Jump to content

jatkamme taas hyvää harrastusta...


Recommended Posts

^^^ Valitettavasti en ole Hanski / Hanskin alter ego. Viestiäni en itse poistanut. Ihmettelen vain, miksi yksityisen henkilön työpaikka pitää vetää tähän keskusteluun.

 

edit. yksi väkänen lisää

 

 

Hhhmmmm....

tunnus luotu tänään, jolla kirjoitettu 2 viestiä vain tähän threadiin....

Liittynyt: 03 Nov 2008

 

Viittaat halmiseen kuin tuntisit, heität ns. ivan ja poistat sen jälkeen...

 

Halminen vain viittasi lasien tekoon... Ja aloit räyhäämään...

Link to comment
  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Mika Raussi

Niin siis tehtaan ilmottama asennusvälys on 0.06-0.12mm? Hylkyraja on sitten jossain paljon korkeemmalla.

 

Tietty näillä tiedoilla ei tee mitään ennenkun saadaan ne mittaustulokset tänne. Epäilempä vaan, ettei niitä saada.

Link to comment

Itse en edelleenkään viestiäni poistanut. Ivallinen sävy johtui siitä, että keskustelu on alkanut laajentua alkuperäisen aiheen ulkopuolelle. Itse olet kirjoittanut profiilisi mukaan palstalle 10 viestiä. Halmisella niitä taisi olla kokonaiset 6 kpl. Edelleenkään en vain hyväksy sitä sävyä, jolla tähän keskusteluun tuodaan yksityisen henkilön työpaikkakin mukaan. Se tuskin tänne kuuluu.

 

edit. Ylläpito voinee tarkistaa, mistä näitä viestejä tänne tulee, ennen kuin aletaan syyttää KETÄÄN alter egoilusta.

Link to comment

minulla on yksi osto ja yksi myynti kokemus hanskin kanssa ja kummastakaan ei ole kuin positiivisia kokemuksia..

 

noin kaksi - kolme vuotta sitten ostin hanskilta toimivasta koneesta irroitetun kaasuttimen ja kaasutin toimi moitteetta..

 

ja oliskohan ollut reilu vuosi sitten möin hannulle levittävät takalokarit kuplaan ja taispa hannu ilmoittaa, että ehjänä oli mh toimittanut ja tavara oli mitä pitikin..

 

kuvia muistaakseni oli kaasuttimesta, mutta lokasuojista hannu ei edes kuvia halunnut, enkä ite niitä älynnyt lähetellä..

 

 

toivon molempien osapuolien mielenrauhan, kaikkien harrastajien ja harrastuksen takia, että tämä asia saataisiin pian päätökseen joka tyydyttää molempia osapuolia.. tosin hankalaa se voip olla, mutta kuitenniin..

Link to comment
Itse en edelleenkään viestiäni poistanut. Ivallinen sävy johtui siitä, että keskustelu on alkanut laajentua alkuperäisen aiheen ulkopuolelle. Itse olet kirjoittanut profiilisi mukaan palstalle 10 viestiä. Halmisella niitä taisi olla kokonaiset 6 kpl. Edelleenkään en vain hyväksy sitä sävyä, jolla tähän keskusteluun tuodaan yksityisen henkilön työpaikkakin mukaan. Se tuskin tänne kuuluu.

 

edit. Ylläpito voinee tarkistaa, mistä näitä viestejä tänne tulee, ennen kuin aletaan syyttää KETÄÄN alter egoilusta.

 

Se pitää paikkansa että väliäkö sillä mitä Hannu tekee työkseen..

Sen tietää suurin osa palstastakin varmaan muutenkin ,että Hannu tusinoittain laseja myynti palstalla on myynyt..

Sillä kait merkitystä, hyvä vaan kun saa harrastajat laseja kuupeleihinsa,

mutta kärkäs lähestyminen vain ihmetytti....

Link to comment
toivon molempien osapuolien mielenrauhan, kaikkien harrastajien ja harrastuksen takia, että tämä asia saataisiin pian päätökseen joka tyydyttää molempia osapuolia.. tosin hankalaa se voip olla, mutta kuitenniin..

 

Olen ottanut ensimmäisen askeleen kohti sovintoratkaisua ja poistanut sivuni sisällön.

Link to comment

Edelleen uskoin koneen olevan teknisesti paremmassa kunnossa, kuin mitä ulkonäkö antoi ymmärtää. Olen vasta aloittelija Volkkareiden kanssa, enkä osannut itse tutkia tarvittavia asioita.

 

 

Oisko nämä nyt niitä kantapään kautta opittuja oppirahoja? Onhan se pikkasen inhottavaa oppia tälläin. Tämän takia kannattaa tehdä tai teettää se kone, kuin ostaa vanhaa nöyhtää. Ja varsinkaan, jos kumpikaan ei tiedä sen tarkemmin. Ja tuo venakoppien vuoto tuskin niin iso asia. Varsinkin jos seisoo kone paikoillaan pitkään, niin ruostuu.

Ja johan kuvista ois päätellyt et, ei ihan priimaa.

Käytetty on aina käytetty. Ei siitä pääse mihinkään.

Jos ei tiedä, niin kannattaa tosiaanki kysellä joltakin joka tietää, jos vaan mahdollista. Muuten nää on ihan tunneasioita. Väärä paikka kuitenkin setviä tätä.

Link to comment

Moottorin ulkonäkö ei korreloi koneen sisäistä fysiikkaa. Jäähdyspellit tuon ikäisessä luonnollisesti enemmän tai vähemmän ruosteessa ellei vasta rempattu/fiksattu yksilö. Ruostuneiden venttiilikoppien tilalle saa uusia vaikkapa keiteleen Koneesta muutamalla eurolla/kpl.

 

Päittäisvälys, olisi se 0,1 taikka 0,3mm ei kerro eikä myöskään ennusta moottorin tulevaa käyttöikää.

 

Kuplan kone on tehoiltaan/kierroksiltaan sen verran alhaisila tasolla ettei käytetty moottori sen johdosta heti hajoa.

 

Moottorista mitattu jollain tapaa kampiakselin välysiä. Niin, kukaan ei ole kertonut millaiset puristukset/ohivuodot tässä yksilössä on. Vaikka kuinka ruosteinen päältä, moottori voi omata hyvät puristukset.

 

Tämäkin tarina olisi voitu hoitaa fiksummin/todellisempiin faktoihin pohjautuen jos moottori olisi jossain vaiheessa asennettu Volkkarin persiiseen ja katsottu kulkeeko pahna 90km/h vai 125km/h motarilla.

 

Pelkän päittäisvälyksen ja ruosteisten peltien perusteella romuksi tulkitseminen on hätiköity toimenpide.

Link to comment
Viitaten aikaisempiin, nimimerkit pakka ja TeeTee eivät vaikuttaisi olevan kenenkään alter egoja. Yks alter egoksi epäilty aiemmin toisella nimimerkillä kirjoittanut vw-harrastelia kyllä tässä ketjussa on kirjoitellut :)

 

Peräpukamia tulee näistä keskusteluista....

Link to comment

Yhä edelleen, bolt on käsite mielestäni tarkoittaa, toimivaa, bensaa kaasariin ja ajelemaan konetta.

Ei mitään hipisteltävää konetta. Tuonkin koneen olisi voinut myydä ihan pelkkänä koneena, kuvan kanssa.

 

Harhaan johtavaa mainontaa??

Link to comment

Täysin aiheen sivusta, mutta hiukan aihetta sivuten: Tämän foorumin myyntiosaston parhaita puolia on se, että myynti-ilmoituksia pääsee kommentoimaan. Pitää yllä tietynlaista harrastajasuojaa (joku avautuu myytävästä tavarasta, toinen lupaa saman halvemmalla, jne.). Nykyään on kuitenkin ilmaantunut paljon kommenteille arkoja myyjiä, jotka koittavat jyrkästi kieltää ilmoitustensa kommentoinnin. Ei herätä kyllä luottamusta ostajassa...

Link to comment
Olemme Hanskin kanssa sopineet asian ja harrastus jatkuu ilman vihanpitoa. Asia on osaltani käsitelty loppuun.

 

tais käydä vanhanaikanen eli myyjä hyvittää vähän, jotta asian käsittely julkisuudessa lopetetaan...

Link to comment
Guest halminen

Pakka o pohojalaane mies - tai ainaki veri tokkiisa niin turkasesti kuohahti.

 

Mä en nyt vaan ymmärrä mitä pahaa ja "ivallista" tässä aikaisemmin kirjoittamassa komentissani on:

 

"Käsittääkseni tällä kaverilla on suhteita johonkin firmaan mikä tekee laseja - kai sieltä ny saa kuranttia tavaraa - sehän nyt on selviö."

 

Aiva saman jos kirjottaisi kommentin "käsittääkseni kaverilla on suhteita paikalliseen teurastamoon - kai sieltä nyt tulee kunnon pihvilihaa"

 

toi oli ehkä enemmänkin toteamus. Lisäksin en mollanut kenekään työpaikkaa vaan oletan että kaveri on lasipajalla töissä - mutta tätäkään en toki tiedä varmaksi - mut vissiin on kun Pakka nii kovin paljon hermostu tästä allekirjoittaneen toteamuksesta - mut sehän on hyvä, koska on erittäin positiivista että harrastajat saa ruutuja autoihin ja vielä järkeviin hintoihin.

 

Ja mulla ei ole suhteita kun Hankolaiseen kioskiyrittäjään mikä myy nuuskaa ja jalluja tiskinalta - kandee joskus tulla ostoksille.

Link to comment

Molemmat osapuolet ovat poistaneet tapausta koskeneet kirjoituksensa. Kauppahintaa on soviteltu ja kone jää Alarannalle. Molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä tehtyihin ratkaisuihin, eivätkä esitä toisilleen tapaukseen liittyen enää muita vaateita. Asia on loppuunkäsitelty.

Link to comment

Toi, että poistetaan foorumeille kirjotettua tekstiä... Jeesus että se on perseestä. Eiks sillon kun tekstin kirjottaa vois kakskertaa miettiä, onko tämä nyt sellaista jaskaa, että pystyn sanojeni takana seisomaan? Jos vastausta joutuu edes miettimään, kannattaa kirjotella jotain muuta. Vaikka päiväkirjaan.

Link to comment

Hassuakin hassumpi sattuma, että nettiä selatessani törmäsin tämmösiin kuviin... Nää ei tietty liity tähän ketjuun mitenkään, eli sorry offtopic, mutta aattelin kuitenkin postata tähän nää...

 

 

 

 

 

33d88q1.jpg

 

2mxkfau.jpg

 

mrraxd.jpg

 

jzjgid.jpg

 

2lji6g4.jpg

 

20few5z.jpg

 

2e6elpx.jpg

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...