myyty, joten sieltä ei enää saanut vanhoja sakasalaisia olkaakseleita. SKF:n laakerit oli mitoissaan Tästä tein kirjallisen reklamaation suomalaiselle tavarantoimittajalle 2 vuotta sitten ja luvattu uudet tilalle, tasaisin välein muistutettu asiasta, aina luvattu että tulee "seuraavassa kontissa" ja näin tilanne on edelleen, varmaan tippunut kontit yli laidan :-/ Onneksi löytyi NOS "made in Germany" osia vielä, toinen puoli Virtasen Mikalta ja toinen Naapurin Heikiltä, kiitoksia heille. Nämä kun heitin kiinni niin laakeri ongelmat loppui :-) , eli yksi ongelma ratkaistu. Mitä me tästä opimme taas kerran... tuli samalla mieleen että jos ne Mexico / Brasil kuplat on koottu näistä osista niin miten niillä voi ajaa näillä toleransseilla. Samalla vaihtui etuiskarit, olisikohan viidennet etuiskarit minun aikana, ja yksikään ei vaihdettu sen takia että olisi ollut kulunut / rikki, kokeilua kaikki ja jonkilaista hulluutta kai... Saisi jo tulla kesä... Olat maalattuna Valmis :-) ja peitto takaisin päälle Quote Link to comment
Guest Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 On kyllä hieno volkkari muovaantunu sinun käsissä. :) Quote Link to comment
Dennis Posted February 23, 2011 Author Share Posted February 23, 2011 Kiitos Löysin vähän vanhoja kuvia :-) Kun katsoo näitä kuvia niin aika pienellä budjeetilla toteutettu projekti, mutta into ja yritys oli kova Vuonna -86 innokkaana purkaamassa, oli vaikeata saada 12 vuotiaana kiinniruostuneet pultiti auki, voimat ei ihan riittänyt... Aika alkeelliset menetelmät, mutta oli taitava vanhan kansan autopeltiseppä mukana Pohjalevyn puhdistusta Menossa maalarille Takaisin kotona, tämä taitaa olla vuonna -91 , hyvin peilaa autotallimaalaus... mutta oli entinen ammattimies asialla Quote Link to comment
Dennis Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Kesäkelejä odotellessa puhdistelin vanteet ja vaihdoin vielä virheettömät "keskimutterit" huonojen tilalle. Nyt alkaa viimeistely olemaan OK ja kehtaa lähteä baanalle :-) Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted May 17, 2011 Author Share Posted May 17, 2011 Ja tuore leima otteessa huomautuksetta kuten vuodesta -92 eteenpäin ;-) Toyon R888 renkaista löytyi kylmästä kelistä huolimatta mukavasti pitoa, myös tosi jäykät rungot näissä joten ajotuntuma on tarkka, miinuspuolena hakee ehkä aavistuksen enemmän urissa mutta niin on myös pinta ja koko rengas huomattavasti leveämpi kun samankokoisessa tavallisessa renkaassa. On tällä aina vaan niin hauskaa ajaa varsinkin niissä nopeuksissa missä ei ole enää nopeusmittarissa asteikkoa (suljetulla alueella tottakai) Tulipa mieleen että maalipinta täyttää tänä vuonna 20 vuotta ja uusi toinen elämä rekisterissä 19 vuotta, huomattavasti pidempi kun ensimmäinen elämä 3-4 vuotta ja 5 vuotta rekisterissä, kilvet oli palautettu vuonna -79 Lindakin tuli vastan kehällä Kauklahdessa, hieno laite livenä mutta olin juuri vaihtanut kupla käyttis volvoon ja kännykkään kovasti puhunut Lindan pilootti ei tottakai huomannu mitään... Quote Link to comment
-Alex- Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Millainen on nyt mutka-ajossa? Mitä muutoksia olet tehnyt etupäähän madalluksen lisäksi? Toivon mukaan itselläni kyyti paranee roimasti kun vaihdan hammastanko-ohjauksen ja coiloverit vääntösauvojen tilalle reilu 6cm madalluksen kera. Quote Link to comment
Dennis Posted May 28, 2011 Author Share Posted May 28, 2011 Renkaathan vaan paransi mutkaajoa kun tuli paremmin pitoa eteen = ei puske yhtä helposti, eikä lähde peräkään alta kun sielläkin pitoa enemmän :-) Pitkälti vakiohan tuo keula on (ja koko auto), kaikki vaan kunnossa: -säätöakseli -19mm vakaaja -Konin säädettävät iskarit Droppiolkia en voi laittaa koska ne levittää raideleveyttä = vanneongelmia, ja oikeastaan tuolla korkeudella se on hyvä ajaa kun tukivarret on suorassa, väärään suuntaan kun menee niin on huono ajaa. En oikeastaan edes halua matalempaa koska hankaloittaa jo "normaalia" ajamista + on ollu periaatteena että leimaan samankuntoisena kun se on ajossa ja eturekisterikilpi raapi jo laittiaan kiinni jarrutesterissä. Ainut pikku vaiva on katuslicksien uraherkkyys suoraan ajettaessa ja ohjaussimpikan pieni välys mikä korostuu nyt näillä renkailla kun ne on vähän "uratutkia", mutta pitää tutkia vielä kulmat jos olisi jotain tehtävissä, mutta voi olla vaikeata saada hyvä sekä mutkaajoon että suoraan... Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted June 24, 2011 Author Share Posted June 24, 2011 Ja näin tämä henkilökohtainen pitkä henkinen taistelu sitten päättyi, ja serkku tuli hankittua 3 kuukauden pitkä odottelu päättyi ;-) Quote Link to comment
-Alex- Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Nätti peli, paljoko maksoi? :) Näyttäis olevan RUF vanteet alla. Tuo varmaan on 3,2 230hv koneella ja 915 vaihteistolla? Kerrohan mitenkä vaihteensiirto toimii kuplaasi verrattuna? Quote Link to comment
DOODAH Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Näyttää olevan muutakin RUF palaa kiinni Quote Link to comment
Dennis Posted June 25, 2011 Author Share Posted June 25, 2011 Tämä on 3.2 mutta alunperin vähäpäästöinen joten 207hp, saastejutut poistettu mutta ei tietoa onko männät vaihdettu korkeapuristeisiin jolloinka olisi "täystehoinen". Tämä on ihan viimeisiä autoja 915 laatikolla, mutta -86 malliin tuli joku muutos vaihteensiirtoon, se on kai sellainen kun käytetty 915 laatikko kuuluu olla, eli vähän kankea ja hidas käyttää mutta onhan se itse laatikko paljon isompi kun kuplan. RUF:in korisarja = puskurit, peilit ja vanteet Bilstein alusta ja madallettu Recaro etupenkit Sporttiputki ja katti pois Muuten alkuperäinen ja hyvin huollettu, pilaamaton, täysin ruosteeton ja kolaroimaton auto jota on helppo muuttaa vakioksi, mutta ei minulla mielessä nyt. Olin pitkään etsinyt hyvää coupe yksilöa järkihintaan, mutta kun sellaista ei tahtonut löytyä niin olin jo luovuttanut koska oli päättänyt että jos tällaista ostan niin se ei ole mikään pommi eikä varsinkaan ruostetta saa olla. Sitten tämä löytyi vahingossa Japanista ja pakko se oli ostaa kun olin pitkään etsinyt ;-) Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted September 26, 2011 Author Share Posted September 26, 2011 Jaahas, tulipa tehtyä päätös päästä kuplan BBS RS vanteet eteenpäin seuraavalle omistajalle kun tuli tehtyä Porscheen toinen leveämpi sarja BBS RS vanteita. Eli kupla sai 6 ja 7 x 16 fuchsit takaisin ja possu leveämmät 8 ja 9 x 16 BBS RS alle kun samanlaiset vanteet kummankin alla tuntui hölmöltä , possun joustamaton paino tippui huomattavasti kun vaihtoi nuo RUFin painavat 17" valuvanteet pois... Eli nyt vaihteeks näin ja näin Quote Link to comment
Barney Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Possukin näköjään jo Suomikilvissä. Hyvä, hyvä! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.