Aaperi Posted April 26, 2010 Author Share Posted April 26, 2010 Sieltä mistä kuuluukin ;D Quote Link to comment
Aaperi Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 Matot tehty ja liimausta vailla. Nyt odotellaan sunnuntaita jolloin saadaan vaimennusmatot ja päästään tekemään sisuta nippuun. btw penkeille ei ole tehty mitään reiluun 20vuoteen ;D Quote Link to comment
Guest mato Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Kyllä se keula tulee alaspäin. Mulla on otettu kolme booria alaspäin ja renkaina 175/50/15. Vararenkaan ja sen kotelon otin kyllä pois, kun pakkasivat raapimaan liiaksi :) Quote Link to comment
Aaperi Posted May 30, 2010 Author Share Posted May 30, 2010 Juuri meinasin päivitellä että renkaat vanteilla ja alla: 145/65-15 ja 185/65-15 Etuakselin alla nyt sellaset 8cm eli nyt on helmalinja tasallaan. Tippuu vielä. Lokasuojanauhoja odotellaan vieläkin. Runi reissu peruttu sen vuoksi. Uusi jarrupääsylinteri pitäis löytää kun takapiiri ei pidä nesuja sisällään vaikka korjaussarja laitettu. Pakoputkikin paikallaan. Eli Pääsylkkää ja Nauhoja vailla niin pääsee massaamaan ja niputtamaan Quote Link to comment
Aaperi Posted July 21, 2010 Author Share Posted July 21, 2010 Ihan kun ei ois hommia tarpeeks jos biffiin meinasin Jarrusylinteriin sisuskalut saan ehkä huomenna... Ilmeisesti etuvalojen rele tms. kärähti... Hiukan massausta... Sisustan niputus yms. yms.. Quote Link to comment
Guest palomaeki Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Ihan pirun hieno! Toivottavasti omissa käsissä pääsee joku ajokki vielä tuohon kuntoon joskus. Quote Link to comment
Aaperi Posted December 11, 2010 Author Share Posted December 11, 2010 Juu päivitellään: Tänä talvena vapaa-aikaa tuhlataan ilmajousituksen rakentamiseen. Tarpeet laitan tilaukseen ensiviikolla. Suunnitelmissa ois tehdä eteen kuplan akseli yhdellä pussilla ja Kaventaa sitä pari tuumaa. Tai koettaa ensin link pin air sleeve shocks:eja vakio akselin kanssa. Takapäätä ei ole tarkoitus madaltaa(ainenkaan paljoa). Mutta ylöspäin ois tarvittaessa kiva saada. Ajattelin takapäässä koetta juurikin noita air sleeve:jä. Eli taakse jätän vääntösauvat. Pari turhaa kuvaa talli näpräilystä ja hankinnoista Katsotaan jaksanko/kerkeänkö tehdä jotain noiden läppärunkojen kanssa ennen bug runia (laivaliput varattu) Quote Link to comment
JaniM Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Ei muuten sit riitä kantavuus kuplan akselissa, ihan tiedoksi. Mut tuskinpa siihen tyssää. Muista tehdä kunnolla, niin ei ongelmia katsastuksessa. Quote Link to comment
Aaperi Posted December 11, 2010 Author Share Posted December 11, 2010 Homemade akseli tulee tehtyyn mut, katotaan nyt miten tulee toteutettuun Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Katoppas vaan, tyylikäs peli. Mennyt itsellä tämä topicci ohi keväällä ja nyt vasta huomasin. Värivalinta loistava. Onko vannevalinta ns. lopullinen, vai onko jotain muuta mielessä? Hylättiinkö kennot? Quote Link to comment
Aaperi Posted December 12, 2010 Author Share Posted December 12, 2010 Takavanteet lähtevät levitykseen maanantaina. 1.5" ulospäin. Väriksi varmaan sisustan mukainen suklaan ruskea. Ozzeja visioinut sen verran että taka vanteet jos kaventaisi 7" tai 6.75"(tämäeteen) leveäksi niin mahtuis pyörimään kapean (165/65-15 tms.) renkaan kanssa. Quote Link to comment
Aaperi Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Ennen: Jälkeen: ^tuollanen maalivika pitää vielä maalarin fiksata. Viime kesänä yksin lokareita paikalleen jumpatessa tuli tuo. Perää nostin boorilla. Keulaa laskin boorilla. Ylilyhyet spaxit siirsin keulaan. Renkaina nyt edessä 185/55 ja takana 195/50 Eteen tulee joko 185/45 tai 165/50 ja taakse ehkä 185/45 jos eivät mahdu hyvin nykyiset pyörimään Ei tuota saa kuvattua mitenkään silleen että, näyttää samalta kuin livenä. Etuakselin alla nyt 5cm. Huvittava seisoa vieressä kun katto on hiukan navan yläpuolella :D 4" kusisumarit oottaa tuossa pöydällä asennusta. Pakoputken loppupilli pitää tehdä, kaasarit säätää, parit letkut ja klemmarit sekä sisustan siistiminen ja mattojen uudelleen teko. Ehkä sillä sit yhen kesän ajelis. Quote Link to comment
pantse1 Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Todella hienon näköinen ja makee stanssi! Hyvä esimerkki taas siitä, miten "osuvalla" vanne/rengas setillä auton ulkonäkö muuttuu tyystin. Quote Link to comment
Jallu Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 hyvin sopii vanteet kyllä ! Quote Link to comment
Guest Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 On kyllä erittäin hieno laitos! Vanteet kruunaavat Quote Link to comment
-tipi- Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 On helkkarin hieno! Pitäskö omaankin vetää uus maali pintaan... Quote Link to comment
Barney Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 On hiano. köyhän miehen Aston Martin :) Quote Link to comment
Pepe Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Makee! Vanteet toimii erinomaisesti. Quote Link to comment
Aaperi Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Kiitos kaikille kehuista. Auto leimattu onnistuneesti. Yläpalloissa vähän väljää ja vas. takajarru vähän tehottomampi kun oikea. Leima miehen kommentti: kuuluu asiaan :D Kyllä se päitä kääntä jo peltivanteilla ja leima korkeudessa. Tänään jos soveltais ozzit takas alle ja tilais eteen matalemmat renkaan niin, sais laskee keulan takas alas :P Quote Link to comment
-Puide- Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Oikein hieno kokonaisuus, pointsit täältäkin. :) -Puide- Quote Link to comment
Aaperi Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 Pari kuvaa peltivanteilla ja 3&1 boorin madalluksella. Ozzeille eteen uusia/matalempia renkaita odotellessa. Olis pitänyt malttaa olla madaltamatta tai ois voinut vaihtaa pellit suoraan alle 3.5viikkoon 1000km. Ihan kohtuu hyvin pelittänyt. Kerran bensa loppunut kun, mittarin anturi ei pelittänyt. Kerran ennakon alipaineletku irti. Hiukan kaasarit mehii. A-P Quote Link to comment
Aaperi Posted June 2, 2011 Author Share Posted June 2, 2011 Ens kesäks pakko tehdä T-1 akseli ja pussit että saa alemmas :P Tai no, miellyttävämmäks Nyt etuakselin alla 2cm Ja vajaaseen 2kk tullu kurvailtuun 2000km. Täällä muutama muukin uusi kuva: Aaperi.kuvat.fi KalisCruisingissa, OldTimerRun:issa ja BIF:ssä nähtävissä(jos paikanpäälle kestää) Quote Link to comment
Aaperi Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Pudotin perää yhellä boorilla. Alemmaks vasta kuplan akselilla ja pusseilla. Takana ottaa tukivarsi runkoon. Eli setuppi nyt: 165/50-15 - 3 booria 195/50-15 - 2 booria (torstain kuvissa vielä 1) Pikanen räpsy (epätasasella maalla) Quote Link to comment
MU Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Tuossa vanhemmassa kuvassa ois ollu just hyvä kulkuasento,nyt(kuvan perusteella)perä "roikkuu" pahasti. Miun mielest... Quote Link to comment
Aaperi Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Ei roiku. Kuva hämää. Pitää eestyy ottaa huomenna kunnon kuva. Tuo fastyn perä näytää aina siltä että roikkuis :( . Pientä hieno säätöö tei pohjaanlyöntikumeilla. Nyt n.5mm kuvaa ylempänä 1.5 booria ois varmaan optimi mut, en kehannu alkaa pelata ulompien ja sisempien kombinaatioilla. Ens kesäks pussit niin, saa just siihen asentoon kun haluaa ;) Quote Link to comment
NordBling Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Tämä auto on kaunis. Fastbackit ei yleensä vetoo mut tää toimii. Keep up the good work. Quote Link to comment
Aaperi Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 Päivitellääs hiukan. Autoon tullut leimaamisen jälkeen jo 5000km mittariin. Ensimmäinen tapahtuma jossa käytiin oli KalisKruising Kuopiossa. Sinne mennessä taivas repesi ja autoon tuli pari kuutiota vettä sisään. Auto herätti ilmesti positiivista huomiota ja lehtijuttuunkin pyydettiin mutta, siitä ei vielä sen enempää. Kojelaudan alla olevat vedenpoisto putket olivat tukossa ja takapenkin alta tuli vettä sisään. Seuraava tapahtuma oli OTR -11 Mikkelissä. Päivä oli todella kuuma. Maalipintaan alkoi syntyä entistä enemmän rokamaa. Alkuperäinen pohjamaali keittää läpi. Kyselijöitä ja juttu kaveria löytyi kokoajan. Pois tullessa syötiin juvan aakkosravintolassa ja sieltä lähtiessä ensimmäisen linja-auto pysäkin kohdalla auto hyytyi. Bensan saanti loppui. Epäiltiin vanhan bensasuodattimen olevan tukossa. Hiukan se olikin mutta silti bensapumpulta ei aine edennyt. Bp auki, kalvo ehjä. Takas nippuun mut, ei siltikkään käynnistynyt. Soitettiin savonlinnasta hiluxi hinuriksi. Koti pihassa laakista käyntiin. Olisiko käynyt niin kuumana että bensa olisi keittäänyt kaasareissa ja pumpussa. Hiukan epävarmalla fiiliksellä lähdin perjantaina käymään Jämijärvellä, No Pokemon Shit porukan tapahtumassa. Matkaa 440km suuntaansa. Ennen reissua perus öljynvaihto ja yleinen tarkastelu. Kaasareiden ruuveja ja antureita olikin syytä tiukata. Helteinen oli tämäkin viikonloppu. Auto pelasi yllätykseksi hyvin. 850km kohdalla katsoin keskinopeuden olleen 73km/h. Matkaan meni aika tarkalleen 6.5h suuntaansa joten, paljoo ei turhaan pysähdelty :D Hiukan tuli takapenkin alta vielä vettä joten, pitänee napata töistä sikamassa tuubi ja käydä saumat/kulmat penkin alta läpi Itseäni auto ei miellytä oikeen miltään osa-alueelta(maalipinta,sisusta jne.jne.) mutta, hyvä jos muut tykkäävät :D Quote Link to comment
SePi Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 No niin, nyt muistan! Tuo korkeus on justiinsa samaa luokkaa kun isäni -65 variantissa kun sillä vietiin muutama sata kiloa laattakiveä ja viisihenkinen perhe mökille joskus takavuosina. Että sellaiset assosiaatiot kun katselee kuviasi... Quote Link to comment
Aaperi Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 Kävin shoppailemassa Matalissa Leluissa: Ihan kun ei ois pilalle madallettu jo muutenkii :D Quote Link to comment
mikan Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Erittäin näyttävä vehje ja vanteet/renkaat todellakin muuttaa auton ilmettä täysin. Makuasia on sitten tuo mataluus. Mun mielestä napsun korkeammalla perällä näyttää paremmalta. Renkaat ei ole niin lintassa ja vanteen suhde lokasuojan kaareen osuu paremmin yksiin etupään kanssa. Mutta niin kuin tuossa jo mainittiin, niin luiska ei ole ollut minunkaan suosikki kolmosista, mutta tämä on aikas herkku. t. Mika Quote Link to comment
jrasi Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Komea peli... Mutta itseä hämää, kun takapyörät on, kuin vasikan jalat... Muuten väri, sisusta, vanteet ja stance... MII LAIK IT VERI MENI! Quote Link to comment
Aaperi Posted September 18, 2011 Author Share Posted September 18, 2011 Kiitosta kiitosta. Kyllähän negatiivinen camber kuuluu ilmavolkkareihin ;) ja pusseillahan sen saa vaikka joka kerta eriasentoon. Mutta, seuraa kysymys: Mistä pidemmät väliykset laatikkoon? Tai edes harvempi perävälitys? 195/50 takarenkailla välitys on lyhentynyt sen verran että huutaa jo 80km/h vauhdissa jo kierroksia melkoisesti. Ensi kesäksi takarenkaat pienevät vielä hiukan (195/45) ja kone tulee 1800cc läppärungoilla (jos varallisuus ja aika riittää) joten kierosten lasku ei olisi pahitteeksi. Talveksi kyllä riittää askartelua: Pussit + etuakselin teko Koneen perusremontti Megaruutta Sähköjen siistiminen ja uusiminen Peltisten etulokasuojien korjaus, maalaus, asennus Quote Link to comment
Aaperi Posted November 1, 2011 Author Share Posted November 1, 2011 Gooood morning vietnaaaam! Welcome to round 2! Talvi tulee, samoin kesä. Joten oli aikakin että, inspiraatiota tuli. Lauantaina purin pois: Etuluukun, etulokarit + valot, etupuskurin, varapyöräkotelo ym. pientä hilpettä. Eilen pudotin etuakselin pois ja tilasin oberslslhachterin pojilta neulalaakereita etuakseliin. Seuraavan kerran tallilla touhutessa, pitää tehdä jigi uudelle akselille. Kuvia parin tunnin päästä Quote Link to comment
Aaperi Posted December 13, 2011 Author Share Posted December 13, 2011 Akselista sais 2cm vielä pois, joten Kai siitä vielä sen sentin vois ottaa.... Sit onkin jo hiekkapellin varassa :D Katotaan jos uudella alapallolla ja kunnon kiinnityksellä sais tuo tukivarren irti vanteesta. Tai sitten lyhennetään pallia hiukan. Quote Link to comment
puuhapete Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Wau, tää rokkaa! Aina vaan paranee, monesti on tullu ihailtua projektia ja livenä myös siisti peli! Quote Link to comment
Aaperi Posted December 25, 2011 Author Share Posted December 25, 2011 Keula toimii. Aluksi oli ongelmana nouseminen kun, kuplan alkuperäinen vääntösauva oli paikallaan. Sauva kiertyi ennen kuin auto alkoi nousta. Korvasin sauvan 17mm neliötangolla ja nyt rokkaa Quote Link to comment
jrasi Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Mites toi etuloksun ja oven kylkilistan linja näyttäis hammastavan? Quote Link to comment
Guest ElBata Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Hieno pirssi. Tykkään! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.